• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Alles begint met een poging,’ antwoordde Onyx schouderophalend. ‘We vinden er vast wel wat op.’ Hij kwam overeind en gaf de jongen een klap op zijn schouder. Hij wilde hem voorbijlopen naar de deur, maar bedacht zich. ‘Hoe reageerde onze vriend gisteren? Heb je uitstel gekregen? Gelooft ie dat jij nog steeds aan z'n kant staat?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    Cherry kon niet echt een reden bedenken om het aanbod af te wijzen, dus ze glimlachte. 'Dat is lief van je. Ken je eigenlijk andere Elephants?' vroeg ze nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla haalde zijn schouders op. "Er is voor nu geen vuiltje aan de lucht. Ik heb nog steeds de opdracht om Romeo te zoeken, heb inderdaad wat meer tijd gekregen. Alles ging zoals het moest gisteravond." Op het gebeuren met Nish na. Yrla twijfelde voor een moment of hij Onyx over Nish moest vertellen, maar ergens vond hij dat Nish dat zelf moest doen. Ook al maakte Yrla zich behoorlijk zorgen om Nish, het was niet aan hem om tegenover Onyx te openen wat er die nacht gebeurd was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Niet zoveel," zei Merrin met een kleine glimlach. "Helene heeft me ooit geholpen, toen ik in een rolstoel zat met haar gave. En ik heb Rai leren kennen maandag op het Halloweenfeest. Maar voor de rest ken ik ze niet echt eigenlijk." Hij glimlachte naar het meisje naast hem en bedacht zich toen dat ze misschien wel iemand hadden die ze allebei kenden. "Je kent Fox of niet?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx kon het niet helpen dat hij wat sceptisch was. Hij kon zich moeilijk voorstellen dat Yrla écht zo goed kon toneelspelen dat hij die lul van een Zebediah ervan kon overtuigen dat hij vond dat hij goed bezig was en hij nam Zebediahs vertrouwen dan ook met twee korrels zout. Maar goed. Zijn hulpje was al anderhalve maand weg, dus Onyx begreep ook wel dat zijn opties een beetje opraakten. Hij moest wat. ‘Oké,’ zei hij. ‘Goed bezig man.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Er rolde een traan over Nish' wang. Zijn stem trilde en hij had zijn schouders hoog opgetrokken en had er nog nooit zo ellendig uitgezien als nu. Jester stond als versteend naar de jongen te kijken en hij wist niet wat hij moest doen. Ze kenden elkaar niet genoeg voor een knuffel, maar niets doen voelde harteloos tegenover iemand die recht voor je ogen leek te breken.
          'Dat wat niet weer gebeurt?' vroeg hij zacht, met een heel naar gevoel in zijn maag. 'Welk bevel heeft hij je gegeven?' Bezorgd keek hij naar de jongen op, maar iets in zijn ineengekrompen houding weerhield hem ervan om een meelevende hand op zijn arm te leggen. Zebediah had het verhaal van het verraad via Yrla gehoord en had wel wraak genomen. Niet op Onyx, maar op Nish zelf.
          Er waren meer manieren om ook de meest sterke geesten te breken. Iedereen had een breekpunt. Zebediah had die van Nish gevonden.
          En Nish wilde een manier om tegen hem in te kunnen gaan. Recht tegen een order in. Wat betekende dat als het erop aankwam, het een krachtmeting zou zijn. Zijn gave tegen die van Zebediah. Vijf jaar ervaring tegenover tien. Het was makkelijk om te beweren dat hij zijn oude vriend best aankon. Als er één ding als een paal boven water stond was het wel dat hij in de verste verte niet bang was om het tegen hem op te nemen. Maar via iemand anders...?
          Jester aarzelde. Wat Nish wilde was een commando. Een override-key, waardoor hij niet weer ergens toe gedwongen kon worden. En anders dan als Jester het zelf tegen de klootzak op zou nemen, hadden ze maar één kans om door het bevel heen te breken. Extra versterking meegeven konden ze wel vergeten. Nish vroeg om een krachtmeting waarvan de kansen níet in hun voordeel lagen, en ze wisten het allebei. Een recht gevecht was Jester's stijl niet. Kon het ook niet zijn, met de manier waarop zijn gave werkte en klein als hij was. Hij werkte met loopholes, mazen in de wet en slimme ideetjes om het spel naar zijn hand te zetten. Maar hier konden ze niet valsspelen.
          Althans... "Niet" was wel een heel groot woord. Zebediah had jaren extra ervaring, maar het was niet alsof ze met exact dezelfde gaven vochten. De oude Rhino ging recht door je vrije wil heen, waar Jester hem tijdelijk herschreef naar hoe het hem uitkwam. Hoe dichter zijn overtuiging bij de waarheid lag, hoe langer hij bleef hangen. De geheime kamer werkte als een tierelier, want deuren hoorden open en dicht te gaan. Daar viel moeilijk mee te redeneren. Bovendien wílde Nish dat Jester iets in zijn hoofd plantte, dus die wist wel beter dan er bergen met twijfel tegenaan te gooien, toch?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Cherry


    ‘Oh, je kent Rai? Wat leuk. Hij is een van mijn beste vrienden.’ Ze dacht na over die Fox. Zijn naam klonk bekend. ‘Ik kan me geen Fox herinneren,’ zei ze spijtig. ‘Wat niet zo heel veel zegt. Mensen buiten mijn afdeling herkennen is soms echt lastig. Maar waarschijnlijk ken ik hem inderdaad.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish kreeg het niet over zijn lippen, zijn maag verkrampte al bij het idee alleen.
          ‘Iets… bij hem doen.’ Hij voelde zijn gave trekken en even haperde zijn gave en werd hij onzichtbaar toen hij zachtjes verduidelijkte: ‘Iets seksueels.’
          De rest kon Jester zelf wel invullen.
          ‘Hij had een band om mijn nek gedaan waardoor ik mijn gave niet kon gebruiken en gebruikte een stroomstoot als ik zijn blik probeerde te ontwijken. Ik dacht – stel dat ik een wapen heb. Dat als hij me weer op mijn knieën dwingt, mijn eerste interne reactie daarop het pakken van dat wapen is. Dan kan ik mezelf verdedigen.’
          Voor zover dat ging met een schokband om je nek. Maar het was iéts.
          ‘Dan denkt hij er wel twee keer over na voor hij me aanraakt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Oh, shit...' Iets bij hem doen. Iets seksueels, waarbij hij op zijn knieën had gemoeten. Het beeld dat voor zijn ogen langs flitste maakte hem misselijk vanbinnen en het stemmetje in zijn hoofd gaf hem gruwelijk op de kop dat hij nog over geheimen had zitten zeiken terwijl Nish dit aan het doormaken was. De jongen haperde voor hem als een slecht afgesteld hologram om zijn ellende nog eens te benadrukken. Wat als hij het niet meer gedurfd had ofzo en was afgehaakt? Een beetje freaking medeleven kon hij wel gebruiken.
          Jester slikte en probeerde zich te concentreren. 'Hoe verdedigen?'
          Behalve Jester's gave om hem te helpen, had Nish verder alleen maar het element van verrassing. De band om zijn nek waar hij het over had die kon Jester zich nog wel herinneren. Die gingen inderdaad af als je je gave probeerde te gebruiken, maar er was ook een handmatige manier om een schok toe te dienen. Kutdingen. Binnen 0,2 seconden zou Zebediah reageren en met nog een tiende seconde erbij kon hij een knop indrukken om een stroomstoot te geven. Tenzij hij de afstandsbediening verder weg zou laten liggen, maar die kans was klein. Dat betekende 0,3 seconden waarin Nish de tijd had iets te doen. Vrijwel niets.
          Maar als je het goed deed had je maar één goede klap nodig om iemand bewusteloos te slaan. Daarna had je tussen de dertig seconden en de vier minuten voor de ander weer wakker werd, maar dat was meer dan genoeg om de afstandsbediening van die band zelf in handen te krijgen en een sok in Zebediah's mond te proppen. Met wat ductape klaar in een la kon je zelfs zijn mond dichtplakken en zijn handen vastmaken en dan kon hij vrij weinig meer beginnen.
          'Mensen reageren gemiddeld binnen 0,2 seconden. Tijd heb je dus niet, zelfs met het verrassingseffect dat je in staat bent iets anders te doen dan wat hij zegt. Als je je bedenkt dat normaliter alleen ik daar in theorie toe in staat zou moeten zijn, rek je daar íets aan tijd mee, maar ook niet veel. Net als Onyx een mes naast je bed houden gaat hem niet worden, want die kan je niet te pakken krijgen voordat Zebediah doorheeft wat je doet. Gelukkig--als je dat woord in deze situatie kan gebruiken--is het de vraag of je een wapen nodig hebt. Met de gemiddelde reactiesnelheid in combinatie met het verrassingseffect moet je genoeg tijd hebben om een flinke klap uit te delen. Tegen zijn slaap of zijn kaak betekent knock-out, wat ervoor zorgt dat je genoeg tijd hebt om ervoor te zorgen dat a) hij je geen nieuwe handmatige schok kan geven door de afstandsbediening af te pakken, b) hij je geen nieuwe opdracht kan geven door iets in zijn mond te proppen ofzo.'
          Jester kauwde op zijn wang en telde tien tellen voor hij weer iets zei. Hij wist dat hij te snel ging. Hij probeerde het ook allemaal maar aan elkaar te plakken en normaal deed hij dat het beste door met Onyx te overleggen en hardop te denken. 'Wat was het commando dat hij gaf? De precieze woorden, zodat je deed wat hij wilde?' Hij keek voorzichtig naar Nish op. 'Sorry. Als ik iets kan proberen moet ik die weten.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Een klap… was een klap genoeg? Wat als hij niet hard genoeg sloeg? Als zijn brave teleporteur hen beiden uit de kamer weghaalde? Hij wilde meer dan een vuist alleen. Als het even kon, ramde hij een mes recht in Zebediahs zak.
          ‘Lang niet elke klap tegen een kaak of slaap levert een knock-out op,’ zuchtte Nish. ‘Misschien… moet het gewoon een soort nevenopdracht zijn. Dat ik behalve… doen wat Zebediah zegt ook de overtuiging heb dat ik een mes tussen zijn benen moet steken. Zodat ik… Een moment kan afwachten dat hij minder oplet.’
          Dat was waarschijnlijk zijn enige troef.
          Dat Zebediah er zo van uitging dat hij zijn zin kreeg, dat het niet in hem opkwam dat Nish iets onverwachts zou kunnen doen en hij alleen maar bezig was met zijn eigen genot.
          ‘En wat de opdrachten betreft… Ze waren kort. Ga op je knieën zitten. Pijp me.’ Het woord kwam er verwrongen uit en hij kneep zijn ogen even dicht. ‘Hij illustreerde al aardig wat hij de volgende keer zou doen. Het enige wat hij hoeft te doen, is zorgen dat ik me niet verroer.’
          Of nog erger – misschien wilde hij juist wel dat Nish actief meedeed.
          Gal brandde in zijn keel en duwde de rug van zijn hand tegen zijn mond toen hij kokhalsde.
          ‘Ik weet dat je geen groot fan bent van geweld. Onyx heeft me verteld over jullie meningsverschillen. Maar – maar denk je ook eens in hoe het voelt om vanaf nu elke nacht bang te zijn dat hij terugkomt. Ik wil mezelf gewoon beschermen en – en durven slapen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Dan blijft het de vraag waar je het-- mes vandaan haalt voor hij je tegenhoudt.' Jester kromp een beetje in elkaar bij het commando dat Nish herhaalde. Iedere keer weer bleef het een onverwachte klap om te horen hoe gruwelijk Ze- Clive kon zijn. Dezelfde jongen die hem ooit in een storm had vastgehouden om hem gerust te stellen, had Nish zoiets afschuwelijks laten doen--en nog iets ergers beloofd. Hij begreep het niet. Echt niet. 'Ja, ik snap het,' reageerde hij op Nish' laatste woorden. 'Natuurlijk wil je jezelf beschermen en ik zal je helpen zover ik dat kan. Maar...' Jester maakte een hulpeloos gebaar en klemde zijn kiezen toen stevig op elkaar.
          Hij komt naar jou voor hulp, niet voor een zielig beetje advies. Aan kwetsbaarheid heeft hij geen moer.
          'Om meteen rechtdoorzee te zijn; ik kan je geen opdracht geven hem te vermoorden.' Hij vond Nish' blik. 'Dat doe ik niet en het is geen discussiepunt. Wat ik wel kan doen is je een override-key geven om door zijn bevel heen te breken met een andere actie. Of die key werkt, ligt aan jou.' Hij wachtte even voor hij met zijn uitleg kwam. 'Dit is anders dan de failsafe voor onze herinneringen. Dat was een loophole, dit is een rechte confrontatie. Daarvoor moet je begrijpen hoe mijn gave werkt, en vooral wanneer wel en wanneer niet. Want die van mij is anders dan die van Zebediah en het verschil is belangrijk. Maar misschien is dat juist wat ons kan helpen om vijf jaar aan extra ervaring aan zijn kant te overbruggen, want zo'n wonderkind ben ik nou ook weer niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Hij wist niet of Fox het leuk vond te horen dat ze hem niet meer herinnerde. Al had Merrin het gevoel dat Fox dat misschien al geweten had. "Kennen is een groot woord," zei Merrin. "Maar we hebben elkaar ontmoet." Rai was een van haar beste vrienden? Misschien kon hij inderdaad via Cherry een weg vinden om Rai te spreken. "Fox is een vriend van mij. En hij vertelde over je, dus vandaar dat ik dacht dat je hem kende." Merrin keek even medeleven naar Cherry. "Lijkt me vervelend dingen zo veel te vergeten." Al wenste hij soms dat hij dingen kon vergeten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Juich nog niet te vroeg, je weet het maar nooit met Zebediah." Yrla glimlachte even zuur. "Maar bedankt."
          Yrla stond op, wilde eigenlijk al weglopen, maar toen hij naar Onyx keek, ging hij toch weer zitten. Hij was ook weer niet zo'n botte boer. "Alles is weer goed tussen jou en Jes?" vroeg hij voorzichtig.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2021 - 9:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Vermoorden.
          Er ging een trilling door hem heen.
          Vermoorden was iets anders dan wat hij wilde.
          Hij wist niet eens of hij dat in zich had. Hij hád Zebediah al eerder kunnen vermoorden – als hij dat gewild had. Als hij het in zich had.
          Maar dat was toch niet hetzelfde als jezelf willen beschermen met meer dan vuisten? Zelfs in de wereld hierbuiten kreeg je daar geen gevangenisstraf voor, zolang je uit zelfbescherming handelde. Zou Jester er ook zo stellig in zijn geweest als het om Onyx ging?
          Toch knikte hij langzaam. Veel keuze had hij niet. Dwingen kon hij Jester niet en hij moest blij zijn met alle hulp die hij kon krijgen. Hij knipperde de nieuwe tranen weg en probeerde zichzelf te kalmeren. Eerst maar eens luisteren wat Jester wél voor hem kon doen, voordat hij weer ging lopen janken.
          ‘Wat stel jij dan voor?’ vroeg hij kleintjes.
          Zijn onderlip trilde. De machteloosheid sneed door hem heen en hij verlangde terug naar afgelopen zondag. Dan had Onyx hem nu vastgehouden, het ijs vanbinnen iets laten smelten en ervoor gezorgd dat hij aan andere dingen kon denken.
          Maar Onyx was er nu niet.
          Hij had alleen Jester.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    ‘Ja, dat is het ook,’ gaf ze toe. Soms leek ze niet eens meer te weten wie ze zelf was. ‘Maar helaas kan ik er weinig aan doen. Hoe meer ik met dezelfde personen omga, hoe makkelijker het me bijblijft. Daarom herinner ik me mijn meeste afdelingsgenoten wel. Maar nieuwe mensen leren kennen is daardoor erg lastig.’


    Every villain is a hero in his own mind.