• HET GROTE BOEKENTOPIC
    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”


    Er zijn al een paar boekentopics op Q, maar nog geen algemene, en ik vond het hoognodig dat er eentje kwam. Hier kan je praten over al je favoriete boeken, vragen om aanraders, en natuurlijk je boekenhauls laten zien. Gelieve spoilers over boeken onder de spoilerknop te zetten. Als je nog leuke ideeën hebt voor het topic, evenementen, goodreads of bookstagrams die toegevoegd moeten worden, just let me know!

    BOOKEVENTS
    28 juni - 30 juni 2018 || Nieuwe Types || Arnhem || €0 - 5
    1 juli 2018 || Van Pierre YA summerbookloving event || Eindhoven || €12,50

    GOODREADS
    Morrigann || Cheryl



    BOEKENTOPICS
    Eiland || Bookbuds
    Sattler || Booketlist 2018

    BOOKSTAGRAMS
    Morrigann, Verkleurd & JamesPotter || bookishsisters
    FireKeeper || slytherinreading

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 21:46 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Azriel schreef:
    (...)
    IK OOK
    terwijl ze eigenlijk echt een trut is haha


    Hahaha, ja. Maar ze heeft dus ook een goede kant en dat maakt haar voor mij ook zo interessant. Ik ben ook heel benieuwd naar aan welke zijde ze gaat eindigen.


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    Hebben jullie ook soms dat je eigenlijk een beetje klaar bent met een bepaalde serie/schrijfster, maar dat je toch door blijft lezen?

    Dat heb ik nu dus met Cassandra Clare. Ik ben die short stories aan het lezen van de Shadow Market en die zijn op zich wel leuk. Maar ik vind haar officiele boeken altijd zo meh. Maar toch blijf ik ze lezen :C

    Ik heb dat nu met 1 van mijn favoriete series. Die auteur is nu bezig met een soort spin off en ik heb het eerste boek liggen(van de bieb gelukkig) maar ik kom er niet doorheen.

    Heeft iemand hier ‘Duizendhoog’ gelezen? Ik had er heel veel goede recensies over gezien maar ik ben niet verder dan 1/4 ofzo gekomen. Ik heb hem maar teruggebracht naar de bieb want ik realiseerde dat ik toch niet verder ging komen.

    Ik ben nu bezig in het eerste deel van Game of Thrones! Ik zit er aan te denken de eerste boeken te vragen voor Sinterklaas maar wou eerst het eerste boek lezen om te kijken of ik het wel wat vind en ik ben aangenaam verrast!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    (...)
    Ik heb dat nu met 1 van mijn favoriete series. Die auteur is nu bezig met een soort spin off en ik heb het eerste boek liggen(van de bieb gelukkig) maar ik kom er niet doorheen.

    Heeft iemand hier ‘Duizendhoog’ gelezen? Ik had er heel veel goede recensies over gezien maar ik ben niet verder dan 1/4 ofzo gekomen. Ik heb hem maar teruggebracht naar de bieb want ik realiseerde dat ik toch niet verder ging komen.

    Ik ben nu bezig in het eerste deel van Game of Thrones! Ik zit er aan te denken de eerste boeken te vragen voor Sinterklaas maar wou eerst het eerste boek lezen om te kijken of ik het wel wat vind en ik ben aangenaam verrast!

    Ik vond het soms wel lastig om te lezen. Vooral omdat het eerste deel nog voor mijn geboorte is geschreven, lol. Maar als trouwe GOT fan ben ik nu bij A Dance with Dragons :Y)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Prim schreef:
    (...)
    Ik heb dat nu met 1 van mijn favoriete series. Die auteur is nu bezig met een soort spin off en ik heb het eerste boek liggen(van de bieb gelukkig) maar ik kom er niet doorheen.

    Heeft iemand hier ‘Duizendhoog’ gelezen? Ik had er heel veel goede recensies over gezien maar ik ben niet verder dan 1/4 ofzo gekomen. Ik heb hem maar teruggebracht naar de bieb want ik realiseerde dat ik toch niet verder ging komen.

    Ik ben nu bezig in het eerste deel van Game of Thrones! Ik zit er aan te denken de eerste boeken te vragen voor Sinterklaas maar wou eerst het eerste boek lezen om te kijken of ik het wel wat vind en ik ben aangenaam verrast!


    Welke schrijver / serie bedoel je met dat eerste? Nu ben ik benieuwd.

    En ik heb Duizendhoog nog niet gelezen, maar hij staat nog wel op m’n tbr lijstje. Game of Thrones heb ik deels gelezen (tot en met halverwege boek vijf). Zelf vond ik ze echt geweldig, vooral omdat je veel meer informatie over alles krijgt dan in de serie. Binnenkort weer herlezen.


    Prim schreef:
    (...)
    Ik heb dat nu met 1 van mijn favoriete series. Die auteur is nu bezig met een soort spin off en ik heb het eerste boek liggen(van de bieb gelukkig) maar ik kom er niet doorheen.

    Heeft iemand hier ‘Duizendhoog’ gelezen? Ik had er heel veel goede recensies over gezien maar ik ben niet verder dan 1/4 ofzo gekomen. Ik heb hem maar teruggebracht naar de bieb want ik realiseerde dat ik toch niet verder ging komen.

    Ik ben nu bezig in het eerste deel van Game of Thrones! Ik zit er aan te denken de eerste boeken te vragen voor Sinterklaas maar wou eerst het eerste boek lezen om te kijken of ik het wel wat vind en ik ben aangenaam verrast!


    Een tip voor Game of Thrones: koop de boeken in een normaal formaat. Toen ik ze enkele jaren geleden kocht op bol.com heb ik de goedkoopste versie gekocht die zo tussen een normaal boekenformaat en een pocket-versie inzit. De letters staan zo dicht op elkaar dat het echt niet aangenaam leest.

    Ik vind trouwens zijn eerste boeken wel beter dan zijn laatste, maar dat is dus misschien omdat ik me steeds meer begon te storen aan de grootte van het lettertype. En ook omdat er op den duur zoooooo veel informatie is om te onthouden dat ik soms echt daar zat van oh shit wie is dat nu weer en hoe kennen die personages elkaar nu weer.

    Maar het is een goede serie om te lezen hoor, je moet gewoon rustig aan lezen zodat je alle informatie goed opneemt hehe


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    (...)

    Een tip voor Game of Thrones: koop de boeken in een normaal formaat. Toen ik ze enkele jaren geleden kocht op bol.com heb ik de goedkoopste versie gekocht die zo tussen een normaal boekenformaat en een pocket-versie inzit. De letters staan zo dicht op elkaar dat het echt niet aangenaam leest.

    Ik vind trouwens zijn eerste boeken wel beter dan zijn laatste, maar dat is dus misschien omdat ik me steeds meer begon te storen aan de grootte van het lettertype. En ook omdat er op den duur zoooooo veel informatie is om te onthouden dat ik soms echt daar zat van oh shit wie is dat nu weer en hoe kennen die personages elkaar nu weer.

    Maar het is een goede serie om te lezen hoor, je moet gewoon rustig aan lezen zodat je alle informatie goed opneemt hehe

    Inderdaad. Je wordt in de boeken nog meer doodgegooid met personages dan in de serie, lol.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Voor wie het nog niet weet: De boekenbeurs in Antwerpen is momenteel volop bezig!
    Komende maandag, dinsdag en woensdag is hij wel gesloten. Maar vanaf 9 november tot 11 november kan je weer auteurs ontmoeten en boeken kopen!

    Ik zeg het maar


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Voor wie het nog niet weet: De boekenbeurs in Antwerpen is momenteel volop bezig!
    Komende maandag, dinsdag en woensdag is hij wel gesloten. Maar vanaf 9 november tot 11 november kan je weer auteurs ontmoeten en boeken kopen!

    Ik zeg het maar

    Ik wil gaan maar niemand wil met me mee *weent in een hoekje* Dus ik ga wrs passen dit jaar. Het is ook gwn belachelijk duur, dus miss ook maar goed :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nighthawks schreef:
    (...)
    Ik wil gaan maar niemand wil met me mee *weent in een hoekje* Dus ik ga wrs passen dit jaar. Het is ook gwn belachelijk duur, dus miss ook maar goed :')


    Ik vind de boeken hetzelfde als in de winkel en vaak heb je ook acties en ronde prijzen!
    Of bedoel je de inkom? Idk wat ik daar van vind. Langs de ene kant is €10 best veel, maar langs de andere kant moet je eigenlijk op alle beurzen (autosalon, batibouw etc) inkom betalen en daar komt dan geen commentaar op + het is voor uitgeverijen ook erg duur om daar te staan (denk maar aan de auteurs die ze moeten betalen want oké die krijgen geen vergoeding om daar te zitten, maar wel eten en drinken op de kosten van de uitgeverijen, vervoerskosten worden betaald, ze krijgen korting op boeken én ook aan cadeau om hen te bedanken voor hun komst)

    maar ik snap je wel hoor. Ik ben zelf voor het eerst in echt meer dan tien jaar gegaan en hoewel ik enkele leuke boeken heb gekocht, hoef ik de volgende paar jaar er niet noodzakelijk weer naartoe. ^^


    The soul needs autumn.

    Prim schreef:
    (...)
    Ik heb dat nu met 1 van mijn favoriete series. Die auteur is nu bezig met een soort spin off en ik heb het eerste boek liggen(van de bieb gelukkig) maar ik kom er niet doorheen.

    Heeft iemand hier ‘Duizendhoog’ gelezen? Ik had er heel veel goede recensies over gezien maar ik ben niet verder dan 1/4 ofzo gekomen. Ik heb hem maar teruggebracht naar de bieb want ik realiseerde dat ik toch niet verder ging komen.

    Ik ben nu bezig in het eerste deel van Game of Thrones! Ik zit er aan te denken de eerste boeken te vragen voor Sinterklaas maar wou eerst het eerste boek lezen om te kijken of ik het wel wat vind en ik ben aangenaam verrast!


    De serie is een meesterwerk, maar de boeken vind ik in zekere zin beter


    I just caught the wave in your eyes

    Okay, ik heb net Kingdom of Ash gelezen en

    ik heb letterlijk nog nooit een boek gelezen waarvan ik meer dacht van "wow, deze scène is rechtstreeks gelift van (in dit geval lord of the rings). Ik moet toegeven dat ik nooit SJM's grootste fan ben geweest, maar wow. Ik ga het toch even opzij moeten leggen voor ik beslis wat ik van het verhaal vond :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Hoe is jullie ervaring met Divergent? Op de middelbare school heb ik de eerste twee delen in het Nederlands gelezen en ik vond ze erg leuk. Inmiddels heb ik de hele trilogie in mijn kast staan, maar ik heb niet verder dan die eerste twee boeken gelezen. Ik wil ze opzich wel weer lezen, dus ik sloeg het eerste boek open en ik vond het vrij teleurstellend. Ik heb niet meer dan een hoofdstuk gelezn bij elkaar, maar ik vond de schrijfstijl eigenlijk heel erg zegenvallen. Ligt dit aan de vertaler of zijn de engelse boeken op dezelfde manier geschreven?


    look at the stars, look how they shine for you;

    Heeft er iemand The Cruel Prince van Holly Black of Children of Blood and Bone gelezen van Toni Adeyemi? Zo ja, wat vond je ervan?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Fenrys schreef:
    Heeft er iemand The Cruel Prince van Holly Black of Children of Blood and Bone gelezen van Toni Adeyemi? Zo ja, wat vond je ervan?

    Die laatste ga ik waarschijnlijk in de kerstvakantie lezen (:

    Heeft er iemand The Lunar Chronicles gelezen? Zo ja, plz kom met me fangirlen :') Ik zit nu bij Winter (ergens rond de 200 pagina's) en ik ben echt helemaal hyped. Ben vooral een heel grote fan van bijna alles personages :') (Met in het speciaal Jacin en Thorne, CAUSE HOW CAN YOU NOT? XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @Fenrys — ik heb Children of Blood and Bone gelezen and I loved it.

    @Nighthawks — ME ME ME, ik hoooooud van The Lunar Chronicles. Thorne is echt bae, maar mijn zwak blijft voor altijd liggen bij Scarlet & Wolf.