• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    'De brief...' zei Nish zacht. 'Ik had je een brief geschreven waarin ik zei dat het me speet.'
          Had hij die nooit gevonden? Hij had gevraagd of Toph dat voor hem wilde achterlaten. Had die de brief gewoon op zijn bureau gelegd, waardoor Ryan hem had gevonden? Nee - zo stom was Toph toch niet? Yrla had het vast gewoon meteen weggegooid en was het daarna vergeten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Voor een moment ging er heel even een schokje door zijn buik, een flits hoop dat Nish inderdaad zijn excuses had willen aanbieden. Dat werd echter meteen verpulverd door realiteit en woede. Hij keek geïrriteerd naar de jongen voor hem. "Nice," zei hij sarcastisch. "Leuk verzonnen." Dit moest wel een of andere grap zijn, of een weddenschap met Vienna of Toph ofzo. Dat was allemaal hetzelfde soort mensen. "Donder nu maar weer een eind op Nish. Ik heb geen behoefte om met je te praten."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Nee, dat dacht ik al,’ zuchtte Nish. ‘Dat had ik ook wel opgemaakt uit het feit dat ik nooit meer wat van je gehoord had na je excuusbrief – waarvan ik nu betwijfel of je kamergenoot die niet heeft gevonden – maar toen Adam vertelde dat we zo ontzettend close zijn in de tijdlijn waar hij vandaan komt, wilde ik het hier toch ook nog een keer proberen.’ Hij keek de jongen aan. De pijn die Nish hem had aangedaan, flakkerde nog steeds in zijn ogen. ‘Maar het spijt me wat ik je destijds heb aangedaan, Yrla. Als je me ooit een nieuwe kans wil geven… nou ja, weet dan dat ik het graag zou willen. Maar verder is het aan jou.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Zijn blik ging even naar de andere kamer, waar hij Adam in de deuropening vond. Yrla zijn blik verduisterde. Was het Adams schuld dat Nish hier stond? Waar bemoeide hij zich in vredesnaam mee? Had hij... had hij dit expres gedaan? Zijn blik ging even naar Merrin en toen weer naar Adam en terug naar Nish. Ergens diep van binnen raakte zijn excuses hem. Ergens binnenin hem wilde hij ingaan op het aanbod, wilde hij praten over wat er nu precies gebeurd was. Hij wilde Nish zijn redenen weten waarom hij dit alles gedaan had. Maar de woede die hij voelde en de pijn overschaduwde alles.
          Want hij wilde het ook niet! Hij wilde niet oud zeer omhoog rakelen. Hij wilde niet weer door Nish in de maling genomen worden. Dit moest gewoon een of andere grote grap zijn. Hij keek even naar Merrin. Alles was goed zo, hij wilde helemaal niet dat dingen gingen veranderen. En als hij op Nish inging, zou alles veranderen. Dat voelde hij gewoon. "Nish, ik denk dat het beter is als je gaat." Het was dat hij Merrins mond had zien bewegen, anders was hij ervan overtuigd geweest dat Merrin niet gesproken had. De jongen stapte langs Nish heen en Yrla voelde hoe Merrin een set kleding in zijn handen drukte. "Volgens mij was Yrla heel duidelijk. We hebben je gehoord en nu is het tijd dat je gaat."
          Het voelde een beetje als omgekeerde wereld, Merrin die het voor hem opnam in plaats van andersom. Maar Yrla was Merrin ontzettend dankbaar op het moment, want hij had geen idee wat hij had moeten zeggen nog. Hij had het idee dat hij heel duidelijk was geweest tegen Nish dat hij er inderdaad geen behoefte aan had. Yrla trok gauw het shirt over zijn hoofd wat hij van Merrin in zijn handen had gekregen en voelde zich om een of andere reden toch een stuk opgeluchter dat er een stuk stof overheen zat.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 15:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish knikte begripvol naar de jongens. ‘Natuurlijk. Ik wilde niet weglopen zonder hem de kans te geven nog wat tegen me te zeggen.’
          Hij wierp een blik op Adam, die nog in de deuropening van zijn eigen slaapkamer stond. Hij bevond zich niet echt op de route naar buiten, maar hij vond het raar om helemaal weg te lopen en stapte dus naar de jongen toe zodat hij een beetje fatsoenlijk afscheid kon nemen.
          Hoewel hij het gevoel had dat hij een berg lood had ingeslikt, was hij wel blij dat hij deze stap had gezet.
          ‘Thanks voor de leuke middag,’ zei hij zacht. ‘En voor dit zetje in de rug. Ook al…’ Zuchtend haalde hij zijn schouders op. ‘Ik wist niet echt ik ervan moest verwachten.’
          ‘Geef het wat tijd,’ glimlachte Adam.
          Nish trok een mondhoek op en trok de jongen toch even dankbaar in een halve knuffel. In de paar uur dat ze elkaar kenden, had hij Nish iets laten doen wat hij daarvoor nooit gedurfd had en daar was hij hem dankbaar voor.
          ‘Succes met het gesprek met Onyx vanavond,’ zei hij zacht. ‘Mocht het nou op een fiasco uitdraaien dan zet ik wel een fles drank koud. Ik kan ook wel een borrel gebruiken.’
          Adam grinnikte zacht. Zijn blik schoten opzij, waarna zijn mondhoeken weer naar beneden zakten. ‘Ja… misschien maak ik daar wel gebruik van.’
          ‘Doe dat.’
          ‘Jij hebt helemaal geen goede invloed op mij met je sigaretten en je drank,’ zei Adam hoofdschuddend en hij gaf hem een plagerig duwtje.
          ‘Ik weet het, ik ben vreselijk.’ Hij schonk hem nog een scheve grijns en keerde zich toen van de jongen af. De grijns gleed van zijn lippen toen hij Merrin en Yrla zag. Hij onderdrukte een zucht en liep vlug langs hen heen naar de trap toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij drukte Merrin even een kus tegen zijn voorhoofd aan. "Dank je," fluisterde hij tegen de jongen. Hij had nooit verwacht dat Merrin het voor hem opnam, maar het was op dit moment echt welkom. Hij volgde Nish met zijn ogen. Zijn woorden gleden nog steeds door zijn hoofd heen en leken wel nieuwe knopen erin te leggen. De jongen wilde er eigenlijk niet over na denken, hij wilde niet aan Nish denken. Hij wilde niet denken aan de woorden die hij zo lang op gewacht had te horen.
          In plaats daarvan voelde hij woede opkomen, woede terwijl hij Nish naar beneden zag lopen. En die woede nam nu de overhand. Yrla duwde Merrin zachtjes opzij en met een flits stond hij voor Adams neus. Hij duwde de jongen achteruit zijn kamer in en keek hem woest aan. Yrla hoorde Merrin geschrokken achter hem roepen, maar Yrla negeerde het compleet. "Dit deed je expres, niet waar?!" zei hij giftig tegen de jongen. "En ik Fox maar geloven dat je niets zou doen," zei hij ook vooral woest op zichzelf. Hij bewoog nogal onrustig heen en weer. Kak, hij had echt gehoopt dat hij hier vanaf was.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 17:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adams binnenste verkrampte toen Yrla woest op hem neerkeek. Niet omdat hij bang was – maar wel omdat de herinneringen aan toen Yrla nog een hekel aan hem had, heel naar waren. In plaats van boos terug te doen, ademde hij diep in en uit.
          ‘Wat heb ik volgens jou expres gedaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Nish op mij afsturen natuurlijk. Hij komt niet zomaar ineens na vier jaar zeiken dat het hem zogenaamd spijt." Yrla wist echt niet wat hij met die zogenaamde excuses moest. Hij was er een beetje onderste boven van het bezoekje van Nish en er kwamen allerlei gevoelens naar boven die hij absoluut niet onder ogen wilde komen. En dus reageerde hoi zich af op Adam. "Wat dacht je? Misschien als ik Yrla's oude vlam op hem af stuur, gaat hij daarvoor. Dan is Merrin vrij voor mij?" Yrla was furieus merkte hij. Wat een imbenciel!

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 18:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Gezien de situatie kon Adam ergens wel begrijpen dat zo Yrla zo dacht – ergens. Niet helemaal, want uiteindelijk maakte het toch niet uit wat Nish van Yrla wilde als hij zelf al verliefd op Merrin was?
          ‘Ik wist niet dat hij je oude vlam was. Hoe had ik dat kunnen weten? In de andere tijdlijn wéét je niet eens dat je op jongens valt. Toen ik Nish gisteren vertelde over de wereld waar ik vandaan kom, vroeg hij of jij hem daar ook haatte. Ik zei toen dat jullie het bijgelegd hadden en in een week ontzettend close zijn geworden – zelfs zo close dat je bereid was voor hem te sterven. Zo’n vriendschap heeft hij hier niet – dát is waarom hij hoopte dat je hem hier ook zou vergeven.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Dat hij wat? Yrla was zijn woede totaal vergeten en keek Adam verbluft aan. Hij kon zich totaal niet voorstellen dat hij zijn leven zou geven voor Nish. Was zijn andere ik in de val getrapt? Nish kon het niet echt menen toch? Of was het echt mogelijk terug vrienden te worden met Nish? Misschien zelfs meer. Yrla schudde zijn hoofd. Daar wilde hij absoluut niet over nadenken. Dit was gewoon een of andere grap. Het was makkelijker te geloven dat Adam dit expres deed, dat hij het deed om tussen hem en Merrin te stoken. Dan dat andere.
          Hij wist echt niet of Nish oprecht was. Nish was gewoon een complete klootzak geweest, had hem keihard laten vallen. In al die jaren was er radiostilte en nu na vier jaar ineens dit? Precies in de week dat iemand op Merrin aast en hij met Fox gepraat had? Het was voor zijn gevoel te toevallig. "Je hebt met Fox gesproken," zei hij niet heilig overtuigd. "Die heeft het je verteld. Dit kwam je gewoon handig uit." Fox die zich hem ook uit de relatie probeerde te praten. Vienna die had willen stoken tussen hem en Merrin, maar alleen opgehouden was vanwege een of andere beschermengel. Waar was die engel nu dan he? Opeens voelde het alsof de halve wereld tegen hem was, alsof hij niet met Merrin mocht zijn. Alsof het universum tegen hem zei dat hij hier niet mocht zijn. Puur en alleen al omdat er een of andere dude uit een andere tijdlijn claimde dat Merrin zijn vriendje was en de rest eromheen ernaar ging gedragen.
          Hij keek even naar zijn vriendje, die nogal bezorgd naar hem keek. Yrla voelde tranen in zijn ogen ontstaan, waarna hij snel zijn hoofd van Adam afwendde en de rest door slikte. Adam hoefde niet zijn tranen te zien. Merrin vond hij niet zo erg. Yrla liep op zijn vriendje af en trok hem even in een knuffel.
          Yrla wilde Merrin echt niet verliezen. Merrin was de enige met wie hij echt goed kon praten, waarbij het echt goed voelde. Met Fox had hij ook goed kunnen praten, maar het voelde nu alsof de jongen hem verraden had. Nu hij voor zijn gevoel Adams kant koos. En Fersephone en hij waren dan wel goede vrienden, maar dat was ook anders. Toen hij Merrin had leren kennen, had Yrla zich nogal alleen gevoeld. Jester en hij waren toen uit elkaar en met Fersephone liep het toen ook al een tijdje niet lekker, vanwege dat hij zijn gevoel had bekend aan haar. Daar wilde hij echt niet naar terug, die eenzaamheid.
          Yrla zuchtte gefrustreerd. Nish bezoek had alles op zijn kop gezet. Er ging teveel door zijn hoofd. "Ga gewoon rennen, Yr. We praten erna wel," hoorde hij Merrin zachtjes zeggen. Yrla drukte even een kus in Merrin zijn haar en knikte even dankbaar. Daarna haastte hij zich uit de gang en begon eenmaal beneden aan een sprintje. Hij moest zichzelf weer bij elkaar krijgen...

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 20:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij keek even Yrla bezorgd achterna. Dit was niet iets wat licht bij zijn vriend zou vallen en hij was dan ook niet helemaal blij met Adam. Een beetje ongemakkelijk keek hij zijn beste vriend aan en liep zijn slaapkamer in. Merrin sloot de deur achter zich, hij wilde absoluut niet dat Jester of Onyx mee luisterde. "Alles goed?" Vroeg hij Adam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam was op de rand van zijn bed gaan zitten en wreef zuchtend in zijn gezicht.
          ‘Niet echt,’ mompelde hij. ‘Blijkbaar denkt Yrla dat dit een of andere poging was om jullie uit elkaar te drijven.’ Hij dacht weer aan de woorden over Fox. ‘En dat Fox zijn vertrouwen heeft beschaamd. Hij is wel echt heel getalenteerd in de verkeerde conclusies trekken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin zakte naast Adam terug op bed en keek even met een glimlach naar zijn beste vriend. "Yrla is stiekem gewoon heel onzeker. En ik denk dat hij gewoon zijn gevoelens op jou botvierde, omdat hij dat niet op Nish kon doen." Merrin vouwde zijn handen samen en aarzelde of hij het volgende wel wilde zeggen. "Maar dat hij verkeerde conclusies trekt, komt misschien dat ook wel een beetje doordat jij dingen weet, die je zeg maar in onze tijdlijn helemaal niet hoort te weten. En daar handel je wel naar."
          Merrin voelde een naar gevoel in zijn maag omhoog komen. Hij was eigenlijk helemaal niet zo blij met wat Adam had gedaan, of dat Adam hem of Yrla niet van tevoren had gewaarschuwd. Of dit eerst aan Yrla had verteld, in plaats van aan Nish. Dan had Yrla erover na kunnen denken. Alles mocht dan wel koek en ei zijn in die andere tijdlijn, maar Adam had al zoveel verschillen aangekaart. Wie zei dat wat hij kende ook hier in deze tijdlijn zou werken? "Alles wat je hem nu vertelde, kwam nogal rauw op Yrla zijn dak. In jouw tijdlijn mogen Nish en Yrla het dan wel met elkaar kunnen vinden, maar hier hebben ze in vier jaar niet gesproken. Yrla spreekt er nauwelijks over." Merrin aarzelde. "Weet je wat er tussen hun gebeurd is?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam zuchtte. ‘Maar juist omdat ik uit een andere tijdlijn kom, zou je denken dat hij niet meteen conclusies trekt.’
          Wat Yrla had gezegd, was nogal een persoonlijke uitval geweest en had voor zijn gevoel meer met zíjn gevoelens voor Merrin te maken dan met Yrla's gevoelens voor Nish.
          ‘Ik weet wat er gebeurt is, ja. Dat heeft Yrla me verteld. In de andere tijdlijn. Toen hadden ze tot een week geleden elkaar ook al vier jaar niet gesproken en kon Yrla er ook niet over praten. Van Nish begreep ik dat het hier hetzelfde was.’

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 21:25 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin keek even met mondhoeken opgetrokken naar Adam. "Adam, je bent in een nieuwe tijdlijn gekomen. Niets is hier hetzelfde," zei hij voorzichtig. Hij wilde niet lullig overkomen, maar Adam en hij hadden al zoveel verschillen gevonden met de andere tijdlijn. Hoe had Adam ervanuit kunnen gaan dat dit wel hetzelfde zou zijn? "Sorry," zei hij gehaast. Hij wilde Adam geen pijn doen. "Maar we hebben al zoveel verschillen ontdekt."
          Merrin keek even naar zijn handen en friemelde er even mee. "Ik ben eigenlijk niet zo blij dat je dit gedaan hebt," gaf hij zachtjes toe. Merrin durfde Adam niet aan te kijken. "Ik weet niet zo goed hoe Nish was in jouw tijdlijn. Maar hier heeft hij Yrla erg veel pijn gedaan. Hij is bevriend met Vienna en Toph, en je weet hoe die zijn. Ik weet helemaal niet of ik die Nish wel kan vertrouwen. Wat als hij Yrla weer pijn doet?"

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 21:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.