• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 11 sep 2020 - 18:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september

    Vienna



    "Voldaan aan je sociale verplichting?" vroeg ze verbaasd. Ze liet hem los en keek hem ongelovig aan. "Wat is er met ons feestbeest gebeurd? Ik kan me niet herinneren dat je een hekel had aan feestjes zoals dit." Ze keek hem even peilend aan. De herinneringen aan de verschillende feestjes waar ze met Darian was geweest, sijpelden maar langzaam binnen en de meesten waren nogal verwarrend. Ze wist niet goed hoe bij sommigen te denken. Ze herinnerde opeens dat ze een paar keer ruzie hadden gemaakt, maar nu ze terug dook in dat moment kon ze niet zo goed begrijpen waarom ze ook alweer zo boos was geweest.
          Ze schudde het moment even van zich af. "Wel, ik heb geen date vanavond. Mocht je nog zin hebben, een drankje doen samen?" Ze knikte in de richting van de bar. Darian was vrij voor de avond, zo er was niets wat hem zou moeten stoppen om gewoon met haar mee te lopen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september 2020

    Darian


    ‘Mensen veranderen hè?’ Hij klonk bitterder dan zijn bedoeling was. Hij wist niet of hij zin had om te blijven, maar veel te verliezen had hij ook niet en uiteindelijk haalde hij zijn schouders op ten teken dat er een drankje er wel in ging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september

    Vienna



    Nou, dat bleek. Dat mensen veranderden. Ze deed absoluut haar best, maar blijkbaar kon je geen leven blazen in iets wat dood was. Ze liep voor hem uit naar de bar, waar het toch wel even angstvallig stil viel. Het was niet snel dat Vienna niet meer wist wat ze moest zeggen, maar Darian gooide elke manier van converseren dood. Vienna keek even op naar die grijze ogen en deed nog een laatste poging. Ze vroeg naar of hij laatst nog iets leuks gemaakt had, iets moois met zijn gave. Het gesprek kwam moeizaam weer op gang, maar na twee drankjes kon Vienna merken dat hij toch al iets losser werd dan eerder. Het gesprek vlotte iets meer, maar toch bleef het Vienna enige moeite kosten. Het was in ieder geval niet wat ze verwacht had van de avond.
          Uiteindelijk was ze het zat, lichtelijk verveeld zelfs. Ze blikte heel even naar Toph en Rhynn die verderop stonden, het was ook niet dat ze daar nu zin in had op het moment. De meiden waren leuk, maar een lichte somberheid was haar overvallen. "Dank je, Darian. Voor je gezelschap. Het was leuk om je weer te spreken." Het voelde niet helemaal aan als waarheid, maar ze vond het slim om ermee af te sluiten. "Ik ga maar eens. Dan krijg jij je kans ertussenuit te knijpen." Ze knipoogde naar hem. Vienna pakte haar wijnglas van de bar en bedacht zich in het laatste moment om de stoute schoenen aan te trekken. Ze boog iets in zijn richting en drukte heel gauw een vederlichte kus op zijn wang als afscheid. Daarna liep ze met een glimlach op haar gezicht langs hem heen, in de richting van de gang.
          Op de gang werd ze rusteloos. Ze had zolang uitgekeken naar deze avond. Die kloothommel van een vriend drukte alleen echter haar snor en het noodplan wat ze die middag had bedacht liep ook niet zoals ze wilde. Bijna automatisch vervoerden haar voeten zich in de richting van het theater, wat aan de zaal vast zat. Ze sloeg de hoek van de gang om, waar het al een stuk rustiger was. Het theater redde ze niet, de woede had haar al ingehaald voor ze de steen weg kon laten vliegen. Woest gooide ze haar wijnglas door de gang, kapot in duizenden stukjes tegen de muur. Een gefrustreerde kreet verliet haar lippen. Vienna verbeet de verdrietige golf die in haar omhoog ging en drukte het gevoel direct weg met een hoop woede. Kut Romeo! Kut Darian! Kut feestje!. Vienna haar oog viel op de steen. Nee, ze ging niet zitten treuren, niet om die kloothommel die haar liet zitten. Ze was nog altijd boos op Romeo, een gevoel waarvan ze niet zo goed wist wat ze ermee moest. Misschien kon ze gewoon beter de rest van de avond meer wijn achterover gooien. Ze mocht dit niet laten verpesten!. Maar eerst een peuk.
          De knauw in haar maag zat er nog steeds, maar Vienna wilde er niet aan toe geven. Met een aardige pas draaide het meisje zich weg en toverde een peuk uit haar tas tevoorschijn. Ze had hem al aanstaan, op het moment dat ze Nish verderop een bankje zag zitten. Altijd beter dan de meiden op dit moment. Ze liep naar de jongen en liet zich dramatisch op zijn schoot vallen. "Please tell me dat jij wel in ieder geval een boeiend onderwerp hebt om over te praten of dat je avond net zo kut is als de mijne." Ze blies de rook weg van Nish en keek grijnzend naar de lange jongen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september 2020

    Darian


    Het was geen heel ontspannen gesprek met Vienna geweest en hoewel Darian blij was toen ze het voor gezien hield, baalde hij er ergens toch ook van. Het was fijn geweest als hij iets van de oude Vienna naar boven had kunnen halen. Die lief en vriendelijk was – en niet op iedereen neerkeek. Misschien dat het er wel niet meer was.
          Hij had het wel weer gezien op het feestje. Even keek hij rond om te zien waar Adam was. Hij stond een beetje aan de zijkant in zijn glas te staren. Fox had een arm om zijn middel geslagen en wierp een bozige blik zijn kant op.
          Of niet alleen zijn kant op – naar hém.
          Darian onderdrukte een zucht.
          Hij begreep het wel. Adam had hem verteld wat Vienna, Toph en Rhyn gedaan hadden.
          Door hun “ontgroening” durfde Adam niet meer te gaan zwemmen en had hij vaak nachtmerries. En nu had Darian zogenaamd gezellig met zijn treiteraar staan kletsen.
          Moest hij uitleggen waarom hij dat had gedaan? Het was zeker een jaar geleden dat hij iemand als een vriend had beschouwd en hij wilde Adam niet zomaar aan de kant schuiven. Niet vanwege Vienna. Na even aarzelen liep hij naar de twee jongens toe.
          ‘Ik eh – ga maar weer eens.’
          Adam keek hem vluchtig aan en zei niets.
          Makkelijk maakte hij het niet voor hem. Darian beet in zijn wang. Hij was het niet echt gewend om te praten over wat hem bezighield. En dat ging hij zeker niet hier doen.
          ‘Loop je anders even mee?’ probeerde hij toch.
          Adam wisselde een blik met zijn vriendje en duwde zich toen van de muur af. Fox zei nog iets tegen hem wat Darian niet kon verstaan en gaf hem een kus, waardoor Darian zich alvast afwendde en naar buiten liep.
          Niet lang daarna dook Adam naast hem op. Een tijdje slenterde hij in stilte naast de jongen, in de richting van zijn campus. Ze passeerden Vienna, die naast Nish op een bankje zat. Darian deed alsof hij hen niet zag en pas een eind uit hun buurt schraapte hij zijn keel.
          ‘Ik ken Vienna al best wat jaren,’ zei hij toen. ‘Ze… Was niet altijd zo. In het begin was ze echt een leuke meid. Toen kreeg ze een vriend – Thor – die haar nogal onbeschoft behandelde en uiteindelijk vreemdging. Daarna ving Romeo haar op en Romeo is…’ Hij zocht naar woorden. ‘Een heel naar persoon,’ besloot hij. ‘Het is zijn gave om andermans gevoelens te manipuleren – en ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij dat ook bij Vienna heeft gedaan.’ Hij zweeg weer even. Eigenlijk wist hij niet zo goed wat hij wilde vertellen. ‘Ik kan gewoon moeilijk vergeten hoe ze vroeger was. Toen ze niet… de dingen deed die ze nu wel deed. Zoals met jou. En een deel van mij wil kijken of die oude Vienna nog ergens is, ergens ver in een hoekje gedrongen door haar vriend, en een ander deel van mij wil het loslaten. Accepteren dat ze veranderd is. Maar omdat ik zo’n hekel aan Romeo heb en het door zijn toedoen is gebeurd, is dat moeilijk. Het is net alsof ze onder een soort spell is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september 2020

    Adam
    ———

    Adam keek zijn vriend van opzij aan. Toen Darian vroeg of hij mee wilde lopen, had hij niet geweten wat hij moest verwachten. In elk geval had hij niet verwacht dat er zo’n eerlijk verhaal uit zou komen en hij glimlachte waarderend naar de oudere jongen. Het moest zwaar zijn om te zien hoe iemand die eens aardig was geweest zo erg veranderd was en hij begreep wel dat Darian toch wilde kijken of er nog wat van te redden viel.
          ‘Bedankt dat je dat met me wilde delen.’ Hij verstrengelde zijn vingers. ‘Ik vond het inderdaad lastig dat je… nou ja, uitgerekend met haar ging dansen en praten. Maar nu snap ik het. Dat moet lastig voor je zijn. Als die vriend van haar inderdaad zo’n stempel op haar heeft gedrukt, dan is het maar goed dat je de oude Vienna probeert terug te zoeken. Misschien is ze inderdaad nog… ergens.’
          Hij vond het maar een eng idee dat iemand zo’n invloed op je kon hebben.
          Dat iemand je verliefd kon maken of boosheid kon wegnemen of wat dan ook. Het liet een rilling langs zijn rug kruipen.
          ‘Ik weet het niet,’ antwoordde Darian. ‘Heel even dacht ik van wel, eerder vandaag. Maar ik denk dat ze van Romeo losgeweekt moet worden voor we daar echt achter kunnen komen. En één avond is daarvoor veel te weinig.’
          Adam knikte begripvol. Maar hoe hij zijn vriend daar verder mee kon helpen, wist hij ook niet.



    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - 11 september

    Vienna



    "Ik heb iets voor je meegenomen, als goedmakertje." Vienna snoof. Het kon maar beter een goed iets zijn dat hij meegenomen had. Ze had Romeo nog steeds niet vergeven dat hij haar de dag ervoor had laten zitten. Voor fucking Zebediah. Hoewel haar avond met de meiden en Nish op zich nog wel oké was geweest, was haar wraakplan wat ze in haar hoofd had met Darian ook totaal in de flop geraakt. Ze had niet echt bewijs dat ze met Darian de dag ervoor was geweest en echt iets gebeurd was er ook niet. Een dans, maar ze wist niet of dat genoeg munitie was om te gebruiken.
          Romeo stak haar een dikke, bruine envelop toe, waar Vienna met opgetrokken wenkbrauw naar keek. "Je geeft me een oude stapel papieren. Leuk, wat moet ik ermee doen? Verbranden?" vroeg ze sarcastisch. Vienna dacht er niet eens aan om het over te nemen van Romeo, die keek haar echter nog altijd even geduldig aan. Zo geduldig dat het Vienna op haar zenuwen werkte. "Ik weet zeker dat je dit wilt lezen," zei hij met een genoegzaam lachje. Vienna keek even moordend naar haar vriend, maar griste toen het bruine mapje uit zijn handen. Ze plofte op het bed van Damon -die er gelukkig toch niet was- en opende verveeld het mapje.

    Experiment 4165
    Naam: Marise Meijers


          Een schok ging door haar lichaam heen toen ze de naam zag. Vol ongeloof keek ze naar de naam die onder haar Experimenten nummer stond. Totaal was ze haar boosheid naar Romeo vergeten. "Is dit..?" Romeo grijnsde en haalde voor even zijn schouders op. "Je wilde weten waar je vandaan kwam toch? In die map staan alle antwoorden die je nodig hebt." Een beetje nerveus keek Vienna naar de map onder haar. Er zat een foto van haarzelf aan de bladzijde geklemd met een paperclip. Ze las de eerste paar regels even rustig door. Haar vader was overleden, net als haar stiefvader blijkbaar. Ze had nog een moeder en een broertje. Een broertje dat ook hier op Experium zat. Het was erbij gekriebeld in een slordig hanenpoten handschrift en het duurde even voor ze de cijfers kon ontrafelen. "Dit is een grapje. Dit moet een grote grap zijn," zei ze bijna beledigd. Dat nummer.... Ze wist precies wie dat was.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2021 - 21:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Vrijdag 21 oktober 2020

    Onyx


    Het was middernacht. Jesters huid voelde de klam tegen de zijne en hij drukte kusjes tegen zijn schouder terwijl de roes langzaam wegtrok en zijn ademhaling weer normaliseerde. Zijn vriend had zijn vingers langs die van hem gehaakt en keek met een glimlach over zijn schouder. De glimlach alleen was al genoeg om hem opnieuw in vuur en vlam te zetten. Wat dat betreft was de honger naar hem onverzadigbaar.
          Ik hou van je.
          De woorden lagen op het puntje van zijn tong, maar hij slikte ze weg. Hij had het heus weleens gezegd. Toch? In elk geval ik ook van jou. Dat kwam op hetzelfde neer. Hij was niet zo van de woorden – dat was meer Jesters ding. Hij liet het liever op andere manieren zien. Of voelen.
          Wat hij wel zeker wist, was dat hij de jongen niet kwijt wilde raken. En door hun niet al te denderende positie bij de eerste opdracht, was hij er niet helemaal gerust op. Daarbij kwam dat het niet echt gesmeerd liep tussen de Panthers en de Lions en hij bleef steeds maar denken aan wat Fire bij Zebediah had gedaan.
          Hem levend verbrand, zo ongeveer.
          De gedachte dat die heerlijke krullen eens zouden verschroeien of die verslavende huid eens zou verkolen, hield hem soms uit zijn slaap. Dan kwam er een bijna obsessieve beschermingsdrang opzetten en hij hield hij zijn vriend zo stevig vast dat hij hem nog net niet wurgde.
          Dat Onyx met zijn nachtmerries niet heel veel kon uitrichten tegen een brullend lavamonster, hielp niet heel erg. Hij herinnerde zich Tophs brandwonden maar al te goed, na hun zeer korte confrontatie in de arena.
          ‘Ik denk dat 8175 er wel klaar voor is.’
          Hij trok zijn hand terug naar Jesters heup, zodat de jongen zich kon omdraaien.
          ‘Zijn teleportatiesprongen zijn goed en volgens mij vertrouwt hij ons genoeg om hem ervan te kunnen overtuigen dat het een prachtidee is als hij Fires keel in het holst van de nacht doorsnijdt. Ik speel z’n irritante Lion-vriendje in slaap, dan is er een getuige dat het onze knul in elk geval niet was.’
          Die jongen sliep het gros van de tijd hier, dus dat was ideaal.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester grijnsde en draaide zich naar Onyx om. 'Wat heb je toch een interessante definitie van pillow talk,' merkte hij plagend op, terwijl hij zijn hoofd met een hand ondersteunde zodat hij een stukje boven zijn vriend hing. 'Moet ik me zorgen maken dat je nu aan niet één, niet twee, maar dríe andere jongens denkt?' Vragend trok hij een wenkbrauw op, die Onyx ondanks het donker prima kon zien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn – Vrijdag 21 oktober 2020

    Onyx


    Onyx kuste zijn vriend en trok even aan zijn onderlip voor hij zijn blik zocht. ‘Als jij niet zo fucking heet was, zou ik die associaties met onze wandelende vulkaan niet maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Lachend schudde Jester zijn hoofd. 'Dus na dat kampvuur staat deze vlam op jouw dead pool, hmm?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn – Vrijdag 21 oktober 2020

    Onyx


    ‘Eigenlijk al sinds hij jouw former bestie heeft geroosterd. Zo dol is hij blijkbaar niet op manipulerende gaven en je staat nu eenmaal beter naast mij zonder brandblaren en als je nog ademt enzo.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mei 2014


    Kris


    De zon brandde op zijn huid. Loom had Kris zijn ogen gesloten. Zo met deze temperatuur, de lichte bries die langs hem heen streek en het feit dat ze vandaag geen lessen hadden, was het hier best uit te houden. Iets kouds raakte zijn buik en hij zocht blind naar het blikje cola dat zijn vriend voor hem had gehaald en rolde het nog even langs zijn verhitte huid, genietend van de koelte.
          ‘Wat een fucking kleuter,’ klonk het naast hem. ‘Achterlijke krielkip.’
          Kris ging rechtop zitten en klikte het blikje open. Even kierde hij tegen de felle weerspiegeling van de zon op het meer, daarna keek hij Nish vragend aan. Die gebaarde met zijn hoofd een stukje opzij.
          Er rende een jongen door het gras met een grote zelfgemaakte vlieger in de vorm van een schildpad, in hetzelfde felle groen als zijn zwembroek. Kris dacht hem zelfs hier te kunnen horen lachen en zijn mondhoek ging een stukje omhoog. Het was dezelfde jongen die een week of drie geleden voor hun deur had gestaan en plots in een big was veranderd.
          Zijn blote bast was door de zon gebruind en zijn donkere krullen dansten alle kanten op terwijl hij naar de lucht keek. Hij was minder tenger gebouwd dan van een afstandje had geleken – waardoor de benaming krielkip toch niet zo paste.
          Met een flauwe grijns keerde hij zich tot zijn vriend. ‘Jaloers op zijn artistieke talent? Jij kan nog geen fatsoenlijk vliegtuigje vouwen.’
          Nish snoof en nam een slok van zijn cola.
          Kris merkte dat zijn ogen weer naar de jongen afdwaalden. Hij had iets intrigerends, zoals hij hier in zijn eentje met een vlieger liep te spelen en zich niets aantrok van wat anderen daarvan vonden. Hij straalde een soort onschuld uit die anderen al een paar dagen na aankomst kwijtraakten. En hoelang was hij hier nu al? Toch al wel bijna een jaar.
          De jongen keek opeens opzij.
          Een paar tellen staarde hij hem aan – toen struikelde hij over zijn voeten en ging onderuit. De vlieger schoot los uit zijn hand en werd door de wind mee omhoog genomen. In een onhandige poging probeerde de jongen hem nog vast te grijpen, waardoor hij opnieuw voorover buitelde en in het water terechtkwam.
          Naast hem schoot Nish in de lach.
          Kris kon het niet helpen dat hij ook grinnikte om zijn onhandigheid, al vond hij het ergens aandoenlijk. De jongen klom weer op de kant, zijn gezicht zo rood als een tomaat. Na een vlugge blik hun kant op, veranderde hij net als de vorige keer in een biggetje en stoof weg.
          Kris’ grijns zakte weg – ergens zat het hem niet lekker dat de jongen nu al voor de tweede keer in paniek wegvluchtte. Kwam het door hem? Hij wist dat hij best een reputatie had opgebouwd, maar het waren geen onhandige jongens als hij die bang voor hem hoefden te zijn. Zijn blik dwaalde even door het luchtruim, maar de vlieger was ver buiten zijn bereik.
          Hij nam nog een slok van zijn cola. Om de een of andere reden lukte het hem niet om het beeld van de vliegerende jongen met zijn door de zon gebronsde huid en onbezonnen glimlach van zijn netvlies te schudden.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2021 - 13:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Juni 2014

    Fox


    Het zoveelste briefje verdween opgevouwen in de la van zijn bureau. Er lag inmiddels een hele verzameling. Fox wenste dat hij de juiste woorden kon vinden, maar hoewel hij hele pagina’s kon bekladden, durfde hij geen enkele brief écht te bezorgen.
          Maar hij wilde zo graag íéts doen.
          Iets anders dan in paniek raken en wegrennen, dan. Iedere keer dat hij oog in oog met Kris stond en de perfecte gelegenheid had om íéts te zeggen, veranderden zijn hersenen in pudding en klapte hij helemaal dicht en verloor hij uiteindelijk de controle over zijn gave.
          Het was hem de afgelopen weken al vijf keer gebeurd.
          Al was er gisteren wel een klein beetje vooruitgang, toen hij zou zweren dat de jongen naar hem geglimlacht had. In plaats van in paniek te raken, was hij tegen de deur aan gelopen en had hij zijn hoofd zo hard gestoten dat hij niet meer met zekerheid durfde te zeggen of Kris nou echt geglimlacht had.
          En als hij dat wel had gedaan – dan was het vast naar iemand anders.
          Hij kreeg de Buffalo maar niet uit zijn hoofd.
          ’s Nachts droomde hij over hem en tijdens de maaltijden kreeg hij geen hap door zijn keel en tijdens de lessen dacht hij steeds aan die mooie ogen en stonden de bladzijdes voller met hartjes en kristalletjes dan met aantekeningen.
          Dit had hij nog nooit gehad.
          Toen hij hier was aangekomen, had hij wel een crush gehad op Fire. Hij was al vanaf de eerste ontmoeting onder de indruk geweest van de lange jongen, met zijn smetteloze huid en vurige ogen. En zijn mooie lange haar.
          Maar dat had hem er nooit van weerhouden om tegen hem te praten, hij had ook prima kunnen eten en het was gewoon niet zoals… nu. Al een paar keer had hij zoveel vlinders gevoeld dat hij ongemerkt zelf in een vlinder was veranderd.
          En omdat hij het zo zwaar te pakken had, vond hij dat hij íéts moest doen.
          Zelfs al maakte hij waarschijnlijk 0 kans, aangezien de jongen twee jaar ouder was dan hij – en daarnaast ook nog eens ongelofelijk knap en stoer en vooral niet zo stuntelig als Fox zelf.
          Maar als hij zo doorging, kwam er nog een dag dat de antwoorden op zijn toetsen ook in hartjes veranderden en hij permanent als vlinder door het leven ging, dus dat vond hij wel een heel triest einde voor zichzelf. Van school verwijderd worden door een te hoge dosis verliefdheid. Dat was niet heel cool.
          En dus stuurde hij een s.o.s.-bericht naar Safira. Die werd nooit zo blij van zijn monologen over Kris, maar ze was nu eenmaal zijn beste vriendin en dus hoorde dit erbij. Vond hij. Ze nam zijn spoedberichten al lang niet meer zo serieus en stuurde terug dat ze bij het voetbalveld was.
          Toen Fox daar aankwam, was ze met een paar jongens aan het voetballen. Ze gebaarde dat hij ook mee moest doen, maar Fox schudde zijn hoofd en klom op de tribune. Hij vond voetballen wel leuk, maar met zijn huidige concentratie van een heel klein erwtje was het vragen om ballen tegen zijn hoofd of mooie buikschuivers en hij zag het al helemaal gebeuren dat Kris opeens in de buurt was en hij zichzelf voor de duizendste keer voor schut zette.
          Zo’n kwartier later hielden de sporters het voor gezien en plofte Safira naast hem neer. Haar gezicht was rood van de inspanning en ze kneep de bidon boven haar hoofd halfleeg voor ze een paar slokken nam.
          ‘Dat je nog de tijd nam om mijn bericht te beantwoorden.’
          Ze spoot een wolk deodorant om zich heen. ‘We stonden toch voor. Nou, vertel op.’
          ‘Ik ben verliefd en ik weet niet meer wat ik moet doen,’ flapte hij eruit.
          ‘En in welk opzicht is dat anders als de tien weken hiervoor?’
          Fox haalde zijn schouders op. ‘Ik heb geprobeerd met hem te praten – nou ja, om hoi te zeggen, maar dat lukte al niet en ik heb al twintig liefdesbrieven geschreven maar ze zijn allemaal stom en… hoe kom ik dán in contact als dat steeds niet lukt?’ Radeloos haalde hij zijn vingers door zijn krullen. ‘Jij moet een goed woordje voor me doen! Of op zijn minst uitvogelen wat hij van me vindt – en of hij überhaupt op jongens valt!’
          ‘Ik ga me hier niet mee bemoeien.’
          Gefrustreerd kneep Fox zijn handen tot vuisten. Het had hem niet moeten verbazen, want dat zei ze keer op keer. Maar inmiddels voelde ze als zijn enige hoop. ‘Maar…’
          ‘Ik snap dat je hem intrigerend vindt, Fox.’ Safira was niet iemand die snel lichamelijk contact zocht, maar deze keer pakte ze zijn vuist vast en wachtte tot hij zijn vingers ontspande. ‘Maar je bent veel te lief voor hem. Jullie hebben werkelijk niks met elkaar gemeen.’
          ‘En toch vind ik hem leuk! Opposites attract, dat zeggen ze toch niet voor niks?’
          Safira zuchtte.
          ‘Anders moet ik het misschien eens via zijn beste vriend proberen. Als die me aardig vindt dan…’
          ‘Nish is nogal een lul. Meer nog dan Kris.’
          Fox uitte iets wat het midden hield tussen een gefrustreerde grom en een diepe zucht.
          Een gesprekje viel af. Een liefdesbrief ook. Contact via Safira of zijn beste vriend blijkbaar ook. Hoe konden ze elkaar dan leren kennen?
          ‘Er is iemand op school die gevoelens kan manipuleren, toch? Misschien dat die mijn nervositeit weg kan halen!’ Hij veerde overeind.
          ‘Romeo is gevaarlijk.’ Safira zuchtte. ‘En dat meen ik, Fox. Daar blijf je beter uit de buurt.’
          Verongelijkt sloeg hij zijn armen over elkaar. ‘Nou jij wilt me ook niet helpen. Je kunt me toch gewoon een keer aan hem voorstellen? Als jij erbij bent, is het lang niet zo eng.’
          Safira rolde met haar ogen. ‘Best dan. Ik kijk wel of ik wat kan regelen, dan zie je hopelijk zelf ook dat dit allemaal verspilde moeite is.’
          Fox was zijn ontevredenheid spontaan vergeten en trok haar in een knuffel. ‘Dank je wel, Safira! Je bent de allerbeste vriendin. Als ik ooit voor jou een date moet regelen dan…’
          Ze duwde hem een stukje van zich af en keek hem streng aan. ‘Ik ga geen date regelen, Fox. Een relatietype is hij toch niet en jij bent geen type voor one night stands.’
          Er kroop een blos naar zijn wangen bij de gedachte alleen al.
          ‘Het loopt nergens op uit,’ benadrukte Safira nog een keer. ‘Maar misschien moet je zijn schunnige praatjes zelf eens aanhoren voor je ook die conclusie trekt. Binnenkort hebben we een feestje. Ik zal eens kijken of ik je als plus-one mee kan krijgen.’
          Fox grijnsde van oor tot oor. Dat klonk geweldig!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 22 oktober 2020

    Adam
    ———

    Compleet in shock staarde Adam naar de dode jongen in het bed waar hij naast stond. Bloedvlekken bedekten de dekbedovertrek, de hoeslaken en zijn blote bast. Er waren talloze wonden.
          Heb ik – heb ik dat gedaan?
          Eerst zag hij alleen het bloed, maar langzaam gleed zijn blik naar het mes in zijn hand.
          Het droop van het bloed.
          Adam wilde het ding van zich afgooien. Het lukte niet, zijn vingers waren verkrampt.
          Hij moest dood. Hij was gevaarlijk. Het was hij of wij.
          Adam wist niet waar die gedachten vandaan kwamen, maar het was wáár.
          Toch?
          Weer schoot zijn blik naar het met bloed bespatte gezicht. Holle ogen staarden hem aan. Beschuldigend. De vlammen die er altijd in gewoekerd hadden, waren gedoofd.
          Voor altijd.
          En het is mijn schuld. Ik heb dit gedaan.
          Zijn handen begonnen te trillen – gevolgd door de rest van zijn lijf.
          Had hij dit echt gedaan? Hoe – hoe kon dat?
          Fire had nooit onaardig tegen hem gedaan. Hij was misschien wat nors, maar dat was geen reden om… om…
          Fox.
          Zijn hart kromp samen toen hij aan zijn vriendje dacht.
          Fire was een van zijn beste vrienden. Hoe – hoe kon hij dit gedaan hebben?
          ‘Ik wilde dit helemaal niet…’ Zijn ogen liepen vol tranen. Toch vertroebelden ze het beeld van de dode Lion niet. Hoe kon hij zijn vriend ooit nog in de ogen kijken en dit voor hem achterhouden? Dat kon hij niet… Maar als hij wel vertelde wat hij had gedaan, dan zou Fox hem haten. Hoe dan ook zou hij hem kwijtraken.
          Zijn ademhaling bleef in zijn keel steken. Opeens was het alsof de muren op hem afkwamen.
          Met bloed doordrenkte muren…
          Hij maakt een vuist en duwde die tegen zijn mond, waarna hij hard op zijn knokkels beet. De pijn hield hem een beetje scherp. Hij kon geen paniekaanval krijgen, niet nu… Als iemand wist dat híj dit gedaan had, dan was hij zelf ook zo goed als dood. Hij zou weer van school worden gehaald.
          Het beetje gezonde verstand dat nog niet door de paniek werd weggedrukt, vertelde hem wat hij moest doen.
          Maken dat je hier vandaan komt.
          Hij bande alle bloederige beelden uit zijn gedachten en focuste zich op zijn slaapkamer. Even leek de luchtdruk toe te nemen, daarna bevond hij zich in zijn kamer. Daar zakte hij pardoes door zijn benen, alle kracht vloeide uit hem weg. Vanaf de grond kon hij de contouren van zijn vriendje zien, die nog diep in slaap was.
          Waarschijnlijk de laatste keer dat hij daar ligt.
          Wanhopig klauwde hij met zijn vingers door zijn haren. Tegen de tranen kon hij niets uitrichten, hij begon te snikken en kon slechts hopen dat Fox er doorheen zou slapen.
          Nog één nacht goede slaap. Want morgen… Morgen zou hij horen dat zijn vriend was vermoord.
          En misschien kwamen ze er ook wel achter dat híj dat gedaan had.
          Adam kromp ineen, sloeg zijn armen stevig om zijn opgetrokken benen.
          Hij wilde Fox helemaal geen pijn doen. Hij had niemand willen vermoorden.
          Hoe was het dan toch gebeurd?
          Ik ben gek. Er is iets vreselijk mis met mij.
          Zijn blik bleef steken op het mes in zijn hand. Deze keer glipte het wel uit zijn vingers vandaan.
          Fires bloed zat erop. Het bewijs van wat hij had gedaan.
          Moest hij het verstoppen? Doen alsof hij van niets wist?
          Hij wist niet of hij dat kon. Maar hij wilde ook niet dat iedereen wist wat hij gedaan had. Ze zouden hem van school weghalen, hij zou zijn vrienden kwijtraken, hij zou Fox kwijtraken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 22 oktober 2020

    Onyx


    Onyx was niet vaak gespannen – dus hij wist niet zo goed hoe hij met het strakke bandgevoel rond zijn borst moest omgaan. Ze hadden het gedaan. De Lion diep in slaap gebracht en 8175 overgehaald om met een mes naar Fires kamer te flitsen en hem te doden.
          Alles was volgens plan gegaan en hij had altijd een rotsvast vertrouwen in hun plannen.
          En toch… knaagde het deze keer.
          Als het goed is, herinnerde 8175 zich niet dat Jester en hij in hun kamer waren geweest. Waarschijnlijk kwam hij vlak na de moord tot bezinning en had hij geen flauw idee wat hij daar deed en waarom. Het bruggetje naar Jester was niet héél klein – en toch dacht hij vrij zeker te weten dat de knul dat niet aan anderen ging rondbazuinen.
          Tenslotte was het niets dan speculatie.
          Hij was een naamloze – niemand nam hem serieus – en hij kon niet bewijzen dat Jéster dit hem had laten doen. Bovendien was het niet zo dat Jester de controle over iemand zijn brein overnam. Iets, diep in die jongen, had het echt een goed idee gevonden en dat maakte hem schuldiger dan zijn vriendje, dat anderhalf jaar geleden de helft van zijn afdeling had uitgemoord.
          Toch miste hij een stukje controle over de situatie.
          Wat als het spoor wel duidelijk naar de Panthers leidde? Was hij slim genoeg om het mes te verbergen of zat hij inmiddels als een huilend bergje verdriet op de grond? Eigenlijk wilde hij het moordwapen terug. Gewoon, voor de zekerheid.
          Hij kon de kamer in lopen, de jongen toesnauwen dat hij zijn bek moest houden en hem nog eens heel duidelijk maken dat hij hem én z’n hyperactieve vriendje in stukken sneed als hij iemand vertelde welk aandeel hij in dit alles had gehad.
          Het zou werken.
          Of hij deed niets, hield zich hierbuiten zodat de jongen zijn vertrouwen niet in hem kwijtraakte en zodat er niets vreemds aan tafel gebeurde, morgenochtend.
          Het dilemma hield hem uit zijn slaap. Zijn vriend niet – zijn ademhaling was diep en kalm en hij was al helemaal van de wereld. Nu opstaan betekende dat Jester wakker zou worden, aangezien die zijn borst als kussen gebruikte en ergens wilde hij niet toegeven dat hij lag te piekeren en toch nog steeds bang was om de jongen kwijt te raken.
          Luisterend naar Jesters ademhaling zakten zijn oogleden uiteindelijk toch dicht.
          Die knul moest het zelf maar uitzoeken. Het was beter als 8175 hen morgen niet ineens haatte. Hoe meer ze op de achtergrond bleven, hoe beter.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2021 - 13:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.