• HET GROTE BOEKENTOPIC
    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”


    Er zijn al een paar boekentopics op Q, maar nog geen algemene, en ik vond het hoognodig dat er eentje kwam. Hier kan je praten over al je favoriete boeken, vragen om aanraders, en natuurlijk je boekenhauls laten zien. Gelieve spoilers over boeken onder de spoilerknop te zetten. Als je nog leuke ideeën hebt voor het topic, evenementen, goodreads of bookstagrams die toegevoegd moeten worden, just let me know!

    BOOKEVENTS
    28 juni - 30 juni 2018 || Nieuwe Types || Arnhem || €0 - 5
    1 juli 2018 || Van Pierre YA summerbookloving event || Eindhoven || €12,50

    GOODREADS
    Morrigann || Cheryl



    BOEKENTOPICS
    Eiland || Bookbuds
    Sattler || Booketlist 2018

    BOOKSTAGRAMS
    Morrigann, Verkleurd & JamesPotter || bookishsisters
    FireKeeper || slytherinreading

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 21:46 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Pixielisje schreef:
    Heeft er iemand hier nog goede aanraders voor boeken als je bijv. fan bent van ACOTAR?
    Oh en heeft iemand hier al de Grisha-trilogie gelezen of Six of Crows? Want daar ben ik wel benieuwd naar. Ik was begonnen met Grisha-trilogie maar ik vond het een beetje cliché en ik had niet veel tijd dus heb ik het weer dichtgeslaan, maar ik ben er eigenlijk nog altijd benieuwd naar want ik zie veel verschijnen van een zekere 'Nicolai' personage en ik weet dat ik van Acotar bijv. ook geen fan was totdat Rhysand verscheen haha dus miss moet ik het nog een kans geven :')
    De schrijfstijl in Six of crows lag mij niet helemaal, maar opzich heb ik ze beide uitgelezen dus zo ernstig was het dus blijkbaar niet (fish)
    Verder heb ik niet echt een serie die op kan tegen acotar. Ik was hiervoor wel echt fan van the iron Fey van Julie Kagawa, maar dat is ook al weer 4 jaar terug dus ik weet niet of ik dat nogsteeds leuk vind.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)De schrijfstijl in Six of crows lag mij niet helemaal, maar opzich heb ik ze beide uitgelezen dus zo ernstig was het dus blijkbaar niet (fish)
    Verder heb ik niet echt een serie die op kan tegen acotar. Ik was hiervoor wel echt fan van the iron Fey van Julie Kagawa, maar dat is ook al weer 4 jaar terug dus ik weet niet of ik dat nogsteeds leuk vind.

    Die boeken ga ik even bekijken! Heb er ook al wat dingen over gehoord :D
    Ja, dat is wel belangrijk. Ik heb endgame bijv ook niet gelezen omdat de schrijfstijl mij helemaal niet lag.

    Pff, heel veel boeken waarvan ik hoor dat ze goed zijn zijn ook nog niet vertaald in het Nederlands. En op zich is dat geen probleem want ik kan Engels, maar ik kan geen boeken kopen dus ik ga altijd naar de bib. En de bib hier koopt dus natuurlijk enkel de Nederlandse boeken aan. Achja, als het meezit heb ik over een jaar wel een goede leestijd haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Heeft er iemand hier nog goede aanraders voor boeken als je bijv. fan bent van ACOTAR?
    Oh en heeft iemand hier al de Grisha-trilogie gelezen of Six of Crows? Want daar ben ik wel benieuwd naar. Ik was begonnen met Grisha-trilogie maar ik vond het een beetje cliché en ik had niet veel tijd dus heb ik het weer dichtgeslaan, maar ik ben er eigenlijk nog altijd benieuwd naar want ik zie veel verschijnen van een zekere 'Nicolai' personage en ik weet dat ik van Acotar bijv. ook geen fan was totdat Rhysand verscheen haha dus miss moet ik het nog een kans geven :')


    I love Six of Crows. Het beste boek dat ik dit jaar tot nu toe heb gelezen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Pixielisje schreef:
    Heeft er iemand hier nog goede aanraders voor boeken als je bijv. fan bent van ACOTAR?
    Oh en heeft iemand hier al de Grisha-trilogie gelezen of Six of Crows? Want daar ben ik wel benieuwd naar. Ik was begonnen met Grisha-trilogie maar ik vond het een beetje cliché en ik had niet veel tijd dus heb ik het weer dichtgeslaan, maar ik ben er eigenlijk nog altijd benieuwd naar want ik zie veel verschijnen van een zekere 'Nicolai' personage en ik weet dat ik van Acotar bijv. ook geen fan was totdat Rhysand verscheen haha dus miss moet ik het nog een kans geven :')


    Ik heb het eerste boek van de Grisha-trilogie gelezen en die beviel me niet. Voor mij ging het gewoon te snel, dan was de hoofdpersoon daar, dan weer reizen en dan was ze weer daar. Daardoor kon ik niet goed in het verhaal komen. Six of Crows het eerste boek vond ik beter omdat het voor mij gevoel langzamer ging en ze niet steeds van hot naar her gingen.

    Spoiler voor Six of Crows
    Bij Six of Crows vind ik het interessant dat er een personage is die mank is en dat hij bang is om dingen aan te raken met zijn blote handen. Dit omdat ik vrijwel geen personages in boeken terugvind die iets "mankeren" qua lichaam.


    Physics is awesome

    Ik zit een beetje in een leesdip, terwijl ik nét een maandje vakantie heb voordat ik ga werken. Heeft iemand tips?


    Morrigann schreef:
    (...)

    Welke boeken heb je gekregen c: ?


    Pfoe... Heb je even?

    Leah on the Offbeat (Deze heb ik inmiddels uit en LOVE IT)
    Stad van Verloren Zielen
    A Court of Wings and Ruin
    Throne of Glass (Deze had ik per ongeluk al voor mezelf gekocht, omdat ik was vergeten dat ik hem voor m'n verjaardag had gevraagd, dus nu heb ik er twee. Oeps.)
    De Bakkersdochter (Spontaan van m'n oma gekregen, omdat ze hem heel mooi vond. Ik ben zeker benieuwd.)
    Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe
    The Hate U Give
    The Upside of Unrequited. (Ben ik nu aan het lezen en in Luuuff. Deze schrijfster begint een plekje in mijn hart te veroveren.)

    Holy shit. Dat zijn er redelijk wat. Anyway, ben er heel happy mee en excited.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Burke schreef:
    Ik zit een beetje in een leesdip, terwijl ik nét een maandje vakantie heb voordat ik ga werken. Heeft iemand tips?


    Booktube kijken. For real. Ik raak daar altijd zo gemotiveerd van.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Negentien schreef:
    (...)

    Pfoe... Heb je even?

    Leah on the Offbeat (Deze heb ik inmiddels uit en LOVE IT)
    Stad van Verloren Zielen
    A Court of Wings and Ruin
    Throne of Glass (Deze had ik per ongeluk al voor mezelf gekocht, omdat ik was vergeten dat ik hem voor m'n verjaardag had gevraagd, dus nu heb ik er twee. Oeps.)
    De Bakkersdochter (Spontaan van m'n oma gekregen, omdat ze hem heel mooi vond. Ik ben zeker benieuwd.)
    Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe
    The Hate U Give
    The Upside of Unrequited. (Ben ik nu aan het lezen en in Luuuff. Deze schrijfster begint een plekje in mijn hart te veroveren.)

    Holy shit. Dat zijn er redelijk wat. Anyway, ben er heel happy mee en excited.


    Well, je wist al dat ik Leah On The Offbeat echt fantástisch vond. Maar girl, The Upside Of Unrequited is ook zooooo bae. I LOVE MOLLY.

    En ik ga eens kijken naar Booktube. :Y)


    Wel kans op spoiler alerts enzo, maar Mirt je kunt misschien echt zo ships. theories of imagines en idk wat er nog meer is op Tumblr opzoeken. Daar kun je denk ik wel het nodige enthousiasme uitputten


    I just caught the wave in your eyes

    Cro schreef:
    Wel kans op spoiler alerts enzo, maar Mirt je kunt misschien echt zo ships. theories of imagines en idk wat er nog meer is op Tumblr opzoeken. Daar kun je denk ik wel het nodige enthousiasme uitputten


    Oeh, I like this idea a lot. Ik ben namelijk meestal helemaal weg van fanart (heb zelfs wat boven m'n bed hangen, oeps).
    Het ligt er misschien ook wel aan dat ik nu bezig ben in een serie die ik niet helemaal fantastisch vind en daarnaast een non fictie boek aan het lezen ben over de werking van de hersenen, HAHA.


    Burke schreef:
    (...)

    Oeh, I like this idea a lot. Ik ben namelijk meestal helemaal weg van fanart (heb zelfs wat boven m'n bed hangen, oeps).
    Het ligt er misschien ook wel aan dat ik nu bezig ben in een serie die ik niet helemaal fantastisch vind en daarnaast een non fictie boek aan het lezen ben over de werking van de hersenen, HAHA.


    Hahahah fanart is ook awesome en je vindt vaak awesome stuff op Tumblr (ook super weird stuff, maar goed :'D)
    — ah ja, dat is wel jammer. Welke serie en boek?
    Atm lees ik les jeux sont faits van Sartre (ja, ook echt in het Frans, help) en dat gaat ook niet zo snel haha


    I just caught the wave in your eyes

    Boekentips voor meer volwassen / goede boeken?


    Aan niets denken is ook denken.

    Innsaei schreef:
    Boekentips voor meer volwassen / goede boeken?


    Wat bedoel je met ‘volwassen boeken’?


    Innsaei schreef:
    Boekentips voor meer volwassen / goede boeken?


    Engels of Nederlands?
    Tonio (A.F.Th. van der Heijden; tho je die vast wel kent), Schaduwkind (P.F. Thomése), the Boys from Brazil (Ira Levin), Eilandgasten (Vonne van der Meer), the Unknowns (Gabriel Roth; beetje categorie tussendoortje tho), Underworld (Don DeLillo) en sws alles van Chaim Potók eigenlijk


    I just caught the wave in your eyes

    Burke schreef:
    (...)

    Wat bedoel je met ‘volwassen boeken’?


    Boeken die niet young adult of simpel geschreven zijn maar boeken met inhoud


    Aan niets denken is ook denken.