• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Er zijn heel veel dingen hetzelfde,’ mompelde Adam. Hij zuchtte en leunde naar achteren op het bed terwijl hij naar het plafond staarde. ‘Waarom zou je niet de oprechte excuses willen horen van iemand die jou heeft aangerand?’ Hij slikte moeizaam. Het was niet iets wat hij ooit zou krijgen, want Dezi was dood. ‘Zeker als diegene je vriend was.’

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 21:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Hoe weet je zo zeker dat ze oprecht zijn?" vroeg hij Adam als wedervraag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Dat zag ik aan hem. Ik zag de schaamte – over wat hij Yrla heeft aangedaan en over wat hij iemand anders heeft aangedaan. Ik heb gisteren lang met hem gepraat, vanmiddag ben ik de hele tijd bij hem geweest…’ Hij keek naar Merrin op. ‘Na jou is hij degene met wie ik de meeste tijd heb doorgebracht.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wauw, dus je kent hem twee dagen," zei Merrin sarcastisch. Het voelde zo verschrikkelijk naïef hoef hij Adam hoorde praten. "Hij is al jaren bevriend met Vienna. Weet je hoe goed die in toneelspelen is? Ze houdt je gemakkelijk voor de gek en je hebt geen idee wanneer ze de waarheid spreekt of niet." Het frustreerde Merrin dat Adam hier zo gemakzuchtig mee omging en net deed alsof Yrla degene was die hier fout zat. Natuurlijk had Yrla niet moeten uitvallen naar Adam, maar Merrin kon niet begrijpen hoe.. nonchalant Adam eronder bleef. "En met Toph. En Toph is misschien nog wel erger. Die sluit je voor de lol op of graaft je ergens onder." Merrin merkte dat hij een beetje boos werd om de naïviteit van Adam. Hoe kon hij Nish op Yrla afsturen? Was dit echt een poging tussen hem en Yrla in te komen? Of was dit gewoon domheid geweest? Merrin geloofde niet dat Nish zo oprecht was, kijkende naar zijn beste vrienden. En hij wilde echt niet, hij wilde niet...
          Merrin merkte dat hij in paniek raakte, stond gehaast op van het bed, zodat hij kon bewegen. Zodra hij begon te lopen, volgde ook het hyperventileren. "Wil je weten hoe erg ze zijn? Ze hebben me een hele middag levend onder het zand begraven, in een smalle kist!" zei hij met tranen in zijn ogen. "Denk je echt dat een beste vriend van hen zo oprecht is over excuses? Wat als ze Yrla wat aandoen?" Merrin probeerde de paniek onder controle te krijgen, maar de tranen bleven over zijn wangen rollen. Hij vertrouwde Nish voor geen cent. Hij was bang voor wat Adam had gedaan. Wat als Nish gewoon dit nog een keer deed bij Yrla? Of misschien ging hij dit keer wel verder? Of misschien was het wel allemaal een grote grap en liep hij straks in de val van Vienna, Nish en Toph. Wat als hij Yrla zo erg kwetste dat hij er niet meer uitkwam? Of gewoon opnieuw hem als straatvuil langs de kant zette. Wat als hij Yrla straks niet meer terug zag?
          Merrin liep achteruit, weg van Adam en zakte uiteindelijk langs de deur naar beneden. Daar maakte hij een propje van zichzelf en voelde hij hoe de gedachten uit zijn hoofd ontsnapten. De paniek was echter nog sterk aanwezig en hoe Merrin ook probeerde, hij kreeg de controle niet op zijn ademhaling.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 22:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adams hart kromp samen toen hij zag hoe Merrin helemaal in paniek raakte en uiteindelijk hyperventilerend als een bolletje tegen de muur aan kroop. Hij ging op zijn hurken voor Merrin zitten en legde een hand op zijn knie.
          ‘Volgens mij heb je een paniekaanval, lieverd,’ zei hij zacht, maar wel op zo’n toon dat hij hoopte dat het tot zijn vriendje zou doordringen. ‘Zullen we samen ademhalen?’
          Hij verwachtte geen reactie – die kon hij zelf vaak ook niet geven – maar gaf hardop het ademtempo aan, erop rekenend dat de jongen vanzelf uiteindelijk wel in het tempo zou stappen.
          Toen Merrins ademhaling rustiger werd, kneep hij bemoedigend in zijn knie.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 22:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dankje," zei Merrin met een kleine glimlach. Hij voelde de paniek langzaam wegzakken en merkte dat hij het enorm fijn vond dat Adam bij hem was. Hij keek even schuldbewust op naar Adam. Hij voelde schaamte over zijn wangen trekken. "En het spijt me," zei hij zachtjes.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 23:00 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Dat hoeft niet. Meestal ben ik degene die een paniekaanval krijgt.’ Hij glimlachte flauwtjes en ging toen naast Merrin op de grond zitten. ‘Ik snap je ook wel. Nish heeft iemand van wie je veel houdt pijn gedaan.’
          Al vond hij het ergens toch moeilijk. Ondanks alle vreselijke dingen die Dezi had gedaan, had zijn vriend zich nooit zo druk om hem gemaakt.
          ‘In mijn tijdlijn kon ik me onwijs druk maken over jouw veiligheid en was jij juist degene die me liet focussen op het hier en nu.’
          Hij vond het moeilijk om te zeggen, bang dat Merrin daardoor zou denken dat hij veel meer van Yrla hield dan hij ooit van Adam had kunnen houden. Maar het was toch een verloren strijd. En hij zou dat accepteren, had hij een paar uur geleden besloten.
          ‘Maar Yrla is geen vijftien meer. Als Nish ooit nog zijn handen laat afdwalen, krijgt hij alleen een stomp in zijn gezicht.’ Hij grijnsde een beetje flauw. ‘En ik kan je verzekeren dat hij best hard slaat. En wat kan Toph hem nou écht maken? Hij is haar toch veel te snel af. Als iemand zich wel redt, is het Yrla.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Het was prettig om naar Adam te luisteren. Merrin legde zijn hoofd op de schouder van Adam en kroop wat dichter op zijn vriend, terwijl hij luisterde naar zijn woorden. Was dit altijd al zo geweest tussen hen? Hij wist het even niet meer, maar het voelde fijn. "Het is niet alleen Yrla om wie ik me zorgen maak, vooral ook om jou," gaf hij eerlijk toe. Merrin pakte het touwtje van zijn vest en speelde ermee. "Je komt uit een andere tijdlijn, die zo op de onze lijkt maar ook zo anders is. Ik ben ook gewoon bang dat ze jou wat aandoen," zei hij zachtjes.
          Merrin keek even op naar Adam. "Ik weet dat jullie je allebei wel redden, maar het neemt de angst niet weg. Ik wil jullie gewoon niet kwijtraken. Jullie zijn de enige die ik heb." Merrin zuchtte en kroop nog dichter tegen Adam aan. Hij wist niet zo goed waarom, maar hij voelde zich echt heel veilig bij Adam. "Ik heb sinds kort mijn geheugen ineens weer terug. En ik heb niet veel leuke herinneringen en de meeste leuke herinneringen zijn ook nog eens verpest door hoe Vienna nu is." Hij zuchtte eens diep en steek een beetje onzeker met zijn tenen over de vloer. "En hier op school is het niet veel beter. Je moet achter elke muur kijken of er niet iemand of iets zit wat je pijn wil doen. Dus ik vind het ook heel lastig om mensen te vertrouwen." Merrin voelde een blos op zijn wangen vormen. "Zelfs bij Yrla duurde het even voor ik hem vertrouwde," gaf hij toe."Al was dat bij jou anders. Jouw vertrouwde ik meteen vanaf het begin. Daarom ben ik denk ik ook zo bang jullie kwijt te raken."
          Hij keek even op naar Adam. "Jij lijkt niet bang," zei hij zachtjes."Hoe doe je dat?"

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 23:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam voelde zich schuldig omdat hij het ontzettend warm kreeg toen Merrin zo dicht bij hem kwam zitten, maar heel even sloot hij genietend zijn ogen. De jongen zat zo dicht tegen hem aan dat zijn arm bekneld voelde en na veel te lang twijfelen legde hij die aarzelend om zijn vriendj- nee, vriend, heen. ’S-Sorry,’ hakkelde hij. ‘Hij – hij zat klem.’
          Het verbaasde hem dat de hele kamer niet oplichtte door de hevige blos op zijn wangen. Merrins woorden over de snelle manier waarop ze elkaar vertrouwd hadden, verrasten hem. Hoewel hij het niet wilde, bloeide er toch een beetje hoop op. Juist omdat Merrin nu ook zei dat hij zich zorgen om hém maakte.
          ‘Ik ben al zo veel kwijtgeraakt,’ zei Adam zacht. ‘Een van mijn beste vrienden. Mijn vriendje – en daarmee ook mijn hele toekomst.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Want ik dacht echt dat dat voor altijd zou zijn. Dat dachten we denk ik allebei. Misschien dat ik daarom niet meer bang ben. Omdat ik ben kwijtgeraakt wat me heel dierbaar was, maar ik nu toch moet doorgaan. En kán doorgaan, zelfs al doet het pijn. Het heeft me misschien toch ook geleerd om te proberen met een positieve blik vooruit te kijken – al gaat dat echt niet altijd makkelijk.’ Hij keek even opzij en leunde tegen Merrins hoofd aan. ‘Dus ik probeer nu maar te genieten van wat ik nog wel heb. Fox en jij als vrienden – en misschien ook Nish,’ vervolgde hij zacht. ‘Het is moeilijk om iemand af te rekenen op wat hij vier jaar geleden in een dronken bui heeft gedaan, als hij zo lief tegen je is. En geloof me, tot hij me gisteren kwam troosten was ik eigenlijk ook niet echt fan van hem en was ik zelf ook sceptisch.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin begreep het, voor zo ver dat kon althans. Merrin voelde zijn maag even samen knijpen bij het idee dat Adam alles verloren had. "Ik geloof je," zei hij met een kleine glimlach. "En als jij hem vertrouwt doe ik dat ook." Even dacht hij na over wat Adam wilde doen. Hij had gewoon Yrla en Nish willen herenigen en misschien kon Merrin wel helpen, want hij wist hoe Yrla stiekem Nish nog altijd miste. Hij was alleen wel bang dat als hij hen terug bij elkaar bracht, dat hij dan afscheid moest nemen van Yrla. Hij had iets opgevangen over 'leven opofferen voor de ander'. Dat deed je echt alleen maar als je heeel veel om iemand gaf.
          Merrin beet even op zijn onderlip. "Vertel me eens over Nish en Yrla in jouw tijdlijn. Misschien kan ik helpen," zei hij aarzelend. Als Yrla er echt een goede vriend bij kreeg, dan moesten ze het proberen toch? Merrin keek even naar Adam op en voelde een blos op zijn wangen komen. "Al weet ik niet zeker of ik dat wel wil," zei hij zachtjes. "Ik ben bang dat ik Yrla kwijt ben dan." Merrin viel even stil, terwijl hij zijn eigen woorden over dacht. "Is dat egoïstisch?" Vroeg hij opeens onzeker.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Een beetje wel,’ plaagde Adam. Al was het heus niet zo gek dat Merrin daar bang voor was. Toen hij net over Rory vertelde, had hij dat ook niet bepaald leuk gevonden. ‘Ik ken ze allebei dus niet zo héél goed. Maar in mijn tijdlijn is Nish verliefd op Onyx – en dat is hier niet zo veel anders. Al zei hij gisteren zelf al dat hij daar nooit wat mee zou willen, omdat het nou ja, niet echt een goede invloed op hem zou hebben. Hij vindt het al conflicterend genoeg dat zijn enige vriendinnen ook al niet echt engeltjes zijn.’ Hij keek Merrin peinzend aan. ‘Maar jullie zijn toch hartstikke gelukkig samen? Waarom zou Yrla opeens weer iets willen met iemand die hem zoveel pijn heeft gedaan? Bovendien vindt hij de situatie hartstikke rot, met mij, dat is alleen zo als hij ook bang is jou kwijt te raken.’ Hoewel het pijnlijke woorden waren, vond hij het toch ook fijn om Merrin gerust te stellen. Zo hoorde het, als je van iemand hield – en het was totaal anders hoe Fox vorige week met Jester en Onyx was omgegaan.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2021 - 8:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Misschien," zei Merrin aarzelend. Hij kon de angstige blik die hij had gezien in Yrla zijn blik niet helemaal uit zijn hoofd krijgen. Uit de gesprekken met Yrla had wel gebleken hoeveel hij om Nish gegeven had en Merrin had vaag het gevoel dat Yrla ook bang ervoor was dat dat terug zou keren. Hij keek even aarzelend op naar Adam. Moest hij vertellen hoe het nu ging met Yrla? Dat voelde ook ergens verkeerd. Maar als Merrin heel eerlijk was, dan was hun relatie de afgelopen twee weken niet heel spetterend geweest. Merrin wist ook wel dat hij voor het grootste gedeelte daar zichzelf voor de schuld moest geven, door zijn herinneringen was hij behoorlijk afwezig geweest. Maar het miste wel.. iets de laatste tijd.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2021 - 9:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Hoe bedoel je, misschien? Yrla doet al rot tegen me sinds ik hier ben – en dat is overduidelijk omdat hij bang is dat je plotsklaps op mij verliefd wordt. Je zei zelf al dat hij eigenlijk heel onzeker is.’ Hij duwde ietwat plagend zijn schouder tegen die van Merrin aan. ‘Nu moet jij niet onzeker worden, hoor. Niemand laat een geweldige jongen als jij ooit vrijwillig gaan. Zeker niet voor een crushje van vier jaar geleden – die niet eens wederzijds was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Wel, het gaat de laatste tijd niet zo lekker tussen ons," gaf Merrin toe. Merrin ging weer even wat rechter zitten en trok zijn hoofd terug van Adams schouder. "En dat is vooral mijn schuld. Sinds Maxwell mijn herinneringen terug heeft gegeven, is het een enorme warboel geweest en heb ik me nogal teruggetrokken." Merrin keek even naar Adam en glimlachte. "Het is eigenlijk wel fijn dat je alles al weet. Ik vind het echt enorm moeilijk om erover te praten namelijk. En ik heb een beetje het idee dat het een kloof tussen mij en Yrla heeft geschept."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Maxwell had Merrins herinneringen teruggegeven?
          Er gingen gelijk honderd alarmbellen af, maar het was niet iets waar hij nu op in kon gaan. Dat was allemaal veel te ingewikkeld, daar had Merrin helemaal geen ruimte voor in zijn hoofd.
          Hij focuste zich op dat wat er op dit moment wél voor Merrin aan toe deed – dat het niet lekker liep tussen Merrin en Yrla, omdat Merrin het moeilijk vond om over zijn herinneringen te praten. Hij had verwacht dat het hem zou opluchten om te horen dat het niet lekker liep, maar Merrins herinneringen waren zo’n gevoelig onderwerp dat hij het alleen maar rot voor hem vond.
          ‘Ik snap wel dat het een kloof tussen jullie schept.’ Hij wendde zijn blik af en keek naar de grond. ‘Je bent maar één keer heel erg boos op me geworden – en dat was omdat er dingen waren waar ik niet over kon praten. Wel om iets andere redenen – omdat ik ons alle twee in gevaar bracht als ik er wél over praatte, maar het laat wel zien hoe belangrijk openheid in een relatie is, zelfs al waren we toen nog alleen vrienden. Heb je er weleens over nagedacht om je herinneringen op te schrijven? Zodat je de tijd kan nemen om de woorden uit te zoeken en je het niet rechtstreeks tegen Yrla hoeft te vertellen, maar zodat je het wel met hem kan delen?’ Hij trok zijn knieën iets op. ‘Nu ik er ben, wil ik je ook wel helpen? Samen je herinneringen onder ogen komen en ze een plekje geven? Ze opschrijven zodat je je… vriendje op die manier ook toegang tot dat deel van je leven kan geven? En daarnaast is het ook voor jou een manier om je trauma’s een beetje te verwerken. Een kleine eerste stap, zeg maar.’


    Every villain is a hero in his own mind.