• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx trok een mondhoek op, streek langs zijn vingers en zei met een zwoele blik. ‘Lijpkikkertje van me.’ Hij grinnikte, daarna werd hij serieuzer. ‘Nish kwam laatst met het idee om een soort schuilkelder voor de Naamlozen te maken. Jij kent Zebediah het beste. Zou zoiets werken?’
          Nieuwsgierig keek hij zijn vriend aan. Het was geen rechtstreekse vraag om de failsafe te controleren, maar hij was wel benieuwd hoe Jester op iets als dit – Zeb in combinatie met nieuwe informatie – zou reageren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    ‘Ik vind eigenlijk heel veel leuk! Schilderen, taart versieren, dansen, toneelspelen, tuinieren…’ Er kwam een beetje een droevige glimlach om haar lippen toen ze zich realiseerde dat ze de meeste dingen al in geen maanden had gedaan doordat ze steeds zo moe was. Ze miste het – juist uit die dingen haalde ze energie. ‘En jij?’ vroeg ze nieuwsgierig aan Merrin.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam had maar besloten om het goede voorbeeld van Merrin te volgen. Vanmiddag waren ze vrij, dus het was handig als hij die tijd gebruikte om kennis te maken met de jongen met wie hij de opdracht moest uitvoeren. De jongen zat op de hoek van de bank en was met niemand in gesprek, wat het aanspreken al iets makkelijker maakte.
          ‘Hoi,’ zei hij – en hij schraapte toch ongemakkelijk zijn keel toen een groot deel van de Buffalo’s naar hem keek. ‘Jij bent toch Klaus? Ik ben A-8175. Wij moeten samen de opdracht maken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik hou ontzettend van zwemmen, wandelen, een goed boek of een puzzel of een spelletje." Erg ver heen kon hij niet wandelen, maar een rondje om het meer deed hem altijd goed. En puzzelen was eigenlijk iets wat hij al lang niet meer had gedaan, niet sinds Adam er was eigenlijk. Merrin keek tevreden naar het meisje naast hem. Dit ging zo best makkelijk. "Wat is je favoriete vak?" vroeg hij haar. Misschien konden ze al een beetje nadenken over wat ze wilde met de opdracht. "Ik hou heel erg van geschiedenis, maar dat doen niet veel."


    It's never gonna happen, Guys.

    Klaus



    Hij keek loom om naar de jongen die naast hem stond. Het duurde twee tellen voor Klaus doorhad waar de jongen over sprak. De opdracht die de school hen die ochtend had gegeven. De jongen straalde een beetje nerveuze energie uit en droeg een geur bij zich die Klaus niet direct kon plaatsen. "Welk vak?" vroeg hij droog, zonder zijn blik los te wenden van de jongen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    ‘Oh, spelletjes vind ik ook leuk!’ zei Cherry enthousiast. Ze schoot in de lach. ‘En de andere dingen die je noemt eigenlijk ook! Mijn favoriete vak is denk ik… biologie! Of aardrijkskunde. Geschiedenis vind ik ook wel interessant, maar Sogat is zo sááái.’ Ze deed alsof ze gaapte – al volgde er meteen een echte gaap. ‘Maar Maxwell kan altijd heel goed vertellen, die houdt me wel wakker.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Welk vak? Het is – onderdeel van sociale training, denk ik?’
          De jongen keek hem glazig aan.
          Opeens voelde hij een arm op zijn schouder. ‘Ah, je moet met onze spokenjager?’
          Adam draaide zijn hoofd opzij en keek recht in Nemesis’ gezicht.
          ‘Hij is niet helemaal goed bij z’n hoofd,’ fluisterde ze. ‘Krijg je als je constant met dooie dingen bezig bent. Mocht er nou echt niks zinnigs uitkomen dan help ik je wel. Zou zonde zijn als hij weer minpunten voor onze afdeling binnenhaalt.’
          Het meisje gaf hem een knipoog en wandelde weg.
          Een beetje overrompeld keek Adam haar na, voordat hij zich weer tot Klaus wendde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Klaus



    Hij keek Nemesis achterna. Hij had niet gehoord wat het meisje tegen zijn partner had gezegd, maar haar kennende kon het nooit iets goeds zijn. Nemesis haar Chakra's waren sowieso overhoop gegooid. Klaus verwachtte dat het in het Swadhistana zat, het uiten van emoties of hebben van (vriendschappelijke) relaties leek vreemd te zijn voor Nemesis. En natuurlijk als het tweede Chakra al uit balans was, volgde de rest al snel.
          Klaus keek even nieuwsgierig op naar de jongen voor hem. 8175 mocht dan nog niet heel lang op school zitten en toch wist Klaus dat de jongen een tijdreiziger was. Tijd om zich in de jongen te verdiepen had hij nog niet echt gehad, maar hij vroeg zich af of alleen de ziel en het geestelijk lichaam zich terug zouden keren naar het sferenlichaam en daardoor terug in de tijd konden springen of dat alles in de tijd zou reizen. Bleef het stoffelijk lichaam hier achter? Of was de reis als een eenheid?
          Klaus kwam overeind van het bankje en keek met enige interesse naar de zwartharige jongen voor hem. Het leek wel zijn geluksweek te zijn. Eerst Evelin die sowieso nu de moeite waard was verder te onderzoeken en nu ook nog deze jongen. Hij vroeg zich af hoe oud de ziel van de jongen was en of het oud genoeg was om terug te kunnen reizen in elke tijdscategorie. "Ze is als het water wat ze bestuurt. Ze komt rustig en kalm over, maar ondertussen is ze verwoestend als een Tsunami." Hij keek even met beide ogen naar de jonge tijdsreiziger en pakte zijn spullen om die op te ruimen. "Het is een keuzeopdracht," verduidelijkte Klaus zich, die zich besefte dat hij voor anderen weer een paar stappen oversloeg. "Ik vroeg me af wel vak je wilde doen. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag." Hij glimlachte even kort naar de jongen naast hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Maxwell huh? Merrin kon even een rilling niet onderdrukken na wat er de laatste dagen tussen hem en zijn aardrijkskundedocent was gebeurd. En natuurlijk de waarschuwingen die Adam, Jester en Onyx hadden gegeven. Toch, hij was nog steeds van plan om uit te vogelen wat Maxwell nu precies van hem wilde. Dus misschien zou een opdracht uitvoeren voor zijn vak niet eens zo verkeerd zijn. "Oke, aardrijkskunde doen dan?" vroeg hij met een grijns. "Een van mijn betere vakken ook. Wat gaan we doen? Natuurrampen?" zei Merrin die meteen volop in de brainstorm was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam had al wel het gevoel gehad dat er meer in Nemesis school dan ze tot nu toe had willen laten zien, al wilde hij niet te snel over haar oordelen. Tenslotte waren er ook een hoop mensen die wat op Onyx aan te merken hadden en dat was toch een van zijn beste vrienden.
          ‘Oh, bedoelde je dat. Ik heb er nog niet zo over nagedacht, maar ik vind geschiedenis een leuk vak. En jij?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    ‘Klinkt gezellig.’ Cherry stak plagerig haar tong uit. ‘Al vind ik vulkanen wel heel fascinerend.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Vulkanen? Oke, klinkt goed!" zei Merrin enthousiast. De jongen keek even met een grijns naar het blonde meisje naast hem. "Morgen maar starten?" Merrin voelde het enthousiasme in hem opkomen, nu hij het idee had dat in dit contact misschien wel een nieuwe vriendschap kon zitten. "Oh, en dan kunnen we daarna misschien wel gezellig een spelletje doen. Stel ik je voor aan de rest van de Panthers! Als je dat leuk vind natuurlijk."


    It's never gonna happen, Guys.

    Klaus



    Hij moest zachtjes lachen. Dat hij daar zelf niet opgekomen was. Een tijdreiziger die geschiedenis leuk vond. "Biologie," zei hij met een tevreden grijns. Vooral het ontleden vond hij razend interessant. "We zien wel waar we op uitkomen," zei Klaus meer tegen zichzelf. Even keek hij naar de jongen naast hem en kon toen toch zijn nieuwsgierigheid niet tegenhouden. "Je bent een tijdreiziger, niet waar? Hoe werkt dat?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze was buiten op een bankje gaan zitten, samen met Fayr. Ze had nog niemand verteld wie ze had, zelfs Fayr niet. Maar ze wist niet of ze het Fayr kon vertellen zonder erop terug te komen waarom ze zo'n hekel had aan Nish. Ergens was ze bang dat ze haar mond voorbij zou praten. Waarom wist ze niet zo goed, maar als Vienna boos wist ze van zichzelf dat ze er nog wel eens dingen uit kon flappen. En als ze eenmaal begonnen was met waarom ze zo'n hekel had aan de jongen, kon het ook nog wel eens zijn dat ze Yrla zijn vertrouwen beschaamde. Ook al ging het hier om Fayr - haar beste vriendin - Yr was haar beste vriend en ze zou zijn geheim bewaren.
          Vienna keek even met een kleine glimlach naar Fayr. Ondanks dat Fayr nog altijd haar beste vriendin was, waren er wel dingen veranderd sinds Romeo langs was geweest. Ze had het gevoel dat hij zijn best had gedaan om tussen hen in te komen. En hoewel ze niet wilde toegeven, had hij dat toch wel een beetje gedaan. Door zijn acties kon Fayr soms nog heel bang zijn en tegelijkertijd was ze voor Vienna haar gevoel meer gesloten dan eerder. Maar veel kon ze er niet mee, behalve proberen er voor Fayr te zijn als het nodig was. "Kijk je op tegen de opdracht?" vroeg ze toch maar.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2021 - 22:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    ‘Dat klinkt ontzettend leuk.’ Dat meende ze – maar ze wist niet of ze er energie voor zou hebben. Ze moest hem eerst maar een paar dingen over zichzelf vertellen. ‘Zullen we daar even zitten?’ Ze wees naar een bankje. Ze liep nooit meer lange stukken en was gewend om pauzes te nemen. ‘Ik moet je wel een paar dingen over mezelf vertellen.’
          Merrin ging naast haar zitten. Ze wierp een blik in zijn vriendelijke blauwe ogen. Hij oogde geduldig en dat maakte het makkelijker om het te vertellen.
          ‘Ik ben al een tijdje ziek,’ begon ze. ‘De onderzoekers weten niet waar het door komt. Maar ik ben heel snel moe. Meestal heb ik na het avondeten helemaal geen energie meer. Dat heeft natuurlijk ook invloed op mijn huiswerk enzo, waardoor ik niet echt tijd heb voor andere dingen en ’s avonds ook niet veel meer kan doen. Daarnaast heb ik ook geheugenproblemen. Aan het einde van de dag schrijf ik altijd zo veel mogelijk op, wat ik dan de volgende dag lees, maar het zou kunnen dat ik morgen of overmorgen je niet meer herken of niet meer weet waar we over gepraat hebben.’ Ze glimlachte spijtig naar hem.


    Every villain is a hero in his own mind.