• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Gelooft niemand in je draak? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Oké, scriptiebegeleider — nu ga je me over een paar uurtjes even kickass helpen.


    Omg Filiz! STOM STOM STOM! Je wacht op de bus en hij stopte nog netjes voor je neus, maar als je niet had opgekeken. Dan had je hem straal gemist. Dat krijg je als je de hele tijd op je mobiel kijkt. :'D Ik kan mijzelf echt voor mijn kop slaan.


    One Who Travels A Higher Path.

    Als ze het vandaag niet afkrijgen ga ik echt balen.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Do you miss me? 'cause I miss you.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Maybe that if I keep believing, my dreams will come to life.


    This ain't no place for no better man.

    It's almost Summer. You're almost there. Patience.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    jezus brein werk eens normaal


    Life is a beautiful struggle

    Wat een duur grapje is me dat? We zullen het maar slikken, want anders haal ik de deadline niet :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik mis Schotland zo, zo hard rn.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Missed talking to you


    Life is a beautiful struggle

    Ik voel me echt zo slecht en schuldig omdat ik soms nog vlees eet, maar als ik volledig vegetarisch eet dan begin ik me gewoon echt niet lekker in mijn vel te voelen. Ik doe zo mijn best om zo weinig mogelijk vlees te eten en dan is het echt rot dat je tegenwoordig op Twitter/Facebook echt overal posts ziet met hoe slecht vlees eten wel niet is en hoe erg de dieren mishandeld worden. Want ja ik weet het en ik voel me er echt miserabel bij, maar als ik het niet eet voel ik me ook niet echt goed dus wat moet ik nu doen??? En echt 80% van de vleesvervangers die ik tot nu toe geproefd heb, vind ik niet lekker.


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Ik voel me echt zo slecht en schuldig omdat ik soms nog vlees eet, maar als ik volledig vegetarisch eet dan begin ik me gewoon echt niet lekker in mijn vel te voelen. Ik doe zo mijn best om zo weinig mogelijk vlees te eten en dan is het echt rot dat je tegenwoordig op Twitter/Facebook echt overal posts ziet met hoe slecht vlees eten wel niet is en hoe erg de dieren mishandeld worden. Want ja ik weet het en ik voel me er echt miserabel bij, maar als ik het niet eet voel ik me ook niet echt goed dus wat moet ik nu doen??? En echt 80% van de vleesvervangers die ik tot nu toe geproefd heb, vind ik niet lekker.

    Haal even bij de Kruidvat vitamine B12 pillen op. Het kan heel goed zijn dat je je daar zo rot door voelt. Vitamine B12 zit namelijk in vlees en als je daar niet tot weinig van binnen krijgt kom je dat te kort en kan je je behoorlijk miserabel voelen. Ik zou je aanraden het gewoon te proberen, wie weet helpt het (:


    Life is a beautiful struggle

    Grace schreef:
    Ik voel me echt zo slecht en schuldig omdat ik soms nog vlees eet, maar als ik volledig vegetarisch eet dan begin ik me gewoon echt niet lekker in mijn vel te voelen. Ik doe zo mijn best om zo weinig mogelijk vlees te eten en dan is het echt rot dat je tegenwoordig op Twitter/Facebook echt overal posts ziet met hoe slecht vlees eten wel niet is en hoe erg de dieren mishandeld worden. Want ja ik weet het en ik voel me er echt miserabel bij, maar als ik het niet eet voel ik me ook niet echt goed dus wat moet ik nu doen??? En echt 80% van de vleesvervangers die ik tot nu toe geproefd heb, vind ik niet lekker.

    Ik ga je even proberen te helpen als vegetariër haha. Mijn eerste tip is: doe vooral waar je je goed bij voelt. Je moet niet iets doen omdat het 'hoort' of 'moet', maar omdat jij het wil! Dat met name.
    En je kunt het vlees eten ook afbouwen: eerst 3 dagen in de week vlees, dan 2 keer en dan 1 keer bijvoorbeeld, totdat je helemaal gestopt bent.
    En als je je niet lekker in je vel voelt zitten als je geen vlees eet, ga dan eens bloed laten prikken, puur voor de zekerheid. Want ik denk dat het psychisch ligt dat je je niet lekker in je vel voelt zitten doordat je het zo gewend bent om vlees te eten (niet rot bedoeld hoor!). Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is (:
    En heel herkenbaar van de vleesvervangers haha. Ik vind tofu nog wel lekker, daar proberen ze tenminste niet die vleessmaak in te verwerken (':


    And then we'll see it.

    Trippy schreef:
    (...)
    Haal even bij de Kruidvat vitamine B12 pillen op. Het kan heel goed zijn dat je je daar zo rot door voelt. Vitamine B12 zit namelijk in vlees en als je daar niet tot weinig van binnen krijgt kom je dat te kort en kan je je behoorlijk miserabel voelen. Ik zou je aanraden het gewoon te proberen, wie weet helpt het (:


    Koffie schreef:
    (...)
    Ik ga je even proberen te helpen als vegetariër haha. Mijn eerste tip is: doe vooral waar je je goed bij voelt. Je moet niet iets doen omdat het 'hoort' of 'moet', maar omdat jij het wil! Dat met name.
    En je kunt het vlees eten ook afbouwen: eerst 3 dagen in de week vlees, dan 2 keer en dan 1 keer bijvoorbeeld, totdat je helemaal gestopt bent.
    En als je je niet lekker in je vel voelt zitten als je geen vlees eet, ga dan eens bloed laten prikken, puur voor de zekerheid. Want ik denk dat het psychisch ligt dat je je niet lekker in je vel voelt zitten doordat je het zo gewend bent om vlees te eten (niet rot bedoeld hoor!). Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is (:
    En heel herkenbaar van de vleesvervangers haha. Ik vind tofu nog wel lekker, daar proberen ze tenminste niet die vleessmaak in te verwerken (':


    Bedankt voor de tips allebei!
    Ik eet nog wel veel melkproducten en eieren dus ik weet niet of die B12 het probleem is, maar ik moet binnenkort toch nog eens naar mijn huisarts dus ik zal haar dan om raad vragen.
    Momenteel eet ik 4 van de 3 dagen ongeveer geen vlees en hier voel ik me lichamelijk/mentaal oké bij. Misschien dat afbouwen inderdaad beter is dan gewoon ineens stoppen. (Ik moet ook wel bekennen dat ik gewoon een stressvol jaar heb gehad, dus dat zal nu ik er zo over nadenk ook wel een invloed hebben gehad toen ik 100% vegetarisch ging eten).

    Nog eens bedankt voor de lieve reacties, want ik vind het zo'n gevoelig onderwerp om tegenwoordig over te praten.


    The soul needs autumn.

    Ik snap niet waarom ik het doe, like tis jou beslissing geweest eigenlijk moet ik je er maar mee laten dealen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.