• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Hij nam met een kleine glimlach een hap van de donut. Donuts waren normaal gesproken niet echt zijn ding. Maar bij deze voelde hij direct hoe de smaak op zijn tong begon te prikkelen. Hij voelde de zoetigheid naar binnen glijden en het was een van de lekkerste dingen die hij ooit gegeten had. "Wauw, hij is fantastisch," zei Merrin. Hij at de donut met kleine hapjes op en genoot elke keer ten volle van de hap. "Kan je alleen voedsel maken? En dan ook echt gerechten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish had in principe niets op Jesters berichtje tegen, al had hij liever dat Onyx nooit te weten kwam dat ze met elkaar hadden gesproken.
          ‘Eet eerst je soep maar op,’ mompelde Nish.
          Dan kon hij nadenken over een plek waar niemand hen zou zien, zelfs niet van een afstandje.
          Uiteindelijk wist hij geen specifieke plek en stelde hij voor om een rondje te lopen. Hij was er niet uit wat makkelijker was. Het vertellen tijdens het lopen? Dan was het makkelijker om Jester niet te hoeven aankijken.
          ‘Ik wil dit eigenlijk aan niemand vertellen,’ begon Nish na een tijdje. Hij staarde naar zijn voeten terwijl hij voort slenterde. ‘En zeker Yrla en Onyx niet. De reden dat ik wel naar jou kom, is omdat ik denk dat jij de enige bent die me kan helpen.’
          Bijtend op zijn wang keek hij opzij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Zoiets vertelde Nish ja,’ bevestigde Onyx. Hij zette zijn handpalmen achter zich neer en leunde wat naar achteren. ‘Ik kan het nog niet zo heel lang, dus ik weet niet precies hoelang het voortduurt. In theorie tot ik iemand wakker maak, als ik niet een bepaald tijdslimiet meegeef.’ Hij liet zijn blik in die van Yrla rusten. ‘Hoezo?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    Het compliment deed Cherry glimmen van trots. Ze bleef het leuk vinden om anderen te verrassen met haar gave en lekkere dingen voor hen te maken. ‘Ja – voedsel en drinken. Al heb ik wel iets meer moeite met drinken, soms komen de verhoudingen nogal scheef uit.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    De stilte waarin ze samen over het terrein liepen zat Jester niet lekker. Aan vertrouwen lag het heus niet, maar hij wist voor vijfennegentig procent zeker dat Zebediah gisteren met Nish gepraat moest hebben en een opdracht om hem nu ergens naar mee te voeren met een smoesje was niet heel vergezocht. Het hielp om te bedenken dat Yrla een makkelijkere moordenaar was, maar het hielp níet om te bedenken dat die nu net Onyx in zijn eentje ergens naar had meegevoerd.
          Weten dat je soms paranoïde deed hielp nog altijd niet echt om er ook effectief mee te stoppen.
          Jester fronste licht zijn voorhoofd. Waarom wilde hij niet dat Yrla of Onyx het wist? Dat waren zijn vrienden, toch? In ieder geval Onyx, en Yrla was blijkbaar ook een heel stuk closer met de Buffalo dan Jester had geweten. Waarom zou hij dan nu de enige persoon zijn die zou kunnen helpen, hij specifiek? 'Oké,' zei hij uiteindelijk langzaam. 'Maar ik denk nog altijd hetzelfde over geheimen houden tegenover Onyx.' Hij keek de Buffelo voorzichtig aan. 'Dat weet je.'
          Ook een niet onbelangrijk puntje. De vorige keer dat Nish een geheim met hem had gedeeld was nog geen achtenveertig uur geleden, waarna Jester Nish zo ongeveer gedwongen had het ook aan Onyx te vertellen. En nu kwam de jongen nog een keer met een geheim waarbij hij vroeg dat Onyx het niet te weten zou komen, terwijl hij al geweten moest hebben wat het antwoord daarop zou zijn.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish sloeg zijn ogen neer. Hij voelde de tranen prikken.
          Hij wilde niet dat Onyx het wist.
          Dat hij voortaan een jongen zag die… misbruikt was.
          Wat had hij eraan om het te weten? De ruil met Kris zou er dan ook niet van komen. Na hoe Onyx had gereageerd op Dezi en Tony, wist hij zeker dat hij ook tegen Zebediah uit zijn slof zou schieten.
          Moest hij het dan toch voor zich houden? Zichzelf opofferen?
          Maar dan raakte hij ook vrienden kwijt. Hij kende zichzelf goed genoeg om te weten dat hij mensen zou gaan afstoten, uit angst dat ze zagen wat er aan de hand was. Daar was hij nu al mee bezig.
          ‘Onyx staat hier verder buiten,’ antwoordde hij. ‘Ik heb hem ook persoonlijke dingen verteld waarvan ik weet dat hij die niet aan jou heeft verteld. Uit respect voor mij – en omdat het niemand anders wat aangaat. Dit is net zoiets. Het gaat niemand anders iets aan wat er is gebeurd. Ik wil gewoon… je hulp om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Onyx kan me er niet mee helpen. Yrla ook niet. Daarom hoeven ze het niet te weten. En jij kan me wellicht ook niet helpen – maar je bent mijn beste kans.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Nou, ik dacht. Ik moet voor Zebediah de naamlozen uit de weg ruimen. Als we ze tijdelijk ergens te slapen leggen, dan is voor hen de tijd zo voorbij. En kan ik tegenover Zebediah doen alsof ik ze uit de weg heb geruimd. Dus de naamlozen zijn veilig en ze krijgen niets mee van wat er hier op school gebeurd." Yrla haalde zijn schouders op. "Ik had het met Nish over ze te verstoppen in het bos. Maar stel dat ze daar maanden moeten zitten, ik weet niet of ze daar vrolijk van worden. Vandaar dat ik dacht aan jouw gave. Als je iemand - zeg maar - honderd jaar kan laten slapen, zonder dat er echt iets voor ze veranderd, zoals in de film, dan is het zo voorbij voor hen en hebben wij een voorsprong op Zebediah."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Wat gaaf!" zei Merrin enthousiast. Hij stak even zijn hand naar voren, besefte dat hij nog steeds uitzag als Cherry en veranderde snel terug. "Zullen we morgen na schooltijd anders direct afspreken voor de opdracht? Ik kom je wel halen anders."


    It's never gonna happen, Guys.

    Klaus



    Klaus knikte. Hij tikte snel het nummer in de iNet van de jongen en liep toen met een knikje bij de jongen vandaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Zo makkelijk gaat dat niet. Dan moeten we ze meermaals per dag wakker maken om ze te laten eten en drinken – en waar wil je ze dan al die maanden laten? Ze moeten wel warm blijven en ze zullen lichamelijk ontzettend verzwakken als ze zo lang slapen.’
          Onyx zag ze liever hun eigen boontjes doppen. Ergens onderduiken terwijl ze hun gaven bleven trainen en zich voorbereidden op een confrontatie met Zebediah die eens zou gaan komen. Met een beetje hulp konden ze dat best wel overleven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Daarop bleef Jester even stil. Hij vond het moeilijk om te beloven iets voor Onyx geheim te houden, maar tegelijkertijd had hij ondertussen ook wel door dat er iets echt niet goed zat bij Nish. Bij het ontbijt was hij nergens geweest en tijdens de lunch waarschijnlijk ook niet en hij kon niet naar zijn vrienden toe. Jester kon zich niet echt voorstellen hoe hij dat zou vinden, maar dat hij inderdaad Nish' laatste oplossing was had hij nou wel door.
          Hij beet op zijn wang en knikte toen. Fijn vond hij het niet, maar hij ging ook niet weigeren om te helpen uit een principe. Nish had een punt; hij had Onyx vast ook genoeg persoonlijke dingen verteld en die hoefde Jester ook heus niet te weten. 'Dat klinkt alvast niet al te best,' zei hij met een flauwe glimlach. 'Nou, kom maar op dan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Cherry


    Cherry knikte. ‘Dat is goed! Zulen we morgen na de lessen anders in de bibliotheek afspreken?' Dan hoefde ze niet voor niets op en neer naar haar campus, dat scheelde weer energie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla baalde. Dit was al iets waar hij bang voor was geweest. "Wel, het was een makkelijke weg geweest denk ik. Ik had gehoopt dat ze gewoon door alles heen konden slapen." Dan werd het toch terug grijpen op het eerste idee. Hij ging Darian opzoeken voor hulp. "Thanks, Onyx," zei hij met een glimlach. "Dan ga ik wat anders proberen. Het was een mooie poging."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Klinkt goed!" Merrin kwam omhoog van het bankje waar ze op zaten. "Zal ik even met je meelopen terug naar je campus?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Niet al te best.
          Nee – dat was het zeker niet.
          Hij stak zijn handen diep in zijn zakken, opeens had hij het heel koud.
          Hij keek om zich heen om te zien of er echt niemand in de buurt was en hield daarna zijn blik afgewend.
          ‘Zebediah kwam vannacht naar me toe,’ zei hij zacht. ‘En hij dwong me… dingen te doen.’ Hij kneep zijn lippen op elkaar en voelde hoe zijn ogen zich met tranen vulden toen hij zijn ijskoude vingers tegen zijn gezicht kon voelen. Hij slikte en probeerde zichzelf bij elkaar te rapen. ‘Hij zei dat hij terug zou komen. V-voor meer.’ Zijn stem trilde. Ditmaal kriebelde er wel een traan langs zijn wang. ‘Dus ik hoopte… Dat als jij me bij voorbaat een order kon geven die haaks op de zijne staat… dat het dan niet weer gebeurt. Dat ik – dat ik mezelf kan verdedigen.’


    Every villain is a hero in his own mind.