• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 11 sep 2020 - 18:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Fox


    Fire was echt dood?
          Maar – hoe kon dat dan?
          Waarom zou iemand Fire willen doden? In zijn slaap nog wel… Wat was dat voor iets lafs?
          Woede en verdriet vochten om voorrang, maar uiteindelijk was het onbegrip zo groot dat het niet echt binnenkwam. Fire was in zijn ogen onoverwinnelijk geweest. Hij kon er gewoon niet bij dat hij er niet meer was.
          En juist vandaag?
          Dit – dit kon niet echt zijn toch?
          Dit moest een nachtmerrie zijn.
          In een paar uur zijn vriendje én beste vriend kwijtraken.
          Dat kon gewoon niet.
          Iemand – iemand speelde een spelletje.
          Dat moest.
          ‘Dit is niet echt,’ mompelde hij tegen zichzelf. ‘Zo-zoveel ongeluk kan iemand niet op één dag hebben. Onyx heeft me vast een nachtmerrie gestuurd. Dat – dat is logischer. Toch?’ Radeloos keek hij Yrla aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Merrin


    ”En jij denkt dat ze eerlijk antwoord geven?" vroeg Merrin, die niet zo goed begreep waar Adam nu zo bang voor was. Oke, hij mocht zichzelf niet tegenkomen. Dat was toch best te regelen? Hij liet het echter zitten, Adam zou vast beter weten dan hem. "Hoi Onyx en Jester, ik had even een vraagje. Hebben jullie me ertoe aangezet dat ik Fire vermoord heb? Die doen gewoon alsof hun neus bloed." Merrin keek even naar Adam en kreeg toen een vastberaden blik op zijn gezicht. "Zij moeten het gewoon geweest zijn. Fire zijn gave was best gevaarlijk, waarschijnlijk hebben ze daarom jou op hem afgestuurd. Je had zelf namelijk geen enkele reden om Fire te vermoorden toch? En zelfs al was je zelf de weg kwijt, waarom helemaal daar?" Merrin pakte Adam zijn hand vast en kneep erin. "Jij kan teleporteren, niemand die je ziet. En ook niemand anders die het weet dat je het kan. Zij hebben je toch geholpen om dat te kunnen, dit was waarschijnlijk de reden. Ze hebben je gewoon gebruikt. Jester heeft je alleen maar hoeven overtuigen dat je het moest doen. En kan je waarschijnlijk ook overtuigen dat je moet vergeten dat hij gezegd heeft dat je het moet doen."
          Merrin wist het zeker. Dit kon niet anders. "En dat gaan we nu aan Fox vertellen en je gaat het goed maken met hem." Merrin keek even naar Adam naast hem en stond op. Hij stak zijn hand uit naar Adam. "Hij is vandaag al zijn beste vriend kwijtgeraakt, laat hem niet ook zijn vriendje kwijtraken. Hij heeft je nodig."

    [ bericht aangepast op 8 maart 2021 - 13:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———

    Om de een of andere reden vond hij Onyx en Jester niet echt types om erover te liegen. Wat als ze doodleuk zeiden dat zij ervoor hadden gezorgd? Hij kon zich hun spottende “en wat wil je eraan gaan doen dan” zo bij voorstellen.
          Als hij verder zijn mond tegen iemand opentrok, droeg Jester hem gewoon op om zijn eigen keel door te snijden. Of die van Fox, of van Merrin…
          Hij zou het voor zichzelf houden, maar het gaf hem in elk geval wat berusting. De zekerheid dat hij geen psychoses had waarin hij als een moordenaar in het donker rondwaarde.
          Maar zoals Merrin het zo zei, klonk het inderdaad logisch. Het was wel hún idee geweest om te teleporteren. Ze konden hem makkelijk zoiets opgedragen hebben, want hij kon écht geen reden bedenken waarom hij Fire wat zou willen aandoen.
          Dat was dan óók echter het kenmerk van een psychose. Daarin deed je ook dingen die op het eerste gezicht nergens op sloegen.
          ‘Maar zelfs als je gelijkt hebt,’ zei Adam zachtjes. ‘Ík ben nog steeds degene die zijn… mes in Fire zijn lichaam hakte. Ik blijf het de hele tijd voor me zien. Fox’ beste vriend. Ik kan hem toch niet vertellen dat ík dat heb gedaan? Stel dat het Yrla was geweest.’ Hij slikte moeizaam. Misschien wórdt het de volgende keer wel Yrla. ‘Dan kijk je toch nooit meer op dezelfde manier naar mij? Zijn bloed zat op míjn kleren, op míjn gezicht… Wie zegt dat ik morgen niet aan jullie bed sta? Of, of…’ Hij kreeg het benauwd en begon te hyperventileren. Dat hij als een soort moordwapen werd gebruikt, was niet minder beangstigend dan dat hij het zélf in een soort onverklaarbare waanzinnigheid deed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Merrin


    ”Ik zal het best even lastig vinden en ik denk jij andersom ook," zei Merrin zachtjes. Hij ging weer naast Adam zitten en wreef over zijn arm. "Maar stel je was mijn vriendje geweest en Yrla mijn beste vriend. Je weet ook dat ik graag heb dat je eerlijk ben. Ik hoor liever wat er echt gebeurd is, dan dat je me om een of andere vage dumpt. Die doet misschien nog wel meer pijn, dan ga ik aan mezelf twijfelen." Hij wist eigenlijk niet eens waarmee Adam met Fox had gebroken. Merrin nam Adam zijn handen in zijn handen en besefte dat hij iets rustiger aan moest doen. Hij zag de paniek bij Adam bijna losbreken.
          "Ik geloof niet dat je morgen naast mijn bed staat," zei hij zachtjes. "Ik ben geen grote dreiging voor Jester en Yrla doet hij ook niets aan. Misschien moeten we iets bedenken, waardoor je je veiliger voelt, dat Jester niet zomaar bij je kan komen." Merrin deed zijn best de blik van Adam te vangen. "Adam, ze hebben je iets verschrikkelijks aangedaan door je dat voor hen te laten doen. Ikzelf zou waarschijnlijk heel boos zijn op Jester, maar niet op jou. Ze hebben jou gewoon gebruikt." Hij probeerde Adam er wel van te overtuigen, maar om eerlijk te zijn zou hij er inderdaad wel moeite mee hebben als Adam Yrla vermoord had. Dat was echter niet gebeurd en hij zag Adam niet graag ellendig. Hij moest hem gewoon een beetje moed inpraten.
          En opeens kwam er een verhaal naar boven dat Toph en Vie verspreid hadden over Fox. "Maar er is niemand die dat beter begrijpt hoe dat voelt als Fox. Ik denk zelfs dat hij het veel beter zal begrijpen dan dat ik dat doe en als jij weggaat bij Fox heeft hij niemand meer. Dan trek je niet een, maar twee mensen om wie hij geeft uit zijn leven." Merrin twijfelde voor een moment, maar trok Adam toen in een knuffel. "Het komt wel goed, oke?" zei hij met een kleine glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Yrla



    "Ik wou echt dat dat waar was," zei hij medelevend. Hij trok de jongen tegen zich aan, in een stevige knuffel, waarvan hij wist dat het nooit genoeg zou zijn. "Zullen we je eerst aankleden? En dan naar de ziekenzaal? Misschien is er nog een kans dat je hem nog even kan zien," zei hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Fox


    Er waren maar weinig situaties waarin Fox geen woord kon uitbrengen, maar dit was er eentje. Het was dus echt waar. Fire was dood.
          Onverwoestbare Fire.
          Opeens verlangde hij ontzettend naar Kris’ armen om zich heen, naar zijn lippen tegen zijn slaap en de belofte dat hij zou uitzoeken wie dit gedaan had en dat diegene er spijt van zou krijgen.
          Maar Kris was ook dood.
          Net zo dood als Fire.
          En zelfs Adam was er niet om hem vast te houden, want die hield helemaal niet van hem.
          Met broeierige ogen klemde hij zich aan Yrla vast, die nog zijn enige houvast was op dit moment.
          ‘Oké,’ zei hij gesmoord.
          Hij liet de jongen niet los, bang dat het verdriet dan door hem heen zou razen en hij niet meer kon stoppen met huilen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———

    Merrins woorden raakten een gevoelige snaar. Fox had al eens een relatie gehad waardoor hij aan zichzelf was gaan twijfelen. Dat wilde Adam hem helemaal niet aan doen. Misschien moest hij inderdaad maar eerlijk zijn, dan kon Fox altijd zelf nog besluiten dat hij niet met hem samen wilde zijn. En misschien begreep Fox inderdaad ook wel. Zelf had hij ook mensen gedood doordat iemand hem daartoe de opdracht had gegeven. Áls Jester dit had gedaan, dan wist Fox precies hoe hij zich voelde.
          Adam liet zich door zijn vriend knuffelen en sloot zijn ogen even, zich ervan bewust hoe gelukkig hij zichzelf mocht prijzen met zo iemand. Hij wist dat Merrin er zelf helemaal alleen voor had gestaan toen hij hier net op school aankwam.
          ‘Je hebt gelijk, hij moet het weten.’ Zachtjes zuchtend wreef hij de tranen van zijn wangen. ‘Maar wat moeten we nu? Hoe kan ik voorkomen dat ze zoiets weer doen? Is er geen leraar aan wie we het kunnen vertellen?’ Hij beet op zijn lip en sloeg zijn ogen neer. ‘Of zullen ze dat niet geloven? Of het nu door Jester of door mijzelf komt – het mag niet nog een keer gebeuren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2010


    Gabriël



    Slome! Kijk dan wat een trage slak, jongens. De stemmen van de jongens dwaalden nog altijd door zijn hoofd heen. Misschien kunnen we hem beter een luiaard noemen, slome drol. Gabriël zag nog steeds de woedende ogen van de jongens voor zich, terwijl hij zonder te kijken waar hij rende de straat over rende. Het beeld werd vertroebeld door zijn eigen tranen. Misschien is jankbal nog beter. Aansteller. Hoe Gabriël ook de woorden van de jongens uit zijn hoofd probeerde te weren, lukte het hem niet. Hij was niet sloom! En al helemaal niet traag! Hij was.. was gewoon niet zo snel als die jongens. Maar zij waren ook twee jaar ouder dan hem! En met drie.
          Gabriël zette nog een tandje bij. Hij verbeet de pijn in zijn benen en rende door over de straat. Soms hoorde hij iemand naar hem roepen, maar de kleine jongen negeerde alle stemmen om hem heen. Hij moest sneller worden, hij moest sneller zijn. Dan konden die jongens hem nooit meer pesten, dan kon hij de volgende keer wel op tijd zijn. Als hij sneller was, dan konden die jongens hem nooit meer traag noemen. Dan was er niets meer aan de hand. Dus hij moest sneller. Hij moest nog veel sneller! SNELLER! Gabriël liet voor een moment een schreeuw los en opeens was het alsof de straatstenen onder zijn voeten vlogen. Het was alsof alles in brand stond, het vlammende gevoel drong als een wild geraas in hem omhoog. Gabriël verbeet voor een moment de pijn, tot de vlammen ineens als een malle doofden en al zijn energie met hen leken op te slokken.
          Hij kon er niets tegen doen. Zijn lichaam was gewoon op. Hij voelde hoe alles om hem heen weer vertraagde en hoe zijn lichaam tot stilstand kwam. Voor hij de grond had aangeraakt, was de jongen het beeld al kwijtgeraakt.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2021 - 19:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2010

    Nathaniël



    Hij had verveeld uit het raam zitten staren. Aardrijkskunde was nu niet een van zijn favoriete vakken en iets wat hij ook absoluut stom vond. Gelukkig leek er op het plein wel wat te gebeuren. Nieuwsgierig volgde Nathan de juf van Gabriël, die nerveus op het plein stond. Ze zag er nogal verwilderd uit. De vrouw had al tien rondjes over het plein gelopen en naar waarschijnlijk een leerling geroepen, maar er reageerde niemand op haar roep. De directeur stond er ook bij, net als een paar juffen voor de echte jonkies.
          Nathan was net zijn interesse voor het clubje weer verloren, toen er wel een heel bekend gezicht het plein op kwam gered. Was.. Was dat zijn moeder? Nathan kwam meer overeind uit zijn stoel en keek nog eens goed naar de vrouw buiten. Het was haar echt, ook al moest zijn moeder nu nog op haar werk zitten. Ze zag eruit alsof ze haast had gehad en Nathan kreeg een naar gevoel in zijn onderbuik. Iets klopte niet aan deze situatie. Zonder erbij na te denken dat zijn eigen meester nog voor de klas les stond te geven, stond Nathaniël met een ruk op van zijn stoel. Daarbij liet hij een deel van de klas schrikken, maar Nathan keek niet om naar geen van allen.
          Hij liep zo snel als hij kon naar de deur van de groep, dook onder de arm van zijn leerkracht door en spurtte de gang op. Zonder zijn jas van de kapstok te trekken, trok hij de buitendeur open en verliet via de buitentrap het gebouw. "Mam!" riep hij, terwijl hij de laatste treden af sprong. "Wat is er aan de hand?" Hij kon zien dat de vrouw het huilen nader stond. Hij kende zijn moeder er goed genoeg voor om te zien wanneer ze zich zorgen maakte. "Nathaniël," reageerde ze geschrokken. "Je hoort hier niet te zijn. Ga terug naar de klas."
          De jongen liet zich echter niet terug sturen. Er moest een reden zijn dat zijn moeder hier was. Precies op dat moment kwamen ook twee agenten het plein op lopen. De directeur begroette hen meteen. "Jullie hebben een vermiste leerling?" vroeg de agent direct op de man af. Nathan liet even zijn ogen over de mensen gaan en na twee seconden was het alsof alle lucht uit zijn omgeving verdwenenen was. Was Gabriël verdwenen?!

    [ bericht aangepast op 8 maart 2021 - 20:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Juni 2014

    Safira



    ‘Zal ik deze aandoen?’ Fox hield een zwart shirt met de ogen en tanden van Cheshire omhoog, gevolgd door een witte vol met felgekleurde casettebandjes. ‘Of deze? Of…’
          Met een kreun liet Safira zich achterover op Fox’ bed zakken. ‘Je bent nog erger dan die wijven op mijn afdeling,’ mopperde ze, starend naar het plafond.
          Ze had er allang spijt van dat ze had beloofd om Fox mee te nemen naar het feestje. Nou ja – hoe langer hij erover deed om eindelijk te besluiten wat hij aandeed, hoe korter ze daar waren. Want bij nader inzien leek het haar helemaal geen goed idee om hem aan Kris voor te stellen.
          Ze zouden hem alleen maar belachelijk maken.
          Fox slaakte een zucht. ‘Ik ben misselijk van de zenuwen.’
          ‘We kunnen ook gewoon niet gaan,’ zei Safira hoopvol. Ze ging weer rechtop zitten. Haar vriend zag er inderdaad bleek uit. Het verbaasde haar niks als hij vandaag nog geen hap door zijn keel had gekregen. ‘Dan kijken we de Maze Runner.’
          Fox schudde zijn hoofd. ‘Nee – ik moet hier gewoon doorheen. Anders wordt het nooit wat.’
          Dat wordt het sowieso niet.
          Ze hield haar commentaar echter voor zich.
          Dat kon ze honderd keer tegen hem zeggen; het kwam toch niet binnen.
          Uiteindelijk trok Fox het donkere shirt over zijn hoofd en ging voor de spiegel staan.
          ‘Als je weer van shirt wisselt spring ik uit het raam.’
          Fox stak zijn tong uit. ‘Dat is weinig indrukwekkend voor iemand die kan vliegen.’
          Hij leek toch maar genoegen met het Cheshire-shirt te nemen en haalde zijn vingers door zijn krullen. ‘Ik heb in elk geval vier onderwerpen bedacht om over te praten. Superhelden, interessante plaatsen om te bezoeken, het lekkerste voedsel en muziek. Dat is een goed begin, toch?’
          ‘Ik had nooit verwacht dat jíj een voorraad aan gespreksonderwerpen nodig zou hebben,’ merkte ze op.
          Hij kreeg een blos op zijn wangen. ‘Nou ja, hopelijk helpt het tegen de zenuwen.’
          Safira onderdrukte een zucht. Zijn verwachtingen waren veel te hoog. Ze had nú al medelijden met hem en ze waren de deur nog niet eens uit.
          ‘Wat doe je als hij niet met je wil praten?’ vroeg ze voorzichtig. ‘Soms… heeft hij zo’n bui.’
          ‘Is hij vaak verdrietig?’ vroeg Fox. De onschuld op zijn gezicht deed zo onderhand fysiek pijn. ‘Misschien kan ik hem dan opvrolijken met mijn gave. Iedereen wordt blij van puppy’s of kittens, toch?’
          Oh Fox… dacht ze zuchtend. Ze zag Kris nog eerder met puppy’s gooien dan dat hij ermee zou gaan knuffelen.
          ‘Nee,’ antwoordde ze. ‘Niet verdrietig. Soms heeft hij gewoon een klootzakkendag.’
          ‘Maar dat komt toch ook ergens vandaan?’
          Gefrustreerd haalde Safira een hand door haar haren. De psycholoog gaan uithangen leek haar een heel slecht idee. Waarom had hij uitgerekend zijn oog op Kris laten vallen? Wat was er mis met een lief klein meisje of een verlegen jongen? Eentje die net zo hard bloosde als hij, die zou glimlachen om ieder dom grapje? Nee, in plaats daarvan zette Fox zijn zinnen op een gast met een badboy-vibe die nog buiten Experium voelbaar was.
          ‘Laten we maar gaan,’ mompelde ze. ‘En laat je niet gek maken hè? Geen liters alcohol, hoe opdringerig mijn afdelingsgenoten ook zijn.’
          ‘Nee,’ zei Fox vlug. ‘Straks kots ik over zijn schoenen heen. Net zoals ik bij Fire deed bij mijn naamfeestje. Al maak ik dan wel een onvergetelijke indruk.’
          ‘Geloof me, dat deed je met je biggetjestransformatie ook al.’
          Een rode gloed trok weer langs zijn wangen. ‘Ik hoop maar dat hij dat vergeten is.’
          ‘Dat vijf keer opnieuw doen laat anders wel een hardnekkige indruk achter hoor.’ Ze zei maar niet dat ze Nish hem al een keer Knorretje had horen noemen en kwam overeind van het bed. In het voorbijgaan legde ze een hand op zijn schouder en gaf een kneepje. ‘Je bent een topgozer, Fox. Als hij dat niet ziet, is dat zijn probleem. Je moet je niet anders voordoen dan je bent.’
          Fox haalde diep adem en knikte. Hij glimlachte nerveus. ‘Het komt vast goed.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2021 - 10:33 ]


    Let's drink Jasmin tea!

    Juni 2014

    Fox


    Fox’ hart ging als een wilde tekeer. Zijn ribben waren vast blauw. Hij onderdrukte de drang om Safira’s hand vast te pakken toen ze de partytent binnenstapten, maar hij hunkerde naar een geruststellend kneepje. Vanavond móést het gewoon gebeuren.
          Gewoon… iets.
          Iets waarvoor hij zich niet hoefde te schamen, dan.
          Hij wilde gewoon heel graag over die stomme verlegenheid heen stappen. Zo was hij helemaal niet! Hij vond het nooit moeilijk om tegen anderen te praten, of ze nou naar hem luisterden of niet kon hem niet eens zoveel schelen. Maar deze jongen leek wel de gave te hebben om hem het zwijgen op te leggen. Zomaar, zonder dat hij het doorhad.
          Zijn blik gleed de tent rond. Hij had begrepen dat er iemand jarig was.
          Het was best een beetje gek om op een verjaardag te komen zonder dat je diegene kende, maar Safira had wel gevonden dat ze hem mocht meenemen. De andere meiden namen vaak zat hun scharrels mee, dus zij mocht de avond ook wel wat aangenamer maken voor zichzelf.
          Fox had nog gevraagd of hij dan een cadeautje moest meenemen, maar dat had Safira weggewuifd. Zijn aanwezigheid was al meer dan ze verdiende, aldus zijn beste vriendin.
          Daar stond hij – met zijn onderarmen leunend op een hoge houten tafel waarop drankjes stonden. Fox kon zijn ogen niet van hem afhouden. Hij droeg een donkere broek met daarboven een zwart met rood overhemd en daaroverheen een leren jack met zilveren studs op de omgeslagen delen.
          Hoewel Safira had gezegd dat hij maar twee jaar ouder was, vond Fox hem er heel mannelijk uitzien. Er kronkelde en kriebelde en fladderde van alles in zijn maag alsof zich daar een heel insectenhuis in bevond en hij was daar vast een uur lang blijven staan als Safira hem geen schouderduwtje had gegeven.
          ‘Niet zo staren.’
          ‘Maar hij is zo knap en zo stoer!’ fluisterde Fox terug. ‘Hoe kan ik daar níét naar staren?’
          Toch scheurde hij zijn blik van de Buffalo los, nog net op tijd om te zien dat Safira met haar ogen rolde.
          ‘Kom op, we gaan drinken halen. Aan de andere kant van de tafel,’ benadrukte ze voor Fox in paniek kon raken.
          Fox liep met Safira mee en liet zich een drankje inschenken. Hij deed ontzettend hard zijn best om niet opzij te kijken en keek in plaats daarvan naar de andere afdelingsgenoten van Safira.
          ‘Is er nou niemand die je aardig vindt?’
          ‘Nah. Het zijn allemaal van die modepopjes. Behalve Rhyn.’ Ze knikte met haar hoofd naar een blondharig meisje, dat samen was met een meid met paars haar die wel haar halve gezicht had geplamuurd. ‘Maar die mag ik ook niet.’
          Fox grinnikte zacht. ‘Volgens mij moet ik me vereerd voelen dat je mij wel mag.’
          ‘Absoluut,’ zei ze met een grijns. Daarna haalde ze haar schouders op. ‘Ik weet niet, ik kan gewoon beter met jongens overweg.’
          ‘Wij zijn ook veel leuker,’ plaagde Fox.
          Zijn blik gleed toch weer opzij.
          Hij kreeg zo ongeveer een rolberoerte toen Kris hem recht aankeek. Zijn ogen leken wel van goud. Onmiddellijk verslikte Fox zich in zijn drinken en sproeide het in het rond – tot flink gemopper van Safira.
          ‘Ik mag dan wel niet zo veel om kleding geven, maar dat betekent dat ik jouw cassis erop wil hebben.’
          ‘Hij keek naar me!’
          Fox werd vuurrood toen zijn gefluister meer als een half gedempte schreeuw klonk. Instinctief keek hij over zijn schouder – en hij raakte in paniek toen de jongen zich van de tafel had opgezet en hun richting op kwam.
          ‘O nee! Hij komt hierheen! Wat moet ik doen, Saf?’ Zijn handen voelden zo klam dat zijn glas er tussendoor glipte en in scherven op de grond viel.
          ‘Waar ben ik toch aan begonnen,’ bromde Safira. Ze gaf hem een scherpe elleboogstoot. ‘Als je nu ineens in een hamster verandert en er vandoor gaat doe ik je wat.’
          De verleiding was groot. Heel. Groot.
          Maar hij wilde Safira niet boos maken en dus zakte hij op zijn hurken en begon de scherven bij elkaar te rapen. Misschien bleef hij daarmee ook uit zicht. Het glas kleefde aan zijn vingers toen hij het onhandig opstapelde en heel hard hoopte dat hij niet per ongeluk zijn vinger open sneed.
          ‘En? Is het inmiddels officieel tussen jullie?’
          Zijn stem liet zijn hart in een stroomversnelling duiken. Het had een ruw randje en was een stuk dieper dan Fox’ eigen heldere stem. Met ingehouden adem kijk hij omhoog.
          Kris stond naast Safira en leunde met zijn onderarm op haar schouder. Zijn blik was op Fox gericht, die zwoer dat zelfs zijn tenen begonnen te zweten. Er kwam een verloren piepgeluidje tussen zijn lippen vandaan.
          Safira hurkte bij hem neer en nam voorzichtig de stukken glas over. ‘Voor je jezelf bezeert,’ zei ze zacht. Ze kwam overeind en liep met de scherven naar de prullenbak.
          Fox stond ook op. Met hele wiebelige benen. Zijn handen plakten door de frisdrank.
          Zijn krullen hingen voor zijn ogen en hij probeerde ze met een beweging van zijn hoofd weg te schudden, bang dat ze aan zijn vingers kleefden als hij zijn hand erlangs haalde.
          Zeg hallo. Zeg iets.
          Hij sloeg zijn ogen op en verdronk bijna in dat zachte goud. Een warme gloed verspreidde zich tot aan zijn haarwortels. Wat rook hij lekker. Hij moest zichzelf bedwingen om hem niet te besnuffelen.
          ‘Dus jij bent Safira’s vriendje?’ vroeg de jongen.
          ‘W-wat?’ vroeg hij verward. Pas een paar tellen later drong de vraag tot hem door en hij trok een vies gezicht. ‘Iewl.’
          ‘Iewl?’ klonk Safira’s stem achter hem en ze gaf een stomp tegen zijn schouder. ‘Je mag je handjes samenknijpen als zo’n topwijf als ik je zou willen.’
          ‘Ik hou gewoon niet zo van meisjes,’ murmelde Fox. Hij sperde zijn ogen open hij zich realiseerde dat hij dat hardop zei en dat Kris vlak naast hem stond en hij durfde niet naar de oudere jongen te kijken. Hopelijk had hij geen hekel aan jongens als hij.
          ‘Als we daar Miss Piggy niet hebben.’
          Iemand trok plagend aan zijn krullen. Toen hij opkeek, zag hij dat het de beste vriend van Kris was.
          Of misschien was hij wel een beetje meer, aangezien hij wel heel dicht bij zijn vriend kwam staan en een arm om hem heen sloeg. Maar nee… Dat zou Safira hem toch wel verteld hebben?
          Fox was ergens blij dat het vorige onderwerp onderbroken werd, maar hij had nu geen flauw idee wat hij moest zeggen of doen. Hij dacht aan de gespreksonderwerpen die hij bedacht had. Maar hoe begon je zo’n gesprek? Moest hij gewoon een random vraag stellen?
          ‘Ik uhm – ik ben Fox,’ hakkelde hij uiteindelijk.
          Kris rommelde in de binnenzak van zijn jack en stak een sigaret tussen zijn lippen. ‘Rook je, Fox?’
          Hij schudde zijn hoofd.
          De jongen trok een mondhoek op. ‘Goed zo.’
          Hij stond toe dat zijn vriend ook een peuk uit zijn binnenzak graaide.
          ‘Ik spreek je nog wel.’ Kris gaf hem een knipoog, daarna liep hij weg.
          Fox staarde hem na totdat de jongen uit zicht verdween. De insectenfamilie in zijn buik had zich inmiddels vermenigvuldigd.
          ‘Z-zei hij dat nou echt?’ vroeg hij Safira. In ongeloof pakte hij haar arm vast. ‘Dat hij – dat hij me nog wel zou spreken?’
          ‘Gewoon doorademen, Fox.’
          Erg blij leek ze niet voor hem te zijn. Nam hij het verkeerd op? Had Kris hem gewoon zo snel mogelijk afgewimpeld? De moed zonk hem opeens in de schoenen. Voor hij teleurgesteld naar de grond stond te staren, pakte hij Safira’s hand vast. ‘Kom, we gaan dansen!’
          Ze trok haar hand los en veegde die aan haar broek af.
          ‘Ga eerst maar eens je handen wassen.’
          ‘O ja.’ Hij grijnsde een beetje onzinnig en keek om zich heen.
          ‘Binnen, in de keuken.’ Safira keek hem hoofdschuddend aan. ‘Ik loop wel met je mee, voordat die hormonen van jou je je verstand laten verliezen en je straks in een bepaalde kamer rond dartelt.’
          Fox gaf haar een schouderduwtje. ‘Dat valt heus wel mee.’
          Al deed dat het niet. Iets in hem wilde inderdaad naar de bovenverdieping stuiven en daar een kledingstuk vinden dat zijn geur droeg en dat hij voortaan bij zich kon houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Juni 2014

    Kris


    Kris nam een trek van zijn sigaret terwijl hij het donker in staarde. Zijn gedachten dwaalden af naar de jonge Lion.
          Fox.
          De naam paste goed bij hem.
          Even had hij gedacht dat daar wat serieus gaande was tussen Safira en hem en hij voelde zich merkwaardig opgelucht dat dat niet zo bleek. En dat hij zelfs zei dat hij op jongens viel.
          Hij vond het een beetje verontrustend dat er daarna heel even een tinteling door zijn maag was geschoten. Wat had dat betekend? Dat het feit dat ze op hetzelfde geslacht vielen inhield dat ze maar wat met elkaar moesten proberen?
          Het was een knappe knul. Lief ook.
          Maar hij was ook jong en onschuldig en kwetsbaar.
          Niet iemand met wie je “even” wat ging uitproberen.
          Het was niet zonder reden dat die jongen steeds in paniek raakte als hij ook maar zijn kant uitkeek. Eerst had hij dat nog als toeval kunnen afdoen, maar inmiddels… Hij wilde niet dat de knul bang voor hem was – en toen Nish naast hem opdook, had het hem beter geleken om naar buiten te gaan. Het laatste wat hij wilde, was dat hij weer in een of andere beest veranderde en wegstoof. En Nish leek het nogal leuk te vinden om hem te plagen.
          Hij keek opzij, naar zijn vriend. De maan verlichtte zijn gezicht en er gleed een glimlach over zijn lippen toen hun blikken elkaar kruisten. De laatste tijd leek er een beetje een broeierige spanning tussen hen in te hangen. Hij deed hem denken aan de tijd dat hij nog met Onyx omging, maar toch was het niet helemaal hetzelfde. Zij waren tenslotte amper vrienden geweest en die kutactie van Maaya zorgde sowieso voor bittere herinneringen als hij eraan terugdacht. Of hij meer dan vriendschap voor Nish voelde, wist hij niet echt. Misschien wel. Misschien ook niet.
          De laatste keer – en enige keer – dat hij iemand had geprobeerd te zoenen, had hij een klap voor zijn bek gekregen. Inclusief doodsbedreiging. Niet echt iets wat voor herhaling vatbaar was.
          ‘Wat ben je stil.’ Nish drukte een fles drank in zijn hand.
          Kris nam er een slok uit. ‘Die feestjes van onze afdeling zijn nou eenmaal nooit zo spraakmakend.’
          ‘Waren ze voor die tijd anders? Voordat er Houses kwamen?’
          Nish had die periode maar heel kort meegemaakt; hij zat pas een maand op school toen ze allebei bij de Buffalo’s werden ingedeeld. Soms vergat hij weleens dat Nish ook nog maar vijftien was; hij kon zo voor zeventien of achttien doorgaan.
          ‘Er werden af en toe feesten door de school gegeven,’ antwoordde hij. ‘Er waren meer gewoon groepjes van mensen die mekaar goed lagen. Wij gingen vaak kaarten, met wat drank en een peuk erbij. Toen de afdelingen kwamen en de helft naar een andere school ging, is dat een beetje opgehouden. Er is toen een soort onuitgesproken regel gekomen dat je vooral met je eigen afdeling optrekt. Al zijn er natuurlijk zat die daar schijt aan hebben.’
          Nish keek hem aan. ‘Denk je dat we anders vrienden waren geworden?’
          Er lag plotseling iets kwetsbaar over zijn gezicht. Kris voelde zijn vingers tintelen om ze langs zijn kaak te laten glijden. Hij keek niet weg toen hij antwoordde: ‘Ik twijfel er niet aan dat je me anders ook zou zijn opgevallen.’
          Hij hoorde de jongen slikken. Nish’ blik dwaalde naar zijn lippen. Toen hij daarna weer opkeek, lag er een donkere zweem over zijn wangen.
          Om de een of andere reden schoten Kris’ gedachten naar Fox toe en stelde hij zich voor hoe diep zijn blos zou zijn als hij die woorden tegen hem zei. Een beetje verward schudde hij het beeld van de jongen van zijn netvlies.
          Great. Nu hing er opeens een ongemakkelijke stilte tussen Nish en hem.
          De jongen had zijn gezicht weggedraaid en staarde naar zijn knieën. Was hij niet de enige die aan zijn gevoelens twijfelde? Hij sloeg een arm om Nish’ schouders en duwde zijn hoofd tegen het zijne.
          ‘Natuurlijk waren we anders ook vrienden geworden,’ zei hij. ‘Geloof me – het leven hier is echt een stuk minder ruk sinds jij hier bent gekomen.’
          En dat meende hij echt. Nish was een vriend zoals hij nooit had gehad en dat maakte de worsteling met wat hij wel of niet voelde alleen maar moeilijker.
          Nish leunde tegen hem aan. ‘Als je ooit een weg uit deze shithole vindt, neem je me dan mee?’
          ‘Natuurlijk.’ Hij gaf een kneepje in zijn schouder. ‘Ik ga nergens heen zonder jou.’ Hij liet zijn arm van Nish’ schouders glijden en kwam overeind. ‘Dus je moet weer met me mee naar binnen, of je ’t nou leuk vindt of niet.’
          De grijns nam Nish’ gezicht weer over. ‘Nou, vooruit dan maar.’

    [ bericht aangepast op 12 maart 2021 - 14:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Juni 2014

    Safira



    Voor een feestje waar ze normaal niet zo veel aan vond, was het eigenlijk best leuk. Fox had het best gezellig met de meiden van haar afdeling, waarvan sommigen duidelijk wel interesse hadden in de spontane jongen die zich meer op de dansvloer thuis voelde dan de stijve harken van hun eigen afdeling – waar Safira overigens ook wel bij hoorde. De meiden gedroegen zich ook wat minder uit de hoogte tegen haar en het verraste haar dat ze zich daar toch wel wat van aantrok.
          Fox had echter totaal geen aandacht voor de meiden die om hem heen zwermden. Steeds weer draaide hij zijn gezicht naar Kris toe, die met een biertje in zijn hand aan de zijkant stond.
          Het zat haar dwars – zeker omdat Kris’ blik de jongen ook niet losliet.
          Nu Fox recht in zijn gezicht had gezegd dat hij gay was, was ze toch bang voor de uitwerking die dat op Kris had. Vond hij dat een reden om Fox de grond in te trappen? Die macho-jongens als hij waren doorgaans niet echt van jongens als Fox gecharmeerd. Niet dat hij ooit belangstelling in een meid had getoond en soms vond ze Nish en hem zo close dat je daar wat van zou verwachten, maar Fox was een ander verhaal.
          Fox was nou niet echt subtiel wat hints geven betrof en ze wilde niet dat Kris daar misbruik van maakte om óf eens een gewillig slachtoffer in bed te hebben óf om Fox vanwege zijn geaardheid belachelijk te maken.
          Ze wilde hem dan ook duidelijk maken dat hij zich niet zoiets in zijn hoofd moest halen, maar dan zonder dat Nish daar met z’n neus bovenop stond en eigenlijk ook zonder dat Fox een kans zag om weer zijn gezicht te laten zien. Ze vond die korte confrontatie wel genoeg voor vandaag – de vraag of zij en Fox wat met elkaar hadden was al dubieus geweest. Ze was in elk geval blij dat Kris vlak daarna was weggegaan en Fox niet gepusht had om geen sigaret te proberen.
          Zo’n kwartier later zag ze hem naar de dranktafel lopen. Fox was afgeleid omdat hij een of ander dansje met Maevis aan het doen was en Nish was aan de zijkant blijven staan. Kris keek haar van opzij aan toen ze naast hem kwam staan en leek meteen aan te voelen dat ze hier niet voor het drinken kwam.
          ‘Ga ik nu de big-sister preek krijgen?’ vroeg hij met opgetrokken wenkbrauwen terwijl hij een biertje ontkroonde.
          ‘Zoiets.’ Ze keek hem koeltjes aan. ‘Ik doe je wat als je hem pijn doet.’
          ‘Ik vind dat ik me anders best netjes gedragen heb, voor iemand die me zo onderhand met zijn ogen uitkleedt.’
          Precies. Zulke opmerkingen moesten écht niet bij Fox aankomen, dan durfde hij nooit meer zijn kamer uit te komen.
          ‘Zo is hij niet,’ antwoordde ze stellig. ‘Zijn fantasieën gaan niet verder dan handjes vasthouden en verlegen kusjes in het donker.’
          Kris boorde zijn gouden ogen in die van haar. Fox mocht ze dan mooi vinden, Safira vond ze maar koud. ‘En de mijne wel? Hij is net een dartelend lammetje. Wat denk je dat ik ben, een grote boze wolf?’
          ‘Nou in elk geval geen dartelend lammetje,’ antwoordde ze snuivend.
          Kris trok een tweede biertje naar zich toe. ‘Je maakt je druk om niks. Ik moet niks van ‘m. We willen niet allemaal in onze vrije tijd babysitten.’
          ‘Mooi,’ bromde ze. Die opmerking zei al genoeg.
          Ze kon zich Fox’ bruine, verdrietige ogen al voorstellen als hij dat gehoord zou hebben en zuchtte zachtjes. Hij moest Kris echt loslaten. Was er maar iemand anders aan wie ze hem kon koppelen…


    Every villain is a hero in his own mind.

    (16+)


    21 juni 2014

    Nish


    In principe werd er geen alcohol geschonken op feestjes die door de school werden georganiseerd, maar daar hadden verscheidene leerlingen wat op bedacht. En aangezien zijn beste vriend toch wel dé smokkelaar van de school was, was Nish zo tegen een uur of elf niet meer helemaal nuchter.
          Nish vond dat niet erg.
          Hij kon in elk geval nog recht vooruit lopen en was niet misselijk.
          Alles was gewoon net ietsje… chiller.
          Hij ergerde zich minder aan harde geluiden, aan de warmte, aan het Rhino-meisje dat hem probeerde te versieren en aan de elektrische schokken die over zijn huid dansten wanneer hij per ongeluk zijn beste vriend aanraakte.
          Hij reageerde alleen ook wat trager. Grapjes drongen pas tot hem door als anderen allang ergens anders over praatten, hij had al een paar keer een drankje over zijn schouder gekregen doordat hij tegen iemand opbotste en hij had hij ook pas door dat het meisje-wiens-naam-hij-niet-kon-onthouden met aan hem aan het flirten was toen haar lippen op die van hem waren.
          Hij had haar weggeduwd en zijn mond afgeveegd.
          Al vroeg hij zich nu wel af hoe het was om iemand te zoenen. Om hem heen zag hij dat wel meer mensen doen, dus blijkbaar was het heus niet vervelend.
          ‘Trek je het nog?’ Kris sloeg een arm om zijn schouders. ‘Je ziet eruit alsof je het bloedheet hebt, man.’
          Was dat zo?
          Nu Kris zo dicht bij hem stond, had hij wel het idee dat het zweet in stroompjes langs zijn lijf liep. ‘Een beetje?’
          ‘Ik haal een glas water voor je en dan gaan we even afkoelen.’
          Nish knikte een beetje wezenloos. Dat was lief.
          Kris was altijd lief. In ieder geval voor hem.
          Er golfde iets geks door zijn maag toen hij zich dat realiseerde.
          Sneller dan verwacht was hij terug en duwde een glas water in zijn handen. Nish dronk hem in één teug leeg en liet zich daarna mee naar buiten voeren. Rondom de school was het ook druk, blijkbaar waren ze niet de enigen die het warm hadden. Kris had blijkbaar geen zin om met anderen te praten, want hij sloeg de hoek van de school om en liep verder tot er verder helemaal niemand meer was.
          Nish glimlachte een beetje loom. Samen met Kris zijn vond hij altijd leuk.
          ‘Dus. Jij en Melody, hmm?’ vroeg Kris met een grijns. Hij leunde tegen de muur aan en stak zijn handen in zijn zakken. ‘Vind je haar leuk? Ze kon amper van je afblijven vanavond.’
          Melody?
          Dat moest dan dat Rhino-meisje zijn.
          ‘Ze wilde me zoenen, denk ik.’ Hij keek zijn vriend aan. ‘Heb jij weleens gezoend?’
          Tot zijn verbazing schudde Kris zijn hoofd.
          ‘Echt niet?’ vroeg hij met grote ogen. ‘Ik dacht dat jij alles al zo’n beetje had gedaan.’
          Kris grinnikte kort. ‘Met wie dan?’
          Tja, daar wist Nish ook niet echt een antwoord op.
          ‘Met… meisjes? Zoals Melody?’
          ‘Ik val niet op meisjes.’
          Oh. Nish wreef in zijn nek. Was het gek dat hij dat niet had geweten? En waarom leek het alsof zijn hart opeens tien keer zo snel klopte? ‘Ben je weleens verliefd geweest?’
          ‘Eén keer, zo’n anderhalf jaar geleden.’
          Nish had weleens verliefde mensen gezien. Meisjes, vooral. Die dan de hele tijd zaten te giechelen en te fluisteren. Bij Kris kon hij zich daar niet echt een voorstelling van maken. ‘Maar hij was niet verliefd op jou?’
          Kris staarde in de verte. Zijn kaken waren opeens strak. ‘Het liep in elk geval kut af.’
          Nish beet op zijn lip. Hij wilde iets zeggen om zijn vriend op te vrolijken, maar hij wist niet wat.
          Kris draaide zijn gezicht weer naar hem terug en de spanning trok weg uit zijn gezicht. ‘Hoe zit het met jou? Val je op jongens of meiden? Of allebei?’
          Eigenlijk wist hij dat niet zo goed. Soms dacht hij dat Kris iets te leuk vond om hem een vriend te noemen. Maar het was ook zijn enige vriend dus hij had niet echt vergelijkingsmateriaal.
          ‘Ik weet het niet echt,’ antwoordde hij. Toch kon hij het niet opbrengen om zijn vriend aan te kijken. ‘Hoe kom je daar achter?’
          ‘Is er iemand met wie je wél zou willen zoenen?’
          Nish dacht terug aan het feestje van twee weken geleden. Er was een moment geweest waarop hij zich had afgevraagd hoe het zou zijn om Kris’ lippen tegen de zijne te voelen.
          En stiekem vroeg hij zich dat nog steeds af.
          In plaats van dat toe te geven, haalde hij zijn schouders op en staarde naar de grond.
          Opeens stond Kris heel dichtbij. Zijn vingertoppen streken door zijn haren.
          Met ingehouden adem keek Nish op. Zijn ogen waren kristalwit, zoals het sterrenlicht boven hun hoofd. Het was betoverend.
          ‘Als je wil weten hoe het is om met een jongen te zoenen dan mag je mij daar best voor gebruiken.’ Er trok een grijns langs Kris’ lippen.
          Laag onder in zijn buik leek er iets wakker te worden.
          ‘Wil je dat?’ vroeg hij schor. ‘Met mij zoenen?’
          ‘Vanavond wel.’ Kris trok zijn hand terug en keek hem aan. ‘Je bent mijn beste vriend. Als jij je geaardheid wil ontdekken, wil ik je best helpen. Ik vind je toch al een lekker jong en ik wil best met je zoenen.’
          Nish voelde dat hij een kop als een boei kreeg. Tegelijkertijd wist hij dat hij het wilde. Hij wist niet waar die overtuiging vandaan kwam, maar opeens was die daar, glashelder.
          Zijn blik bleef op Kris’ lippen hangen, op dat maffe bolletje eronder. Een broeierige warmte trok door hem heen en verbrandde de schroom die hij had gevoeld.
          Misschien was het de alcohol, misschien was hij allang verliefd – hij wist niet wat het was, maar drukte zijn lippen tegen die van zijn vriend aan. Het puntje van zijn tong streek langs Kris’ lippiercing, het volgende moment weken Kris’ lippen van elkaar.
          Het was een felle, hongerige zoen – alsof het iets was waar hij maanden naar verlangd had. Hij woelde met zijn vingers door Kris’ donkere plukken en een kreun ontsnapte zijn lippen toen Kris hem vol overgave terugzoende.
          Fuck – wat voelde dit goed. Adrenaline pompte door zijn lijf en hij raakte bijna buiten adem toen hij de muur in zijn rug voelde en de druk van Kris’ lichaam tegen het zijne.
          ‘En?’ fluisterde zijn vriend in zijn oor, terwijl hij kussen langs zijn kaak achterliet. ‘Hoe voelt het?’
          ‘Ik ben geloof ik fucking gay,’ bracht hij hijgend uit.
          En hij wilde meer.
          Zo veel meer.
          Hij had nog nooit iets als dit gevoeld, maar het liet hem zweven en gaf hem een zelfverzekerdheid waar geen hoeveelheid drank tegenop kon.
          Kris grinnikte. ‘Betekent dat het einde van dit experiment?’
          ‘Nee.’ Nish zoende zijn vriend opnieuw. Zijn hart explodeerde bijna toen Kris’ handen onder zijn shirt gleden en zijn bovenlichaam verkenden. Hij merkte dat hij hard werd en kreunde zacht toen Kris zijn middel tegen de zijne drukte. Hij was net zo opgewonden.
          Nish’ handen verdwenen ook onder Kris’ shirt. Een deel van hem wilde terug naar de campus, naar Kris’ slaapkamer en daar dit voortzetten. Tegelijkertijd wilde hij nu niet stoppen, kón hij nu niet stoppen.
          Zijn vingers volgden Kris’ buikspieren, zijn rugspieren. Zijn kruis klopte pijnlijk en toen Kris zijn hand liet zakken, duwde Nish hem verder naar beneden totdat zijn vingers over de bobbel gleden. Zonder elkaars lippen van elkaar los te maken, schiepen ze iets meer ruimte tussen hun onderlichamen om elkaar daar te kunnen bevoelen.
          ‘Weet je zeker dat je wil doorgaan?’ vroeg Kris.
          Nish sloeg zijn ogen op. Eigenlijk wist hij niets meer, behalve dan dat hij niet wilde stoppen. ‘Het voelt zo fucking goed. Wil jij verder?’ vroeg hij toch een beetje onzeker.
          Het antwoord kwam in de vorm van een nieuwe zoen. Nish frunnikte aan de knoop van zijn broek toen Kris hetzelfde deed. Even was het alsof zijn adem werd afgesneden toen hij Kris’ hand om zich heen voelde. Zelf liet hij zijn hand ook in Kris’ boxer glijden, meteen stuitte hij op zijn opwinding.
          Ze voelden zich hetzelfde, ze wilden hetzelfde.
          Nish vouwde zijn hand eromheen en bewoog hem heen en weer. Te gespannen om zijn vriend nog te zoenen, liet hij zijn hoofd zakken en rustte op zijn schouder zodat hij zich door deze nieuwe sensaties kon laten overweldigen.
          Samen bouwden ze het tempo op totdat Nish bijna niet meer op zijn benen kon blijven staan. Hij keek op, vond Kris’ ogen. Hij wist niet waardoor hij zich beter voelde, het genot dat hij zelf ervoer of de manier waarop zijn vriend op zijn aanrakingen reageerde.
          En toen golfde de hitte door hem heen. Kreunend drukte hij zich tegen zijn vriend aan, die op dat moment ook sidderde en hijgend tegen hem aan bleef leunen.
          ‘Fuck,’ mompelden Kris’ lippen tegen zijn hals. ‘Dat was lekker.’
          Nish kon niets uitbrengen. Hij hield zijn ogen gesloten, al trok hij zijn hand wel terug. In een opwelling sloeg hij zijn armen om zijn vriend heen in een stevige knuffel.
          Hij wilde niet dat dit maar voor één keer was.
          Kris boog zich ietsje terug en bestudeerde zijn gezicht. ‘Voel je je goed?’
          ‘Beter dan ooit.’
          Kris glimlachte flauwtjes, al bleef zijn blik een beetje bezorgd. ‘Ik hoop maar dat we er morgen geen spijt van hebben, als we weer nuchter zijn en de opwinding is weggezakt. Ik zou niet willen dat er iets tussen ons verandert.’
          ‘Er hoeft niets te veranderen,’ antwoordde Nish. Hij onderdrukte de neiging om nogmaals zijn lippen af te tasten. ‘Al vind ik het niet erg als we dit af en toe nog eens doen.’
          Er trok een blos naar zijn wangen toen hij dat opbiechtte.
          Kris deed een stapje van hem weg. ‘We hebben het daar morgen wel over, oké?’
          Nu Kris van hem weg stapte, kreeg hij het een beetje koud. Er was iets aan zijn houding dat hem een steek in zijn maag opleverde. Had hij er spijt van? Had hij iets verkeerd gedaan?
          Nish trok zijn shirt weer wat naar beneden en knoopte zijn broek weer vast. Zijn boxer was drijfnat en plakte tegen zijn huid. Opeens wist hij ook niet meer wat hij moest zeggen. De euforie ebde weg en liet een onzekere leegte achter.
          Wat als dit wel iets tussen hen had veranderd?



    Every villain is a hero in his own mind.