• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.





    I only know this:




    P L O T «

          De befaamde Zielennacht is aangebroken: stands die normaal gesproken niet bestaan schieten als paddenstoelen uit de grond, evenals de aanwezigheid van schepsels die zich doorgaans niet aan de rest van de wereld tonen. De algemene stemming op de markt is uitgelaten, onheilspellend en misschien zelfs een tikje opgewonden.

          Er worden shows en demonstraties gegeven: van simpele toekomstlezingen door daadwerkelijke Zieners, tot hypnotiserende muziek, vuurspuwende heksen en levensechte draken. De gevaarlijk verslavende faeriewijn vloeit rijkelijk en vrienden en vijanden kruisen elkanders paden op zoek naar waar ze dan ook voor zijn gekomen.
          Wat een bijna heilig gewaande viering had moeten worden, lijkt langzaam echter te veranderen in een decor voor catastrofe: wanneer de uitgangen stuk voor stuk in rook opgaan en de bezoekers zich realiseren dat ze gevangen zitten op een niet—aardse plek, breekt onvoorzienbare chaos uit.

          Zullen sommige wezens de handen ineen slaan in een poging terug te kunnen keren? Of zullen ze op zoek gaan naar het waarom? Wie of wat is er verantwoordelijk voor de complete lock—down? Er is geen andere plaats die zoveel persoonlijke agenda's telt als de Schaduwmarkt.
          Alles heeft hier een prijs.

          Eén ding is duidelijk: Zielennacht is niet voorbij zolang de portalen naar huis gesloten blijven.


    all magic comes with a price —



    » I M P O R T A N T


    Er zijn zo ongelooflijk veel soorten wezens: wees creatief!
    Is er iets niet duidelijk, heb je ergens hulp bij nodig of kom je er niet uit: vooral vragen. Ik brainstorm graag mee.
    Ik ga er vanuit dat iedereen de Q huisregels in acht neemt.
    Wees zeker dat je de tijd hebt om mee te doen.
    Het verhaal zal al gaande uitgediept worden, en het is de bedoeling dat we daar gezamenlijk voor gaan zorgen. Voel je vrij om ideeën en plottwists in de groep te gooien.
    De woordenquota is 100: zorg er gewoonweg voor dat anderen genoeg hebben om mee te kunnen werken, en heb vooral respect voor elkaars werk. Ik vind kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit en zou het super vinden als we elkaars posts lezen, ook wanneer jouw character daar geen interactie mee heeft.
    Zolang de aantallen gelijk worden gehouden, mag je zoveel rollen op je nemen als je aankunt. Mits er hierbij geen verwaarlozing plaatsvind.
    Laten we er met z'n allen een interessant verhaal van maken met originele characters. (:




    and in all chaos there is calculation.






    R O L E S «


    ♀ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♀ ● Vivianne 'Vee' Laurier ● Lycanthrope ● Noctifer ● 1.7
    ♀ ● Ghislaine Voss ● Half fae ● Noctifer ● 1.7
    ♀ ● Shiva ● Necromancer ● Cleverness ● 1.6
    ♀ ● Saxa Katrena Laufeyson ● Halfgodin ● Sombre ● 1.2
    ♀ ● Nova Lynx ● Heks ● Estralita ● 1.5
    ♀ ● Vada Quintus 'Villmumon' ● Demon ● e_nnazus ● 1.5
    ♀ ● Sakura Yamamoto ● Kitsune ● spellcasters ● 1.7
    ♀ ● Blanche ● Yuki onna ● Lolicia ● 1.8

    ♂ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♂ ● Nox 'Hadeon' Zion ● Demonic vessel ● Cleverness ● 1.3
    ♂ ● Angel ● Beschermengel ● Cleaner ● 1.2
    ♂ ● Caelan ● Oracle ● Nulla ● 1.7
    ♂ ● Roman Ax Robbinson ● Halfgod ● Sombre ● 1.6
    ♂ ● Analu Kekoa ● Part giant ● Cleaner ● 1.6
    ♂ ● Blayze Kieran Breathnach ● Bearman ● spellcasters ● 1.7
    ♂ ● Douglas Hamilton ● Kelpie ● Klaus ● 1.8


    Atmosphere


          De markt is te betreden en verlaten door gebruik van portalen. Normaal gesproken zijn er een handjevol doorgangen verdeeld tussen de kraampjes. Het hoofdportaal (waar je vanuit de mensenwereld meestal binnenstapt) bevindt zich in het hart van de markt. Dat is een plein, een open vlakte, waar omheen de gehele markt lijkt gebouwd. Hier worden bijvoorbeeld ook vaak shows gegeven.
          Het is altijd nacht op de markt. Wanneer je omhoog kijkt, zul je geen maan of sterren aantreffen. De markt is letterlijk een schaduwdimensie en dus ook niet geschikt om permanent in te leven. Tijdens de Nacht der aller Zielen, echter, is de lucht compleet anders. Dit is dan ook meteen wat menigeen naar de markt trekt.
          Voor portalen geldt dat die bijna verdriedubbelen. Werelden en dimensies die normaal gesproken niet te bereiken zijn—zijn dat gedurende dit fenomeen wel. Reizen door portalen vergt wel enige kennis, die niet nodig is om de Schaduwmarkt te kunnen binnenstappen. Iedereen met een percentage aan bovenmenselijk bloed zou dit moeten lukken.

          Je zou de layout van de markt als een klok kunnen zien: het hart is het midden van de klok en de verschillende paden die je kunt nemen de cijfers. Je kunt je voorstellen dat het een doolhof kan worden als je niet oppast welke kant je neemt.
          De paden zelf zijn over het algemeen goed verlicht (doormiddel van kaarsen die nooit lijken op te branden of een vleugje magie). Om niet te verdwalen, verschillen de meeste 'straten' (zoals ze ook wel genoemd zouden kunnen worden) gelukkig. Er zijn echter niet alleen kraampjes overal, maar ook winkels tussenin te vinden. Hoewel er wat permanent aanbod is, verschijnen en verdwijnen stands en shops te pas en te onpas. Voor Zielennacht geldt dat het volledig staat volgebouwd met items en curiosa die normaal schaars te vinden zijn. Hoe verder je echter bij het hart vandaan dwaalt, hoe duisterder de zaakjes lijken te worden, en hoe zwarter te magie. Rondom het hart is het dan ook altijd het drukst en meest bruisend, verderweg over het algemeen wat rustiger en obscuurder.

          De Schaduwmarkt wordt gehandhaafd door enkele warlocks en ancient figuren die een oogje in het zeil houden. Het geldt als neutral territory, waardoor deze zijn eigen regels en wetten kent (of juist het gebrek eraan). Het meeste wordt onderling geregeld.

          De markt is een explosie aan geur, kleur en geluid. Je ziet er de meest fabelachtige figuren en krachten en kunt er zelfs levend gekooide creaties kopen.
    Er worden talen in alle tongen gesproken — maar dat alles een prijs heeft is algemeen gedachtegoed.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2020 - 12:28 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    𝔖𝔥𝔦𝔳𝔞

    Necromancer      -      Twenty Six      -      Side Street      -      Caelan


    𝔜𝔬𝔲 𝔠𝔞𝔪𝔢 𝔱𝔬 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯 𝔪𝔢?


    tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst

          Hij leeft, zo blijkt. De roering in hem is een subtiele en een die gepaard gaat met het gevoel van 'iets'. Shiva heeft nooit geweten hoe dit is voor anderen, maar zij weet al van jongs af aan de magische potentie in iemand te peilen, alsof ze een anders kern ziet en kan beoordelen of die krachtig is of niet. Wat ze bij deze man voelt is niets wat ze ooit eerder heeft ervaren. Zijn kern is op het moment gitzwart en hoewel de energie op het ogenblik lusteloos overkomt, voelt ze de onderliggende kracht gonzen. Ze luistert er verbijsterd naar, hoort het aanzwellen tot iets bijna oorverdovends om vervolgens weer in te dammen, constant in beweging als eb en vloed.
          Ze gaat zo op in wat ze ondervind, dat Khán zijn geblaas de enige waarschuwing is die ze krijgt alvorens de man zijn hand om haar pols sluit. Ze gromt laag van schrik, terwijl haar ogen afdwalen naar het contact en daar een gitzwarte hand vinden welke in scherp contrast staat met haar eigen huid. Zijn greep is als een klem, veel te krachtig voor iemand die op de grond ligt tussen het vuil van anderen. De vreemdeling beantwoord haar grom met een grauw en ze kijkt van hun handen op naar zijn gezicht, om zijn ogen even zwart te ondervinden. Shiva ontbloot haar tanden.
          De man is sterker dan haar. In haar eigen wereld zou ze bezwijken met een halve gedachte van zijn kant en zou hij in rang stijgen. Hoewel dit gegeven haar trots krenkt, is ze ook iemand die respect heeft voor haar meerderen als ze weet dat er voor haar geen mogelijkheid is deze te overtreffen.
          "Ga— Weg—," word haar toegeworpen, stem nauwelijks hoorbaar boven het geschreeuw wat hen zelfs hier weet te bereiken, maar met genoeg bite om haar handen tot vuisten te doen ballen. De man zijn ogen zakken weer dicht, maar zijn greep versoepelt niet.
          "Kan niet, murume akasviba," sist ze terug, de klanken die haar lippen verlaten zowel bekend als onbekend. De magie van de ketting stottert, duidelijk selectief in wanneer hij wel en niet werkt. "Eerst moet je me los laten."
          Haar aandacht word getrokken door zijn hals, de huid die boven de kraag van zijn kleding piekt. Zwarte lijnen vervlechten zich tot afbeeldingen waarvan ze de betekenis niet kent, de symboliek niets bekends. Ze heeft geen idee wat de man mankeert, waartoe hij exact in staat is. Ze weet wel dat hij haar intrigeert, waardoor haar nieuwsgierigheid opspeelt en haar het tegenovergestelde laat doen van wat ze anders zou doen; ze blijft.
          "Iwe une chepfu?"

    Zwartogige man
    Ben je vergiftigd?


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    ROMAN AX

    The halfgod with hot hands.
    // with Doug&Nova //

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    dancing&walking // through the gates of hell the shadowmarket // confused // outfit
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    De vriendelijke woorden en de knipoog leken niet helemaal aan te komen bij de dame voor me, ze leek me te analyseren, het gaf een naar gevoel. Het leek bijna alsof ze aan het bedenken was hoe ze me zou kunnen aanvallen, mocht dat nodig zijn.
          'Ik weet niet waarvoor ik je meer moet waarschuwen — boze faeries of wat je van plan was met mij,' zegt ze bijna synchroon met knallend vuurwerk dat boven ons kapot spat. De dame keek er van op en staarde kort de lucht in, waardoor het licht haar gezicht sierde. Nog geen seconde later leek ze ergens van te schrikken en keek ze met angst in haar ogen naar de ingang van de markt, het hoofdportaal. Met een verwarde frons op mijn gezicht keek ik haar aan en ook zij liet haar ogen weer over mij heen gaan.
          'Ik was niks met je van plan, ik had geen slechte bedoel...' nog voor ik mijn zin af kon maken was de dame verdwenen tussen de menigte die ondertussen ook in paniek was geraakt. Verward keek ik om me heen, geen idee wat er gaande was. Het was hier ineens een stuk benauwder dan voorheen, bijna alsof ik hier vast zat.
          'De poort zit dicht, dat zie je toch!' hoor ik iemand boos roepen bij de poort, nog voor hij op iemand anders inhamert. Ook ik begon kortademig te worden en stuimelde lichtelijk naar achteren, waardoor ik meteen een elleboog tegen me aan kreeg. Een diepe teug lucht ging mijn longen in om moed te verzamelen, ik moest hier weg. Zo gefocust mogelijk liep ik over de markt, langs taverns, winkeltjes en kraampjes. Het was zo raar, ik had geen idee wat me overkwam maar alles in mijn lichaam vertelde me nu dat ik moest focussen en overleven. Er was iets aan de hand hier, de toeganspoorten zijn gesloten en niemand weet waarom. Weer nam ik een diepe teug adem om gefocust en kalm te blijven. Ik was hier met één doel, er achter komen wie mijn vader is en van welk bloed ik ben geschapen, waarom ben ik zoals ik ben? Ik kwam bij één kraampje tot stilstand, er stonden twee roodharige mensen, waarvan één er wel heel erg gekleed was alsof ze een heks moest zijn.
          'Sorry dat ik jullie moet storen, maar ik ben even erg in de war. Weet een van jullie waarom de poorten dicht zijn en er bijna een rel is bij de hoofdingang?' Ik liet mijn ogen weer even over de twee heen gaan. De dame zag er betoverlijk uit, niet zo zeer om het feit dat ze er uit zag als een heks, maar iets in haar ogen was zo dromerig en betoverend, fascinerend. De jongeman zag er interessant uit, veelbelovend. Zijn shirt was echter nat, hij zag er niet helemaal top uit, dat was apart.
          'Sorry, ik vergeet me voor te stellen, onbeleefd. Ik ben Roman.'


    - thank you for existing -

    VEE      LAURIER
    Lycanthrope • Raven of Death • Nox





          Ze kan niet naar hem kijken terwijl hij daar staat, daar waar ze hem hardhandig naartoe heeft geschoven omdat ze half verwachtte dat één van de mages een zieke grap met haar wilde uithalen en het eindelijk voor elkaar heeft gekregen in haar hoofd te kruipen. Wanneer ze de handgemaakte armband om één van haar polsen echter terloops heeft bekeken, weet ze zeker dat het de echte Nox is die voor haar neus staat. Geen truc. Geen hallucinatie — gewoonweg haar rampzalige band met het lot.
          Beseffen dat hij hier in en hem daadwerkelijk bekijken zijn twee verschillende dingen — waarvan die laatste voelt alsof ze rechtstreeks in de zon kijkt en ze haat de zon. Ze haat de hitte. Ze haat dat ze ervan is gaan houden omdat Hadeon de warmte verafschuwt. Ze is bang dat als ze te lang kijkt, het brandende gevoel in haar ogen zal overgaan tot permanente verblinding.
          Misschien is het een bijwerking, omdat ze zich had voorgenomen hem nooit meer te zien; de prijs die boven haar hoofd heeft gehangen vanaf het moment dat ze er gewoonweg vandoor ging. Dat was het niet zegt het kleine stemmetje in haar achterhoofd, haar wolvin, hoewel deze daar geen letterlijke woorden voor gebruikt.
    Het was niet alsof ze die ochtend wakker werd met de drang om alles en iedereen achter zich te laten met enkel een rugzak die zo zwaar op haar schouders gedrukt dat het voelde alsof ze met elke stap een berg achter zich aan moest trekken. De garage was de eerste plek die ze volmondig haar thuis had genoemd. Ze mist het, en het geluid van andere wolven om haar heen, maar degene die ze het meest heeft gemist is de reden dat ze nooit kan terugkomen; de reden dat ze helemaal niets voelt wanneer ze haar eigen klauwen gebruikt om het leven uit een ander beest te rukken — zolang ze doet alsof dat het enige monster is dat ze niet kan vermoorden. Maar Hadeon. . . hij heeft haar zijde voor geen seconde verlaten. Na die nacht was hij overal; in de schaduwen van de markt, en in de badkamer van haar armzalige appartement, en in haar hoofd wanneer ze slaapt.
          Nox laat een bitter lachje horen, het geluid zo onvertrouwd dat er een rilling langs haar ruggengraat trekt die haar direct terug naar het hier en nu haalt. ‘Dat is je eerste vraag? Serieus?’ Ze kijkt op, verwachtend het eindeloze zwart in Hadeon's ogen te ontmoeten, maar terugkijkend zijn het de zeegroene poelen die haar genadeloos oceaan in trekken. ‘Wat zou ik hier nou doen?’ Onder die snerende toon zit pijn, zoveel pijn dat ze amper kan slikken. Verdrink me vraagt ze zijn ogen ik verdien het, maar secondelang gebeurt er niets, is het enkel zijn hartslag die haar eraan herinnerd dat er tijd verstrijkt.
          De kans dat hij deze plek ooit zou betreden is de precieze reden waarom zij hem heeft uitgezocht. De duisternis, de stank van corrupte magie. . . Dit is feitelijk het Valhalla voor een figuur als Hadeon en Nox, hij zou nooit—
    Haar ogen vergroten, het aannemelijke idee waarom hij uitgerekend vandaag is verschenen een bijna fysieke stomp in haar maag. Zielennacht. Fuck.
          Ze maakt zich niet de illusie dat hij haar op wonderbaarlijke wijze op het spoor is gekomen, wetend dat hij meer dan verbaasd was haar hier te zien. Toeval. Ja, het lot heeft een hele grappige manier om met Vee om te gaan.
          ‘De betere vraag is; wat doe jij hier?’ Zijn toon nadert vijandigheid, en zonder enige hint van de jongen waarmee ze is opgegroeid, maar haar schouders zijn naar achter gedrukt en haar gelaat is beroofd van emotie wanneer ze de weinige ruimte tussen hen in overbrugt.
          ‘Er zijn niet veel plekken waar je volledig kunt verdwijnen,’ antwoord ze droogjes, niet inziend waarom ze daarover zou moeten liegen, hoewel ze daar niet specifiek bij noemt waarom ze hier überhaupt naartoe is gevlucht. ‘Maar zelfs dat kan ik niet fatsoenlijk.’ Het is haar beurt om vreugdeloos te lachen. De neuzen van haar schoenen raken bijna die van Nox; ze staan lijnrecht tegenover elkaar en de chaos om hen heen had niet onbelangrijker kunnen zijn voor de donkerharige wolvin. ‘Je...’ ze snuift, dwingt zichzelf ondanks de felle moeite die het kost om naar hem te kijken, te zien wat er is veranderd in de 372 dagen sinds ze hem voor het laatst zag. ‘Wat is er gebeurt?’ Het weeïge gevoel in haar onderbuik heeft helemaal niets te maken met de staat van de markt op dit moment, en heeft al voor haar gesproken voor ze er langer bij stil heeft kunnen staan.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    BLAYZE
    ⚜ 𝖈𝖚𝖗𝖘𝖊𝖉 ⚜

                                                                           


    ❝ fate lives within us;
          you only have to
                be brave enough to see it.❞

    𝖇𝖊𝖆𝖗𝖒𝖊𝖓
    outfit • With Villmumon
          “Goed,” begon de jongedame, “waar? De Schaduwmarkt. Wanneer? Tijdens de Zielennacht. En hoe…?” Blayze liet zijn hersenen met haar mee kraken, maar zelf kon hij de vraag ook niet beantwoordden. Vroeger leek het allemaal zo gemakkelijk, maar nu was er geen keuze uit A-B-C.
          “Misschien kunnen we beter afwachten. Wat heeft het voor zin om erachter te komen hoe de portalen zijn gesloten als ik toch niet kan toveren. Bovendien…” Hij kon het niet meer met de jongedame eens zijn. Nadenken bezorgde hem hoofdpijn, maar toch zal iemand iets moeten doen. Het zou onveilig kunnen worden met onbekenden, magische onbekenden, die allemaal op een kluitje zaten en sommige het liefste in de eerste vijf minuten elkaars hoofd eraf rukten. Dat soort agressie kon Blayze wel handelen, hij zou normaal goed zijn in dit soort situaties, maar nu leek het ook voor hem beter om zich erbij neer te leggen dat hij geen idee had. Zonder een hint of een belletje over een mogelijke moord kan je geen onderzoek beginnen. Villmumon en hij hadden een moord nodig, voordat ze zich als detectives konden gedragen. Alleen een moord plegen is moeilijker dan het voor sommige klinkt, maar misschien telde het verdwijnen van de plek waar de poort hoort te zijn ook wel als hun aanleiding. Het enige wat ze moesten doen was naar de crime scène toegaan en dat was nou het grote, extreem drukke plein.
          “Waar gaan we eigenlijk naartoe?” Hij schrok op uit zijn gedachten, nog steeds lopend naar het onbekende, maar zijn weg had doel gekregen. Hij deed zijn rechterarm door die van Villmumon, terwijl hij in zijn linkerhand de koffer met de draken hield en knikte richting waar ze vandaan kwamen. ,,We gaan naar onze crime scene... Ik bedoel... De plek waar de poorten zouden moeten staan.'' Blayze begon al met het deuntje dat hij onderweg zou neuriën, terwijl hij nog geen stap had gezet.


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Analu      Kekoa

          Son of a Giant      |||      Son of a Lamia      |||      Bounty Hunter      |||      Hired killer      |||      Outfit      |||      @ Outside the pub w/ Saxa     

    Op het moment dat de dame een por in zijn zij gaf, besefte hij dat deze waarschijnlijk wat harder aan moet komen dan hij het daadwerkelijk voelt — al zou hij toch zijn best hebben gedaan er niet op te reageren. Wanneer hij haar vanuit zijn ooghoek in de gaten houdt merkt hij direct op dat haar volgende woorden anders klinken dan ze wil laten zien aan hem. Welke de waarheid is, is maar weer een raadsel.
          ‘Stijgt de drank je nu al naar je hoofd, Analu?’
          Net op het moment dat hij terug wil kaatsen dat iets anders wel kan stijgen als ze zo doorgaat, springt de barman weer in. Analu kijkt rustig vanachter zijn glas toe hoe de dame de barman bij zijn kraag pakt, waarna hij rustig een slokje neemt. Gezien ze zo voorover hangt, geniet hij even van het uitzicht van haar achterste, voor hij zijn glas neerzet. ‘Laat die arme man nou maar los.’ Echt heel aanmoedigend of geloofwaardig klinkt het niet, maar het is duidelijk dat ze geïrriteerd begint te raken, waardoor hij toch wat olie op het vuur wil gooien.
          Analu maakt de barman ook maar duidelijk dat de dame in kwestie helemaal niet zo onschuldig is, iets dat Analu zelf wel kan waarderen — al irriteert het hem mateloos op hetzelfde moment. Het voelt haast alsof er elk moment een brawl uit kan breken, ze doet hem namelijk aardig aan Vee denken. Tot zijn geluk reageert zijn wolf niet vol enthousiasme op haar, waardoor hij dat idee al direct weg kan nemen. Niemand is als Vee. Haar blik op zijn woorden duiden er ook op dat hij gelijk heeft op dat vlak, dat ze helemaal niet zo beschaafd is als ze doet ogen.
          ‘Het zal wel, die mafkees liet bijna wéér mijn koffie sneuvelen.’
          Haar antwoord doet Analu zijn hoofd laten schudden, terwijl hij zucht. ‘Misschien ligt het dan toch echt niet aan anderen, maar aan jouw glibberige vingers. Wat ben je — een baby?’ Nee, schrap dat, hij heeft baby’s gezien met een betere grip op hun flesjes dan dat. Opnieuw schudt hij zijn hoofd, terwijl hij even rondkijkt. Er vormt oprechte paniek binnen de tavern, terwijl de barman zelf maar weer is verder gegaan met zijn taken — de voorgaande gebeurtenissen totaal negerend. Nu is hij natuurlijk wel erger gewend, ook vanuit Analu zelf, waardoor hij het makkelijker weg kan wuiven dan de gemiddelde mens.
          ‘Ik meen het! De portalen — poef! — weg!’
          Analu negeert de man volledig, hopend dat hij zal vertrekken. Na een blik op de klokken aan de muur, die stuk voor stuk indiceren hoe laat het is op welke plek, en in welke dimensie, giet Analu zijn bier achterover. Het glas laat hij met een harde klap op de bar belanden — zo hard dat deze net niet breekt maar zijn wolf wel gehaast omhoog springt. ‘Nou, Hot Stuff, ik heb dingen te doen. Ik zie je op de bruiloft.’ In zijn stem is een "ik duld geen tegenspraak" toon te vinden, al is hij van besef dat dat deze dame niet zal tegenhouden. In een kalme beweging staat hij op, waarna hij zijn weg naar de deur maakt — zich geheel bewust van het feit dat hij niet betaald heeft.
          Met de wolf aan zijn voet duwt hij de paniekzaaier zonder enig probleem aan de kant, waarna hij zijn weg naar buiten maakt. Als de dame hem besluit te volgen kan ze dat lekker doen, maar voor nu gaat hij op zoek naar zijn eerste slachtoffer. De Kitsune zal hier wel ergens zijn, het is immers een Kitsune voor een reden, dus die kan wachten. Als de portalen daadwerkelijk gesloten zijn, heeft hij alle vrijheid om te gaan en staan waar hij wil. Komt dat eens even mooi uit voor hem.



    I'm your little ray of pitch black.


    outfit // grumpy // at the shadowmarket


    SAXA      //      HALFGODDES      //      WITH ANALU

    Het was niet te missen dat er overduidelijk naar mijn billen werd gestaard terwijl ik de kale barman een hartverzakking bezorgde, maar om heel eerlijk te zijn maakte me dat precies niks uit. Ik wist dat ik er goed uit zag en ik had niet voor niets een leren broek aangetrokken. Natuurlijk was het wel slecht voor mijn reputatie om een arme weerloze man zo te bedreigen, dus besloot ik hem maar weer los te laten. Mijn imago moest nog wel een klein beetje in tact blijven. Analu schudde zijn hoofd om mijn woorden over de koffie, waardoor ik mijn kaken even kort op elkaar drukte.
          'Misschien ligt het dan toch echt niet aan anderen, maar aan jouw glibberige vingers. Wat ben je — een baby?' Terwijl Analu dit uitsprak zag ik aan zijn ogen dat hij niet overtuigd was van zijn eigen woorden. Ik haalde dan ook verontwaardigd één wenkbrauw omhoog. Whatever. Mijn ogen rolden nog net niet weg naar de andere kant van mijn oogkassen door de suffige opmerkingen van Analu. In de Tavern is echter chaos ontstaan door de woorden van de man die net binnen kwam stormen.
          'Ik meen het! De portalen — poef! — weg!' Een zucht verliet mijn lippen en ik zag dat ook Analu niet onder de indruk was van deze uitspraak. Ik nam nog een slok van mijn koffie en zag dat Analu blikte naar de klokken aan de muur, vervolgd door het leeggieten van zijn bierglas. Het glas kwam dan ook met geweld weer terug op de bar te staan, waarna de man opstond en richting de uitgang liep.
          'Nou, Hot Stuff, ik heb dingen te doen. Ik zie je op de bruiloft.' Kwam er onverschillig over zijn lippen. Ik keek hem even met een schuin hoofd aan en twijfelde even kort... Am I done playing with him...? . Ik rolde met mijn ogen, haalde wat goudstukken achter mijn bh vandaan en legde het op de bar neer, waarna ik soepel overeind kwam en Analu achterna liep.
          'Waar gaan we heen?' vroeg ik nieuwsgierig terwijl ik mijn arm door die van hem haakte. Nee, hij was nog niet van me af, ik vond zijn gezelschap wel verfrissend. Het was ook overduidelijk dat hij bekend was op deze markt en ik niet, dus hij kon me nog van pas komen. Misschien ik hem ook wel, als hij mij wilt helpen, help ik hem ook wel. Al had ik geen idee wat zijn doel was hier, maar het zal vast niets te geks zijn. Als het op agressie neer komt, kom ik goed van pas.


    - thank you for existing -


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    ℑ 𝔴𝔞𝔰 𝔟𝔬𝔯𝔫 𝔴𝔦𝔱𝔥 𝔞𝔫 𝔦𝔫𝔰𝔞𝔱𝔦𝔞𝔟𝔩𝔢 𝔞𝔭𝔭𝔢𝔱𝔦𝔱𝔢 𝔣𝔬𝔯 𝔡𝔢𝔰𝔱𝔯𝔲𝔠𝔱𝔦𝔬𝔫

    Demonic Vessel      -      Side track      -      Vee

          De manier waarop ze naar hem kijkt is — is zenuwslopend. Ze neemt hem in zich op alsof het de eerste keer is dat ze hem ziet en hij weet diep van binnen dat dit misschien niet zo heel ver van de waarheid ligt. Hij is niet meer wie hij was, kan evengoed een vreemde voor haar zijn, zoals hij dat tegenwoordig ook vaak genoeg voor zichzelf is. Hij heeft geen idee meer waar Hadeon eindigt en Nox begint, raakt die gewaarwording met iedere verstrijkende dag verder uit het oog en het is belachelijk — gewoonweg idioot dat ze hem vraagt waarom hij hier is. Zijn woede word echter getemperd door angst, want wat als Vee het kan zien, kan voelen dat enige restant onschuld wat hij bij hun laatste samenzijn nog had is verdwenen. Misschien ruikt ze het bloed aan zijn handen, ondanks dat hij deze voor de afgelopen maanden tot rauwe huid aan toe heeft gewassen.
          Maar er is meer in die blik. Hij ziet het besef ontstaan in haar ogen na zijn gesnauwde woorden en wat het dan ook is wat er tot haar doordringt doet de ijzeren muren — de muren waartegen hij zo lang heeft gevochten om ze naar benden te halen — dichtklappen. Haar gezicht word die van de half verwilderde Vee Laurier die hij bij Eli thuis leerde kennen, gladgestreken en dreigend. Met één stap staat ze voor zijn neus, betreed zijn persoonlijke ruimte tot iedere sproet zich haarscherp aftekent en het blauw van haar ogen hem lijkt te verzwelgen.
          "Er zijn niet veel plekken waar je volledig kunt verdwijnen—" speelt ze hem droog toe, haar woorden als zweepslagen—"maar zelfs dat kan ik niet fatsoenlijk." En het is haar stem, zijn haar lippen die in het echt bevestigen wat Hadeon hem al vanaf het begin vertelde. Vee wilde weg. Ik zal er altijd staan. Tussen jou en hem. Niets wat hij doet of zegt zal ooit veranderen wie jij bent voor mij. Een gekoesterde herinnering, veilig opgeborgen in zijn geheugen is nu vergiftigd, aangetast door de werkelijkheid. Hij voelt zijn gezicht al verwringen tot iets gekwelds nog voor haar lach hem raakt als iets fysieks.
          "Je—" Vee snuift, slikt haar woorden in en laat haar blik weer over hem heen gaan. Hij weet dat ze het ziet, het voelt, al zal ze haar vinger er misschien niet helemaal op kunnen leggen. "Wat is er gebeurt?"
          En er gebeurt iets met hem, er roert zich iets in zijn kern wat hij kent, evenals niet kent; lelijk en wreed en afzichtelijk. Het heeft de feel van Hadeon, al is de connectie naar de demon nog steeds nergens te bekennen en naast lelijk en wreed en afzichtelijk, blijkt het ook niet te stoppen. Het zwelt omhoog tot het zijn lippen bereikt.
          "Als je er was geweest, dan had je het geweten," sneert hij, zijn ogen doordringend in de hare. "Nog mooier, als je er was geweest — wie weet! Dan was het misschien wel niet gebeurd."
          Zijn ogen houden haar gezicht nauwlettend in de gaten, scannen naar iedere reactie die zijn oneerlijke woorden eventueel teweeg zullen brengen. Hij weet dat als hij kalmer zou zijn, als hij gewoon een stap terug zou doen en eerst het feit dat ze hier is zou laten bezinken, hij dit nooit zou zeggen — niet eens zou denken. Maar hij heeft naar haar gezocht, aan haar gedacht en heeft het altijd voor haar opgenomen tegenover iedereen die haar plotselinge vertrek in twijfel trok. Het feit dat dit is wat hij daarvoor terug krijgt doet pijn. Nox weet dat het hem nog veel meer pijn zal doen als zij erachter komt wat hij heeft gedaan.
          "Ben je hier al die tijd geweest? Wat — omdat je wist dat ik deze plek zou verafschuwen?"


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    Doug
    25 • Kelpie • Vendor and Buyer • His stall • That explains a lot • Shiva & Nova -> Nova & Roman


    Er was van alles gaande om hem heen, wat Doug met zijn nog wat verwarde hoofd niet helemaal meekreeg. De toon van de felle dame toen ze zei dat de roodharige een magiër was, snapte ik niet helemaal. De meesten die hier rondliepen hadden of een of andere manier magische krachten, en magiërs waren enkelen van mijn beste klanten. Ik wilde even gaan zitten bij mijn kraampje om mezelf weer bijeen te rapen. Voor ik weg kon lopen, zei de dame dat ze bij me in het krijt stond voor ze verdween. Als iemand die zo fel reageerde op een vriendelijke omstander, had ze haar prioriteiten niet echt goed op orde als het aankwam op zelfbescherming. Zoiets zeggen tegen welke soort Fae dan ook, was een van de domste dingen, die iemand kon doen. Ik zou het niet vergeten en bewaren voor een dag dat ik het nodig had. Ze moest blij zijn dat ik het was en niet een van de minder zuivere personen in de buurt.
    Ik plofte neer op mijn klapstoeltje, en na een klein praatje van de buurman keek ik op om de roodharige dame voor me te zien staan. Ik schudde mijn hoofd bij haar vraag, waardoor mijn haren en het wier nog wilder om mijn hoofd kwamen te hangen. "Nee, dank je. Ik heb geen idee wat er allemaal gaande is of hoe dit werkt en ik wil niet weer stikken." Ik bracht het zo luchtig mogelijk, maar dat was oprecht een van de engste gebeurtenissen van mijn piepjonge leven. Ik duwde een sliert wier uit mijn gezicht en keek nu eens goed naar de dame. Ze was duidelijk een heks, dat kon eigenlijk niet anders. "What the fuck. Dat was apart." zei ik, terwijl ik alle spanning met een lachje van mee af liet glijden. Ik wist dat niet iedereen zo'n positieve blik op de wereld had, en dat de spanningen al hoog waren, maar wat de vrouw net had gedaan was echt bizar over de top.
    Niet veel later kwam er een jongen aanlopen met een fijn gezichtje. In eerste instantie dacht ik dat hij iets kwam kopen, maar zijn woorden maakten snel zijn plannen duidelijk. Ik fronste een beetje om wijs te worden uit zijn woorden, tot alles plots in elkaar klikte. Een lach rolde over mijn lippen, voor ik mijn mond opentrok. "Je kan je naam hier in de buurt beter voor jezelf houden. Je weet nooit wie er bij gebaat is om hem te stelen." Kelpie's stalen geen namen, maar dat kon ik niet zeggen van de meeste soorten Fae hier. "Dat verklaard waarom ik net liep te stikken. Kelpies kunnen er berucht slecht tegen om afgesneden te zijn van hun water." zei ik meer tegen mezelf en de dame dan tegen Roman. Ik richtte mijn nog altijd pikzwarte ogen weer op de jongen. "Maar nee, geen enkel idee. Misschien een tijdelijke verstoring van de Ley Lines.Fuck, ik ben geen warlock, geen idee hoe die shit werkt." Zoals eigenlijk altijd lag mijn hart op mijn tong. Het was iets wat ik over tijd nog wel zou afleren, maar voor nu kwam het meeste wat ik dacht er gewoon uit, zeker na alles wat er de afgelopen 5 minuten was gebeurt en de adrenaline die nog altijd door mijn lijf gierde.


    Bowties were never Cooler

    Caelan

    •••

    ∞ • Oracle • Mindwalker & Seer • @ Shadowmarket • & Shiva
          Caelan voelt de plotse aanwezigheid van de vreemdeling niet afnemen, waardoor zijn irritatie alsmaar verslechterd. Waarom kon de vreemdeling hem niet simpelweg met rust laten — zoals hij zojuist heeft gevraagd? Caelan stond alleen op het centrale plein tegenover het portaal, niemand had gezien hetgeen hij bijna opofferde.
          'Kan niet, murume akasviba — eerst moet je me loslaten.'
          Caelan kan de onbekende woorden niet thuisbrengen — maar laat alsnog haar pols verslappen in zijn eigen greep. Grommend trekt hij zijn eigen hand terug alsof daarjuist gestoken, lichamelijk contact geen favoriete bedrijvigheid. Caelan weet nogmaals zijn kijkers te openen — de vreemdeling in zich op te nemen.
          'Iwe une chepfu?'
          En de onbekende woorden laten hem ontwaken — zijn lichaam plots verstarrend onder de invloed van zijn geest. Caelan was alleen. Zojuist had absoluut niemand hem aangesproken rondom het centrale marktplein. Caelan was alleen. En het plotselinge besef doet hem bevriezen — zijn geest in gevecht met oeroude krachten.
          Snuivend gaat hij overeind zitten — de inktzwarte kleur rondom zijn handen verdwijnend alsof bij donderslag. Daarna weet eveneens de inktzwarte kleur binnen zijn kijkers plotseling op te lossen, het goud terugkerend als zon. Grommend voelt hij de inktzwarte aanwezigheid rondom zijn hart plaatsnemen — de eenzaamheid een plaats gevend. Alles rondom zijn hart wordt direct afgesloten, een niet te doorbreken afrastering voor alle invloeden van buitenaf. Caelan's gezicht wordt verder afgesloten en ijskoud — emoties plotseling verdwenen.
          Caelan heft zijn kin omhoog — zijn lichaam gemakkelijk opstaand uit het vuil, waar hij zojuist te lang heeft gelegen. Maar, niet voor langer. Caelan verdiende beter — vele malen beter. Wanneer hij opnieuw overeind weet te komen — kijkt hij neer op de vreemdeling, en haar metgezel.
          'Charmant.'
          Minachtend glijdt zijn blik over het beest — de zichtbare botten.
          'We spreken hier Engels overigens. Ik raad je aan meer geld uit te geven aan een vertaal amulet. Dit is. . . zielig.'



    Villmumon

    demon • outfit • met Blayze

    Blayze haakte zijn arm door die van Villmumon en knikte naar de richting waar ze vandaan kwamen. "We gaan naar onze crime scene... Ik bedoel... De plek waar de poorten zouden moeten staan." Nog voordat hij de eerste stap had gezet, begon hij al te neuriën.
          Het vriendschappelijke gebaar verraste Villmumon. Nou ja, het gevoel dat het haar gaf verraste haar. Ze had niet gedacht dat ze hem zo snel zo dichtbij zou laten. Ieder ander had een dodelijke blik gekregen en een duidelijke waarschuwing en misschien ook wel een wat meer agressieve reactie.
          Maar bij Blayze was het anders. Ondanks dat ze soms gemene dingen tegen hem zei, werd hij hartelijk ontvangen. Het was alsof ze tegen hem zei: Welkom in mijn wereld. Het duurt minstens tien jaar voordat je mijn hart bereikt en vervolgens nog tien om te bewijzen dat je binnen mag blijven. Maar je hebt de eerste test doorstaan. Gefeliciteerd.
          Door die gedachten moest ze lachen. Het was geen vrolijke lach. Het leek er meer op één van die what-the-f-zeg-jou-nou-weer-lachjes. Het was ook gewoon zo'n grote onzin.
          Ze moest haar focus herpakken. En wel nu meteen. Er was geen tijd voor vriendelijke drakentemmers. Ze was haar hele leven aan het zoeken en juist op de zielennacht werd ze afgeleid door die veel te sterke man.
          Maar de portalen zijn gesloten, fluisterde een ander stemmetje in haar hoofd. Als niemand iets doet, komen we hier nooit meer weg.
          Maar dit... Maar dat...
          Woedend rukte Villmumon haar arm los. Zonder iets te zeggen, zakte ze neer op de grond. Ze schaamde zich vanwege haar plotse stemmingswisseling en durfde Blayze niet aan te kijken, dus hield ze maar een staarwedstrijdje met de punten van haar schoenen.
          Ze ging geen stap meer verzetten. Het had toch allemaal geen zin.
          Uiteindelijk keek ze Blayze toch aan. "Ik geef op."



    B      L      A      N      C      H      E

          outfit
    De jonge vrouw leek geen aandacht meer voor de, eerst zo mooie, ketting te hebben. Vanuit Blanches’ ooghoeken zag ze het zelfs wegwuiven, hoe zeer de verkoper het ook aan prees. Niet dat de ijsvrouw daar echt een aandacht voor had, of het van belang duidde — haar gedachten had ze namelijk op iets anders gevestigd. Namelijk de vuurbloem, dat zo vurig brandde, dat het onmogelijk was dat zijzelf dit kon vastpakken.
          Ze kwam hier niet voor de koetjes en kalfjes—gesprekjes. Haar doel was veel belangrijker dan dat, en ze was van plan er niet lang te blijven. Vinden, aanschaffen en wegwezen hier, was haar perfecte volgorde —om vervolgens het medicijn bij haar vader toe te dienen. Als de verhalen erover waar bleken, dan zou het genoeg moeten werken om haar vader te redden van de verschrikkelijke ziekte (en tevens vloek) waar hij mee kampte.
          De vrouw voelde een zekere gedaante haar achtervolgen. Ondanks dat ze zich op een markt bevond met een hele groep anderen, was deze aanhoudelijk haar aan het volgen. Iets wat haar ergerde: het was niet of ze honing op haar achterste had gesmeerd — dus waarom volgde diegene haar? De neiging was groot om te stoppen en duidelijk te maken dat ze er niet van gediend was gevolgd te worden, echter bleef ze flink in haar stappen. Zulke onbenullige zaken moesten haar niet van d’r doel afhaken.
          Uiteindelijk haalde diegene haar in en ging vlak voor haar staan, waardoor ze stopte in haar stappen. ‘Jongedame, volgens mij hebben wij nog geen eerlijk gedag gezegd.’ Hoewel de individu tegenover een glimlach op haar gezicht duwde, was het iets waar Blanche juist wantrouwig van werd. ‘Kan ik je een drankje aanbieden?’ Hell no, was de eerste gedachte wat op popte van de ijzige vrouw.
          Deze onbenullige dingen maakte haar gefrustreerd. Het was niet alsof ze zoiets niet eerder rekening mee had gehouden, toen ze bedacht naar de Schaduwmarkt te gaan, maar ze wuifde het hele idee ervan weg. Zoiets zou haar niet overkomen, als ze gewoon flink doorliep, dacht ze.
          Diep zuchtte ze en rolde haar ogen. Krijg ik dit weer, dacht Blanche.


    Zonder een enkele woord eraan te verspillen, liep ze de jonge vrouw voorbij. Tijd was kostbaar voor haar vader en die ging ze niet verkloten door een ijdel gesprekje te houden met iemand. Indien ze haar, in haast, voorbij liep, schramde Blanches’ schouder tegen de die van de vrouw aan. Iets waar zij geen controle over had, of wat haar bedoeling was. Ze wilde gewoon zo snel mogelijk dit alles afhandelen.
          Het waren enkele stappen geweest voordat ze nogmaals stopte. Met een lichtelijke verontrusting schoot het haar toch diep naar binnen naarmate de tijd verstrekt, indien Blanche bemerkte dat er geen enkele portaal meer te vinden was. Wat was het hele idee hiervan? Is dit iets wat hoort? Snel zocht ze door naar iets wat haar meer duidelijkheid gaf over de hele situatie. Het hielp niet veel, want de personen die ze in de voorbijgang tegenkwam leken allemaal verbijsterd te zijn over de hele situatie.
          Abrupt ging haar innerlijke radar af dat er iemand, vanachter haar, in volle vaart op haarzelf af stormde. Als de bliksem schoot ze naar de zijkant om de individu te ontwijken. Haar groenblauwe ogen vielen op de gestalte van de vrouw van eerder. Die vrouw had zeker een losbandig en driftig karakter.
          Ik heb hier geen tijd voor, was de gedachte. Wat is haar probleem?

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 15:40 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wtf? Waarom gaan er meerderen achter elkaar posten, als ik 't enkel aanpas? Wat een apart gedoe. Mijn excuses alvast iedereen, dit was niet mijn bedoeling.

    NVT

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 15:39 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    NVT

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 15:37 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    BLAYZE
    ⚜ 𝖈𝖚𝖗𝖘𝖊𝖉 ⚜

                                                                           


    ❝ fate lives within us;
          you only have to
                be brave enough to see it.❞

    𝖇𝖊𝖆𝖗𝖒𝖊𝖓
    outfit • With Villmumon
          Villmumon begon te lachen, maar zonder enige aanleiding. De jongeman had niks grappigs gezegd. Om het niet ongemakkelijk te maken lachte hij maar mee, want wat doe je anders. Straks had ze wat gezegd en lette hij totaal niet op. Hij was er wel zeker van dat hij misschien afgeleid was geweest door het neuriën, maar als ze wat had gezegd had hij het toch wel gehoord?
          Villmumon rukte kort daarna ook nog eens zijn arm los, waardoor Blayze nu totaal de weg kwijt was. Was er iemand anders voor hem tegen haar aan het spraken? Wist hij niet meer dat hij had gepraat? Wat is er in vredesnaam aan de hand? Zonder iets te zeggen, zat Villmumon voor hem op de grond te staren naar haar schoenen. Blayze was verbijsterd. Hij had geen idee wat hij moest doen, omdat de jongedame totaal geen aanleiding had tot dit vreemde gedrag. ,,Ik geef op,'' zei de jongedame terwijl ze hem aankeek. Blayze had geen idee, dus besloot hij maar tegenover haar te gaan zitten in stilte.
          ,,Heeft iemand je ooit verteld dat je gedrag net een raadsel is?'' Hij glimlachte, maar hij had geen idee of dat gepast was. Terwijl hij een steentje pakte van de grond en het bekeek dacht hij na. ,,Wat geef je op?'' Hij ging met zijn nagel langs het steentje en er vielen een paar zandkorrels af. Hij verplaatste zijn benen tot een kleermakerszit en wendde zijn ogen af van het steentje, terug naar haar. Hij verwachtte niet perse een antwoord, maar gewoon iets dat dit spontane gedrag kon verklaren.



    S A K U R A

    It takes nothing to join the crowd.
          It takes everything to stand A L O N E.





    outfit • With Blanche

          Er zijn een paar fouten die je niet in het bijzijn van Sakura of een kitsune, mocht er een verschil zijn, kon maken zonder haar boos te krijgen. De eerste fout die de andere vrouw maken was geïrriteerd haar ogen rollen. Dat niet intimideerde Sakura niet alleen, het zorgde er ook voor dat het laatste beetje goede humeur er als een klap werd uitgeslagen. Dat was nog niet de aanleiding voor een aanval, sinds ze wel een beetje rust kon bewaren rond mogelijke kopers. Het gene wat haar tot aanval bracht was het feit dat ze zonder een woord Sakura voorbij liep en haar schouder aantikte, waardoor de jongedame bijna haar evenwicht verloor en haar lieve gezichtje de grond raakte. Gelukkig was Sakura een vechter en haar uit balans helemaal niet makkelijk. Voor haar vijand vallen zou ze nooit doen. Wel was er een beetje woede in haar los gewrikt, een beetje, maar net genoeg om de ander karma te willen bezorgen. Sakura was totaal niet wraakzuchtig, maar haar wegwuiven deed je niet zo maar. De jongedame had te veel trots om niet de winnaar te zijn, dus bereid je maar voor.
          De attentie die ze kreeg hoorde niet bij het plan die binnen een paar seconden in haar hoofd ontstond, maar midden op het podium staan vond ze niet erg. Om opnieuw de blauwharige vrouw in te halen gebruikte ze haar verhoogde snelheid. De bedoeling was eerst om haar schouder te raken, maar dan 10x zo hard. Helaas werd haar vijand gealarmeerd door de toekijkers, waardoor die aan de kant stapte en het plan mislukt was, maar ook net voordat ze haar doelwit raakte was ze al gestopt, want herhaalde Sakura die even de kluts kwijt was: ,,De poorten zijn gesloten?'' Ze duwde de blauwharige aan de kant, alsof ze afval aan de kant schoof, om voor de neus te staan van degene die het geschreeuwd had en zo ook alle ogen op hem gericht kreeg. ,,Wat bedoel je met 'de poorten zijn gesloten?' ''


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Villmumon

    demon • outfit • met Blayze

    Er was even een stilte, toen Blayze naast Villmumon ging zitten. “Heeft iemand je ooit verteld dat je gedrag net een raadsel is?” Ze zag dat hij glimlachte, maar kon niet bedenken waarom. Haar gedrag was inderdaad een raadsel. Misschien voor haarzelf ook wel. Het was ook zo’n chaos in haar hoofd. De ene keer dacht ze dit. De andere keer wilde ze dat. Het was alsof ze duizend stemmen tegelijkertijd allemaal iets anders hoorde roepen, maar niemand haar vertelde wat het juiste was om te doen.
          Maar misschien was ze aan het overdrijven. Of ze was moe. Hoelang was al op de Schaduwmarkt? Hoelang was het al Zielennacht?
          Toen ze opzij keek, zag ze dat Blayze bedenkelijk een steentje van de grond pakte. “Wat geef je op?”
          Villmumon beet op haar lip en plukte aan de draadjes van haar trui. Ze schaamde zich kapot. Wie ging er dan ook als een boos, klein kind op de grond zitten, omdat het leven niet ging zoals ze wilde? Ze was tweehonderdvijftien jaar oud en nog steeds wist ze niet hoe ze er mee om moest gaan. Zou ze dan toch in therapie moeten gaan? Ze zullen haar zien aankomen: Hallo, ik ben een demon geworden, omdat ik de moord op mijn zusje wil wreken. Wat konden therapeuten doen aan haar afspraak met de Duivel?
          “Ik heb…” begon ze langzaam. “Ik heb af en toe van die momenten… Ik weet niet goed hoe ik het moet noemen... Gewoon… Dat het leven zwaar is…” Ze haalde haar schouders op en trok haar mond in een soort grimas. Ze wist eigenlijk niet waarom ze het probeerde uit te leggen. Ze snapte het zelf ook niet zo goed. Misschien maakte dat alles tien keer moeilijker.
          “Ik snap het zelf eigenlijk ook niet zo goed.” Weer haalde ze haar schouders op. Een beetje onzeker keek ze Blayze weer aan. “Heb jij daar nooit last van?”