• HET GROTE BOEKENTOPIC
    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”


    Er zijn al een paar boekentopics op Q, maar nog geen algemene, en ik vond het hoognodig dat er eentje kwam. Hier kan je praten over al je favoriete boeken, vragen om aanraders, en natuurlijk je boekenhauls laten zien. Gelieve spoilers over boeken onder de spoilerknop te zetten. Als je nog leuke ideeën hebt voor het topic, evenementen, goodreads of bookstagrams die toegevoegd moeten worden, just let me know!

    BOOKEVENTS
    28 juni - 30 juni 2018 || Nieuwe Types || Arnhem || €0 - 5
    1 juli 2018 || Van Pierre YA summerbookloving event || Eindhoven || €12,50

    GOODREADS
    Morrigann || Cheryl



    BOEKENTOPICS
    Eiland || Bookbuds
    Sattler || Booketlist 2018

    BOOKSTAGRAMS
    Morrigann, Verkleurd & JamesPotter || bookishsisters
    FireKeeper || slytherinreading

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 21:46 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lazlo schreef:
    (...)

    Hehe, Nesta vind ik juist nog één van haar leukere personages omdat die zo anders is dan de rest. Basically het enige personage dat zich niet spontaan aan de voeten van Feyre en Rhysand werpt, lol. Waarschijnlijk verander ik wel van gedachten tijdens die novelle (ofzo?) die eraan komt, maar dat zijn zorgen voor later, haha. Tower of Dawn ben ik ook doorheen geraasd, maar Nesryn's hoofdstukken interesseerden me zo weinig dat ik die wel maar met een half oog heb gelezen. :'D

    Ik heb bedroevend weinig gelezen deze vakantie, maar bij mij komt het denk ik vooral omdat geen van de boeken me echt kon boeien. Mede dankzij het feit dat mijn vaste site voor gratis ebooks uit de lucht is gehaald, rip.


    Nesta is a frigging queen.


    Oké, stomme vraag: hebben jullie wel eens dat je een boek leest wat de hele wereld echt schijnt te vereren, maar dat je er gewoon niet doorheen komt? En ik bedoel niet dat je gewoon de hype niet ziet en het een beetje 'meh' is, maar dat je gewoon echt niet snapt hoe het überhaupt is uitgegeven?
    Want dit is mijn leven met het huidige boek dat ik lees :')

    (As in: ik doe echt m'n best om er doorheen te komen en het goede te zien, maar het liefst wil ik het gewoon zo snel mogelijk terug naar de bieb brengen)

    [ bericht aangepast op 15 sep 2018 - 18:55 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MaFlodder schreef:
    Oké, stomme vraag: hebben jullie wel eens dat je een boek leest wat de hele wereld echt schijnt te vereren, maar dat je er gewoon niet doorheen komt? En ik bedoel niet dat je gewoon de hype niet ziet en het een beetje 'meh' is, maar dat je gewoon echt niet snapt hoe het überhaupt is uitgegeven?
    Want dit is mijn leven met het huidige boek dat ik lees :')

    (As in: ik doe echt m'n best om er doorheen te komen en het goede te zien, maar het liefst wil ik het gewoon zo snel mogelijk terug naar de bieb brengen)

    Oh ja hoor, ik vond Twilight echt vreselijk, terwijl dat ook een hele hype was.
    Over welk boek heb jij het? :3


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ah, ben echt blij dat ik niet de enige ben :') Voel me altijd zo schuldig als ik iets gewoon niet zo geweldig vind :/

    En ik heb het over Throne of Glass, van Sarah J Maas btw


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MaFlodder schreef:
    Ah, ben echt blij dat ik niet de enige ben :') Voel me altijd zo schuldig als ik iets gewoon niet zo geweldig vind :/

    En ik heb het over Throne of Glass, van Sarah J Maas btw

    Dat is dan weer één van mijn favoriete series, haha. Maar je moet je niet vergissen: er is ook een heleboel kritiek te vinden over deze serie (en acotar). Ik vind het stiekem een beetje jammer dat ik de negatieve reviews heb gelezen, want ik ben het er ergens wel mee eens :X

    [ bericht aangepast op 15 sep 2018 - 20:25 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Het spijt me echt heel erg, ik heb het zojuist gewoon opgegeven, en dat komt echt nooit voor :') En ik herken dat wel van negatieve reviews en het ermee eens zijn, bij andere boeken dan. Soms ben ik ergens helemaal lyrisch over en dan wordt het ergens anders compleet de grond in gebrand en het ergste is dat je het niet eens echt oneens kan zijn :') Maar ben blij dat het in elk geval wel echt iets voor jou was ^^

    Even wat rant:

    Ik vind het echt zo jammer, want er is zoveel hype rond deze serie en ik kan merken dat Sarah ook echt wel kán schrijven. Maar elke pagina lees je hoe perfect Celaena is, wat voor een special snowflake, en dat trek ik gewoon niet. Ik vind het ook vreselijk hoe ze andere vrouwen naar beneden trekt in het verhaal, omdat ze niet op elkaar lijken, terwijl ze zelf ook grotendeels met haar uiterlijk bezig is. En ik voel een classic love triangle aankomen? Anyway, zoals ik al zei; het is jammer want schrijf technisch heb ik er echt niets op aan te merken. Ik snap gewoon niet dat er niet even een uitgever heeft gezegd: 'joh, geef dit kind een enorme haakneus en het richtingsgevoel van een aardappel.'


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    MaFlodder schreef:
    Het spijt me echt heel erg, ik heb het zojuist gewoon opgegeven, en dat komt echt nooit voor :') En ik herken dat wel van negatieve reviews en het ermee eens zijn, bij andere boeken dan. Soms ben ik ergens helemaal lyrisch over en dan wordt het ergens anders compleet de grond in gebrand en het ergste is dat je het niet eens echt oneens kan zijn :') Maar ben blij dat het in elk geval wel echt iets voor jou was ^^

    Even wat rant:

    Ik vind het echt zo jammer, want er is zoveel hype rond deze serie en ik kan merken dat Sarah ook echt wel kán schrijven. Maar elke pagina lees je hoe perfect Celaena is, wat voor een special snowflake, en dat trek ik gewoon niet. Ik vind het ook vreselijk hoe ze andere vrouwen naar beneden trekt in het verhaal, omdat ze niet op elkaar lijken, terwijl ze zelf ook grotendeels met haar uiterlijk bezig is. En ik voel een classic love triangle aankomen? Anyway, zoals ik al zei; het is jammer want schrijf technisch heb ik er echt niets op aan te merken. Ik snap gewoon niet dat er niet even een uitgever heeft gezegd: 'joh, geef dit kind een enorme haakneus en het richtingsgevoel van een aardappel.'

    Ik snap wel waar je vandaan komt hoor. Ik heb tijdens het lezen ook nooit gedacht: wauw die celaena is echt een toffe peer.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik moet nu voor school een leesautobiografie maken en het moet tussen de 500-600 woorden zitten, maar ik zit nu aan de 650 en heb al heel veel geschrapt en nog niet eens alle vragen beantwoord... Oeps? Lees ik te veel? I think so Ik wilde dit ff hier droppen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    *schopt topic naar boven*

    Ik heb vandaag het laatste deel van TOG gekocht: Kingdom of Ashes. Kan ik lekker gaan lezen als mijn tentamens voorbij zijn ^^

    Nog meer mensen die excited zijn voor dit boek? (flower)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    *schopt topic naar boven*

    Ik heb vandaag het laatste deel van TOG gekocht: Kingdom of Ashes. Kan ik lekker gaan lezen als mijn tentamens voorbij zijn ^^

    Nog meer mensen die excited zijn voor dit boek? (flower)


    Ik ben vorige week in mijn vakantie begonnen in Throne of Glass — aangezien we die lezen bij de boekenclub. Daarna heb ik meteen deel twee en drie gelezen. Uiteindelijk meteen maar alle andere delen besteld (waaronder Kingdom of Ash). Nu ben ik in deel vier bezig en ohm'lord het is zo goed.


    Jest schreef:
    (...)

    Ik ben vorige week in mijn vakantie begonnen in Throne of Glass — aangezien we die lezen bij de boekenclub. Daarna heb ik meteen deel twee en drie gelezen. Uiteindelijk meteen maar alle andere delen besteld (waaronder Kingdom of Ash). Nu ben ik in deel vier bezig en ohm'lord het is zo goed.

    I know right. Zo sad dat dit het laatste deel is


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)
    I know right. Zo sad dat dit het laatste deel is


    Sarah J. Maas is a frigging genius.


    Azriel schreef:
    *schopt topic naar boven*

    Ik heb vandaag het laatste deel van TOG gekocht: Kingdom of Ashes. Kan ik lekker gaan lezen als mijn tentamens voorbij zijn ^^

    Nog meer mensen die excited zijn voor dit boek? (flower)


    Ik moet eerst Empire of Storms en Tower of Dawn nog lezen, maar ik ben erg benieuwd naar hoe alles af gaat lopen!
    En ik weet niet waarom, maar ik hou van Manon, haha.


    Stenenlikker

    Hephaistion schreef:
    (...)

    Ik moet eerst Empire of Storms en Tower of Dawn nog lezen, maar ik ben erg benieuwd naar hoe alles af gaat lopen!
    En ik weet niet waarom, maar ik hou van Manon, haha.

    IK OOK
    terwijl ze eigenlijk echt een trut is haha


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Hebben jullie ook soms dat je eigenlijk een beetje klaar bent met een bepaalde serie/schrijfster, maar dat je toch door blijft lezen?

    Dat heb ik nu dus met Cassandra Clare. Ik ben die short stories aan het lezen van de Shadow Market en die zijn op zich wel leuk. Maar ik vind haar officiele boeken altijd zo meh. Maar toch blijf ik ze lezen :C


    Stenenlikker