• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire • Vuur
    Fox • Dieren veranderen
    Astreal •Astral projection
    Tony • Onzichtbaar in het donker
    Emil • Duplicatie
    ~
    Onna • Ondoordringbare huid
    Vera • Vliegen
    Serena• Stembeheersing
    Heidi • Groene vingers
    8226 • Praten met dieren

    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    Dalit • Immuniteit voor gaven
    Goliath • Ant-man
    Rai • Electriciteit
    8034 • Gevarensonar
    ~
    Sarah• Onbekend
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]

    Rhino's
    ⚜️
    Romeo • Emoties manipuleren
    Damon • Dementor
    Peter • Spiderman
    Azrael • Krachten afnemen en aanvullen.
    Darian • Objecten materialiseren
    ~
    Maaya • Hallucinates.
    Melissa • [Onbekend]
    Alice • Spiegelloper
    Medusa • Verstenen onder haar blik
    Naamloze • Gedachtenlezen

    Elephants
    ⚜️
    [Onbekend] • [Onbekend]
    Vision • Met zintuigen spelen
    Nish • Aanwezigheid verbergen
    [Onbekend] • [Onbekend]
    [Onbekend] • [Onbekend]
    ~
    Kijo • Veranderen in een Oni.
    Stella • Licht ombuigen.
    Vera • Leugendetector.
    Helene • Genezing.
    [Onbekend] • [Onbekend]



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 11 sep 2020 - 18:46 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———

    Adam staarde naar zijn knieën. Hij kneep zijn vingers tot vuisten toen hij het handvat van het mes weer in zijn hand voelde.
          ‘Het is of ik slaapwandelde,’ fluisterde hij. Na die woorden moest hij even pauzeren om op adem te komen. ‘En ik werd wakker – en ik stond naast Fires bed en alles zat onder het bloed. En hij – hij was dood.’
          Zijn onderlip begon opnieuw te trillen en hij kromp in elkaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Fox


    ‘Dat dacht ik ook. Ik had het ook helemaal niet zien aankomen. Alles voelde juist zo goed en laatst hebben we juist…’ Zijn stem stierf weg en hij veegde langs de tranensporen op zijn wangen. ‘Bij het wakker worden merkte ik al dat er wat aan de hand was. Eerst zei hij dat hij een nachtmerrie had gehad en toen ik hem probeerde af te leiden zei hij opeens dat hij niet meer hetzelfde voelde voor mij als ik voor hem. En dat hij… op iemand anders verliefd is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Merrin


    Al slaapwandelend iemand vermoorden? Dat klonk als onmogelijk. "Je had geen hekel aan hem toch?" Hoe kon je nu iemand vermoorden in je slaap? Misschien was andermans gave dat aan het werk was. "Als je het zo erg vind wat er gebeurd is, dan spring je toch terug in de tijd en hou je jezelf tegen?"

    [ bericht aangepast op 7 maart 2021 - 21:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Maar hoe?’ Adam zuchtte. ‘Ik mag niet te dicht bij mezelf in de buurt komen… En ik deed het niet… bewust. Stel dat ik Fire waarschuw, dan doe ik het misschien wel een dag later. Of hij is wakker en steekt me in brand ter zelfverdediging,’ mompelde hij erachteraan. ‘En daar komt nog bij dat hij dan weet dat ik me niet aan Experiums regels houd, want ik mag niet zo kort terugreizen. Wie weet wat er met die informatie gebeurt.’ Beschaamd boog hij zijn hoofd en beet hij op zijn lip. Wat een egoïstische excuses, hij walgde van zichzelf. Hij had nota bene iemand gedóód – hij hoorde zich niet zo druk te maken om zijn eigen hachje!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Yrla



    "Dat is wel heel plotseling," zei hij zacht. "Volgens mij beslis je niet in een nacht dat je op iemand anders valt. En van wat ik gezien heb, waren jullie juist heel close. Van iemand houden stopt niet zomaar in de nacht en Adam zag er erg ellendig uit voor het feit dat hij niet meer om je gaf."
          Yrla zuchtte even diep, aarzelde voor een moment en sloeg toen zijn arm om de schouder van Fox heen. "Heb je gecheckt of er niet iets anders aan de hand is? Jester of Onyx die iets gezegd tegen hem hebben? Of Vienna of Toph?" Yrla haalde zijn schouders op. "Dat is mij en Merrin bijna een keer gebeurd. Vienna was erg.. overtuigend naar Merrin.”

    [ bericht aangepast op 7 maart 2021 - 21:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Merrin


    ”Ik denk niet dat Fire iets doet met die informatie. Je bent het vriendje van zijn beste vriend, die verraad je niet zomaar.” Merrin aarzelde. Het was maar een vreemd verhaal. In je slaap iemand vermoorden? Dat klonk als onmogelijk. Of iemand anders moest Adam ertoe gezet hebben, zonder dat hij het wist. “Kun je al iemand meenemen terug in de tijd? Dan kan ik je tegenhouden? Of we kunnen je onherkenbaar maken met een capuchon?”
          Merrin ging er even voor zitten. “Wat heb je gisteravond precies gedaan? Als je dat nog weet, misschien kunnen we kijken hoe je precies daar terecht bent gekomen.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Fox


    ‘Ik geloof ook wel dat hij om me geeft. Maar niet op zo’n manier als eerst.’ Hij haalde diep adem. ‘Iemands hart breken is nooit leuk. Hij liep er al een tijdje mee en hij vond het ook heel moeilijk om te zeggen, zei hij. Maar toen we vorige week voor het eerst seks hadden, kwam hij erachter dat hij toch niet op die manier van me hield en ik snap wel dat het hem tijd kostte om daar eerlijk over te durven zijn. Waarschijnlijk hoopte hij dat de twijfel zou verdwijnen en droomde hij in plaats daarvan vannacht weer over die ander.’ Hij leunde tegen Yrla aan. ‘Ik heb me wel afgevraagd of Romeo niet met zijn gevoelens heeft gespeeld – of dat die dromen misschien bij Onyx vandaan komen.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Maar Adam was echt vastberaden. Ondanks dat hij er verdrietig over was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———

    Adam kende Fire niet goed genoeg om daar iets over te zeggen. Hij was een leider en hij was iemand die voor zijn gevoel erg volgens de regeltjes leefde. Misschien vond hij het juist wel zijn plicht om zoiets aan het bestuur te melden.
          Adam schudde zijn hoofd op Merrins eerste vraag. ‘Nee – ik kan nog niemand anders meenemen. De realiteit wordt instabiel als ik alleen al terugreis, als ik iemand meeneem wordt het waarschijnlijk nog erger. Straks overleef je dat niet.’
          Hij wist nog veel te weinig over dit verboden deel van zijn gave – maar het was niet voor niets verboden.
          ‘Ik heb gisteren niet echt wat bijzonders gedaan. Fox en ik keken een film en daarna hebben we gewoon wat geknuffeld en zijn we in slaap gevallen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Merrin


    ”Maar dat kunnen we oefenen toch? Door eerst voorwerpen mee te nemen en dan misschien een dier? Dan wordt het steeds groter,” zei Merrin hoopvol. Al zou het wel lang duren om zo ver te komen. “Kan je wel terug in de tijd om te onderzoeken wat er gebeurd is? Ga naar gisteravond terug en ga bijvoorbeeld in de badkamer zitten met de deur op een kier. Hou de deur van je slaapkamer in de gaten. En kijk wie er binnen komt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dit zelf gedaan hebt. Iemand moet je ertoe gezet hebben,” zei hij zelfverzekerd. Merrin wist zeker dat Adam geen moordenaar was, ook al had hij net bekend een moord gepleegd te hebben. Het kon gewoon niet, Adam was daar veel te lief voor. “Want wat voor reden zou je hebben om Fire te vermoorden? En waarom precies daar? Fox lag naast je, dat was veel makkelijker geweest in je slaap. En hoe kwam je ooit van je slaapkamer in het Lions house?” Er klopte gewoon iets niet.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2021 - 22:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Yrla



    "Dan moet die ander wel heel lelijk zijn, als het zo’n nachtmerrie was,” zei Yrla met een kleine glimlach, in een poging Fox iets op te vrolijken. Al wist hij dat het hopeloos was. Het ergste nieuws was er nog niet eens uit. “Tja, als Jester hem overtuigd heeft dat hij verliefd is op een ander, dan kan Adam ook heel vastberaden overkomen.” Hij kende de gave van zijn oude vriend helaas maar al te goed. Hij keek even naar Fox en Yrla besefte dat hij nu misschien wel aan iets vast probeerde te houden wat er niet was. Maar het was zo leuk geweest met vier.
          Yrla zuchtte. “Er is helaas nog meer slecht nieuws wat ik je moet vertellen.” Hij keek de jongen even kort aan en wendde toen zijn blik af naar het water. “Het gaat over je vriend Fire,” begon Yrla aarzelend. Hij moest het maar gewoon zeggen, dat was beter “Ze hebben hem vanmorgen dood aangetroffen in zijn bed.”

    [ bericht aangepast op 7 maart 2021 - 22:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Maar wie zou zoiets kunnen?’ verzuchtte Adam. Hij ging zijn afdelingsgenoten langs. ‘Onyx kan dan wel nachtmerries sturen, maar volgens mij kan hij je niks in je slaap laten doen. En Jester… zou je je zoiets niet moeten herinneren?’ Adam haalde gefrustreerd een hand over zijn gezicht. Kon het dat iemand anders hem inderdaad gedwongen had? Dan was hij geen moordenaar – toch? ‘Ik denk dat ik ernaartoe geteleporteerd ben.’ Hij beet op zijn lip. Zijn gedachten gleden toch weer naar Jester. Was dit de reden dat ze dit met hem geoefend hadden? Dat ze überhaupt tijd met hem hadden doorgebracht? ‘Ik weet dat Jester een pestkop is… maar denk je echt dat hij tot moord in staat zou zijn?’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘En mij daarvoor gebruiken?’ Ergens klonk het minder aannemelijk dan dat hij zelf gewoon een steekje los had zitten. Hij had in het verleden wel eerder een psychose gehad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Fox


    Fox kon niet echt een reden bedenken waarom Jester dat zou doen. Het was niet alsof ze een hekel aan elkaar hadden. Stiekem kon hij af en toe best om zijn opmerkingen lachen.
          De gedachten aan zowel Adam als Jester verdampten toen Yrla de bom over Fire dropte.
          Onthutst staarde hij de jongen aan.
          ‘W-wat?’
          Fire was dood? Dat – dat kon toch helemaal niet? Waarom zou iemand dat doen? Wat was dit allemaal voor onzin? Iemand nam hem in de maling – dat moest wel!
          En anders – anders was hij echt vervloekt!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Merrin


    ”Ja,” zei Merrin veel kalmer dan hij zich voelde. Hij keek even opzij naar Adam en dacht terug aan de woorden die Yrla ooit had uitgesproken. “Maar niet alleen.”
          Hij legde even een hand op Adam zijn schouder. “Spring gewoon terug naar vannacht en kijk of er iemand binnen komt. Dat ben je aan jezelf verschuldigd en aan Fire. Als iemand je hiertoe gezet heeft, moeten we namelijk het heel anders aan gaan pakken dan als je dit echt zelf gedaan heeft. En stel, Jester heeft je overtuigd, dan kun je dat prima aan Fox uitleggen en hoeft dit niet het einde van jullie relatie te zijn.” Merrin keek even met een kleine glimlach naar de jongen naast hem. “Want ik heb niet het idee dat dat echt is wat je wil, niet waar?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Zondag 23 oktober 2020

    Yrla



    "Het spijt me. Ik weet dat dit een ontzettend kut moment is om te vertellen, maar je moest het weten.” Yrla haalde even ongemakkelijk een hand door zijn haar. “En ik kan het niet mooier maken dan het is.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zondag 23 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Nee,’ zei Adam zachtjes. ‘Helemaal niet.’
          Hij dacht over Merrins woorden na.
          ‘Maar het is minder makkelijk dan het klinkt. Terugreizen om te zien wat er is gebeurd.’ Hij wreef over zijn onderarm. ‘De experimenten voor mij hebben een confrontatie met zichzelf niet overleefd. Daarom mag ik denk ik ook niet terugreizen binnen de afgelopen zeventien jaar. Misschien dat ik inderdaad iemand mijn kamer binnen zie gaan, maar als dat niet gebeurt en ik kom tóch mijn kamer uit dan… weet ik niet of ik dat wel overleef.’ Hij dacht na. ‘Maar ik zou natuurlijk naar jullie kamer kunnen springen en jou kunnen vragen of je wilt kijken,’ redeneerde hij verder. ‘Dat is veiliger. Het probleem is dan alleen dat áls we ontdekken dat bijvoorbeeld Jester erachter zit, ik niet nóg een keer terug kan naar die avond om er iets aan te doen. Dan zijn er drie versies van mij vlak bij elkaar, dat lijkt me veel te gevaarlijk.’ Peinzend beet hij op zijn lip. ‘Of ik moet jou al een paar dagen eerder instructies geven voor op die dag.’
          En ook dat klonk ontzettend ingewikkeld.
          ‘Misschien moet ik het gewoon aan ze vragen. Als ze erachter zitten, krijg ik vast een of ander dreigement terug, maar dan weet ik wel dat zij erachter zitten.’
          Hij keek Merrin afwachtend aan.
          Dat was niet bepaald zonder gevaar, maar dat was het aanpassen van de tijdlijn ook niet – zeker niet als hij meerdere sprongen moest maken.


    Every villain is a hero in his own mind.