• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Isolophilia
    • Rafael • Beater/Prefect • Slughorn
    • Justin • Catan
    • Andreas • Sombre
    • Brenn • Trijn
    • Margo • Chaser• Klaar
    • Jordyn • Beater• Croweater
    • Kyra • Chaser/Prefect • Morrigann
    • Arianna • Frangente
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Catan
    • Roman • Keeper/Headboy • Croweater
    • Noah • Trijn
    • Cole • Catan
    •
    • Blythe • Chaser• Catan
    • Isabella • Slughorn
    • Jemina • Morrigann
    • Rhae • Croweater
    • Elsie • Catan
    Slytherin

    • Casper • Croweater
    • Mosh • Seeker • Croweater
    • Marcus • Beater • Frangente
    • Thomas • Slughorn
    • Evan • Sombre
    • Prudence • Trijn
    • Lene • Keeper • Klaar
    • Daphne • Croweater
    • Zoya • Head girl • Catan
    • Nora • Morrigann
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Croweater
    • Theo • Chaser/Prefect • Frangente
    • Vinnie • Croweater
    •
    •
    • Mavis • Beater • Catan
    • Rosalie • Slughorn
    • Tilly • Catan
    • Maddie • Trijn
    • Novalie • Prefect •Slughorn

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 21:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Aan de Hufflepuff-tafel <<


    ‘Oh, ik ben Lee,’ legde Lee uit. De laatste keer dat ze hem gesproken had, had hij waarschijnlijk nog niet eens de baard in de keel gehad. Hij was altijd beter bevriend geweest met Novalie, Mavis en Maddie, maar hij kon vroeger makkelijker met haar praten dan met Tilly en hij had het jammer gevonden dat ze zo lang weg was geweest. ‘Met mij gaat het ook goed!’ Vol bewondering keek hij weer naar de mooie uil. ‘Je uil is echt supermooi. Hoe heet hij? Of is het een zij?’ Voorzichtig liet hij zijn vingertoppen langs het verenkleed glijden, waar hij maar net bij kon.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    ~ Hufflepuff eettafel ~


    "Oh, hoi Lee," zei ze grinnikend. Een beeld van een jongen met krulletjes sprong op in haar hoofd, al was deze Lee waarschijnlijk duidelijk een stuk ouder dan die in haar herinnering. "Dank je," zei ze met een glimlach op zijn compliment. "Het is een hij. Ik noem hem Ravi." De uil kraste even bij het horen van zijn naam en Rosalie haalde een uilensnoepje uit haar gewaad om die aan de vogel te voeren. Als het goed was, zou er ook voor Ravi eten op tafel staan, net als haar kom standaard voor haar gevuld was. Ze had aan Dumbledore gevraagd of dat mogelijk was. Ze kon namelijk toch niet zien wat er op tafel voor haar stond, al waren de geuren wel verrukkelijk. Uitzoeken werd een beetje lastig en ze wilde ondanks haar blindheid niet voor paal staan. En niet telkens om hulp moeten vragen van haar vriendinnen. Rosalie zocht even met haar hand naar een lepel en voelde met de andere hand of ze het bakje van Ravi kon vinden.
          "Oke, Ravi. Etenstijd," zei ze, toen ze het bakje inderdaad vond. De witte uil sprong van haar schouder af en met dat de uil aan het eten was, pakte ze ook haar eigen kom vast. "Jij had ook een huisdier toch?" zei ze, toen ze terug in haar herinneringen groef over wat ze van Lee wist.


    It's never gonna happen, Guys.

    JEMIMA GAUTHIER
    ravenclaw • ravenclaw table • roman, nomad & cole
    Jem had lichtelijk medelijden met haar nieuwe afdelingsgenoot, die zo'n beetje door de helft van de school, als het al niet meer was, werd aangestaard. "Hmm, ik ben het wel met Cole eens over het eten," merkte ze op, waarna ze een blik op Roman wierp. "En de kwijlende jongens natuurlijk," kon ze niet laten om toe te voegen. "Was de rest van de treinreis zonder drama verlopen?"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Aan de Gryffindor-tafel met Justin, Kyra en Rafaël <<

    ‘Ik zal met Raf heel rustig aan doet tot hij meer aankan,’ zei ze met een grote grijns. Als ze nou nog veel langer doorgingen over seks met Raf kreeg ze daar nog zin in ook. ‘Eerlijk gezegd zou ik nu al graag wat leraren met pensioen sturen. Dus misschien moeten we er vanavond maar voor gaan en er meteen een verouderingsspreuk tegenaan gooien. Een Snapeloos jaar klinkt me toch wel als muziek in de oren. Wat jij, Raf?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Aan de Gryffindor tafel


    Hij had nogal ongemakkelijk het gesprek gevolgd en in de tussentijd zijn bord vol gepropt. Voor zijn doen had hij bar weinig gezegd, maar de andere wisten ook heus wel hoe hij over dit onderwerp dacht. Bij de laatste opmerking van Jordyn over het onderwerp kreeg hij het opeens heel warm. Hij voelde de hitte in zijn nek omhoog kruipen en durfde zijn beste vriendin bijna niet aan te kijken. Was dat wat ze wilde? Normaal zou hij er geen gedachte aan vuil gemaakt hebben. Maar sinds zijn kus met Blythe en het feit dat hij niet wilde dat Zoya de eerste was, leek hij nog gevoeliger voor dit onderwerp. Een beeld van hem en Jordyn zoenend schoot willekeurig door zijn gedachten, waardoor hij nog roder wegtrok. Nee, nee. Jordyn was zijn beste vriendin.
          Rafael had geen idee wat hij zelf van al deze ideeën moest vinden of welke houding hij moest geven. Hij was dan ook maar wat blij dat Jordyn het onderwerp veranderde en dankbaar haakte hij in. Als hij al een keer over dit onderwerp wilde spreken - wat hij zich voorgenomen had om met Jordyn te doen, aangezien hij een complete leek was en liever wel iets wilde weten - dan liever waar niet de hele Gryffindor tafel in zijn nek zat te hijgen. "Oh ja, alsjeblieft. Hij geeft dit jaar Verweer tegen de Zwarte kunsten. Ik wed gewoon dat hij zelfs dat weet te verpesten." Daar baalde Rafaël ontzettend van, want Verweer tegen de Zwarte kunsten was zijn favoriete vak, zeker sinds hij vorig jaar deel was geweest van de Strijders van Perkamentus. Het had het vak er alleen maar interessanter op gemaakt en paste precies bij wat hij later wilde worden; Schouwer, net als zijn ouders.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2021 - 20:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin table • marcus en thomas
    "Oh, je zou hopeloos verloren zijn," antwoordde Nora vrolijk op Marcus. Op Hogwarts was het een stuk fijner dan thuis. Hoe ze dat gingen doen wanneer ze afgestudeerd waren, wist Nora nog niet en ze dacht er liever nog niet over na. Terwijl de jongens begonnen over sterke drank – het zal eens niet – schepte ze alvast wat eten op.
          "Hey Thomas," zei ze met een glimlach. Er was eigenlijk iets wat ze hem nog wilde vragen, maar dat kon ze niet doen met Marcus tussen hun in, of eigenlijk überhaupt met iemand erbij. Ze vervloekte de lichte blos die op haar wangen verscheen. "Met mij gaat het goed. Met jou? Fijne vakantie gehad?"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Blythe Carmichael

    Blythe lachte. 'Isa heeft me meteen maar in het diepe gegooid, hè? Ik weet het niet zo goed. We hebben wel gezoend, maar nu is het - ingewikkeld, of zo.' Ze schudde haar hoofd. 'Ik denk dat het tijd ons zal leren.' Ze wist nog steeds niet óf ze echt met hem wilde daten - alleen dat ze hem wel aantrekkelijk vond, en daar had ze voor hun kus nooit over nagedacht. Nu was er echter een spanning tussen hen die ze niet eerder had gevoeld.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawny

    Justin kreunde. 'Sneep voor Verweer... Dat lijkt me vreselijk. Al denk ik wel dat het wat actiever wordt dan vorig jaar met Omber.' Hij spuwde die naam uit. 'Het was net zo saai geworden als Geschiedenis, en dat is best een prestatie. Wie is er nu voor Toverdranken, dan?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Aan de Ravenclaw tafel met alle Ravenclaws


    "Ik mag je wel een beetje plagen, toch?" Zei ze met een grijns. Naar vanmiddag in de trein vroeg ze straks wel. Dat hoefde Rhae nog niet te weten. Dat kwam later wel als ze goede vriendinnen zouden worden. "Had jij iemand op Beauxbatons?" Vroeg ze met een kleine glimlach aan Rhae om de aandacht ook een beetje van Blythe af te trekken

    [ bericht aangepast op 24 mei 2021 - 20:20 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Aan de Gryffindor tafel


    Daar had Justin gelijk in, erger dan Umbridge kon vast niet. "Ene Slughorn, denk de man daar helemaal achteraan de tafel." Hij was benieuwd hoe de man was voor toverdranken. Hopelijk was hij iets milder dan Snape voor zijn creaties, wan toverdranken was nu niet Raf zijn sterkste kant.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       @ Gryffindor table      •       with Alex

          Hoofdschuddend luisterde hij naar de krijzende eerstejaars, het was ook onmogelijk on hen niet te horen. Een spottende lach rolde over zijn lippen terwijl hij het groepje eerstejaars bekeek. "Ik zeker niet, jij wel een beetje" zei hij met een knipoog, terugdenkend aan zijn eerste jaar op Hogwarts. Denkend aan de uren die hij met zijn mede spijbelende klasgenoten had doorgebracht in de buurt van het schoolgebouw, zo ook met de jongedame waarmee hij nu aan het praten was. Het was raar voor hem om te bedenken dat dit zijn laatste jaar op school zou zijn. Maar hij was ook zeker opgelucht dat hij deze tafarelen niet meer zou hoeven meemaken. "Best raar dat dit nu ons laatste jaar is" sprak hij, zijn hoofd rustend op de knokkels van zijn handen, zijn armen door middeld van zijn ellebogen rustend op tafel. "Ik ben er wel blij om hoor, don't get me wrong." Hij grijnste naar haar.



    "I choose being real over being perfect."


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Thomas Byrne
    Met Marcus en Nora aan de Slytherin tafel


    Hij was eigenlijk niet zo van de koetjes en kalfjes. Maar hij was zelf eraan begonnen. "Prima," zei hij met een optrekken van zijn mondhoeken. "Mijn vakantie was rustig. En dodelijk saai. Niets te beleven deze zomer." Hij was thuis geweest, maar zijn ouders waren vooral op pad geweest en hij had vooral over hun landgoed gezwerft, al was hij ook op zoek geweest naar leuke hebbedingetjes voor dit jaar op school. "En die van jullie?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Margo Graves
    17 › Gryffindor › Great Hall › Gryffindor table

    Margo had letterlijk de godganse dag gespendeerd aan andere dingen dan praten met haar vrienden. Ze was eerst maar nét op tijd toegekomen op het perron, waarna ze, toen ze een coupé wilde binnenlopen, een eerstejaars had horen huilen in een coupé apart, en ze had zich maar bij haar gevoegd. Haar vrienden zag ze later wel, had ze gedacht, maar dat gesprek met de elfjarige had heel de treinrit geduurd en omdat ze pas te laat beseft hadden dat de trein al gestopt was, had Margo de koetsen gemist en helemaal te voet naar het kasteel mogen stappen. In ballerina's. In September, door de modder. Was fantastisch geweest. Ze probeerde zo stil mogelijk de zaal binnen te komen om niemand te storen, maar ze wist al te goed dat ze rijkelijk te laat was en dat de helft van de zaal dat zou merken.
          Ze schoof aan tafel bij Justin, Kyra, Jordyn en Rafaël. Die zaten het dichtst en ze moest er het minst onmogelijke maneuvres voor doen - het laatste wat ze wilde, want het rood liep al over haar wangen van schaamte dat ze zo laat toestuikte. 'Hoi,' zei ze, toen Rafaël z'n opmerking over de - blijkbaar - nieuwe professor gaf. 'Ik hoop dat ik niet stoor? Nieuwe professor, hoor ik?' Dat had ze niet verwacht, al kon ze niet zeggen dat ze niet aangenaam verrast was dat Snape geen Toverdranken meer zou geven. 'Klinkt gaaf.'


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eileen Greengrass
    17 › Slytherin › Great Hall › Slytherin afdelingstafel

    'Allicht wel, ja,' zei Lene. Was nou ook bepaald niet het punt van die opmerking geweest. Ze wist best dat ze niet kapot ging gaan aan een bende eerstejaars van Griffoendor, ze probeerde gewoon een gesprek aan te knopen. Het was lichtjes gênant om een gesprek aan te knopen met mensen die wellicht al alles besproken hadden in de loop van de dag, dus ze probeerde ook maar gewoon íéts te bedenken. Missie gefaald, blijkbaar. 'Head Girl geworden, zag ik? Proficiat.'


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rafaël Wilson
    Aan de Gryffindor tafel


    Hij werd verrast door een nieuwe stem. "Oh, Hee Margo!" begroette hij het meisje dat bij hen aan schoof. Ze was laat, maar Rafaël was wel de laaste die daar commentaar op zou geven. Zijn reputatie van op tijd komen bestond ook niet. Hij knikte op haar vraag. "Ik hoop dat de lessen nu een stukje beter worden dan de afgelopen zes jaar," zei hij met een grijnsje. Een Snape-loze potions les was iets waar hij absoluut op kon verheugen.


    It's never gonna happen, Guys.