• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox Dieren veranderen
    Astreal Astral projection
    Tony Onzichtbaar in het donker
    Emil Duplicatie
    ~
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers
    8226 Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Goliath Ant-man
    Rai Electriciteit
    8034 Gevarensonar
    ~
    Sarah Onbekend
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian Objecten materialiseren
    ~
    Maaya Hallucinates.
    Melissa [Onbekend]
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloze Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] [Onbekend]
    Vision Met zintuigen spelen
    Nish Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    ~
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 11 sep 2020 - 18:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - September 2020

    Adam
    ———

    Acht maanden. Was dat lang? Ze zaten hier vast al een tijdje op school. Het leek hem best gek om dan na zoveel jaar ineens op elkaar verliefd te worden. Of hadden ze zolang om elkaar heen gedraaid? Onbewust vroeg hij zich af hoelang Merrin en Yrla samen waren, maar het leek hem beter om dat niet aan tafel ter sprake te brengen. Hij hield zijn nieuwe vriend liever een beetje buiten schot. Hij wist niet zo goed wat hij nu tegen Jester moest zeggen, dus gaf hij maar een knikje en ging verder met zijn ontbijt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Vrijdag 2 september 2020

    Adam
    ———

    Er waren vijf dagen verstreken sinds Adam op school was aangekomen. Helemaal op zijn plek voelde hij zich niet, maar een gebeurtenis als op de maandagavond had zich niet meer herhaald. De enige reden die hij daarvoor kon aanwijzen, waren Onyx en Jester. Hij had geen idee of en wanneer ze met de meiden gesproken hadden, maar meer dan vijandige blikken had Adam in de dagen die volgden niet gekregen. Niet dat dat hem heel erg geruststelde. Onyx en Jester hielpen hem met zijn gave, hoewel ze hem vooral pushten om te teleporteren in plaats van hem hielpen ver in de tijd terug te reizen. Iets wat eigenlijk helemaal niet mocht, maar Onyx had dat weggewuifd en gezegd dat Experium zijn studenten wel vaker onzinnige beperkingen oplegde. Adam twijfelde er niet aan dat de twee oudere jongens iets in hun schild voerden en dit niet deden omdat ze hem zo aardig vonden, maar voor nu liet hij het er maar bij. Ze zorgden ervoor dat Toph en haar vriendinnen hem met rust lieten en daarnaast moedigden ze hem aan om gewoon met Fox te blijven afspreken, zelfs al bleef Toph zeggen dat hij zich door hun vijand liet bespelen en dat hij er spijt van zou krijgen als hij de jongen zou blijven zien.
          Maar Fox was de afgelopen dagen een goede vriend geworden, net als Merrin, en hij wilde die vriendschap niet opgeven. Fox ook niet, overigens. Die trok zich weinig van de dreigementen aan en tikte vaag genoeg in vogelgedaante tegen het raam van zijn slaapkamer. Het was leuk geweest als hij er vanavond ook bij had kunnen zijn. Vanwege de Zuivering hadden de Rhino’s, Buffalo’s en Panthers de handen ineengeslagen en zojuist was er een feestje losgebarsten. Het was hem al meteen duidelijk gemaakt dat hij na afloop de boel moest opruimen, maar de rest van de avond kon hij doen waar hij zin in had. Het feest werd gehouden in een soort circusvormige tent aan de zijkant van het terrein, dat door een Rhino was gemaakt. Adam moest toegeven dat het er mooi uitzag, vanbinnen was alles met bloemen gedecoreerd en er hing sfeervolle verlichting.
          Met een glas in zijn hand stond Adam een beetje aan de kant. Het feest was zo’n anderhalf uur geleden begonnen en hoewel hij eerst een poos bij Merrin had gestaan, wilde hij ook geen blok aan zijn been zijn. Tenslotte had hij een relatie met Yrla en niet met hem, dus hij was maar met Fayr en 8102 gaan praten en dat gesprek was inmiddels een beetje stilgevallen.
          Adam keek om zich heen, op zoek naar iemand anders met wie hij kon praten. Er waren vast wel meer mensen die nog niet zo lang op school waren. Zijn blik bleef hangen op Jester en Onyx die aan de zijkant vrij heftig stonden te zoenen, waarbij er meer knoopjes van Jesters blouse open dan dicht waren. Ze waren niet de enige, hij zag Vienna ook samen met een jongen in een donker hoekje staan, en verderop stond nog een stel.
          Hij merkte dat zijn blik steeds naar zo’n stel toegetrokken werd, zelfs al wilde hij het niet. Hoe zou het zijn om met iemand te zoenen? Had hij ooit met iemand gezoend? Hij had er wel van gedroomd, twee nachten geleden… Schuldgevoel wentelde zich rond in zijn maag en hij probeerde zich vlug weer op andere dingen te richten. Iemand om mee te praten. Kom op, dat kon hij heus wel.
          Hij besloot buiten een kijkje te nemen, misschien dat iemand anders de rust had opgezocht. Een beetje bij de ingang zag hij inderdaad iemand staan, een jongen met blond haar die zich ook niet echt een houding leek te kunnen geven. Adam haalde diep adem en liep naar de jongen toe.
          ‘Hé,’ begon hij een beetje onhandig. ‘Ben jij ook nog vrij nieuw?’
          De jongen keek opzij. Een beetje minachtend liet hij zijn blik over Adam heen glijden, waardoor hij bijna meteen weer dichtklapte. ‘Nee,’ klonk het kortaf.
          Oh. Een beetje uit het veld geslagen probeerde Adam een kreuk in zijn blouse glad te strijken. Wat kon hij nog meer zeggen? Zo weglopen was ook een beetje raar.
          ‘Je houdt gewoon niet zo van feestjes?’
          De jongen nam hem nog eens scherp op. ‘Hebben ze jou niet geleerd dat je je mond moet houden tegen Namen?’
          ‘Soort van. Maar ik heb ontdekt dat niet iedereen zo kortzichtig is. De meeste mensen vinden het eigenlijk wel oké als ik met ze praat. En de rest…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Die zijn gewoon zelf bang voor gezichtsverlies, ofzo.’
          De mondhoek van de jongen krulde een heel klein beetje omhoog. ‘En jij denkt dat ik bang ben voor gezichtsverlies?’
          ‘Ik zou het niet weten, daarvoor ken ik je nog niet goed genoeg.’ Adam wrong zijn vingers langs elkaar en liet ze voor zijn middel rusten. ‘Maar je stond ook alleen, dus ik dacht een praatje aanknopen kan geen kwaad. Maar ik kan ook weer weglopen hoor.’ Hij glimlachte vluchtig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Vrijdag 2 september 2020

    Darian



    Het kwam niet vaak voor dat er een wildvreemde op hem afstapte. Eigenlijk nooit. Zijn afdeling had toch een flinke reputatie – zelfs al viel Darian daar buiten de boot. Die jongen leek hem niet onaardig, al had hij het vermoeden dat hij alleen maar in de problemen kwam door met hem te praten. Aan de andere kant – daar leerde een mens weer van. Aangezien hij een Panther was en zijn halve afdeling gek was, had hij vast al de nodige heftige dagen achter de rug.
          Eigenlijk wist Darian niet zo goed wat hij hier deed. Normaal ging hij nooit naar feestjes. Zijn klasgenoten waren blijven pushen dat hij als vanouds een feestlocatie moet regelen en omdat hij geen zin had gehad om hun gezeur te blijven aanhoren, had hij maar gedaan wat ze vroegen en was er ook maar een kijkje gaan nemen.
          Waar hij alweer spijt van had – en wat ook de reden was dat hij zich nu zo chagrijnig voelde en dat onterecht op de jongen naast hem afreageerde. Misschien kon een simpel gesprekje hem afleiden van de jaloezie die hij voelde en waar hij van walgde.
          ‘Ik hou inderdaad niet zo van feestjes,’ gaf Darian toe terwijl hij een paar stappen uit de tent vandaan zette. De jongen liep met hem mee en ze gingen iets verderop op een bankje zitten. ‘Net als jij ben ik niet echt in de leukste afdeling terechtgekomen.’
          De jongen keek hem verrast aan. Dat leek wel een bekentenis te zijn waardoor hij zich meteen meer op zijn gemak voelde. ‘Bij welke afdeling zit je dan?’
          ‘De Rhino’s.’
          ‘Oh. Die leek me nog wel het best van de drie. Daar zit Rhyn in ieder geval niet.’
          Darian grinnikte zacht. ‘Nee, Rhyn inderdaad niet. De rest is niet veel beter hoor.’
          Al was de ergste ruim een jaar geleden van school gehaald.
          ‘Ik ben 8175,’ stelde de Panther zich voor.
          ‘Darian.’
          ‘Zit je al lang op school?’
          Darian knikte langzaam. ‘Al zeven jaar.’
          ‘Zeven jaar…’ herhaalde de jongen ongelovig. ‘En je hebt helemaal geen vrienden?’
          Darian grinnikte vreugdeloos. ‘Misschien heb ik die wel bij een andere afdeling.’
          Er schoot een kleur over de wangen van de jongen. ‘O ja, natuurlijk.’
          Maar nee – de trieste waarheid was dat hij de laatste tijd nog maar bedroevend weinig vrienden had. Geen, eigenlijk. Zijn gedachten schoten naar Fire. Soms had hij wel op het punt gestaan om die eens op te zoeken, maar nu ze elkaars rivalen waren geworden, had hij dat idee ook maar aan de wilgen gehangen.
          ‘Dan ben je zeker niet zo blij met dit bondgenootschap?’ vroeg de Panther zacht. Hij wierp even een blik over zijn schouder, alsof hij bang was dat iemand dit gesprek zou afluisteren. ‘Een vriend van mij is een Lion. Dus – dat snap ik wel.’
          Darian kon het weinig schelen met wie ze een bondgenootschap zouden aangaan. Dit was de meest voor de hand liggende keuze geweest. Fire zou zijn afdelingsgenoten echt niet vertrouwen – en terecht.
          ‘Het is zoals het is,’ antwoordde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - 10 september

    Vienna



    "Hoe bedoel je, je bent er vanavond niet?!" Vienna haar stem was overgesprongen in een haast hysterische schreeuw. Al de hele week zat ze zich te verheugen op het bal en nu haakte haar vriendje af?! Hij wist hoe belangrijk dit voor haar was, hoe graag ze de hele week al wilde, en toch stond hij nu doodleuk te beweren dat hij er vanavond niet zou zijn. "Ik heb andere plannen, zoals ik al zei," zei hij geduldig. Vienna keek Romeo vol ongeloof aan en de irritatie van de afgelopen weken kwam met een noodgang omhoog dringen. "Zebediahs plannen?" zei ze met een vleug irritatie. Romeo gaf haar geen antwoord, maar de blik in zijn ogen bevestigde haar vraag. "Maar Room, je had het beloofd. Je zou met me meegaan vanavond, dat is alles wat ik vroeg. Ik zie je de afgelopen weken al nauwelijks, omdat je telkens weer wat moet doen zogenaamd."
          Romeo pakte zijn tas van de grond en begon met het inpakken van verschillende dingen. "Ik ben toch vorige week mee geweest naar dat feest?" bromde hij ontevreden. Zijn antwoord liet het ongeloof en de woede bij Vienna alleen maar stijgen. "Ja, nadat je pas twee uur later op kwam dagen. En zodra je pik geleegd was, was je er weer vandoor." Ze bedoelde het ergens niet lullig, maar het was wel waar geweest. Maar Vienna had wel wat ze wilde, Romeo reageerde. Romeo keek naar haar op, op zijn beurt woedend. "Praat niet zo over mij," zei hij scherp. Vienna lachte spottend. "Wat?! Het is toch zo?" riep ze woest. Romeo had er geen antwoord op, want hij wist ook heel goed dat ze de waarheid sprak. Een beetje wanhopig liet Vienna haar schouders zakken. "Kom op, Romeo. Je had het beloofd. Ga met me mee vanavond." Romeo sloeg de tas over zijn schouder. "Dat gaat niet. Dit is belangrijk."
          Het was haar laatste poging geweest, om hem te smeken, maar ook Vienna zag nu wel in dat Romeo niet toe ging geven. "En ik ben niet belangrijk, wil je zeggen?!" vroeg ze terug woest. Voor hij antwoord kon geven op die vraag, walste ze al over hem heen. "Nee, ik begrijp het. Met je vriendin naar het feest gaan is niet belangrijk. Want zij is niet belangrijk. Vienna blijft toch wel hangen." Nu zag ze ook op Romeo zijn gezicht irritatie. "Vie, doe niet zo vervelend. Ik kan er niets aan doen en ja, dit is belangrijker dan dat feest." Vienna staarde hem met open mond aan. "Natuurlijk kan je er wel iets aan doen! Je kan het heus een avond verzetten, maar dat wil je gewoon niet." Vienna zag al dat het verloren zaak was. "Maar best, ik ga wel alleen. Donderstraal maar een eind op. Maar weet dit.." Ze snoof even minachtend. "Je hoeft voorlopig niet bij mij aan te kloppen. Zeb en jij zijn toch zulke goede vriendjes? Neuk hem maar in zijn reet de volgende keer dat je moet." Vienna stoof door de halfopenstaande deur, terug de gang bij de Rhinos in. Tot haar ergernis botste ze daar bijna op tegen de blonde mafkees die in het Rhino's house woonde. Voor een moment vroeg ze zich af of hij had staan luisteren. En hoewel het niet helemaal eerlijk was, had ze tot haar genoegen een slachtoffer gevonden om even haar woede op af te reageren.
          "Vienna..." Romeo kwam achter haar uit de kamer lopen, maar Vienna rolde alleen met haar ogen en keek hem geen moment aan. In plaats daarvan keek ze naar de blonde jongen voor haar neus. "Ik praat niet meer met je," zei ze zonder hem nog aan te kijken. Ze hoorde Romeo zuchten, maar met het feit dat er iemand in de gang stond, droop de jongen af. Met dat ze Romeo de trap af hoorde gaan, keek ze wantrouwend naar de jongen voor haar. Darian mocht dan een naam hebben, maar ze was absoluut niet bang van hem.
          "Bevalt dat je? Andermans ruzies afluisteren?"

    [ bericht aangepast op 13 jan 2021 - 12:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Romeo



    Het was ook altijd wat. Met een zucht liep Romeo weg uit het Rhinos house. Hij had absoluut geen zin en vooral ook geen tijd om nu nog verder de discussie met Vienna aan te gaan. Hij was dit al weken aan het plannen en net toevallig moest vanavond een avond zijn dat het goed uitkwam. Ze moest maar gewoon pas op de plaats doen. Morgen zou haar woede vast minder zijn en anders liet hij het een beetje bedaren, zei hij een keer sorry en dan was het zo opgelost.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2021 - 12:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september 2020

    Darian


    Darian snoof. ‘Als je niet wílde dat iedereen van je liefdesdrama op de hoogte is, had je niet zo hard geschreeuwd. Maar het kan me nou niet echt schelen waar die vriend van jou z’n lul in steekt. De halve school heeft ie voor jou toch al gehad. Of misschien ook wel gelijktijdig.’ Hij haalde zijn schouders op.
          Hij keek naar haar door woede vertrokken gezicht en kon het niet helpen dat ze nog steeds iets moois had. Ze was zo’n typisch voorbeeld van iemand met een mooie buitenkant en een verrotte binnenkant. Vroeger had ze oprecht wel wat leuks gehad, maar Thor en Romeo hadden haar verpest. D’r eigen schuld. Hij had haar met een stuk meer respect behandeld, maar ze had blijkbaar een zwak voor klootzakken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - 10 september

    Vienna



    Ze grinnikte. Ze kon er niets aan doen. Het was stiekem grappig dat ze de jongen zo af hoorde geven op Romeo, en eigenlijk viel het precies in haar straatje wat ze voelde. En hoewel hij het op haar af probeerde te reageren, raakte het haar op dit moment totaal niet. "Klinkt alsof iemand een grote hekel heeft aan Romeo," zei ze met een scheve glimlach. Ze mocht op het moment Romeo ook niet, dus ze gaf Darian geen ongelijk. "Of jaloers is," plaagde ze hem.
          Romeo had wel eens lopen klagen over Darian, die ze nog vaag kende uit haar tijd met Thor. Maar ze had niet van hem verwacht dat hij zo'n weerwoord had, dat kon ze ook niet herinneren. En zoals Romeo hem beschreef, kwam hij altijd over als een slome slak. Een miezerig, klein, irritant beestje wat hij het liefst verpletterde onder zijn schoen. Ze wist dat Romeo een gruwelijk hekel had aan Darian, waarom was ze nooit achter gekomen. En vaag kon ze herinneren dat ze datzelfde gevoel had gehad, maar nu de blonde jongen voor haar stond leken die hekel gevoelens totaal uit te blijven en voelde ze alleen haar woede tegenover Romeo wegzakken. Er bleef een neutraal gevoel achter en niets van de walging of hekel die ze ooit voor hem gevoeld had. Waarschijnlijk had Romeo daar iets te maken mee gehad en het feit dat ze dat besefte liet het vlammetje in haar borst tegenover haar vriend wakkeren.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2021 - 12:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Vrijdag 2 september 2020

    Adam
    ———

    Het was misschien een beetje stroef begonnen, maar na een tijdje leek Darian toch een beetje te ontdooien. Hij was duidelijk wat norser dan de anderen die Adam tot nu toe had leren kennen, maar dat maakte hem niet per se onaardig. Hij merkte gewoon aan de jongen dat hij veel had meegemaakt en dat hij zich best wel alleen voelde. En zelfs al deed hij alsof hij dat niet erg vond, Adam prikte daar wel doorheen. Hij geloofde dat niemand écht alleen wilde zijn.
          Darian had een interessante gave. Toen hij die aan Adam demonstreerde werd hij al wat enthousiaster en hij toverde het ene na het andere ding tevoorschijn. Hij vond het duidelijk leuk om erover te vertellen en dus vroeg Adam zo veel mogelijk door, totdat Darian over zowel de gebouwen die hij gemaakt had vertelde als onzinnige fopartikelen toen hij in zijn beginjaren gefascineerd was geweest door de Weasley-tweeling uit Harry Potter.
          Het verraste Adam – hij had een humoristische kant niet per se bij Darian verwacht en het gaf aan hoeveel een mens kon veranderen in een paar jaar. Hij vroeg zich af hoe hij over een jaar of zeven op zichzelf zou terugkijken. Dan zou hij vast niet meer hulpeloos in een poeltje dobberen, hopend dat iemand hem eruit kwam halen.
          Nee – dat stadium was hij zelfs nu al voorbij. Als ze het nog een keer probeerden, teleporteerde hij gewoon weg. Waarom Onyx hem dan ook werkelijk hielp, hij was er in elk geval blij mee dat hij zich minder hulpeloos voelde. Wat ze ervoor terug zouden willen… dat zag hij uiteindelijk vanzelf wel. Hij had nergens mee ingestemd, dus het was niet zo dat hij het gevoel had dat hij bij de twee in het krijt stond. En heel misschien waren ze helemaal niet zo héél erg… maar hadden ze gewoon een heel donker gevoel voor humor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Maandag 5 september 2020

    Adam
    ———

    Tijdens het avondeten was hun verteld dat er aankomende zaterdag een bal werd gehouden. De aankondiging had hem niet losgelaten. Wie moest hij vragen? Fox was de eerste die in zijn gedachte omhoog was gekomen. Maar zou dat geen verkeerde indruk wekken? Je vroeg normaal iemand voor wie je meer dan vriendschap voelde, toch? Of voelde hij dat ook? Hij wist het niet zo goed en hij wilde Fox geen verkeerde signalen geven. Die jongen rouwde nog om zijn vriend. Straks schrikte Adam hem af door hem naar het bal te vragen en dacht Fox dat hij iets van hem wilde. Hij wilde niet dat hun vriendschap gevaar liep. En zeggen dat het een puur vriendschappelijk gebaar was terwijl dat misschien wel helemaal niet waar was, voelde als liegen.
          Toen hij ’s avonds met Merrin de derde Iron Man-film aan het kijken was, besloot hij eens naar zijn ervaringen te vragen. Tenslotte had hij al een paar maanden een vriend.
          ‘Mag ik wat vragen?’ begon hij aarzelend toen ze de film even op pauze hadden gezet om drinken in te schenken. ‘Hoe wist jij… dat je meer voor Yrla voelde dan vriendschap?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september 2020

    Darian


    Darian trok zijn wenkbrauwen op. Dat hoorde ze vast graag, dat anderen haar begeerden. Hij ging echt geen veren in haar reet steken door toe te geven dat ze iets ongewilds in hem losmaakte.
          ‘Uit het feit dat het mij niet kan schelen met wie jouw vriend het doet, maak je op dat ik een hekel aan Romeo heb? Nou surprise surprise, dat kan me van niemand wat schelen.’
          Natuurlijk – hij had een gigantische hekel aan Romeo. Meer dan aan de rest van zijn House – al scoorde Peter ook hoge punten. Maar dat had weinig te maken met de opmerking die hij net gemaakt had. Dat had hij over iedereen kunnen zeggen. Vienna was zelf degene die zo’n snibbige toon had aangeslagen, had ze verwacht dat hij als een trillende muis in elkaar zou duiken? Hij was echt niet bang voor haar en haar vriendinnen. Hij vond het eerder een stel zielige kleuters, met hun drang om aan iedereen te bewijzen hoe stoer ze wel niet waren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - 10 september

    Vienna



    "Ja, dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen," zei ze met een knipoog. Ze vond hem nu ergens vermakelijk. Waarom wist ze niet zo goed. Er was iets in hem wat haar aandacht trok. "Maar goed, vooruit. Ik had al wat informatie vooraf." En misschien had ze op een ander antwoord gehoopt. Ze keek voor een seconde Darian stilzwijgend aan. Er begon zich vaag een idee te vormen in haar hoofd, maar daarvoor moest ze zichzelf een beetje indammen. Alhoewel... "Misschien was ik ook wel zoekende," zei ze met een kleine glimlach. Ze boog licht voorover in de richting van Darian. "In hoeverre je een hekel aan hem hebt," zei ze met een grijns. Ze dacht na over welke woorden ze kon zeggen. Dit vond ze het leukst van allemaal, het spel. Kijken hoe ver ze kon gaan, of het haar lukte te krijgen wat ze wilde, maar vooral om het te winnen. Darian echter was een onbekende speler en hij had nu al veel te onverwachte antwoorden gegeven. Haar woede of plagen had hem beide niets gedaan. En hij kroop in ieder geval niet weg zoals vrijwel elke naamloze van de school. Darian was daar natuurlijk dan ook niet mee te vergelijken, maar de naamlozen begonnen haar onderhand lichtelijk te vervelen.
          Indammen Vie, geef hem wat. "Maar je hebt gelijk. Misschien had ik niet zo moeten schreeuwen," zei ze, terwijl ze haar handen ophaalde. "Het spijt me dat ik zo kattig tegen je deed. Ik was nog vooral woedend vanwege Romeo."


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 10 september 2020

    Darian


    Heel even was daar een herinnering aan de Vienna die hij vroeger had gekend – die inderdaad nog in staat was om toe te geven dat ze spijt van iets had. Maar nu… Nu klonk het veel te makkelijk. Ze was al zo lang met een manipulator samen dat ze zijn trekjes al overnam. ‘Je schreeuwt maar wat je wilt. Mij heb je er niet mee.’ Hij stapte langs haar heen in de richting van haar eigen kamer. ‘Veel plezier vanavond.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - 10 september

    Vienna



    "Tot vanavond, Darian," zei ze met een glimlach, waarna ze zelf de trap af liep. Ze had een idee in haar hoofd wat nu langzaam vorm begon te krijgen. Ze zou wraak nemen op Romeo, nu ze nog boos was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - 10 september

    Vienna



    Ze stak de laatste pin in haar haren om haar opgestoken kapsel af te maken. Tevreden bekeek Vienna zichzelf in de spiegel, al deed ze nog snel even haar mascara bijwerken. De groene jurk die ze had uitgekozen, paste haar perfect. Ze maakte het af met een grote armband en grote ringen in haar oren. Ze was benieuwd of ze er iemand mee aan de haak kon slaan en dat idee maakte haar om een of andere reden opgewonden. Het was lang geleden dat ze haar best had gedaan iemand te versieren, Romeo en zij waren al twee jaar samen. Maar ze mocht dingen toch best even spannend maken toch? Romeo had al een tijd lang minder aandacht voor haar, hij was er niet voor haar als vriend en dus ging ze gewoon lekker haar gang. Te ver zou ze nooit gaan, maar ja. Een onschuldige flirt of twee kon ze vast wel aan. Had Romeo er maar moeten zijn.
          Toph was al met haar date vertrokken en dus zou ze zelf naar het bal gaan. Vienna borg nog net even haar bril netjes op in haar brillenkoker, voor ze de kamer verliet, en ze alleen naar het bal toe liep. Hoewel Romeo haar had laten zitten, had ze nog altijd zin in het bal. Ze had zich maar voorgenomen om er in haar eentje wat leuks van te maken, dat kon ze best. Ze kon vast ook wel Toph of Rhyn even lastig vallen en anders was er vast een weerloze naamloze die ze kon plagen. Of ze kon gewoon ook doodnormaal op de dansvloer gaan staan. Ze kwam er wel.
          Eenmaal binnen liet ze haar ogen over de dansvloer gaan. Ze was eigenlijk vooral op zoek naar een persoon. Ze hoefde niet de hele avond rond hem te hangen, maar als ze hem maar zo ver kreeg voor een dans, of nog beter voor de balfoto. Dan had ze al genoeg om Romeo totaal over de zeik te krijgen.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2021 - 23:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Maandag 5 september

    Merrin


    Uh. Merrin voelde een blos op zijn wangen stijgen. "Uh," Hij krabde beschaamd achter zijn oor. "Dat komt vooral door Yrla." Merrin wreef even lichtelijk beschaamd met zijn handen. Yrla plaagde hem hier nog wel eens mee, maar het feit was dat Merrin zijn gevoelens totaal niet door had gehad, tot Yrla hem ermee confronteerde. "Yrla en ik zijn vrienden geworden, nadat Jester en Onyx me een keer buiten hebben laten slapen. Ze hadden me de hele nacht met nachtmerries bestookt." Merrin slikte even. Hij had geen zin om op details in te gaan. "Yrla ving me op en vanaf dat moment gingen we steeds dingen vaker samen doen. We groeiden naar elkaar toe." Merrin kreeg een flauwe glimlach op zijn gezicht toen hij eraan terugdacht. Yrla was zijn beste vriend geweest vanaf dat moment.
          "Op een avond vertelde Yrla dat hij in het verleden verliefd geweest was op iemand en dat die jongen hem nogal teleurgesteld had." Het was niet helemaal de context wat Yrla vertelde, maar het was Yrla zijn geheim. En hij ging Adam niet vertellen over Nish, als Yrla dat zelf niet deed. "Maar dat hij er zeker van was dat hij nu weer verliefd was op een jongen, maar niet zo goed wist wat hij ermee moest." Merrin grinnikte. "Ik had toen niet eens door dat hij het over mij had. Dus ik ging hem aanmoedigen ervoor te gaan. Achteraf bleek dat Yrla dat gesprek gebruikte om er ook achter te komen of ik op meisjes of op jongens viel, wat ik op dat moment niet zo goed wist. Ik zei dat als je iemand leuk vind het niet uitmaakt of het een jongen of meisje is."
          Merrin keek grijnzend naar Adam. "Hij regelde een date voor ons, maar eigenlijk had ik pas echt in de gaten dat er wat aan de hand was, toen Yrla me kuste." Hij keek naar Adam, niet wetend of dit het verhaal voldeed aan wat Adam zocht. "Dus toen hebben we erover gepraat en kwam ik erachter dat ik hetzelfde voor hem voelde."


    It's never gonna happen, Guys.