• The Shadowmarket
    Rollentopic ● Praattopic ● Speeltopic



    » S e t t i n g


          De Schaduwmarkt is een parallelle dimensie die zich in deze wereld bevindt — maar ook weer niet. Hij is toegankelijk vanuit werkelijk elke uithoek van de aarde middels portalen, welke zich vaak op de meest onverwachte plaatsen bevinden. De verschillende entrees zijn namelijk magisch beveiligd en onthullen zich enkel aan de bovennatuurlijken onder ons. Mensen zullen deze daarom nooit vinden, mits zij de nodige hulp krijgen om door de zogenaamde glamour heen te kijken, wat uiteraard ten strengste verboden is en voor de meeste stervelingen niet goed uitpakt.

          Op deze buitengewone markt stikt het van de grijze en zwarte magie: bezeten voorwerpen, kopieën van beruchte spreukenboeken, gekooide faeries, vampierbloed, cocktails die de doden weer tot leven zouden moeten wekken — maar ook een lucratieve handel in de vraag en aanbod naar dubieuze diensten behoort hier tot de dagelijkse gang van zaken.
          Wezens uit alle windstreken bewandelen de eindeloze paden langs de kraampjes, één van de weinige plekken waar ze niet hoeven te verbergen wat ze zijn.

          Vanuit welke doorgang je de Schaduwmarkt ook binnenkomt, het lijkt altijd nacht. Betreden is op eigen risico, evenals het kopen van de aangeboden waar, want de betaling is lang niet altijd in geld. Voor je het weet heb je tien jaar van je leven neergelegd, of je eerstgeborene. Oplichters zijn er bovendien ook te vinden.

          Er is echter één nacht in de eeuw die zelfs de meest teruggetrokken figuren naar de Schaduwmarkt weet te lokken: de Nacht der aller Zielen, ookwel Zielennacht genoemd. Gedurende dit fenomeen verschijnen de meest zeldzame items, is magie ongeëvenaard sterk en lijken grenzen te vervagen.





    I only know this:




    P L O T «

          De befaamde Zielennacht is aangebroken: stands die normaal gesproken niet bestaan schieten als paddenstoelen uit de grond, evenals de aanwezigheid van schepsels die zich doorgaans niet aan de rest van de wereld tonen. De algemene stemming op de markt is uitgelaten, onheilspellend en misschien zelfs een tikje opgewonden.

          Er worden shows en demonstraties gegeven: van simpele toekomstlezingen door daadwerkelijke Zieners, tot hypnotiserende muziek, vuurspuwende heksen en levensechte draken. De gevaarlijk verslavende faeriewijn vloeit rijkelijk en vrienden en vijanden kruisen elkanders paden op zoek naar waar ze dan ook voor zijn gekomen.
          Wat een bijna heilig gewaande viering had moeten worden, lijkt langzaam echter te veranderen in een decor voor catastrofe: wanneer de uitgangen stuk voor stuk in rook opgaan en de bezoekers zich realiseren dat ze gevangen zitten op een niet—aardse plek, breekt onvoorzienbare chaos uit.

          Zullen sommige wezens de handen ineen slaan in een poging terug te kunnen keren? Of zullen ze op zoek gaan naar het waarom? Wie of wat is er verantwoordelijk voor de complete lock—down? Er is geen andere plaats die zoveel persoonlijke agenda's telt als de Schaduwmarkt.
          Alles heeft hier een prijs.

          Eén ding is duidelijk: Zielennacht is niet voorbij zolang de portalen naar huis gesloten blijven.


    all magic comes with a price —



    » I M P O R T A N T


    Er zijn zo ongelooflijk veel soorten wezens: wees creatief!
    Is er iets niet duidelijk, heb je ergens hulp bij nodig of kom je er niet uit: vooral vragen. Ik brainstorm graag mee.
    Ik ga er vanuit dat iedereen de Q huisregels in acht neemt.
    Wees zeker dat je de tijd hebt om mee te doen.
    Het verhaal zal al gaande uitgediept worden, en het is de bedoeling dat we daar gezamenlijk voor gaan zorgen. Voel je vrij om ideeën en plottwists in de groep te gooien.
    De woordenquota is 100: zorg er gewoonweg voor dat anderen genoeg hebben om mee te kunnen werken, en heb vooral respect voor elkaars werk. Ik vind kwaliteit veel belangrijker dan kwantiteit en zou het super vinden als we elkaars posts lezen, ook wanneer jouw character daar geen interactie mee heeft.
    Zolang de aantallen gelijk worden gehouden, mag je zoveel rollen op je nemen als je aankunt. Mits er hierbij geen verwaarlozing plaatsvind.
    Laten we er met z'n allen een interessant verhaal van maken met originele characters. (:




    and in all chaos there is calculation.






    R O L E S «


    ♀ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♀ ● Vivianne 'Vee' Laurier ● Lycanthrope ● Noctifer ● 1.7
    ♀ ● Ghislaine Voss ● Half fae ● Noctifer ● 1.7
    ♀ ● Shiva ● Necromancer ● Cleverness ● 1.6
    ♀ ● Saxa Katrena Laufeyson ● Halfgodin ● Sombre ● 1.2
    ♀ ● Nova Lynx ● Heks ● Estralita ● 1.5
    ♀ ● Vada Quintus 'Villmumon' ● Demon ● e_nnazus ● 1.5
    ♀ ● Sakura Yamamoto ● Kitsune ● spellcasters ● 1.7
    ♀ ● Blanche ● Yuki onna ● Lolicia ● 1.8

    ♂ ● Name ● Creature ● Username ● Page
    ♂ ● Nox 'Hadeon' Zion ● Demonic vessel ● Cleverness ● 1.3
    ♂ ● Angel ● Beschermengel ● Cleaner ● 1.2
    ♂ ● Caelan ● Oracle ● Nulla ● 1.7
    ♂ ● Roman Ax Robbinson ● Halfgod ● Sombre ● 1.6
    ♂ ● Analu Kekoa ● Part giant ● Cleaner ● 1.6
    ♂ ● Blayze Kieran Breathnach ● Bearman ● spellcasters ● 1.7
    ♂ ● Douglas Hamilton ● Kelpie ● Klaus ● 1.8


    Atmosphere


          De markt is te betreden en verlaten door gebruik van portalen. Normaal gesproken zijn er een handjevol doorgangen verdeeld tussen de kraampjes. Het hoofdportaal (waar je vanuit de mensenwereld meestal binnenstapt) bevindt zich in het hart van de markt. Dat is een plein, een open vlakte, waar omheen de gehele markt lijkt gebouwd. Hier worden bijvoorbeeld ook vaak shows gegeven.
          Het is altijd nacht op de markt. Wanneer je omhoog kijkt, zul je geen maan of sterren aantreffen. De markt is letterlijk een schaduwdimensie en dus ook niet geschikt om permanent in te leven. Tijdens de Nacht der aller Zielen, echter, is de lucht compleet anders. Dit is dan ook meteen wat menigeen naar de markt trekt.
          Voor portalen geldt dat die bijna verdriedubbelen. Werelden en dimensies die normaal gesproken niet te bereiken zijn—zijn dat gedurende dit fenomeen wel. Reizen door portalen vergt wel enige kennis, die niet nodig is om de Schaduwmarkt te kunnen binnenstappen. Iedereen met een percentage aan bovenmenselijk bloed zou dit moeten lukken.

          Je zou de layout van de markt als een klok kunnen zien: het hart is het midden van de klok en de verschillende paden die je kunt nemen de cijfers. Je kunt je voorstellen dat het een doolhof kan worden als je niet oppast welke kant je neemt.
          De paden zelf zijn over het algemeen goed verlicht (doormiddel van kaarsen die nooit lijken op te branden of een vleugje magie). Om niet te verdwalen, verschillen de meeste 'straten' (zoals ze ook wel genoemd zouden kunnen worden) gelukkig. Er zijn echter niet alleen kraampjes overal, maar ook winkels tussenin te vinden. Hoewel er wat permanent aanbod is, verschijnen en verdwijnen stands en shops te pas en te onpas. Voor Zielennacht geldt dat het volledig staat volgebouwd met items en curiosa die normaal schaars te vinden zijn. Hoe verder je echter bij het hart vandaan dwaalt, hoe duisterder de zaakjes lijken te worden, en hoe zwarter te magie. Rondom het hart is het dan ook altijd het drukst en meest bruisend, verderweg over het algemeen wat rustiger en obscuurder.

          De Schaduwmarkt wordt gehandhaafd door enkele warlocks en ancient figuren die een oogje in het zeil houden. Het geldt als neutral territory, waardoor deze zijn eigen regels en wetten kent (of juist het gebrek eraan). Het meeste wordt onderling geregeld.

          De markt is een explosie aan geur, kleur en geluid. Je ziet er de meest fabelachtige figuren en krachten en kunt er zelfs levend gekooide creaties kopen.
    Er worden talen in alle tongen gesproken — maar dat alles een prijs heeft is algemeen gedachtegoed.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2020 - 12:28 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    ⋄ ◊ ⋅ Nova Lynx ⋅ ◊ ⋄

    Witch ━ 22 ━ Schaduwmarkt ━ Doug & Roman ━ Outfit

    De witharige dame siste het woord ‘Magiër’ uit alsof het gif was op haar tong waardoor Nova even ongemakkelijk slikte. Het was al de tweede keer dat het leek alsof iemand beledigd was geraakt door wie ze was. Ze kon haast niet anders denken dat de genen die een afkeer voor magie hadden er een nare ervaring mee hadden. Nova twijfelde even of ze weer moest vertrekken maar dacht opnieuw dat het onbeleefd zou zijn als ze dat zomaar zou doen. Helaas werd dat gevoel alleen maar meer bevestigd toen de vrouw naar haar blies, precies als een kat dat zou doen. Nova nam voorzichtig een stap naar achteren om haar niet weer te laten schrikken. Misschien was het niet juist om zo te denken, maar toch was Nova wel iets wat opgelucht toen de witharige dame iets tegen de roodharige jongen zei en daarbij verdween. Een kleine opgeluchte zucht verliet haar mond waarbij ze zich vervolgens weer op de jongen richtte, die met zijn hoofd stond te schudden op haar vraag. Ze knikte begrijpelijk bij zijn opmerking. Het was duidelijk dat hij een soort connectie had met water, daar leek het haast wel op. Maar ze had nog niet volledig achterhaald wat de jongen nu precies was.
    "What the fuck. Dat was apart." Bracht de jongen uit met een lachje.
    Nova haalde haar schouders op. ‘’Je weet nooit wat je hier kan verwachten.’’ Zei ze, nog net voordat er iemand bij de twee kwam voegen. Nova keek opzij en moest even dommig grijnzen toen ze de kleding van de vreemdeling zag. Misschien wel het laatste wat ze hier zou verwachten was dat er iemand in een modern pak rond zou lopen. Ze kon het niet laten te glimlachen toen ze goudvissen om zijn hoofd zag cirkelen, maar die lach verdween weer toen ze hen in vuur zag opvliegen. Haar ogen hadden de goudvissen gevolgd tot ze weer verdwenen waren en keek toen de jongen aan die zich als Roman voorstelde. In tegenstelling tot het advies van de roodharige jongen stelde Nova haarzelf ook voor. ‘’Ik ben Nova, aangenaam – en geen zorgen, je stoort ons niet.’’ Sprak ze glimlachend en dacht toen na over zijn voorgaande vraag. Hoewel Nova even afgeleid was geraakt van al het chaos door haar interactie met de jongen en de dame die haar bijna wilde schillen, kwamen de nare gedachten nu weer terug. Ze moest haar hoofd schudden toen ze van ver weer gezoem hoorde.
    ‘’Ik denk dat niemand weet wat er gaande is, behalve dat de poorten zomaar zijn verdwenen.’’ Nova haalde haar schouders ophalen en wilde net weer rondkijken, tot ze de ogen van de jongen dat zojuist tevoorschijn was gekomen zag oplichten in vuur. ‘’Woah.’’ Zei ze zachtjes en vol in ontzag. Wat had iedereen prachtige ogen vandaag. Haar verbazing werd alleen groter toen de ze roodharige jongen iets hoorde zeggen over kelpies. Ze had nog nooit een kelpie ontmoet, alleen gelezen in boeken dus dat was nog een pluspunt voor haar aanwezigheid hier. Ze probeerde niet al te veel te piekeren over het feit dat ze spijt had om na zoveel jaar weer op de Schaduwmarkt te verschijnen. Haar keuze rationaliseren aan de hand van de positieve punten van dit markt. Alhoewel hij weer bezig was met het antwoorden van Roman's vraag, betwijfelde ze of warlocks ook meer wisten wat er gaande was dan de rest van de wezens hier.

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 12:06 ]

    ROMAN AX

    The halfgod with hot hands.
    // with Doug&Nova //

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    dancing&walking // through the gates of hell the shadowmarket // confused // outfit
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    Terwijl ik sprak zag ik bij zowel de dame als de heer verschillende uitdrukkingen op hun gezichten. De jongeman deed moeite om me te begrijpen, maar na een aantal seconden leek het kwartje te vallen. De dame keek me echter aan alsof ik iets magisch was dat ze nog niet eerder had gezien, vol fascinatie. Al veranderde haar blik ook al snel van gefascineerd naar verstoord, hoe dat kwam wist ik eigenlijk niet.
          'Je kan je naam hier in de buurt beter voor jezelf houden. Je weet nooit wie er bij gebaat is om hem te stelen.' Mijn wenkbrauwen keken met verbazing naar de jongeman terwijl hij zijn woorden uitsprak. Waarom zou iemand mijn naam willen stelen? Aangezien het mijn eerste keer was hier, had ik geen idee wat ik moest verwachten.
          'Ah, dat zal ik onthouden, deze plek is nieuw voor mij.' Vertelde ik de jongeman dan ook vertrouwd, hij leek me een goed persoon. Al begon ik nu wel te twijfelen of ik hier mensen überhaupt kon vertrouwen.
          'Dat verklaard waarom ik net liep te stikken. Kelpies kunnen er berucht slecht tegen om afgesneden te zijn van hun water.' Sprak de jongen geloof ik meer tegen zichzelf dan tegen mij, ik wist namelijk ook niet dat hij net blijkbaar aan het stikken was, vervelend. Ik moest dan ook wel eerlijk toegeven dat ik geen idee had wat Kelpies waren.
          'Ik ben Nova, aangenaam – en geen zorgen, je stoort ons niet.' Glimlachte de roodharige dame betoverend, waardoor ik haar automatisch een glimlach terug schonk. Ik vroeg de dame en de heer wat er was gebeurd, want er was overduidelijk iets aan de hand hier.
          'Maar nee, geen enkel idee. Misschien een tijdelijke verstoring van de Ley Lines. Fuck, ik ben geen warlock, geen idee hoe die shit werkt.' Mijn mond viel even open van verbazing over de woorden, maar toch moest ik er even kort om lachen. Het randje humor dat in zijn stem zat beviel me wel.
          'Ik denk dat niemand weet wat er gaande is, behalve dat de poorten zomaar zijn verdwenen.' Vertelde Nova terwijl ze kort haar schouders ophaalde. Na haar woorden keek ze me recht in mijn ogen aan, weer met die blik, alsof ik iets magisch was. Ik hoorde haar dan ook zacht 'woah' over haar lippen brengen. Deze dame was overduidelijk speciaal, al kon ik niet plaatsen waarom dat was.
          'Nou, dat is dus ruk... Ik kwam hier alleen voor een antwoord en nu zit ik hier vast, top.' De woorden kwamen lichtelijk teleurgesteld naar buiten en ik betrapte mezelf er op, waardoor ik mijn keel even schraapte en weer recht op ging staan.
          'Dus... wat doen jullie dan hier?' De vraag was misschien een beetje lomp, een beetje brutaal, maar ik wist ook niet meer wat ik nu moest doen, geen idee waar ik heen moest of wie ik moest zoeken.


    - thank you for existing -

    BLAYZE
    ⚜ 𝖈𝖚𝖗𝖘𝖊𝖉 ⚜

                                                                           


    ❝ fate lives within us;
          you only have to
                be brave enough to see it.❞

    𝖇𝖊𝖆𝖗𝖒𝖊𝖓
    outfit • With Villmumon
          ,,Ik heb…'' begon Villmumon langzaam. ,,Ik heb af en toe van die momenten… Ik weet niet goed hoe ik het moet noemen... Gewoon… Dat het leven zwaar is…'' De jongedame haalde haar schouders en zonder dat Blayze het door had deed hij haar na. Hij haalde zijn schouders op en wendde zijn ogen af naar de grond op zoek naar een nieuw steentje. Tussen zijn vingers zat er een kleine kei die hij ver weggooide.
          “Ik snap het zelf eigenlijk ook niet zo goed.” Onzeker ging haar hoofd omhoog en keek ze Blayze aan. “Heb jij daar nooit last van?” Nu haalde hij zijn schouders op. Meestal wist hij wat hij wou. Hij raakte zelden in paniek en barstte nooit uit in zomaar een verdrietige bui, maar om Villmumon op haar gemak te stellen knikte hij. Hij pakte haar hand voorzichtig, zoals zijn moeder vroeger deed en streelde over haar vingers. Als kind werd hij hierdoor érg gehypnotiseerd. De herhalende beweging slurpte hem op en maakte zijn hoofd leeg, terwijl hij op zijn moeders borst lag en luisterde naar haar ademhaling. Hij was erg jong toen ze het voor het laatst bij hem deed, maar het kan nog steeds hetzelfde effect hebben op een wat ouder iemand.
          ,,Jij mag kiezen wat we nu gaan doen, oké?'' Hij bleef maar strelen met zijn duim over haar vingers, ,,we hoeven geen Sherlock Holmes te spelen, als je er geen zin in hebt?'' Het was een grap, maar zijn vorige opmerking vond de jongedame ook niet grappig. De ongemakkelijke sfeer maakte hem lichtjes nerveus, waardoor zijn Ierse accent erger klonk dan daarvoor.


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Villmumon

    demon • outfit • met Blayze


    Villmumon zag Blayze meelevend knikken en ontspande een beetje. Misschien was het toch niet zo raar als ze dacht. Misschien was het wel menselijk. Maar eigenlijk kon dat niet, want zij was niet menselijk. Het was soms zo verwarrend allemaal.
          Ze schrok toen Blayze opeens haar hand vastpakte en keek half bevroren toe hoe hij met zijn duim over haar vingers streelde. Wat was hij in hemelsnaam aan het doen?
          Ze wilde bijna haar hand wegtrekken, toen het tot haar door drong dat hij wilde geruststellen. Die drakentemmer… Kon hij ook wel eens onvriendelijk zijn? Haar mondhoeken gingen een klein beetje omhoog bij die gedachte. Ze kon het zich niet voorstellen. Nee, misschien kon ze hem zelfs wel vertrouwen.
          Onbewust schoof ze een beetje dichterbij. De donkere wolk boven haar hoofd leek lichter te worden en de drukkende last op haar schouders voelde al niet meer zo zwaar. Was dat het effect van zijn vingers? Ze wist het niet, maar het maakte op dat moment ook niet uit. Ze zou het niet erg vinden om de rest van de zielennacht-
          De zielennacht. Zou die zolang duren als de portalen gesloten waren?
          Onrust verspreidde zich weer door haar lichaam. De wolk werd weer donker en haar schouders werden door onzichtbare gewichten weer omlaag getrokken.
          Het werd bijna ondraaglijk. In plaats van de moord op haar zusje te wreken, had ze zichzelf laten vervloeken met een bijna oneindig leven. Het was een onmogelijke zoekopdracht. Hoe had ze zo dom kunnen zijn?
          De duisternis rond haar hart was nog lang niet vertrokken. Ze moest die tand zien te vinden. Er zat niets anders op.
          Dus toen Blayze haar vertelde dat zij mocht kiezen, wist ze wat haar te doen stond. Ze negeerde zijn grap over Sherlock Holmes, wie dat dan ook mocht zijn, en stond op. Ze zorgde er wel voor dat ze zijn hand niet losliet.
          “Het wordt tijd dat…” Haar stem haperde. “Ik denk dat ik alleen verder moet. Niet dat je niet mee mag, maar… Ik moet zoeken… Ik weet natuurlijk niet waarvoor jij hier bent, maar als je mee wilt… Wat ben ik weer warrig aan het doen.” Ze lachte wat ongemakkelijk.
          Ze ademde diep in. “Zou je willen helpen met mijn zoektocht? Als je tijd hebt, natuurlijk.”

    𝔖𝔥𝔦𝔳𝔞

    Necromancer      -      Twenty Six      -      Side Street      -      Caelan


    𝔜𝔬𝔲 𝔠𝔞𝔪𝔢 𝔱𝔬 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯 𝔪𝔢?


    tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekst

          Hij laat haar los met een ontevreden klinkende grom, aantonend dat in ieder geval iets van haar woorden betekenis hebben. De verontrustende zwarte ogen richten zich weer op haar en de leegte die haar tegemoet komt in die diepten maakt dat Shiva zich onrustig begint te voelen. Juist op het moment dat ze denkt over een afgrond te vallen mocht ze er langer in staren, klaart het zwart op om plaats te maken voor goud.
          De Necromancer richt zich op tot haar volle lengte en doet een stap weg van de man, er niet langer op berust al te dicht bij hem in de buurt te zijn. Ze weet niet wat voor trucjes de man exact kan uitvoeren, maar is zeker niet van plan aan het ontvangende eind te staan. Onder het slaken van een soortgelijk geluid als eerder komt hij in beweging en hijst zichzelf in een soepele beweging in de benen. Hij torent iets boven haar uit, ondanks dat Shiva zeker geen korte dame is, en werpt eerst zijn nu minder dreigende ogen over haar, alvorens Khán in zich op te nemen. De serval grauwt diep uit zijn kern en ontbloot zijn tanden, staart furieus heen en weer zwiepend. De melkachtige gloed van de dood in zijn ogen weerhoudt hem niet van het hebben van een haarscherpe blik.
          "Charmant," sneert de vreemdeling haar toe, doelend op haar metgezel. Hoewel ze herkent dat het zeker niet als een compliment word bedoeld, krijgt ze toch een scheve grijns rond haar lippen, want nee — nee Khán is niet charmant. Dat is ook zeker niet het doel. "We spreken hier Engels overigens. Ik raad je aan meer geld uit te geven aan een vertaal amulet. Dit is. . . zielig."
          "De ketting was een gift van de stikkende man, yendarama," sneert Shiva terug, haar hand als automatisch naar het sieraad brengend. Het kleine amulet verdwijnt exact achter de schedel die op haar borst rust, met leren banden verwerkt tot een schouderstuk — de trofeeën van haar eerst teruggebrachte dieren. "Voor iemand die op de grond lag tussen het vuil heb je bijzonder veel aan te merken op ini."
          Achter hen klinkt wederom een zingend geluid en de hemel boven hen licht groen op, de golf magie zelfs hier voelbaar. Shiva beweegt nerveus, rolt haar schouders in een poging het af te schudden en knipt haar vingers richting de grommende serval aan haar zijde in een poging het dier te kalmeren.
          "Weet jij wat er is gebeurd — ?" vraagt ze hem, begrijpend dat er een grote kans is dat hij het niet weet maar het er toch op gokkend. Ze hoopt dat hij zijn naam zal verstrekken, maar ook dat is nog maar de vraag.

    Goudogige
    Mij


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    BLAYZE
    ⚜ 𝖈𝖚𝖗𝖘𝖊𝖉 ⚜

                                                                           


    ❝ fate lives within us;
          you only have to
                be brave enough to see it.❞

    𝖇𝖊𝖆𝖗𝖒𝖊𝖓
    outfit • With Villmumon
          ,,Het wordt tijd dat…'' Villmumon stond op, maar liet de hand van Blayze niet los. ,,Ik denk dat ik alleen verder moet. Niet dat je niet mee mag, maar… Ik moet zoeken… Ik weet natuurlijk niet waarvoor jij hier bent, maar als je mee wilt… Wat ben ik weer warrig aan het doen.'' Blayze haalde zijn rechterwenkbrauw op en probeerde uit de wirwar van haar woorden een betekenis te vinden naar wat ze hem eigenlijk wou vragen. Sinds ze zinnen niet duidelijk afmaakte werd het lastig, omdat de kern niet werd uitgesproken.
          ,,Zou je willen helpen met mijn zoektocht? Als je tijd hebt, natuurlijk.'' De jongeman hoefde niet lang na te denken. De reden dat hij op de zielennacht is voor zijn drakenshow, maar sinds er zoveel paniek heerste zou niemand geïnteresseerd zijn in het vuur dat Zeus, Marigold en Tarasque spuwde. Hij twijfelde of hij zijn show zomaar mocht negeren, maar sinds hij Villmumon heeft ontmoet leek hij daar niet eens aan te denken. Blayze had nog genoeg tijd, voordat hij het podium op zou gaan. De draken hadden rust gevonden, althans dat dacht hij, en wat zijn de prioriteiten? Een show of een meisje? Als Blayze ergens anders was dan hier zou hij voor zijn show kiezen, maar nu leek het met Villmumon te klikken.
          Hij knikte, hij wilde haar graag helpen. In zijn hoofd dwaalde één logische vraag: ,,Wat zoeken we eigenlijk?'' Sinds er geen plannen konden gesmeed zonder een uiteindelijk doel. Je moest een pad kiezen en in ieder geval zoeken naar het begin van de knoop. Dat was Villmumon, een knoop met meerdere touwtjes die andere beginnetjes en uiteinden hadden die gestrikt zaten door elkaar heen. Samen sprongen ze van het ene naar het andere touwtje, totdat ze steeds dichter kwamen bij een mogelijke ontknoping. Blayze dacht dat hij al aardig op weg was.
          Toen Blayze wou opstaan voelde hij zijn maag knorren. Het laatste maal dat hij had gegeten was een paar uur geleden en was eerder een tussendoortje, dus toen hij de heerlijke geur van onbekend eten rook aan zijn linkerkant, wilde hij gelijk die kant op huppelen. Het enige dat hem tegenhield was het ding dat hem op de zielennacht de hele tijd tegen hield en hem bij de realiteit hield. Blayze keek Villmumon met puppyogen aan. ,,Mogen we eerst wat eten?''


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    GHISLAINE
    Half fae ✰ with Angel ✰ Outfit




          De onrust is als een dikke deken en voelbaar in de atmosfeer terwijl hij de Schaduwmarkt opslokt in commotie. Ghislaine merkt dat zelfs haar eigen soortgenoten zijn gestopt met muziek maken en niet langer in kringen ronddansen. De Fae zijn dol op chaos en verderf — mits ze hier niet zelf het mikpunt van zijn.
          Naast zich merkt de witharige dat haar metgezel is blijven staan, haar blanke huid nog verder verblekend wanneer de realiteit ook bij haar inslaat. ‘Dat meen je niet?’ Het is een weifeling, de paniek hoorbaar genoeg om Laine lichtelijk te doen fronsen. Het is niet alsof ze kan liegen, hoewel de reactie van de wezens om hen heen ook wel enige indicatie zou moeten zijn dat dit niet bij haar verkooptrucs hoort.
          Ghislaine heeft net haar mond geopend om te vertellen wat ze op het plein heeft gezien, wanneer ze een glinstering van wit en goud ziet op de plek waar Angel zoeven nog stond. Voor iemand die gewend is aan dergelijke magie, staart ze toch lichtelijk verwonderd naar de leegte, die bijna warm voelt onder de inmiddels kille hemel.
    Voor ze de kans heeft de beduidend interessantere jongedame te missen — loopt deze haar opnieuw tegemoet. ‘Heb je enig idee hoe dat gebeurt kan zijn?’ vraagt Angel haar, gehaaid als ze is, gezien Laine haar mond al open had om uitleg te vragen. De groenblauwe ogen van de half—Fae fonkelen wanneer ze haar lippen bevochtigd.
          ‘Ik heb enkele theorieën,’ begint ze, haar handen achter zich op haar inmiddels lege kraam plaatsend. Je denkt toch niet dat ze haar waar laat liggen ten midden van een paniekgolf? De wanhopigen onder hen zijn verreweg het ergst. ‘Vertel me wat je bent en ik geef je er één. Zeg me waarvoor je hier bent gekomen en ik vertel je er nog één.’ Ze steekt haar kin iets uit, haar kijkers onafgebroken op Angel's donkere poelen gericht. Ze weet dat de donkerharige gemakkelijk had kunnen verdwijnen met wat ze zojuist heeft gedaan, maar het feit dat ze toch is teruggekeerd doet haar vermoeden dat ze op deze plek niet al te veel vriendelijke gezichten kent.
          ‘Iedereen die hier komt is een beetje verloren, Angel,’ antwoord ze op haar eerdere vraag, een witte lok om haar juweelde vingers draaiend. Haar nieuwsgierigheid heeft het overduidelijk gewonnen van haar overlevingsinstinct — gezien Ghislaine allesbehalve bezig lijkt te zijn met het zoeken naar een werkend portaal. In feiten maakt ze zich nog niet al te druk om de situatie; met de schepsels die hier rondlopen moet er vast ééntje tussen zitten die de boel kan klaren. Bovendien heeft ze zojuist allicht wel iets veel interessanter gevonden.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Doug
    25 • Kelpie • Vendor and Buyer • His stall • That explains a lot • Nova & Roman


    Beide van mijn gespreksgenoten leken niet door te hebben waar ze waren of wat het risico was van je naam rondbazuinen in het gezelschap van een boel soorten fae. Sowieso leek Nova een beetje van de wereld. Misschien had ze hier ergens wel van een van de versnaperingen gegeten. Die zorgde soms voor de vreemdste bijwerkingen was me verteld. Zelf had ik het nooit ondervonden, gezien ik hier was om te werken, niet om rond te flaneren. Plots leek Nova weer even helder te worden, maar het duurde niet lang voor ze duidelijk weer van de wereld was gevallen. Ik was eigenlijk wel benieuwd wat er gaande was in haar hoofd, maar er waren meer dringende zaken en het voelde gewoon onbeleefd om ernaar te vragen. Veel te persoonlijk.
    De jongen was duidelijk in dezelfde mindset als ik als het op de poorten aankwam. Hij liet het alleen merken en ik niet. Volgens mij wilde niemand hier vastzitten, want je had toch altijd nog je thuis en je wist nooit wie je hier nu weer tegenkwam. Er liepen hier zoveel ongure types rond, nu al helemaal, dat ik hier echt niet wilde overnachten. Ik trok kort een wenkbrauw op bij zijn abrupte vraag, om vervolgens mijn schouders op te halen. "Goederen verkopen, mogelijk iets inkopen als ik kan vinden wat ik zoek." Ik gebaarde even naar mijn kraampje. Het was misschien niet groot of flashy, maar ik had best wat vaste klanten en deze nacht ook wat speciale spullen die ik voor een mooie prijs hoopte te verkopen. Meestal waren mijn klanten warlocks en magiërs, maar soms zou het je verbazen wat voor wezens aparte waterplanten en andere producten van onder het water wilde kopen.
    Ik kon na een tijdje toch echt mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen. "Wat heb jij gegeten, als ik het vragen mag, Nova? Je lijkt een beetje van de wereld." Ik had nog altijd een vriendelijke glimlach op mijn gezicht, maar op een of andere manier klonk het toch wat botter dan dat ik had gehoopt. Ik haalde mijn vrije hand door mijn vochtige haren vol wier. Het voelde altijd raar en ik was er helemaal niet aan gewend, net als het feit dat mijn gespreksgenoten nu volledig zwarte ogen zagen, in plaat van mijn normale mensen ogen met groene irissen. Ze zouden wel terugkomen als mijn kleren droogden, maar dat kon zo in de eeuwige schemer wel even duren.
    "Maar wat nu?" vroeg ik me hardop af, bijna meer aan mezelf, dan aan Roman en Nova, terwijl ik wel naar de twee bleef kijken. Aan de ene kant wilde ik proberen door te gaan als altijd, om er niet mee om te hoeven gaan, maar aan de andere kant was er zoveel chaos om ons heen dat ik geen enkel idee had of dat uberhaupt mogelijk was. Hoe ging je verder als je plots van het ene op het andere moment ergens vast zat, waar niemand vast wilde zitten? Daar had ik in al mijn jeugdig enthousiasme echt geen antwoord op.


    Bowties were never Cooler

    Angel

          Guardian Angel      |||      Fairy Godmothersomething      |||      Protector      |||      Guardian Spirit      |||      Al Hafathah      |||      Outfit » Outfit      |||      @ Ghislaine’s stall w/ Ghislaine     


    In the body of — Vera Trust Zavian.
    (S)he is a — Harpy-Banshee hybrid Phoenix




    'Ik heb enkele theorieën. Vertel me wat je bent en ik geef je er één. Zeg me waarvoor je hier bent gekomen en ik vertel je er nog één.'
    De woorden vanuit de half-fae klinken pas nadat ze haar lippen heeft bevochtigd en zich overduidelijk territoriaal vestigt voor haar kraampje. Niet dat Angel haar er raar op aan kan kijken, gezien hij zich er maar al te bewust van is wat er precies hier rondwandelt. De eikel naast het kraampje van Ghislaine is maar een stap in die richting. 'Hmm...' De twijfelachtige toon in Vera's stem doet zelfs een simpele mompel wat hoger laten klinken dan nodig is — niet gek, gezien de dame uiteraard deels Banshee is, en zelfs Harpies niet altijd even zuiver klinken.
          'Iedereen die hier komt is een beetje verloren, Angel.'
          Kort twijfelt hij of hij verloren is, maar dat is hij inderdaad. Niet zozeer op de wijze waar veel dat zijn, maar het feit dat geen identiteit tot die van hem behoort, speelt soms wel een rol op dat vlak. Hij belooft zichzelf telkens weer als hij hierheen komt dat hij het doet om wat van zijn essence af te geven, maar stiekem weer hij dat het een leugen is. Dat hij een reden zoekt om de types hier op te zoeken heeft niet enkel te maken met hulp bieden, maar ook het begrijpen van alles? 'Daar heb je waarschijnlijk een punt, zo heb ik het niet echt eerder bekeken.' De woorden klinken wat twijfelachtig, al heeft het meer met het feit te maken dat Angel dat nog niet opgemerkt heeft — gezien het niets te maken heeft met het feit dat hij Ghislaine niet vertrouwd.
          Angel weet echter niet of het de chaos is die hem zijn vertrouwen aan Ghislaine durft te geven, of iets anders — toch twijfelt hij niet lang voor hij ook maar iets besluit te delen met betrekking tot haar theorieën. De afleiding besluit hij voor nu dan ook maar te omarmen, hij heeft behoefte aan wat anders dan die opborrelende paniekaanval die aan het opspelen is — evenals het feit dat Vera hem lijkt te smeken om terug te keren. Om de dame dan ook maar even wat rust te bieden steekt hij even een hand lichtjes op richting Ghislaine om te indiceren dat hij zo terug zal zijn. Hoofdschuddend begint hij weg te wandelen, om twee stallen verder te stoppen voor een verkoper.
          Na een korte babbel, bereid Angel zich voor op het overspringen van lichaam. Hij bereid Vera voor door haar even toe te spreken, en wanneer hij de ander verkoper aanraakt met beide handen op zijn beide schouders, gaat er een schok door zijn lijf heen — waarna het lichaam van Vera en de verkoper beide omringt worden door hetzelfde wit met gouden licht van eerder, en waarbij Angel letterlijk van het ene lichaam naar het andere overspringt — ook enkel zichtbaar gemaakt door hetzelfde licht.
          Nadat hij zeker weet dat Vera zich oké voelt, omhelst hij haar kort. Hij drukt een van de vial's in haar hand, welke gepaard gaat met een bemoedigende glimlach. Als ze ziek wordt, kan ze dat altijd drinken en zal ze geen bijwerkingen krijgen van dit hele gebeuren. Als alles goed verloopt, dan heeft ze iets achter de hand voor een rainy day.
          Wat nerveus maakt Angel zijn weg weer terug richting Ghislaine, zich iets gemakkelijker voelend in het lichaam van een man — en niet zulke onmogelijke hakken dragend. Angel grijpt weer onbewust elegant richting de kelk, de afleiding geheel omarmend inmiddels. De innerlijke rust die Zavian hem biedt weet hem toch lichtelijk te kalmeren.
          'Als dat nog niet duidelijk genoeg is... een engel,' verklaart Angel vervolgens met een kleine glimlach. 'En ik kom hier om deze dingen aan te bieden.' Tijdens het uitspreken van de laatste woorden haalt hij een vial uit zijn zak — welke hij uiteraard meegenomen heeft met de wissel. Inmiddels verloopt dat aardig soepel voor hem. Het kleine kettinghangertje rust in de palm van zijn hand, waardoor de gouden vloeistof erin duidelijk zichtbaar is. Niet lang stelt hij dit echter tentoon, en al gauw stopt hij deze weer veilig weg.
          'Ik geloof dat ik twee theorieën in ontvangst kan nemen?' Angel glimlacht lichtjes naar de aantrekkelijke half-fae.



    Analu      Kekoa

          Son of a Giant      |||      Son of a Lamia      |||      Bounty Hunter      |||      Hired killer      |||      Outfit      |||      At a stall w/ Saxa     

    'Waar gaan we heen?'
    De woorden klinken nog voor de grote man besef heeft dat ze hem achtervolgt. Wanneer haar hand soepeltjes om de zijne haakt glijdt zijn blik met een vragende uitdrukking haar kant op. 'Moest jij niet iets van kristallen of stenen hebben?' Analu knikt richting een tent waar een hoop bijzondere voorwerpen te vinden lijken te zijn — enkel is er geen verkoper in zicht. Met doelgerichte passen maakt hij zijn weg er dan ook heen, terwijl hij zelf even tussen de spullen begint te rommelen. 'Maar serieus, waar heb je energie voor nodig? Ben je een heks?' De grijns op zijn gezicht schemert door in zijn woorden, die overduidelijk eerder doelen op haar gedrag en niet zozeer op het wezen dat ze is.
          'Ikzelf heb vandaag het een en ander te doen op de markt,' begint hij luchtig, 'dingen die me soepeler zullen afgaan nu de portalen gesloten zijn.' Wanneer hij een kristallen bol ziet, speelt hij er wat mee in zijn hand, voor hij deze weer op het opzetstuk plaatst. Er is echter een amulet waar zijn oog al gauw op valt, waardoor hij deze rustig bestudeerd voor hij deze echt oppakt. Nadat hij deze kort bestudeerd heeft, hangt hij deze nonchalant om zijn nek. Waarom betalen als je kan stelen?
          Hij ziet nog een ketting, een kleinere ditmaal. De steen herkent hij inderdaad als iets dat energie kan bieden, maar de grootte is lang niet goed genoeg om ook maar iets van krachten af te geven. Hij houdt de ketting uitnodigend richting de kant van de donkerharige dame. 'Ik weet dat een grote variant van deze steen je wel wat kan bieden, maar ik heb geen idee hoeveel je nodig hebt.' Analu haalt zijn schouders op.
          Al gauw hangt hij weer met zijn hoofd tussen de spullen, maar lang duurt het niet voordat hij zich beseft dat hij hier niets nuttigs zal vinden — en dat hij maar gewoon het beste aan een van zijn opdrachten kan gaan beginnen. Wat verveeld graait hij in zijn kontzak, waar hij een foto vandaan haalt van een wezen. Zijn ogen glijden even van de foto naar de omgeving, waarbij hij nadenkt waar die achtergrond te vinden is.

    [ bericht aangepast op 25 april 2020 - 21:51 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    VEE      LAURIER
    Lycanthrope • Raven of Death • Nox





          Het is moeilijk voor te stellen dat zijn ernstige gezicht voorheen vaker lachte dan fronste. De verwrongen grimas waarmee hij haar nu aankijkt strookt niet met het beeld dat ze van hem heeft, maar doet haar tegelijkertijd beseffen dat de tijd niet alleen voor haar is verstreken. De veranderingen zijn dichtbij nog moeilijker te negeren, maar onder de schaduwen in zijn zeegroene ogen, vindt ze een glimp van de Nox die ze heeft achtergelaten. Totdat hij zijn mond opent.
          ‘Als je er was geweest, dan had je het geweten.’ De woorden boren dwars door haar heen; alsof ze uit glas bestaat, in plaats van vleesetende tanden en bovennatuurlijke botten. Razernij is niet de emotie die hij daarmee weet te provoceren — maar schaamte, omdat ze precies weet welke belofte ze heeft gebroken. Voor het eerst buigen haar schouders ongewild naar voren, maar de genadeklap moet nog komen. ‘Nog mooier, als je er was geweest — wie weet! Dan was het misschien wel niet gebeurd.’
          Het is het dichtst dat iemand haar ooit bij ineenkrimpen heeft gekregen, de giftige toon die hij gebruikt pijnlijker dan menige verwondingen die ze gedurende haar leven heeft opgelopen. Het is alsof ze rechtstreeks tegen haar onbeschermde ingewanden kapot slaan en er is niets, helemaal niets, wat Vee daar tegenin heeft te brengen.
          Ze is met de Noorderzon vertrokken nadat ze hem had beloofd er altijd voor hem te zijn. Ze is een lafaard. Is dat wat hij wil horen? Haar ogen schieten heen en weer over zijn gelaat, maar zijn uitdrukking veranderd niet. Het is alsof hij verwacht dat ze hem op haar beurt zal uitkafferen, zich gereed maakt voor het moment dat ze hem kan tegenspreken.
          Het blijft echter akelig stil aan haar kant. Vee staat roerloos op de grond, zich slechts vaag bewust van de tornado die over haar gezicht omlaag trekt, vlak onder haar huid. Dan was het misschien wel niet gebeurd. Haar bovenlip krult om als de menselijke taal eindelijk haar tong lijkt te hebben hervonden. ‘Wat heeft hij gedaan?’ vraagt ze vele malen kalmer dan ze zich voelt, haar stem niet meer dan een kille fluistering. Het is alsof ze seconden verwijderd is van een hartstilstand, zo onregelmatig trekt haar borstkas samen.
          ‘Ben je hier al die tijd geweest? Wat — omdat je wist dat ik deze plek zou verafschuwen?’ Met opeengeklemde kaken kantelt ze haar gezicht opzij, een beestachtige reactie op een onmenselijke vraag. Het conflict in haar binnenste groeit met de minuut, maar hoezeer ze ook zou willen, ze krijgt zichzelf niet zo ver dat haar benen daadwerkelijk de andere kant op willen lopen. Het maakt niet uit wat hij zegt, of hoe zijn verharde poelen haar verzwelgen alsof ze niets is.
          ‘Virginia,’ antwoord ze. Haar vingers glijden gedachteloos over het leren harnas onder haar jas, steeds opnieuw. ‘Dit —’ bij wijze van demonstratie, grist ze een mes tussen de riempjes vandaan, waarna ze deze zonder knipperen voor zijn keel houd — ‘is hoe ik de huur betaal.’ Het onopvallende wapen verdwijnt terug op zijn plaats, maar Vee neemt niet van de mogelijkheid gebruik achteruit te stappen. ‘Ik heb mijn woord gebroken.’ Ze wendt haar blik af, merkt dan pas op dat het leeg is om hen heen. ‘Ik verwacht niet dat je het begrijpt.’
          Het was een onmogelijke keuze, niet? Een deel van zichzelf verliezen en Hadeon laten winnen, of dat deel redden en Nox kwijtraken, wat Hadeon alsnog heeft doen winnen. Ze was opgezet voor verlies, wat ze ook had gekozen, maar nu ze de blik in zijn ogen van dichtbij heeft kunnen zien, vraagt ze zich af of het kwijtraken van haar wolf even pijnlijk was geweest. En dan voelt ze zich achterlijk dat ze die twee met elkaar durft te vergelijken.
          ‘Je ziet er verschrikkelijk uit.’ Zelf weet Vee dat ze ook geen volle zalen trekt, haar afschrikwekkende sneer een weinig vriendelijke toevoeging aan het litteken dat haar jukbeen siert — desondanks doelt ze in zijn geval hoofdzakelijk op de ziekelijk bleke kleur van zijn huid, de paarse ondertonen in de kringen rondom zijn ogen en de weeïge geur die hem achtervolgt. Als Analu haar nu zou zien, zou hij schaterlachend over de grond rollen. Vee en bezorgd?
          De wereld moet wel echt op zijn einde zijn.

    [ bericht aangepast op 26 april 2020 - 2:01 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Caelan

    •••

    ∞ • Oracle • Mindwalker & Seer • @ Shadowmarket • & Shiva
          Caelan kijkt over de vrouwelijke vreemdeling heen — kijkend naar de chaos in de straten vanwege het sluiten van de portalen. Zojuist had niemand zijn acties aanschouwen en niemand had weet van de duisternis binnenin hemzelf. Caelan bijt zijn kaken hardhandig op elkaar — had hij daadwerkelijk verwacht gezien te worden door een ander?
          'De ketting was een gift van de stikkende man, yendarama.'
          Zuchtend glijdt zijn blik terug richting de vreemdeling met het ontzettend baggere vertaalamulet — vermoeiend.
          'Voor iemand die op de grond lag tussen het vuil heb je bijzonder veel aan te merken op ini.'
          Caelan wordt afgeleid door de veranderende lucht — vlammende kleuren in plaats van een sterrenhemel, gebruikelijker voor de welbekende Shadowmarkt. Schijnbaar had het sluiten van de portalen meer verandering gebracht. Caelan voelt zijn wenkbrauwen fronsen — zoekend naar een mogelijke oplossing, maar niets vindend.
          'Weet jij wat er is gebeurd—?'
          Vanwege de ondertoon in de vreemdelings woorden, voelt Caelan instinctief haar onzekerheid. Natuurlijk, dit alles bracht vragen met zich mee — en eveneens onzekerheid. Rondom het sluiten van de portalen is veel paniek ontstaan, een gegeven wat niet tegen te houden zou kunnen worden.
          'We zitten vast.'
          Caelan voelt de duisternis binnenin hem ontwaken — duwend tegen zijn eigen geest. Grommend weet hij het weer terug te duwen in slaapstand, alhoewel hij niet weet hoelang hij dit vol gaat houden. Caelan kan zich wel vervloeken — zijn leven op het spel zettend voor mensen die er niet om geven.
          'De portalen zijn allemaal gesloten, waardoor de uitwegen zijn weggevaagd.'
          Nogmaals kijkt Caelan over de jongedame heen richting de straten, waar verschillende personen simpelweg staan te praten alsof er niets aan de hand is momenteel. Ongelovig schudt hij zijn hoofd — hoe kunnen mensen dusdanig doen? Opnieuw wordt zijn vertrouwen in de mensheid volledig onderuit gehaald, zoals al eerder is gebeurd.
          'Schijnbaar is gezellig doorkletsen voor velen belangrijker.'



    •


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    ℑ 𝔴𝔞𝔰 𝔟𝔬𝔯𝔫 𝔴𝔦𝔱𝔥 𝔞𝔫 𝔦𝔫𝔰𝔞𝔱𝔦𝔞𝔟𝔩𝔢 𝔞𝔭𝔭𝔢𝔱𝔦𝔱𝔢 𝔣𝔬𝔯 𝔡𝔢𝔰𝔱𝔯𝔲𝔠𝔱𝔦𝔬𝔫


    Demonic Vessel      -      Side Street      -      Vee

          Nox is niet de enige die onkarakteristiek handelt op het moment en zodra de woorden zijn lippen hebben verlaten — zodra hij de subtiele verandering in haar houding ziet, heeft hij spijt van wat hij heeft gezegd. Het verbaasd hem dat Vee reageert zoals ze doet, had nergens verwacht dat het haar zodanig zou kunnen raken. Het druist in tegen alles wat hij zichzelf voorhoudt en bevestigd krijgt en brengt hem enkel verder in de war. Zijn ogen weten niet van haar gezicht te wijken, zelfs niet wanneer de hemel boven hen opnieuw fel oplicht en een zoveelste golf magische energie over hen heen doet wassen. Het besef in zijn hoofd veranderd echter niets aan de manier waarop zijn gezicht versteend lijkt in iets onbekends, maakt zijn ogen niet zachter, de connectie naar zijn lichaam ver te zoeken. Hij haat de zware stilte die Vee laat vallen, haat het dat ze niet direct met een weerwoord komt zoals hij dat van haar kent. De woorden die ze uiteindelijk spreekt haat hij echter nog zo veel meer en hij krimpt zichtbaar ineen.
          "Wat heeft hij gedaan?" En ze weigert nog steeds zijn naam te zeggen, al is haar toon buitengewoon kalm. Nox voelt het onmogelijke gebeuren, voelt hoe hij nog witter wegtrekt terwijl het bloed zijn gezicht verlaat. Hij probeert te slikken, maar vind zijn keel kurkdroog terwijl zijn ogen voor een moment wazig worden om terug te gaan naar de runenkamer, waar het gekrijs van Susan tussen de muren had geëchood tot het in zijn geheugen stond gegrift en de geur van Greg zijn bloed zich permanent in zijn neus leek te settelen. Hij schud zijn hoofd om zichzelf tot de orde te roepen, maar ook om Vee te antwoorden; hij gaat het er niet over hebben. De daad zelf is al bijna onmogelijk te dragen. Wat Vee van hem zou vinden als ze weet dat hij een moordenaar is kan hij daar niet bij hebben en dus bijt hij door in die wrede toon.
          "Virginia," zegt ze bij wijze van antwoord, wat zijn kaak doet verstrakken. Hij was één staat van haar verwijderd, Pennsylvania de locatie waar hij zijn toegang tot de markt heeft gezocht. Die gedachte vergaat wanneer Vee met een onnatuurlijk snelle beweging weer in zijn persoonlijke ruimte staat en hij het koude metaal van haar mes bijna kan voelen ondanks dat ze hem niet raakt. De boodschap dat het o zo makkelijk anders zou kunnen zijn ligt echter in het blauw van haar ogen. "Dit is hoe ik de huur betaal."
          Het wapen is even snel weer weg als dat het er was, maar hetzelfde geld niet voor de wolvin. Hetgeen hem een stap achteruit doet nemen om weer iets meer afstand tussen hen te krijgen is echter niet het staal wat zoeven nog vlak bij zijn hals lag — het is de betekenis in haar woorden.
          "Bedreigen. Je bedreigt mensen?" vraagt hij, hopend dat ze dit zal beamen maar wetend dat hij het niet bij het rechte eind heeft. Nox ziet de betekenis in het blauw van haar ogen, maar hoopt dat ze hem gewoonweg probeert te choqueren, hoopt dat zij zich niet willens en wetens schuldig maakt aan iets wat hem al drie maanden nachtmerries bezorgt.
          "Ik heb mijn woord gebroken, ik verwacht niet dat je het begrijpt," verkiest ze te zeggen, alvorens haar ogen nogmaals over zijn gelaat te laten gaan. "Je ziet er verschrikkelijk uit."
          "Ik weet dat ik er verschrikkelijk uitzie, dankjewel Vee. Het schijnt nogal een bijwerking te zijn als er iets in je zit wat het leven langzaam uit je zuigt," werpt hij haar toe, zijn toon niet langer bijtend en al een stuk minder giftig. Het klinkt eerder gehaast, aangezien het niet van belang is op dit moment. "Geef antwoord. Bedreig je mensen?"
          Zijn ogen zoeken de hare weer op, speurend naar iedere emotie die hij daar misschien zou kunnen vinden, iedere indicatie van bluf of een reactie op zijn overduidelijke naïviteit. Zij verkoos het zelf te vertrekken, maar uiteindelijk is hij degene die het daar naar heeft gemaakt. Als hij bij haar weg was gebleven dan was ze nu in Fulgur Falls, in haar garage, aan het sleutelen aan haar motor of met gereedschap aan het smijten omdat iets niet helemaal lukte zoals ze het graag zou zien. Als ze hem niet had gekend dan had ze een thuis gehad waarvan hij weet dat ze er gelukkig was. Eindelijk vervaagt zijn woede compleet om plaats te maken voor het allesoverheersende schuldgevoel waarmee hij ondertussen zo bekend is.
          "Zeg me alsjeblieft dat je mensen bedreigt," herhaalt hij hopeloos.


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    ⋄ ◊ ⋅ Nova Lynx ⋅ ◊ ⋄

    Witch ━ 22 ━ Schaduwmarkt ━ Doug & Roman ━ Outfit

    De teleurgestelde toon in de stem van Roman veroorzaakte een kleine pruillip bij het gezicht van Nova. Hij was niet de enige die voor een antwoord kwam. Haar pruillip verdween weer toen ze besefte dat Nicholas hier nog steeds kon zijn. ‘’Je kan je antwoord misschien nog steeds krijgen?’’ Merkte ze hoopvol op, hoewel ze niet wist waar hij naar op zoek was. Nova keek de roodharige jongen – dat dus een kelpie was, kon je het geloven? – weer aan. Haar ogen gleden naar het kraampje dat hij aanwees als antwoord op de volgende vraag van Roman. ‘’Oeh!’’ Ze slaakte een kleine enthousiaste kreetje bij het opmerken van de goederen dat op de tafel lagen en draaide automatisch haar lichaam richting het kraampje. Deze keerde ze weer terug toen ze besefte dat ze zelf nog geen antwoord had gegeven op de vraag van Roman. Echter, voordat ze dat kon doen kreeg ze een andere vraag, gericht op alleen Nova dit keer, te horen van de kelpie. Ze glimlachte wat schaapachtig.
    ‘’Uhm, wafels met chocoladesaus en bosbessen?’’ Antwoordde ze en werd even droevig toen ze aan haar lunch, nog geen uur geleden, met haar gezin moest denken. Ze schudde haar hoofd gauw en richtte zich weer op de jongen. ‘’Ahh, dat. Juist, ja. Om jullie vragen in één keer te beantwoorden: Ik ben opzoek naar een warlock om mij te kunnen begeleiden of in ieder geval ergens mee te helpen met mijn gave genaamd realiteit vervorming. Ik heb er namelijk de laatste tijd wat meer last van..’’ Nova haalde haar schouders op en draaide die weer naar Roman. ‘’Zojuist zag ik vlammen dansen in je ogen en daarvoor vissen zwemmen rond je hoofd, maar daarna opgaan in vlammen.’’ Niemand vroeg ernaar maar ze dacht dat de twee heren misschien een voorbeeld horen wel leuk zouden vinden, of niet.
    ‘’Waar ben je trouwens naar op zoek? Als ik dat vragen mag natuurlijk. Ondertussen vroeg de kelpie wat er nu zou gaan gebeuren en Nova wist daar eigenlijk niks op te zeggen. Ze moest er even over nadenken. ‘’Waarschijnlijk gewoon verdergaan met waar we mee bezig waren tot de poorten weer op een of ander manier verschijnen, als ze verschijnen..’’

    outfit // grumpy // at the shadowmarket

    SAXA      //      HALFGODDES      //      WITH ANALU

    Met mijn arm gehaakt door die van Analu liepen we de tavern uit richting de markt. Hij leek niet tegen te stribbelen, dus waarschijnlijk vond hij haar gezelschap toch niet zo erg, al wilde hij dat gewoon niet laten blijken.
          'Moest jij niet iets van kristallen of stenen hebben?' hoorde ik Analu vragen terwijl hij knikte naar een kraampje met allerlei prullaria en gekleurde en glitterende stenen er op. Analu liep richting het kraampje, waardoor ik automatisch met hem mee liep. Er stond niemand bij het kraampje, misschien was de verkoper wel gevlucht door de paniek. Analu snuffelde tussen de spullen door en ook ik keek even rond, maar zag niets bijzonders.
          'Maar serieus, waar heb je energie voor nodig? Ben je een heks?' Analu's woorden lieten me even lachen, vooral ook de ondertoon in zijn woorden, maar uiteindelijk schudde ik mijn hoofd. Een heks, ja dat zal wel, zo werd ik wel eens genoemd, maar dat was meer gericht op mijn karakter dan op mijn gaven.
          'Een heks, nee lieverd, ik ben geen heks —' Ik nam een steentje in mijn handen die niet erg waardevol leek en hield hem tussen twee vingers, waarna ik hem tussen mijn vingers kapot brak. '— ik ben de dochter van Hela, de godin van de onderwereld.' Glimlachte ik naar Analu terwijl ik het steentje op de grond liet kletteren. Mijn ogen gingen weer over het kraampje en alle glitterende objecten die er op lagen.
          'Ikzelf heb vandaag het een en ander te doen op de markt,' vertelde Analu, niet dat ik er om had gevraag. 'dingen die me soepeler zullen afgaan nu de portalen gesloten zijn.' Met zijn laatste woorden ving hij mijn interesse en nieuwsgierigheid. Was hij hier om te jagen op iemand? of iets... Geen idee wat er allemaal rondliep hier. Terwijl hij het vertelde speelde hij met een kristallen bol, maar die zette hij al snel terug. Vervolgens nam hij een amulet in zijn handen, deze werd blijkbaar goedgekeurd, want deze hing na een paar seconden om zijn hals. Ik keek hem even geamuseerd aan, het interesseerde hem net zo weinig. Hij keek weer verder en nam ditmaal een andere ketting in zijn handen, wederom met een steen. Hij hield hem voor mijn gezicht, net iets te dichtbij als het aan mij lag.
          'Ik weet dat een grote variant van deze steen je wel wat kan bieden, maar ik heb geen idee hoeveel je nodig hebt.' Vertelde Analu terwijl hij zijn schouders ophaalt. Ik nam de ketting uit zijn handen en deed hem om, misschien kwam hij wel van pas en het was best een mooi ding.
          'Dat zullen we nog wel eens zien,' zei ik al grijnzend. Analu haalde een foto tevoorschijn en ik kon er kort een blik op werpen. Er stond een dame op, maar ik kon niet plaatsen wie.
          'Is dat je doelwit?' vroeg ik dan ook nieuwsgierig.


    - thank you for existing -

    ROMAN AX

    The halfgod with hot hands.

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    with Doug & Nova // through the gates of hell the shadowmarket // confused // outfit
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
    Nadat ik had verteld waarvoor ik hier was en overduidelijk teleurgesteld was over het feit dat ik het nu misschien niet meer ging krijgen keek Nova me bedroefd aan. Misschien was ook zij hier voor een antwoord, net als ik.
          'Je kan je antwoord misschien nog steeds krijgen?' Sprak ze dan ook hoopvol, waardoor er toch een kleine glimlach op mijn gezicht verscheen. Dit was een positieve dame, dat kon ik wel waarderen.
          'Dus... wat doen jullie dan hier?' De vraag was misschien een beetje lomp, een beetje brutaal, maar ik wist ook niet meer wat ik nu moest doen, geen idee waar ik heen moest of wie ik moest zoeken. De roodharige jongen trok een wenkbrauw op door mijn vraag en haalde daarna zijn schouders op.
          'Goederen verkopen, mogelijk iets inkopen als ik kan vinden wat ik zoek.' Vertelde hij vervolgd door een gebaar over zijn kraam. Het kwartje viel en ik knikte begrijpelijk. Dat had ik zelf natuurlijk ook wel kunnen raden, maar ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd. 'Oeh!' Kwam er bij Nova vandaan waarna ze naar het kraampje keek en nieuwsgierig haar blik over de spulletjes liet glijden.
          'Wat heb jij gegeten, als ik het vragen mag, Nova? Je lijkt een beetje van de wereld.' De vraag van de jongeman liet me lachen, blijkbaar was ik dus niet de enige die het op had gemerkt dat deze dame een dromer was. Ze draaide zich dan ook weer om en glimlachte onschuldig.
          'Uhm, wafels met chocoladesaus en bosbessen?' Antwoordde ze eerlijk, waardoor ik wederom moest lachen. Waar was ik in hemelsnaam beland. Vervolgens keek de dame mij aan, alsof het haar ineens weer te binnen schoot dat ik ook een vraag had gesteld.
          'Ahh, dat. Juist, ja. Om jullie vragen in één keer te beantwoorden: Ik ben opzoek naar een warlock om mij te kunnen begeleiden of in ieder geval ergens mee te helpen met mijn gave genaamd realiteit vervorming. Ik heb er namelijk de laatste tijd wat meer last van...' Nova keek me recht in mijn ogen aan, waardoor ik even afwachtend bleef luisteren.
          'Zojuist zag ik vlammen dansen in je ogen en daarvoor vissen zwemmen rond je hoofd, maar daarna opgaan in vlammen.' Mijn mond viel open door haar woorden en ik dacht er even kort over na. Wellicht kwam het omdat ik met vuur om kon gaan?
          'Waar ben je trouwens naar op zoek? Als ik dat vragen mag natuurlijk.' Vroeg Nova er nog achteraan, waardoor ik mijn mond weer dicht deed en terug kwam naar de werkelijkheid. Ik haalde mijn wenkbrauwen even op om kort na te denken over hoe ik dit ging vertellen, want ik wist zelf ook niet waar ik naar op zoek was.
          'Ehm... Ik heb iets, ik kan iets en waarschijnlijk ben ik iets, maar ik weet niet wat.' Vertelde ik onzeker. 'Ik ben ehm, onsterfelijk, denk ik. Ik leef nu al zo'n negentig jaar in dit lichaam en ik word niet ziek. Verder worden mijn handen nogal heet en kan ik goed smeden?' Ook deze woorden kwamen vaag over mijn lippen. Ik wist niet waar ik het over had, want ik had geen idee wat ik eigenlijk allemaal kon.
          'Maar wat nu?' hoorde ik de jongen uit het niets zeggen, waarschijnlijk sprak hij tegen zichzelf, maar om heel eerlijk te zijn had ik echt geen antwoord op deze vraag. 'Waarschijnlijk gewoon verdergaan met waar we mee bezig waren tot de poorten weer op een of ander manier verschijnen, als ze verschijnen...' Was Nova's antwoord. Maar wat als ze niet meer open gingen...

    [ bericht aangepast op 27 april 2020 - 15:15 ]


    - thank you for existing -