• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Daar heb ik het liever niet over,’ antwoordde Adam. De tweede opdracht stond voor de deur. Hij gaf de tegenstander liever niet de kans om te ontdekken hoe zijn gave werkte en hoe ze hem – of iemand die straks zijn gave had – zouden kunnen dwarsbomen. Concentratie was van groot belang en dat was ook iets wat je makkelijk kon verstoren als je dat van iemand wist.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wat vervelend!" zei hij medelevend. Hij kreeg een beetje medelijden met het meisje. Had ze niet alleen een geheugenprobleem, maar was ze ook nog eens ziek. Hij vond het wel fijn dat ze het zelf vertelde, dat moest ook niet makkelijk zijn. "Is het alleen vermoeidheid of heb je ook last van andere dingen?" Was dat een rare vraag om te stellen? Nee, hij probeerde gewoon betrokken te zijn.
          "En maak je geen zorgen over onze opdracht. Die bewaar ik wel," zei hij met een glimlach. "En we hebben toch twee weken de tijd, dus als we gewoon elke dag een uurtje doen dan moeten we het wel redden toch? Dan hoef je niet veel energie te gebruiken." Merrin keek even naar het meisje en haalde zijn schouders met een lach op. "En anders stel ik me morgen gewoon weer opnieuw voor."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester keek een beetje verrast op. 'Voor de Naamlozen? Gast, we hebben er nog maar eentje hoor.'

    [ bericht aangepast op 13 feb 2021 - 22:23 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Klaus



    "Waarom niet?" vroeg Klaus verbaasd. Hij keek met grote ogen naar de jongen naast hem. Was het een moeilijke gave? Schaamde hij zich voor zijn gave? Klaus was er onderhand wel achter waar Adam naar rook. Tulpen of en andere zoete bloem, al gaf een kleine vlaag van de geur af een toe een lichte stank met zich mee. "Ik ben alleen nieuwsgierig hoe je het doet. Spring je helemaal of springt alleen je geest? En kun je terug naar elke tijd of kan je alleen terug naar de tijden waar je ziel is geweest? Heb je ergens een geboortepunt?" Klaus fascinatie voor het tijdreizen groeide en bijna ongeduldig wachtte hij op het antwoord van de jongen.
          "Ik kan je ook mijn gave in ruil laten zien als je dat graag wilt. Kijk." Klaus toverde de dode muis uit zijn mouw tevoorschijn en hield hem vlak onder Adam zijn neus. "Dit is Herman. Zijn geest is heengegaan, maar ik kan zijn lichaam laten bewegen als ik dat wil. Al heeft hij desondanks nog altijd de neiging om te gaan eten, terwijl ik hem probeer af te leren dat dat helemaal niet meer hoeft." Klaus keek met grote ogen naar de kleine muis, die in zijn handen zichzelf zat te wassen. Klaus porde even met zijn vinger in de zij van het beestje, waardoor die een akelige krijs losliet, maar daardoor wel een soort van opkeek naar Adam. Klaus moest er alleen van grijnzen, terwijl hij naar het dode dier keek.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2021 - 22:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Uhu. En als we je oude mattie zijn gang laten gaan, hebben we er binnenkort geen één meer.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cherry


    ‘Soms krijg ik heftige hoofdpijnaanvallen, ben ik duizelig of val ik flauw. Daarom is mijn vriend soms ook zo beschermend. Hij wil me liever niet alleen laten – en zeker niet als ik met mensen ben die hij niet kent.’ Ze haalde haar schouders op. Natuurlijk begreep ze het wel, al was het soms lastig. Ze knikte op zijn laatste woorden. ‘Een uurtje per dag moet wel lukken!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam deed een stapje achteruit toen hij de halfvergane en toch nog levende muis zag. Het ding stonk en hij vroeg zich af wat de jongen nog meer voor dooie beesten in zijn zakken bewaarde. Moest hij hier echt mee gaan samenwerken? Hij had weinig interesse in wat de jongen kon en zei daarom maar over zijn eigen gave: ‘Ik spring helemaal. Als ik in het verleden ben, dan ben ik hier weg. In principe kan ik na elke tijd voor mijn geboorte.’ En erna – tot het heden – maar dat hoefde Klaus niet te weten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester keek zijn vriend met gefronste wenkbrauwen aan. 'Er komen wel woorden uit je mond maar ik zit hier met zes losse eindjes in m'n handen en geen connecties. Oké, twee, maar het voelt als zes. Nee wacht--eigenlijk zijn het er drie. Waarom kwam Nish met het idee voor een schuilkelder, waarom een schuilkelder-' hij schudde even niet-begrijpend zijn hoofd, 'en wat heeft een vorig-jaar-van-school-gestuurde Zebediah daar nou weer mee te maken?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Zie je wel goed genoeg dan?" vroeg Merrin nieuwsgierig. Hij kon zich van Vienna nog herinneren dat die vroeger over hoofdpijn klaagde en dat ze in reactie daarop een bril kreeg. Al was die hoofdpijn misschien niet zo erg als die van Cherry. Misschien was zijn vraag niet zo handig geweest, bedacht hij zich later.
          Merrin vond het fijn dat Cherry uitlegde over haar vriend, waar hij al een vermoeden van had dat hij dat was geweest. "Hij lijkt me niet echt aardig." Het was er al uit voor hij er erg in had en Merrin wreef even schaapachtig over zijn achterhoofd heen. "Sorry. Maar de manier waarop hij keek en deed. Hij kwam niet heel gezellig op me over."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Ergens was het wel interessant dat hij nog wel Zebediah-tot-een-jaar-geleden herinnerde. Dat betekende dat Jes op de een of andere manier toch details blokkeerde en niet een aspect in het algemeen.
          ‘Het is niet meer belangrijk,’ antwoordde Onyx. ‘Experiment geslaagd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Klaus



    Ah, want zijn ziel kon dan niet op twee plekken in de tijdlijn bestaan. Wat overigens wel vreemd was als de jongen echt een oude ziel had, want dan was hij technisch gezien altijd op twee plekken tegelijkertijd, behalve in het heden. Misschien nam de tegenwoordige ziel de oude over, dat het leek alsof je in je oude leven zou opstaan. Maar dat zou betekenen dat de jongen niet verder terug kon dan de eerste mensheid, als zijn ziel daar al geboren was. Klaus keek even bedenkelijk, terwijl hij zijn eigen theorie over na dacht.
          "Kun je ook naar de toekomst?" vroeg de jongen nieuwsgierig, terwijl hij Herman weer in zijn mouw verstopte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cherry


    Cherry was het wel gewend dat mensen haar vriend niet echt mochten, al zei niemand het zo recht in haar gezicht. ‘Waarom zeg je dat?’ vroeg ze toch een beetje verwonderd. ‘Het is duidelijk waarom je die conclusie hebt getrokken, maar waarom vertel je dat tegen mij?’ Wat dacht hij daarmee te bereiken? Iemand met een beetje inlevingsvermogen zou toch wel inzien dat het niet echt leuk was om zoiets te horen over iemand van wie je hield.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam schudde zijn hoofd. 'Nee, ik keer altijd weer terug naar mijn "vertrekpunt".'
          Waar hij blij om was. Het leek hem beangsigend om niet alleen glimpen van de toekomst op te vangen, zoals Agami, maar er ook echt rond te kunnen lopen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Waarom zei hij dat? Hij wist het eigenlijk zelf niet zo goed. "Ik ben gewoon eerlijk tegen je," zei hij zachtjes. "Eerlijk duurt het langst, ook al is het misschien niet leuk om te horen." Hij keek even opzij naar Cherry, met een kleine glimlach. "Die jongen gaf me gewoon een slecht gevoel. En hoewel het lief is dat hij je wil beschermen, klinkt het ook... beklemmend als hij je niet eens een minuutje alleen kan laten."
          Merrin zuchtte en voelde bijna dat de puntjes van zijn haren roze werden door de schaamte die hij nu voelde. Wauw, hij was nooit zo oordelend over iemand anders zo snel. Maar over die jongen had hij blijkbaar al zijn mening klaar. "Waarschijnlijk ligt dat gewoon aan mezelf. Ik ben graag alleen, dus ik ben ontzettend tevreden met mijn vriend die me af en toe laat gaan. Ook al maakt hij zich zorgen." Merrin keek even opzij naar het meisje naast hem en raakte even kort haar schouder aan met zijn hand. "Sorry, misschien had ik het niet moeten zeggen. Maar ik vind het ook niet eerlijk als ik het voor je zou verzwijgen. Ik vind je gewoon heel aardig en ik hoop dat hij dat ook is, want je verdient gewoon iemand die lief voor je is."
          Wow, Merrin. Misschien moest je even van die sneltrein afkomen en wat rustiger aandoen. Hij kende het meisje nog niet eens een uur. Al was alles wat hij zei niet gelogen. Hij wist gewoon niet zo goed wat hij wel en niet kon zeggen bij een nieuw iemand. Zo vaak ontmoette hij niet nieuwe mensen en bij Adam was alles ook zo makkelijk geweest, toen hij hem leerde kennen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Klaus



    Hij moest dus inderdaad een plek in de tijd hebben waar zijn ziel al geweest was. Technisch gezien zou hij dus ook naar zijn eigen leven terug moeten kunnen, maar misschien had de jongen het gewoon nog niet uitgeprobeerd. Klaus keek tevreden voor zich uit, zijn snak naar informatie was voor nu aardig beantwoord. "Geschiedenis dus huh? Is het valsspelen als we jou voor brononderzoek terug de tijd in sturen?"


    It's never gonna happen, Guys.