• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic 1            Speeltopic


                                                                                                                           





    Groep 1 Gemeenschapsruimte :
    Luca > Martell > Alyssa

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kyle > Jacob

    Groep 2 Gemeenschapsruimte :
    Kali > Florence > Donovan

    Groep 3 Gemeenschapsruimte :
    Lysias > Nesrin

    Groep 4 Gemeenschapsruimte :
    Asteria > Darion > Dinah > Jonah > Ruhn

    Groep 5 Gemeenschapsruimte :
    Fenix > Jeriah > Elijah

    The hallways :
    Evelynn > Elias

    Wandering around schoolgrounds :
    Salhi > Darrian

    On the way to Evicka's office :
    Ramsey > Evicka

    Alleen :
    Lilith, Belial, Donovan, Amarina

    Legenda
    Naam : iemand is aan de beurt
    Naam : iemand is verplaatst, maar nog niet aan de beurt
    Naam : Iemand is weggegaan



    Belangrijke data




    Verjaardagen
    September : 16 (Alyssa),
    Oktober : 1 (Darion / Ziam), 4 (Jonah), 31 (Devrim)
    November : 3 (Salhi)
    December : 18 (Dinah)
    Januari : 1 (Jacob), 19 (Kyle), 31 (Ruhn)
    Februari : 11 (Donovan)
    Maart : 14 (Zuzana), 18 (Luca), 20 (Jeriah & Darrian)
    April : 2 (Ramsey), 14 (Kali), 16 (Evelynn)
    Mei : 10 (Martell)
    Juni : 16 (Isara), 30 (Charlize)
    Juli : 4 (Elijah & Nesrin),
    Augustus : 24 (Elias & Florence), 31 (Laslo)

    Onbekend : Lysias, Evicka, Asteria

    Feestdagen

    31 oktober : Samhain (Ritueel: schrijf een wens op een tak en verbrand die in een groots vuur. Dit feest stamt uit de tijd waarin demonen vooral in het donker actief waren. Het luidt een nieuwe periode in waarin de nacht langer duurt. Over het algemeen wordt dit feest gevierd door de demonen, maar op het Metanoia wordt er van iedereen verwacht dat hij/zij mee participeert. Vaak wordt dit feest gecombineerd de sterfelijke variant: Halloween.)

    24 december : Christmas Eve (Kerstmis wordt groots gevierd op het Metanoia en vooral in het laatste jaar wordt er extra veel aandacht aan besteed in de vorm van een gala.)

    25 & 26 december : Christmas (Het is traditie dat op de ochtend van 25 december de leerlingen de mogelijkheid krijgen hun cadeaus uit te wisselen, eventueel ook aan de docenten. Op de tweede kerstdag doen de docenten dit ook, hoewel dit niet iets officieels is. Er wordt een grootste ontbijt klaargezet, evenals een groot avondmaal)

    30 april : Beltane (Ritueel: de mannen geven een corsage van een bloem naar keuze aan hun speciale persoon. Dit feest is de tegenhanger van Samhain en hiermee wordt gevierd dat het licht langer in stand blijft. Ergens zou je kunnen zeggen dat dit vergelijkbaar is met ‘Valentijnsdag’. Dit wordt meestal gevierd door engelen.)

    Er komen misschien meer feestdagen erbij, maar dit is alvast een voorproefje voor de skips waarmee we nog te maken krijgen, hihi. Hopelijk zit er iets bij wat jullie ook aanspreekt.


    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 14:37 ]


    I have seen my own sun darkened

    Paracosmal schreef:
    (...)

    Misschien een kleurtje voor:
    • Art Squad
    • Teacher


    En eentje voor de student? :'D


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Sisu schreef:
    (...)

    En eentje voor de student? :'D


    Oeps, natuurlijk!
    Je kan zien dat mijn rollen alleen studenten zijn. (‘:


    Whatever causes night in souls, causes stars too.

    Demi of ik zullen het later toevoegen! Voor wat de artsquad betreft, leek ons handiger om misschien nog een tab te hebben voor de verschillende squad (hoewel dit opzich ook uit de relatielijstjes/Nikita's les- en cluboverzicht te halen is)? Gezien je binnen een squad verschillende relaties kunt hebben en dan zou er voor elke squad een kleur moeten zijn. Dus hangt er een beetje vanaf wat iedereen chill vindt.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 11:11 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Is het misschien een idee om, ipv alleen kleurtjes, ook de letters erin te zetten. Dan ziet men veel sneller wie wat is. Natuurlijk hou ik van een regenboog op zn tijd, maar met letters lijkt het me net iets overzichtelijker ^^


    I have seen my own sun darkened

    Ik zie liever niet nog zoveel meer kleurtjes tevoorschijn komen, wordt eerlijk gezegd al een beetje loopy van degene die er zijn. Daarom second ik dan ook wat Peitho aangeeft, om er afkortingen zegmaar in te zetten. Ik zou dan sowieso sneller begrijpen waar de relatie over gaat, aangezien sommige kleuren toch best dicht bij elkaar liggen (waardoor ik 10 keer moet kijken voor ik weet wat er gaande is :$). ^_^

    Xx

    Ik denk dat kleurtjes én letters ontzettend onoverzichtelijk gaat zijn — vooral omdat de hokjes te klein zijn voor bepaalde afkortingen. Ik denk dat de meeste mensen ook nog gewoon een uitgeschreven relatielijstje maken, dus dat zou dan meer informatie verschaffen.

    Misschien handig om in het praattopic lijstjes te maken met wie er in de art squad etc. zit.


    Whatever causes night in souls, causes stars too.

    Met maar twee letters of 1 letter en 1 cijfer (friend gradaties bijv) zie ik een afkoring wel in zo een hokje passen though?

    Xx

    Hahaha 😂

    Ik denk ook dat de spreadsheet zo iets is om vluchtig te bekijken en er inderdaad meer uit geschreven zal worden in de relatielijstjes 😊

    Vandaar ook dat ik het nu wat sobertjes invul gezien ik weet dat ik meer uitklaring zal geven later :3

    En de clubjes zal ik apart nog eens in een spoilertje zetten bij mijn rollen voor het overzicht dan :3



    OH bij deze is Cyrus ook zo goed als af! 😊 Maar gezien hij nieuw is zullen enkel de leerkrachtren een in druk lijstje krijgen van mij met evt uitzonderingen


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dit zijn de dingen die ik heb voor de docenten, verwacht er niet teveel van —voel je vrij het aan te passen/aan te vullen.
    Ik had ook dit idee voor één van de collega's: "working on a case together but niko is just doing his own thing cuz its not that he doesnt work together but its more in his nature to do it alone but somehow this made you think he doesnt like you" / “we’re working on a project together and you’re completely taking control of it and it’s really annoying”
          en: rivals (one-sided, not nikolas tho)

    evicka — nikolas respecteert haar werkmethode, en dat ze haar gevechten kiest. (is zij één van de weinige docenten die het leuk vindt om les te geven op metanoia?)
    asteria — zal haar met net zo'n respect behandelen als een ander. hij is al zeker de helft van zijn tweede leven werkzaam op metanoia en heeft nog geen enkel woord gefluisterd over haar "incident", en wacht ermee tot ze zelf naar hem toekomt.
    belial — complete opposites
    jacob — nikolas heeft de meeste overeenkomsten qua denkwijze met hem, and besides, they're both good at burning the midnight oil.
    yuliya — neutraal.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 16:30 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hyonyeo schreef:
    Dit zijn de dingen die ik heb voor de docenten, verwacht er niet teveel van —voel je vrij het aan te passen/aan te vullen.
    Ik had ook dit idee voor één van de collega's: "working on a case together but niko is just doing his own thing cuz its not that he doesnt work together but its more in his nature to do it alone but somehow this made you think he doesnt like you" / “we’re working on a project together and you’re completely taking control of it and it’s really annoying”
          en: rivals (one-sided, not nikolas tho)

    evicka — nikolas respecteert haar werkmethode, en dat ze haar gevechten kiest. (is zij één van de weinige docenten die het leuk vindt om les te geven op metanoia?)
    asteria — zal haar met net zo'n respect behandelen als een ander. hij is al zeker de helft van zijn tweede leven werkzaam op metanoia en heeft nog geen enkel woord gefluisterd over haar "incident", en wacht ermee tot ze zelf naar hem toekomt.
    belial — complete opposites
    jacob — nikolas heeft de meeste overeenkomsten qua denkwijze met hem, and besides, they're both good at burning the midnight oil.
    yuliya — neutraal.

    Voor Evicka: Ja, ze vind het leuk om los te geven, iig leuker dan de rest. Ze is wel echt net nieuw. Maar misschien kunnen we een leuke geschiedenis bedenken aangezien ze al 247.000 jaar aanwezig is in de Hemel.
    Asteria: ze zal met geen enkel woord gerept hebben over haar voorval en dat ook niet doen. Ze heeft iemand nodig die richting haar de eerste stap stap zet. Ik zie haar jaloers zijn op hetgeen wat Nikolas heeft bereikt. Misschien dat deze twee vroeger goed bevriend met elkaar waren? ^^


    I have seen my own sun darkened

    Hey allemaal!
    Ik zoek voor Aly nog even een jongen met wie ze een relatie gehad kan hebben! Van 16-19 in die leeftijd categorie.
    Hit me up!!!

    Hier alvast een begin. Mocht je denken; nou mijn personage ging ook met deze mensen om en past er dus perfect bij, geef een gil! De rest van haar leven komt nodig hehe

    ─────────────── S A L H I ───────────────
          The Wanderer            Levensverhaal     
    ──────────────────────────────────────────



                      5 — 1 1      y e a r s

    Alyssa — jeugdvriendin
    Amarina — beste vriendin
    Evelynn — ‘fake’ jeugdvriendin
    Zuzana — jeugdvriendin


    Ascian — ‘aardige man’
    Devrim — 'haar ankerpunt'
    Jeriah — 'schiny wings'
    Luca — peuterliefde
    Martell — jeugdvriend
    Ramsey — jeugdpester

    Op haar vijfde levensjaar kwam Salhi in Metanoia terecht. Bij aankomst werd ze aan Devrim voorgesteld, haar neef die vijf jaar ouder is dan zij. Vrijwel onmiddellijk klampte Salhi zich aan hem vast als haar ankerpunt. Ze was geen fan van nieuwe dingen en had de tijd nodig om te kunnen acclimatiseren. Mede dankzij haar neef durfde ze zich open te stelen naar anderen. Zo ook bijvoorbeeld naar Amarina die als klein meisje al aanwezig was in de Tussenwereld. Doordat beide meisjes even oud waren, konden ze het goed met elkaar vinden. Amarina hielp Salhi op te wennen aan alle nieuwe dingen die deze wereld te bieden had.
          Als klein meisje was Salhi veel te vinden bij Zuzana, Luca, Martell, Evelynn, Amarina en Alyssa. Ze speelde vaak met deze groep jonge volitares als ze niet aan het rondwandelen was op zoek naar haar neef. Binnen deze groep kon ze het beste met Luca overweg en deze twee deelden alles met elkaar, van hun gevonden schatten en slaapdekentje tot aan hun snoepgoed. Doordat Salhi het zo goed met Luca kon vinden, hadden Evelynn en zij meer moeite met elkaar. Om aan Evelynn haar blik te ontsnappen, verstopte Salhi zich vaak achter Luca, Devrim en Jeriah hun rug. Degene die het dichtst in de buurt was. Hoe Salhi overkwam op de andere leerlingen was als een persoonlijkheid die ietwat afstandelijk was en vooral haar eigen gang ging. Ze verwelkomde haar in hun bijzijn, maar lieten haar verder met rust. Sommigen vonden haar zelfs een beetje vreemd wegens haar stalker-eigenschappen. Onder andere Ramsey de geen gelegenheid voorbij liet gaan om Salhi te vertellen dat ze een creep was. Donovan bevond zich veelal in zijn schaduw waardoor Salhi geen fijne herinneringen aan hem heeft.
          Vanwege haar gewoonte om iedereen te volgen die haar interesse en aandacht wist te wekken, volgde ze Devrim vaak tot aan de rand van de Demon Realm waar ze vanwege haar leeftijd eigenlijk niet in mocht. Devrim had haar ook duidelijk instructies daartoe gegeven. Echter was Ascian die Salhi aantrof terwijl ze geduldig wachtte totdat Devrim weer terug kwam van zijn zaken in de Demon Realm. Hij verleidde haar en vroeg of ze met hem naar binnen wilde gaan. Aangezien Devrim net was vertrokken, nam Salhi zijn aanbod aan. Dit ging een aantal jaar zo door, dat Ascian en Salhi in het geheimde Demon Realm wisten te bezoeken.
          Jeriah houdt, net als Devrim, een speciaal plekje in Salhi haar hart. Jeriah was veel te zien in de buurt van de jonge kinderen aangezien hij altijd een helpende hand over had voor de verzorgers. Bij hun eerste ontmoeting was Salhi volledig onder de indruk van zijn gouden verendek. Wat schitterende gingen betreft, is ze net een kraai. Vandaar dat ze voorzichtig aan de hand van Devrim dichterbij kwam en zonder pardon een gouden veer uit zijn vleugels plukte. Deze actie liet Jeriah schrikken waardoor ook Salhi de veer geschrokken uit haar handen liet vallen en een veilig heenkomen zocht, in Devrim zijn armen.


                      1 1 — 1 3      y e a r s

    Alyssa — jeugdvriendin
    Amarina — beste vriendin
    Evelynn — ‘fake’ jeugdvriendin
    Zuzana — jeugdvriendin


    Ascian — ‘betrouwbare man’
    Darrian — ‘interessante jongen’
    Darion — 'aardige docent'
    Devrim — neef
    Jeriah — ‘toevluchtsoord’
    Luca — peuterliefde
    Martell —jeugdvriend
    Ziam — 'doodenge docent'

    Zodra Salhi een leeftijd van tien jaar bereikte, had ze een heftige aanvaring met Devrim. Sowieso begon hij steeds vaker op de afgesproken tijden langs te komen en was hij niet te vinden op hun favoriete plekje in het kasteel. Vanaf dit moment begon ze veelvuldiger alleen te dwalen door het kasteel op zoek naar zijn aanwezigheid. Ze begon Devrim te schaduwen, wat ze niet al te subtiel aanpakte. Hij kwam erachter en ging flink over de rooie om haar gedrag, vertelde dat hij haar nooit meer wilde zien. Dit brak Salhi haar hart waardoor ze het vertrouwen begon te verliezen in anderen. Wat Salhi zelf niet wist, was dat dit gedrag voortkwam uit de drugs die Devrim had ingenomen en dat hij zich nauwelijks kon herinneren wat er gebeurt was. Die bewuste dag zelf had Ascian het tafereel gezien en besloot haar te raken op het zwakste moment. Hij nam haar apart en vertelde haar dat zij hem wel kon vertrouwen. Volitares waren nu eenmaal wispelturige wezens, maar hij zou haar nooit op die manier in de steek laten.
          Het verlies in vertrouwen uitte zich dat Salhi zich van iedereen afsloot. Vanuit haar oude vriendengroep poogde Martell, Alyssa en Luca nog wel eens met haar te praten maar Salhi liep gewoon weg voor een confrontatie. De enigen die geduldig bleef proberen om contact met haar te leggen, waren Jeriah en Amarina. Op haar elfde verjaardag gaf hij haar zelfs een kadootje om haar te laten inzien dat niet iedereen hetzelfde zou doen als Devrim. Jeriah was de eerste aan wie ze haar haar geheime schuilplaats liet zien met alle schatten die ze over de jaren vergaard had, bijvoorbeeld zijn veer die een ere plekje had gekregen. Hij was de enige de ze binnenliet, zelfs Amarina werd op afstand gehouden ondanks haar pogingen opzoek te gaan naar Salhi.
          Doordat ze zoveel wantrouwen had jegens andere volitares begon Salhi al haar tijd te stoppen in het dwalen door Metanoia, wat haar ook de status The Wanderer opleverde. In deze periode kwam ze ook Darrian tegen, de tweelingbroer van Jeriah. Gefascineerd door hun gelijkenis bleef ze stilzwijgend in zijn bijzijn. In het begin liep Darrian veelal weg maar na een tijd begon hij gewend te raken aan haar aanwezigheid en lieten ze elkaar hun eigen ding doen.
          Haar dwaalgedrag in deze periode bestond uit dat ze soms wel eens voor dagen onvindbaar kon zijn. Degene die dan continu werd gevraagd om naar haar op zoek te gaan, waren Darion en Ziam aangezien zij het kasteel op hun duimpje kende. Salhi maakte het hen zeker niet gemakkelijk. Zodra ze erachter kwam dat ze haar op de hielen zaten, maakte ze het er een sport van om ze te ontlopen. Met Darion liet ze nog wel eens grappende sticky notes achter; iets dat ze eenmalig eerder bij Ziam maar nadat hij zijn aura had laten zien, heeft ze dat nooit meer gedaan. Zowel Darion als Ziam zijn de reden dat Salhi voor Beeldende Vorming en Schaken heef gekozen in haar vakkenpakket.


                      1 3 — 1 6       y e a r s

    Amarina — beste vriendin
    Dinah — ‘grote zus’


    Ascian — verwarringspunt
    Darrian — goede vriend
    Devrim — neef
    Jacob — ‘enge’ docent
    Jeriah — beste vriend
    Ruhn — kunstmaatjes

    Het dwaal-gedrag van Salhi begon over de jaren heen steeds meer problematische vormen te krijgen. Ze kwam slechts naar een bepaald aantal lessen afhankelijk van waar ze zin in had. De enige les die ze steevast volgde, was Beeldende Vorming. Binnen ze groep mensen kon Salhi het, op Jeriah na, goed vinden met Ruhn. Ze zat altijd naast hem en kon zijn stilte enorm waarderen. Tijdens deze lessen kwam de energieke en passievolle kant van Salhi naar boven, dankzij haar voorliefde voor architectuur.
          Net als Jeriah probeerde Amarina meermaals Salhi achterna te komen door haar te volgen, hierbij vertrouwend op haar geheugen om de weg weer terug te vinden. Uit nieuwsgierigheid bleef Salhi haar wel eens volgen, maar nooit kwam ze dichtbij. Tot het punt waarop Amarina bij een meer vervallen gedeelte van het kasteel kwam en ze daarmee haar leven in gevaar bracht. Salhi wist nog net te voorkomen dat Amarina een verkeerde stap zette en vanaf dat punt vonden beide dames de weg weer naar elkaar toe.
          Echter werd Salhi steeds vaker aangesproken op haar gedrag. Onder andere door Jacob waardoor ze nog minder zijn lessen volgde en zelfs haar cijfers achteruitgingen. Op een gegeven moment was echt de maat vol en werd er geopteerd voor een proces. Het was Jeriah die haar erop wees dat dit serieus was en dat er nu echt veranderingen moesten komen in haar gedrag. Uit bezorgdheid werd hij strenger met haar en deed hij meer zijn best om haar naar de lessen te krijgen, wat zeker effect had. De dreiging van een proces verdween.
          Ascian had Salhi opgedragen om op zoek te gaan naar de menselijke wereld, waar ze flink wat uren aan besteed heeft. In ruil daarvoor gaf hij haar les in Techniek, een vak dat ze graag had willen volgen maar door haar angst voor demonen ervoor gekozen heeft om dit niet te doen. Zo rond haar zestiende tweede levensjaar is het haar gelukt de poort te vinden, de mythe bleek waar te zijn. Echter heeft Salhi dit tot op de dag van vandaag nog aan niemand vertelt.


                      1 6 — n o w

    Alyssa — voorzichtige contactpoging
    Amarina — beste vriendin
    Dinah — ‘grote zus’
    Isara — voorzichtige contactpoging
    Zuzana — voorzichtige contactpoging


    Ascian — ???
    Darrian — goede vriend
    Devrim — neef
    Donovan — gevaarlijk
    Elijah — voorzichtige contactpoging
    Jeriah — ‘grote broer’
    Luca — aangetrokken tot
    Martell — voorzichtige contactpoging
    Ramsey — gevaarlijk
    Ruhn — kunstmaatjes

    Wat haar neef, Devrim, betreft, heeft Salhi grootste moeite gehad met het contact zoeken. Hetgeen wat hen dichter bij elkaar bracht, was dat Salhi hem tegenkwam tijdens één van haar wandelingen door de gangen van Metanoia. Ze zag hem liggen op de grond, lijkbleek en heeft hem met alle nodige moeite omhoog weten te hijsen en naar de Ziekenzaal weten te slepen. Daar heeft ze op hem gewacht totdat hij wakker werd en heeft met tranen in haar ogen zijn hand vastgepakt. Ze was bang hem te verliezen aan de drugs
          Op dit moment begint Salhi steeds meer voorzichtig contact op te zoeken met Isara, Elijah, Martell, Zuzana, Alyssa en Luca. Dit komt mede vanuit de veilige sfeer die Jeriah, Devrim en Dinah hebben weten te creëren. Ze zal vooral loskomen rondom de kunstklassen en vanuit daar vaker meegevraagd worden voor buitenschoolse activiteiten. Nog altijd heeft Salhi moeite met bepaalde complexe emoties, deze zal ze ook zeker uit de weg gaan. Zoals bijvoorbeeld een confrontatie met Ramsey en diens volgers.
          Ruhn blijft nog altijd haar favoriete kunstmaatje. Bij Luca in de buurt voelt ze een bepaald soort aantrekkingskracht waar ze tot nog toe geen naam aan heeft kunnen geven. Ze zal graag in zijn aanwezigheid zijn, maar zodra Luca begint te praten, zal ze geen idee meer hebben wat ze terug moet zeggen. Om zich vervolgens achter Jeriah of Amarina te verschuilen. Wat ze wel ontzettend moeilijk vind, is dat Jeriah en Devrim het niet met elkaar lijken te vinden. Ze geeft om hen beide evenveel en beide jongemannen zijn even belangrijk geweest in haar ontwikkeling. Dit is dan ook de reden dat ze zoveel mogelijk gescheiden contact met onderhoud.



                                        Mochten er prachtige drama-ideeën zijn, weet je me te vinden


    [ bericht aangepast op 11 mei 2021 - 21:49 ]


    I have seen my own sun darkened

    Ik mis nu alleen nog de keuzes qua mentoren van Alyssa, Evelynn en de tweede keuzes van Isara, Donovan en Florence. Zouden jullie die nog door kunnen geven hehe. Dan kan ik zo beginnen met puzzelen ^^


    I have seen my own sun darkened

    Mijn relatielijstjes gaan lekker en ik begin een beetje een overzicht te krijgen en daardoor heb ik lol want ik heb dus 3 chars, (Ramsey, Lara & Jacob)
    waarvan ik de eerste twee per ongeluk extra skanky heb gemaakt en dan is er nog Jacob over here like *please don't touch me* en de spannendste relatie die hij heeft bestaat voornamelijk uit staren naar Evicka. haha en ik ga echt goed op het contrast

    Also: wie is allemaal lid van de artsy squad?

    Ruhn, Elijah, Lara als newbie ..?

    [ bericht aangepast op 9 mei 2021 - 21:33 ]

    Naar Evicka staren. 😂 What a badass.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2021 - 22:01 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.