• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Experiment geslaagd,' herhaalde Jester, in eerste instantie nog niet zo sarcastisch als hij het bedoeld had, maar een paar tellen later besefte hij dat het hielp als hij ook nog een wenkbrauw zou optrekken, dus dat deed hij maar snel. Hij snapte er niet zoveel van, maar als Onyx zei dat het niet belangrijk was dan zou dat wel niet.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2021 - 18:41 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Cherry


    ‘Hij is heel lief,’ antwoordde Cherry met een glimlach. ‘Daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor. Ik weet dat hij een harde buitenkant heeft, maar hij heeft ook een kant die hij maar aan weinig anderen laat zien.’
          Het was wat onwennig dat Merrin zo de behoefte voelde om “eerlijk” te zijn. In haar beleving was dat iets anders dan ongevraagd je mening ergens over verkondigen. Ze was heus wel wat kritiek gewend en het was best lief dat hij blijkbaar al zo met haar begaan was.
          ‘Maar het is niet altijd leuk als iedereen altijd alleen het slechte in je vriendje ziet,’ zei ze toch. ‘En de behoefte voelt om dat te zeggen. Zou jij het leuk vinden, als ik zonder een woord met jouw vriendje gesproken te hebben tegen je zou zeggen dat je vriend me niet aardig lijkt? Dat zou er niet voor zorgen dat je minder van hem houdt, toch?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Ze hebben niet gezegd dat we onze gaven niet mogen benutten,’ antwoordde Adam. Het leek hem wel leuk om zelf onderzoek te doen, al betekende dat wel dat hij in zijn eentje de informatie zou moeten vergaren. ‘Dus dat zouden we kunnen doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx legde in een grote lijnen uit wat ze gedaan hadden en dat het niet lang zou duren voor Jester zich weer alles zou herinneren. Het bleef een vreemd principe om een stukje kennis kwijt te zijn door één codewoord. Wat dat betrof bleef de gave van Jester fascinerend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Misschien zit er dan wel wat in, als iedereen het zegt. Net op tijd slikte Merrin zijn woorden in. Er was een verschil tussen eerlijk zijn en het te ver doordraven. Cherry zat duidelijk niet te wachten op zijn mening en hij wilde niet nu al dingen tussen hen verpesten. "Je zou niet de eerste zijn die hem bij de eerste indruk niet aardig vindt" zei hij met een glimlach. "Maar het laat me niet minder van hem houden, nee. Maar dat was niet wat ik zei toch?" zei hij met een glimlach. "Het spijt me. Ik wilde je niet kwetsen."
          Misschien moest hij het onderwerp maar veranderen. Dit was duidelijk niet slim geweest om te zeggen. Misschien vond Cherry hem nu wel heel gemeen, terwijl het zo echt niet bedoeld was.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2021 - 13:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Klaus



    "Tweede wereldoorlog." Geschiedenis was niet echt zijn ding, maar er kwam genoeg dood voor in de tweede wereldoorlog, om interessant genoeg te zijn. "Kan ik mee?" vroeg hij met enthousiasme in zijn ogen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    ‘Maar juist daarom zou jij toch moeten weten dat er meer is dan een eerste indruk?’ vroeg ze. ‘Het geeft op zich niet dat je het zei,’ vervolgde ze op zijn verontschuldiging. ‘Ik was gewoon benieuwd waarom je vond dat je het moest zeggen. Welke reden daarachter school.’ Ze schoof met haar voeten over de vloer. ‘We kennen elkaar nog maar net. Er zouden heel veel redenen kunnen zijn waarom hij het niet prettig vindt dat ik met een onbekende jongen op stap ga. Er lopen hier best wat griezels rond, als je de verhalen moet geloven.’ Ze glimlachte verontschuldigend. ‘Sorry. Ik heb gewoon wat moeite met mensen die snel oordelen. Misschien omdat ik zelf iedere dag opnieuw mensen moet leren kennen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘De tweede wereldoorlog?’ herhaalde Adam. Hij staarde de jongen aan. Maakte hij een grapje? ‘Ik heb liever een tijdsvak waarbij ik niet de kans loop om dood te gaan. En nee – ik kan nog niemand meenemen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik heb nooit gezegd dat ik het moest zeggen," zei hij verbaasd. "Het flapte er gewoon uit. Ik vind hem een beetje eng denk ik. En toen je ernaar vroeg, vond ik wel dat ik eerlijk moest zijn." Hij keek even naar Cherry. Tja, ze had ergens wel een punt, maar Merrin was al zoveel vervelende mensen in zijn leven tegen gekomen dat hij liever voorzichtig was dan spijt ervan kreeg. "Je hebt wel gelijk, mensen kunnen veranderen. Maar om een of andere reden zit mijn onderbuikgevoel vaak wel goed. Ik heb genoeg vervelende mensen in mijn leven gekend om ze ook te herkennen. En als ik niet de enige ben die het zegt." En anders had hij soms maar pech als hij iemand verkeerd beoordeelde. Al was het misschien wel een reden waarom zijn eigen vriendengroepje zo klein was. Hij keek even naar Cherry met een glimlach. "Maar wie weet zit ik fout dit keer."
          Bij haar laatste woorden schoot hij even in de lach. "Ah, kom op. Je vriend weet vast wie ik ben. Mijn reputatie als de grootste kneus in de school is wel zo groot. Hij weet heus wel dat ik niemand iets aandoe en dat ik dit jaar nog maar net op school mocht blijven, omdat ik net op tijd om leerde gaan met mijn gave." Of misschien ging hij daar wel iets te gemakkelijk van uit. Hoewel Merrin niet blij was met zijn reputatie - het had hem vaak genoeg tegen gezeten - ging hij er misschien ook wel te makkelijk vanuit dat iedereen het wist. "Maar goed, je hebt gelijk. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. En zijn genoeg engerds hier op school. We boffen maar dat we samen mogen werken," zei Merrin tevreden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Klaus



    Jammer. En wat was er mis met doodgaan? Het leek Klaus vooral een enorm avontuur, al had hij nog genoeg te doen voor hij zo ver was. "Dan maar gewoon wat boeken toch?" Als ze een of andere vredige samenleving gingen doen, waar niets gebeurde, dan zou Klaus waarschijnlijk halverwege in slaap vallen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    ‘Volgens mij houdt hij zich niet zo bezig met mensen van andere afdelingen. Hij is niet zo sociaal, zoals je al was opgevallen.’ Ze gaf hem een knipoog. ‘Dat klinkt wel heftig, dat ze je dreigden van school te sturen! Gelukkig is het toch nog goed gekomen. Wat is je gave?’

    [ bericht aangepast op 14 feb 2021 - 15:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    'En aan wat voor onderwerp zat je dan te denken?' vroeg Adam. Het was handig als ze dat alvast afbakenden, dan hadden ze iets om mee aan de slag te gaan. 'Misschien kunnen we onderzoek doen naar nieuwe innovaties die bij die oorlog gebruikt werden?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij keek even grijnzend naar Cherry en nam haar even een keer goed van top tot teen in zich op. Daarna veranderde hij grijnzend in het meisje wat voor hem zat. "En lijk ik?" vroeg hij grijnzend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Klaus



    "Prima," zei Klaus. Hij had de concentratiekampen wel een mooi onderwerp gevonden, maar dit was ook goed.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    ‘Oh, wauw!’ Cherry staarde onder de indruk naar haar evenbeeld. Dat was gaaf! En ook wel een beetje – vreemd. Het leek haar heel gek om er als een jongen uit te kunnen zien – met alles erop en eraan. Ze voelde de warmte naar haar wangen trekken bij die gedachte en schudde hem gauw van zich af. ‘Kijk, dit kan ik! Hou je hand eens op?’
          Hij deed wat ze vroeg en ze sloot haar ogen, beeldde zich een donut met jam en glazuur in en liet die in zijn hand verschijnen.


    Every villain is a hero in his own mind.