• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish had nog nooit een date gehad.
          Nu wist hij wel dat dit geen romantische lading zou hebben, maar samen met iemand iets gaan doen om te ontdekken of er meer in zat, was wel nieuw en het maakte hem gek genoeg een beetje nerveus.
          Hij wilde eigenlijk al best lang weten hoe het was om een relatie te hebben, maar er waren simpelweg veel te weinig beschikbare jongens. En de Naamloze Panther intrigeerde hem op de een of andere manier, zeker na het gesprek van gisteren. Iemand die een relatie had met die brave Merrin en tegelijkertijd een hele goede vriend van Onyx was, moest wel interessant zijn, toch? Dat leken hem twee uitersten en liet in elk geval zien dat hij een veelzijdig persoon was.
          Het enige nadeel vond hij dat de jongen zeven jaar jonger was. Fox had dat blijkbaar geen probleem gevonden, maar zelf vond hij het wel een vreemd idee. Maar goed, uiteindelijk was leeftijd ook maar een getal…
          Tijdens de lunch had hij het nummer aan Vienna gevraagd. Aanvankelijk had die hem nogal raar aangekeken, maar het leek haar verder weinig te kunnen schelen. Misschien vond zij het ook wel tijd dat hij weer eens wat verder ging kijken dan Onyx.
          Nish zag het scherm van zijn iNet oplichten – de Panther had een berichtje gestuurd dat hij er bijna was. Blijkbaar was het Buffalo-house binnenlopen nog een stap te ver, al kon hij dat zeker bij de gedachte dat hij een Naamloze was goed begrijpen. Hij liep naar beneden toe en zwaaide de deur open. ‘Hé!’
          ‘Hé.’ De jongen glimlachte een beetje onwennig – verlegen misschien zelf wel.
          Het was heel anders om de jongen nu in het daglicht, en zonder tranen, te zien. Zijn ogen waren een zeldzame mix van bruin en groen en zijn zwarte haar en donkere wenkbrauwen staken scherp af tegen zijn licht getinte huid. Ondanks dat hij iets te tenger was naar zijn smaak, was het wel een knappe gast.
          ‘Heb je je eerste dag een beetje overleefd?’ vroeg hij terwijl hij met de jongen door de gang liep.
          ‘Jawel. Het is natuurlijk nog wel wennen, maar…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Dat komt wel.’
          Nish was blij dat hij een stuk rustiger oogde dan vannacht. De ergste schrik leek voorbij – vanaf nu kon het alleen maar beter gaan.
          ‘Ik heb gevraagd of Fayr je shirt weer wilde maken.’ De Panther reikte hem het kledingstuk aan. Hij had de mouwen van zijn vest tot zijn ellebogen opgetrokken. Er was niets meer te zien van de wonden die hij zichzelf had toegebracht.
          Nish pakte hem aan, een beetje verrast dat de jongen die al zo veel aan zijn hoofd had, daar toch over na had gedacht. ‘Thanks.’ Hij grijnsde scheef. ‘Al had je best een aandenken aan mijn halve striptease mogen houden.’
          De wangen van de jongen werden een beetje rossig. Toch ontmoette zijn blik kort die van Nish, waarna er een flauwe glimlach over zijn lippen gleed. ‘Er is me er weinig van bijgebleven.’ Na een korte aarzeling voegde hij toe: ‘Maar je mag het straks best nog een keer doen?’
          ‘Ja?’ Nish hield uitdagend zijn blik vast. ‘Zou je dat willen?’
          ‘Misschien,’ antwoordde hij met een scheve grijns. ‘Ik heb je ontmoet toen je alleen een zwembroek aan had, dus ik weet al dat er geen dikke bierbuik hangt.’
          Grinnikend liet hij de laatste trede achter zich. Die jongen was spontaner dan hij had gedacht. ‘Nou in dat geval mag jij ook wel de striptease doen.’
          ‘Nee bedankt,’ antwoordde hij, en hij stak zijn tong uit. ‘Dan word ik alleen maar zenuwachtig en raak ik straks verstrikt in mijn shirt.’
          ‘Wat cute.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Maar daar help ik je dan met alle liefde uit hoor.’
          ‘Ja dat zal,’ zei de jongen hoofdschuddend. Hij bleef in het midden van de hal staan. ‘Welke kamer is het?’
          ‘Die links achterin.’
          Nish ging hem voor naar binnen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Misschien dat hij het bij iemand anders onprettig had gevonden om op de slaapkamer af te spreken, maar in zijn wereld had Onyx heel wat uren met Nish achter de gameconsole doorgebracht. Dan kon het hier ook wel.
          Adam ging op de rand van het onbeslapen bed zitten. Nish plofte naast hem neer.
          Hij aarzelde even, maar toen besloot hij zijn naam te vertellen. ‘Je mag me Adam noemen als je wil. Die naam heb ik aan mezelf gegeven. Ik weet dat het niet hoort, maar ik vond het rot om een nummer te zijn. Aanvankelijk heb ik het alleen met vrienden gedeeld, maar volgens mij noemde zo onderhand iedereen me Adam in ons House. Maar je mag me ook bij mijn nummer noemen als je dat eerlijker vindt.’
          Nish keek hem met een brede grijns aan en gaf hem een schouderduwtje. ‘Ik mag jou wel. Adam. Hoe ben je op die naam gekomen?’
          ‘Ik was nogal verontwaardigd toen ik alleen een nummer bleek te hebben, net alsof ik een robot was. En Adam betekent mens.’
          ‘Diep, man.’ Nish grinnikte. ‘Beter dan een stompzinnige afkorting van Vanish – wat ik létterlijk doe met mijn gave, maar het bekte wel lekker, vond ik. En hoelang zit je nu al op school?’
          ‘Tweeënhalve maand.’ Hij zuchtte. ‘Mijn mentor had gezegd dat ik bijna aan mijn naamexamen mocht beginnen, maar als ze erachter komen wat ik heb gedaan kan ik het wel vergeten.’ Hij beet op zijn wang. ‘Waarschijnlijk sturen ze me dan van school.’
          ‘Nou, dan moeten ze daar maar gewoon niet achter komen hè? Dat is vast niet zo moeilijk. Je moet het gewoon niet te veel mensen vertellen.’
          Adam beet op zijn wang. Tot nu toe wisten Fox, Nish, Merrin en Yrla ervan. Fox en Merrin vertrouwde hij sowieso, Nish had geen enkele reden om het te melden. En zelfs als dat wel zo was, kon Adam dat vast wel afdoen als pestgedrag. Dat zou hij bij Jester en Onyx ook doen.
          Maar Yrla…
          Wat als die hem echt als een bedreiging voor zijn relatie zou zien? Zou hij zo ver gaan dat hij het zou melden? Nee – zo ver zou hij heus niet gaan. Dat zou Merrin hem nooit vergeven. Of kwam die daar nooit achter? Hij was niet vergeten hoe woest Yrla gisteren was geweest en dat hij gezegd had dat Adam uit Merrins buurt moest blijven. Al was dat voor hij de hele waarheid kende…
          Nee, hij moest niet zo gek doen.
          Merrin zou echt niet samenzijn met iemand die zó was. Hij moest een beetje vertrouwen in zijn vriend hebben.
          ‘Dat komt vast goed.’ Hij keek de jongen peilend aan. ‘Ik neem tenminste aan dat jij die streek niet nog een keer uithaalt.’
          Nish wendde zijn gezicht af. ‘Nee,’ mompelde hij. ‘Als ik het kon terugdraaien…’
          Adam beet op zijn wang. Dat onderwerp aansnijden was niet echt handig als je een ontspannen middag wilde hebben. ‘Ik weet het,’ zei hij zacht. ‘Ik had er niet over moeten beginnen, sorry. Ik weet dat je er zoveel spijt van hebt dat je je nog door Kris zou laten doden als je daarmee het gevoel kreeg dat je daar iets mee kon goed maken.’
          Nish zuchtte terwijl hij zijn blik nog steeds ontweek. ‘Maar zelfs dat hielp niet, hè?’
          ‘Niet in één dag, in ieder geval. Maar je kunt vast helpen bij een plan om Kris te bevrijden, of om in elk geval wat contact te leggen tussen Kris en Fox. In mijn wereld had je connecties met Zebediah. Dat kun je nu vast weer.’
          Nish knikte langzaam en glimlachte flauwtjes. ‘Ja, dat moet lukken.’
          Adam ging iets rechterop zitten. ‘Mooi! En dan is het nu tijd voor een leuker onderwerp. Wat voor spelletjes heb je?’
          Nish knielde voor de playstation neer. ‘Van alles, eigenlijk.’ Hij keek over zijn schouder en grijnsde. ‘Al zijn sommige shooters wel 16+.’
          Eerst begreep Adam de plagende grijns niet, totdat hij zich realiseerde dat de jongen vast dacht dat hij vijftien was. ‘Ik word over drie maanden achttien,’ antwoordde hij. ‘Dus die kan ik wel aan hoor.’ Hij grinnikte om de verbazing op Nish’ gezicht. ‘Al lijkt zo’n schietspel me niets. Daar ben ik een veel te grote softie voor.’ Hij had al genoeg vreselijke dingen gehoord en gezien, de afgelopen weken. Hij hoefde echt niet voor de lol mensen dood te schieten.
          ‘Ik heb ook FIFA – een voetbalspel? Race games? Of een adventure game? Biomutant is wel vet.’ Hij hield een game omhoog met een soort knaagdier met een zwaard en een ooglap voor. ‘Moet je missies oplossen in een post-apocalyptische wereld.’
          ‘Ik vind het goed.’
          Nish gaf hem de controller en legde uit welke knoppen hij moest indrukken bij bepaalde acties.
          Het bleek niet echt Adams talent. Hij vergat de hele tijd welke knoppen bij welke actie hoorden, reageerde te laat of deed gewoon… onhandig.
          ‘Je bent wel een beetje hopeloos,’ grinnikte Nish toen hij voor de vierde keer op dezelfde plek doodging.
          Adam voelde zijn wangen warm worden. ‘Sorry,’ mompelde hij.
          ‘Welnee, geeft niks.’ Nish grijnsde naar hem. ‘Al was het wel leuk geweest om weer een gamemaatje te hebben.’ Hij was even stil en keek hem toen peinzend aan. ‘Deed ik dit veel met Onyx? Of met Yrla?’
          ‘Met Onyx heb je wel echt uren lang gegamed. Met Yrla… Weet ik eigenlijk niet wat jullie doen. Wij zijn niet echt vrienden.’
          Nish gniffelde. ‘Toch wel even wennen hoor, dat je wel bevriend bent met iemand als Onyx en niet met Yrla.’
          Adam beet op zijn wang. Hij wist niet zo goed wat hij daarop moest antwoorden.
          ‘Nou ja, in deze wereld zijn we ook niet echt vrienden,’ mompelde hij. ‘En Onyx… nou ja, dat wij vrienden zijn geworden, was waarschijnlijk ook gewoon een samenloop van omstandigheden. Ik ga vanavond met hem praten. Kijken of een kans op vriendschap echt verkeken is. Misschien, als blijkt dat ik dingen over hem weet die hij nooit verwacht… dat hij het een kans wil geven.’
          ‘Hmm. Je kan het allicht proberen.’ Nish liet zijn controller zakken. ‘Ik heb nagedacht over wat je vannacht zei. Ik denk dat ik het nog een keer wil proberen. Yrla mijn excuses aanbieden. Niet via een stom briefje, maar gewoon… nog eens recht in zijn gezicht.’
          Adam glimlachte. ‘Dat vindt hij vast fijn. Denk ik,’ voegde hij er aarzelend aan toe toen hij Nish’ hoopvolle gezicht zag. Met zijn duim duwde hij tegen het stuurknuppeltje. ‘Ik ken Yrla niet zo goed. Niet in mijn tijdlijn – en hier ook niet. Het feit dat hij met Merrin samen is, maakt alles al compleet anders.’
          Het strakke gevoel in zijn borst kwam weer terug.
          Het beeld dat hij altijd van Merrin had gehad – het leek nu gewoon compleet op zijn kop te staan. Voor hij het wist, kriebelde een traan langs zijn wang. Hij veegde hem bruusk weg.
          ‘Het moet echt bizar zijn. Dat je vriend opeens met hele andere ogen naar je kijkt.’
          Adam staarde naar zijn knieën. ‘Ja.’ Zijn stem klonk schor. ‘Vooral omdat… het een externe factor is geweest die ervoor heeft gezorgd dat ze elkaar in mijn tijdlijn niet hebben gevonden. Ik krijg het idee dat zij eigenlijk bij elkaar horen maar niet uit mijn hoofd.’
          ‘Ook in je eigen tijdlijn, bedoel je?’
          ‘Ja,’ snufte Adam. ‘Als Yrla aardig tegen hem was geweest, was Merrin voor hem gevallen en had ik nooit een kans gemaakt.’
          Nish schoof wat naar hem toe en wreef troostend over zijn rug. Hij zuchtte diep. ‘Ik vind het heel kut voor je, Adam, maar probeer je herinneringen te koesteren. In die andere tijdlijn hield Merrin wel van je.’
          Adam kauwde op zijn lip. ‘Ik weet gewoon niet of ik hem moet loslaten of dat ik moet blijven hopen. Ik ben gewoon zo bang voor de teleurstelling. Steeds als het anders gaat dan ik hoop, doet het pijn.’
          ‘Waar hoop je dan op?’
          Adam tuurde naar de grond. ‘Dat hij wel op me verliefd wordt. Dat dit alles hem aan het denken heeft gezet.’
          ‘Ik snap het.’ Nish gaf een kneepje in zijn schouder. ‘Weet je, tussen Kris en mij was er ook iets gaande totdat Fox kwam. Ik was ervan overtuigd dat Kris en ik bij elkaar hoorden en dat het een kwestie van tijd was voordat hij dat ook inzag. Maar dat gebeurde niet. Die hoop – het maakt je kapot, Adam. Je bent Merrins beste vriend – net zoals ik Kris’ beste vriend was. Hij kent je door en door. Als hij meer voor je had gevoeld, had hij dat wel geweten. Zeker na de ontdekking dat jullie in een andere tijdlijn wel samen zijn. Maar hij wil bij Yrla zijn. Als hij daar aan twijfelde, was dat door dit hele gebeuren echt wel naar de voorgrond gedrongen. En je zit er zo doorheen, je voelt je zo ontzettend kut dat je gisteren in je armen zat te snijden… Als Merrin zulke gevoelens had gehad, dan had hij dat gisteravond echt wel tegen je gezegd.’
          Adams lip begon te trillen. Het was alsof zijn hart uit zijn borstkas werd gerukt.
          Hij had het gisteren gevraagd, maar Merrin had gezegd dat hij het niet wist.
          Waarschijnlijk alleen maar om zijn hoop niet helemaal de bodem in te slaan zodat hij in elk geval de lust had om te blijven leven.
          Ook vanochtend had hij heus wel gemerkt dat de sparks er niet waren. Het was meer ongemak dan iets anders.
          ‘Natuurlijk kan het nog wel komen, als het eens uitgaat tussen Yrla en Merrin. Maar ja, dan moet je je afvragen of je die tweede keuze wil zijn. Als Merrin alleen met jou wil zijn omdat Yrla dat niet meer wil… Je denkt waarschijnlijk “iets is beter dan niets” – want ik zou zelf vroeger ook die tweede plaats hebben geaccepteerd. Maar daarmee krijg je niet wat je had. Ik ben bang dat dat gewoon weg is, Adam, en dat je beter verder kan kijken dan dat je blijft hopen op iets wat je waarschijnlijk nooit meer krijgt.’
          Hij wilde het niet.
          Hij wilde het gewoon écht niet – Merrin opgeven.
          Maar allemachtig, het deed zo verschrikkelijk veel pijn. En Nish had iets soortgelijks meegemaakt. Hij was er verbitterd door geworden en had heel veel pijn veroorzaakt. Dat was wel het laatste wat Adam wilde.
          Afstand nemen van Merrin ging hij niet doen, maar misschien moest hij stoppen met hopen op meer dan vriendschap. Accepteren dat het voor hun niet was weggelegd. De herinneringen die hij had koesteren.
          Meer en meer tranen glipten over zijn wangen totdat hij niet meer kon stoppen met huilen. Nish sloeg zijn armen om hem heen en hield hem stevig vast.
          Adam probeerde er niet meer tegen te vechten.
          Merrin was iedere traan waard.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Mensen troosten was nou niet echt zijn specialiteit. Al was het hem gisteren toch ook best aardig afgegaan. Hem afleiden met vragen zou deze keer alleen niet helpen – hij zou met iets beters moeten komen. Gewoon even wat dóén. Gamen leek alleen niet echt iets waar Adam zijn ei in kwijt kon.
          Hij liet de jongen nog even uithuilen, maar vond het na een minuut of vijf ook echt wel genoeg geweest. Nog een laatste keer streek hij langs zijn rug, voor hij zijn hand op zijn schouder legde en een kneepje af. ‘Kom op, knul. Janken is voor watjes.’ Hij gaf hem een knipoog om te laten merken dat hij dat niet meende. Soms luchtte het ongetwijfeld op en kon het een uitlaatklep zijn. Nish had destijds zijn toevlucht tot de woede genomen en wenste nu dat hij ook gewoon een potje had zitten janken in plaats van zich zo door Zebediah te laten bespelen.
          ‘Laten we eens wat lol trappen. Dat heb je vast nog niet gedaan sinds je hier bent.’
          Adam veegde de tranen van zijn wangen en zuchtte zacht. Hij mompelde iets over water en liep eerst naar de wastafel. Hij vulde het glas dat er stond en dronk dat eerst op voor hij zich na een blik in de spiegel weer omdraaide.
          ‘Waar dacht je aan? Dat gamen is niet echt wat voor mij.’
          Nish grinnikte. ‘Nee dat was duidelijk. Maar ik ben meer dan een gamenerd.’ Hij kwam overeind van zijn bed, werd onzichtbaar en liep naar de jongen toe, die een beetje nerveus leek te worden nu hij hem niet meer kon zien.
          Vlak voor zijn neus werd hij weer zichtbaar. Hij grijnsde.
          ‘Er is vast wel iemand aan wie je een hekel hebt en waar we wat kunnen uithalen.’
          Adam keek niet heel enthousiast – eerder ontzettend moe.
          Maar van kattenkwaad krijgt iedereen energie.
          ‘Kom op, aan wie heb je de grootste hekel? Yrla telt niet mee – dan kan ik die excuses wel op mijn buik schrijven.’
          ‘Nee, niet Yrla,’ zei hij met een flauwe glimlach. ‘Bij lange na niet. Dezi,’ zei hij zacht.
          ‘Dezi? Oh – perfect! Die is nu toch de hort op met die draak van d’r.’ Hij greep Adams hand vast, liet hem ook verdwijnen en trok hem mee de gang op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij vond het wel prettig dat Adam wegging. Dan had hij alle ruimte om met Merrin te praten. Want hoewel hij vrolijk was binnengekomen, was zijn hoofd nog altijd een warboel. Yrla ging even op het bed zitten en trok Merrin achter zich aan. Hij was blij dat hij even de jongen voor zichzelf had. Yrla drukte een kus op Merrin zijn lippen, die op zijn beurt een beetje afwezig leek te zijn. Yrla keek even met een opgetrokken wenkbrauw naar hem op.
          "Hoe was je gesprek met Vienna?" Merrin glimlachte wel even, maar Yrla had het gevoel dat er meer achter die vraag zat. Had Merrin zich zorgen om hem gemaakt? Net had hij er ook al naar gevraagd. Hij zuchtte even diep. "Het was prima. Ik ging verder op het gesprek van gisteren, benieuwd wat ze van plan was. Maar ze wimpelde me af." Yrla grinnikte even om Merrin zijn verbaasde gezicht. "Ja, zo reageerde ik ook. Maar blijkbaar heb ik ergens een of andere beschermengel lopen, die Vienna op de vingers getikt heeft. Dus ze laat ons met rust."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het was ronduit raar om hand in hand met Nish te lopen. Zijn vingers tintelden lichtjes. Hij vroeg zich af of het door Nish’ gave kwam of dat het hem toch niet helemaal koud liet dat Nish zo lief was.
          Of omdat je gewoon heel graag iets voor hem wilt voelen, als je Merrin echt opgeeft.
          Dat maakte dat hij zijn hand los wilde trekken, maar daarmee verloren ze hun dekmantel. Hij had geen idee of Nish daarmee in de problemen zou komen, al leek dat hem geen type dat zich daar druk om maakte.
          Nish deed de achterste deur open en glipte naar binnen, Adam volgde meteen.
          Er was niemand.
          En Dezi sliep alleen.
          ‘En nu?’ Zijn stem klonk schor.
          Het waas om hen heen trok weg zodat hij Nish weer kon zien. De jongen bleef zijn hand vasthouden. Adam nam aan dat dat kwam doordat ze dan weer vlug in het niets konden verdwijnen als er iemand aankwam.
          ‘Dit is je kans om wraak te nemen. Ik heb vroeger weleens verslagen laten verdwijnen.’ Hij grinnikte. ‘En Fox maar denken dat hij zo’n sloddervos was.’
          Juist ja. Hij stond hier hand in hand met een pestkop.
          ‘Hé, kijk niet zo zuur.’ Nish grijnsde. ‘Boontje komt om z’n loontje, hoor. Uiteindelijk hielp Kris hem altijd, kon ik nog minder tijd met m’n beste vriend doorbrengen en vaak beloonde Kris z’n harde werk op manieren waar ik helemaal niks over wilde horen.’
          Adam keek om zich heen.
          Was het eerlijk om wraak te nemen op iemand die hem hier nooit wat had aangedaan?
          Maar het is Dézi. Zij was écht door en doorslecht.
          Hij liep naar de kledingkast en trok hem open. Ze had altijd graag met haar lichaam gepronkt. Hij kreeg er de kriebels van toen hij daaraan terugdacht.
          ‘Ze vindt het vast niet leuk als we deze weghalen?’ zei hij – en zijn mondhoeken kropen toch wel iets omhoog.
          ‘Weghalen? De fik d’r in, wat zeg je daarvan?’
          Adam wisselde even een blik met Nish, die een grote grijns op zijn gezicht had.
          Het waren maar kleren, het was niet alsof hij haar fysiek iets zou aandoen. Maar wat als ze erachter kwam dat hij het had gedaan? Als hij zich weer haar woede op de hals haalde?
          Je hebt in elk geval geen relatie met Merrin, dus die zal ze wel met rust laten.
          Zelf kon hij nu zo onder haar klauwen vandaan teleporteren en Nish en Fox zouden zich wel redden. Hier, in deze tijdlijn, hoefde hij niet bang voor haar te zijn.
          Dat is in elk geval één pluspunt.
          Al had ze hem in de oude tijdlijn helemaal geen pijn meer kunnen doen, want daar was ze dood.
          Hij merkte dat Nish hem afwachtend stond aan te kijken en ergens wilde hij de jongen niet teleurstellen. Hij doet dit voor jou. Eigenlijk was het nu voor eerst dat hij wel begreep wat Onyx in hem had gezien. Hij had echt wel een lieve kant – maar op een hele andere manier dan Merrin.
          Hij haalde de duurst uitziende jurken eruit en hing die over zijn arm. Nish grijnsde tevreden, waarna hij zijn hand weer pakte en ze onzichtbaar werden.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2021 - 22:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish bracht de jongen naar een wat afgelegen plek waar rook niet meteen aandacht trok.
          ‘Heb je ooit iets in de fik gestoken?’ vroeg hij met een grijns terwijl ze de kleding op een hoopje gooiden. Eigenlijk dacht hij het antwoord wel te weten.
          ‘Nee.’
          ‘Heb je ooit iets gedaan wat tegen de regels is? Of ben je net zo’n pussy als je liefje?’ Nish plofte in het gras neer, waar hij een sigaret opstak. Hij stak het pakje naar Adam uit, maar die schudde zijn hoofd. Nish gooide de aansteker naar hem toe.
          ‘Geen hele gekke dingen. Ik ging best wel vaak naar het bos, maar dat doen er zo veel. Verder… niet echt? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een les heb overgeslagen. Ik heb iemand met een plantenbak tegen zijn hoofd geslagen, ik weet niet of dat telt?’
          Nish schoot in de lach. ‘Echt? Bij wie?’
          ‘Bij Maaya. Het was op een naamfeestje en ze liet iedereen hallucineren dat het huis in brand stond. Ik mocht er niet heen omdat ik mijn examen nog niet gehaald had en toen ik iedereen hoorde schreeuwen, zag ik haar op de gang zitten. De plant was het eerste wat ik tegenkwam.’
          Nish grinnikte. ‘Oké, dat is best badass. Zeker Maaya. Heeft ze je daarna niet honderd kut-hallucinaties gegeven?’
          Adam schudde zijn hoofd. ‘Nee, ze was te druk bezig met de relatie van Jester en Onyx te verwoesten.’
          ‘En dat lukte?’
          ‘Ja. Ze drukte precies op Onyx’ zere plekken, waardoor die een reactie bij Jester uitlokte die hem enorm kwetste en daarna nam hij wraak. Daarna kreeg hij enorme spijt en haatte hij zichzelf – en uiteindelijk zijn wij toen vrienden geworden. En jullie. Voor zijn persoonlijke ontwikkeling was het uiteindelijk wel goed.’
          Nish streek langs zijn kin. ‘Dus dat moeten we hier ook doen? Jester en Onyx uit elkaar drijven?’
          ‘Dat weet ik niet. Ze zijn hier veel harder. Misschien doen ze elkaar nu wel echt wat aan als ze elkaar zo hard kwetsen.’ Adam pakte een glinsterend, donkergroen jurkje en hield de aansteker onder de stof. Gebiologeerd keek hij toe hoe het vlammetje op de stof oversprong. ‘Of ons, als we het proberen.’
          ‘Enig idee hoe ik dan een ingang moet vinden?’
          Adam staarde naar de likkende vlammetjes terwijl hij nadacht. ‘Jullie hebben heel veel met zijn gave gedaan. Jij kwam op het idee om samen een droom in te gaan, ik weet niet of hij dat hier al kan? Hij neemt de droom op op zijn iNet, daarna stuurt hij eerst de ander naar de droom en daarna volgt hij zelf. Jullie zijn echt op allerlei plekken geweest, volgens mij. Misschien dat je eens in gesprek kan gaan over zijn gave. Met dat nieuwe oefencentrum moet dat toch niet heel moeilijk zijn.’
          Hij kon morgen inderdaad eens Onyx’ gave opzoeken. ‘Ik moet vooral een moment hebben waarop Jester niet bij hem in de buurt is. Kun jij hem morgen na schooltijd niet bezighouden?’
          ‘Dan ga ik met Mer zwemmen. Bovendien moet het er ook weer niet té dik bovenop liggen dat wij samen bezig zijn om Onyx wat andere invloeden te geven dan die van Jester alleen.’
          ‘Goed punt. Ik vraag Toph wel om hulp. Misschien kunnen we wat met z’n vieren doen, dan kan ik vast wel met Onyx aan de praat raken.’
          Van het een kwam dan vast ook wel het ander.
          Adam liet het inmiddels goed brandende kledingstuk op het hoopje andere kleding vallen. Het begon flink te roken en er kwam een smerige stank vanaf, waardoor ze een stuk naar achteren schoven.
          Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar de Panther, die zijn blik op de smeulende jurken hield. ‘Wat heeft ze je geflikt?’
          Adams schouders spanden zich aan, zijn kaak werd strak. ‘Iets wat ik wil vergeten.’
          Nish nam een trek van zijn sigaret. Hij begreep de hint. ‘Helpt dit wel iets?’
          Adam keek hem kort aan. Een vage glimlach gleed over zijn gezicht. ‘Ja, eigenlijk wel. Ik voel me weer een stuk… rustiger. Thanks.’
          Nish grijnsde. ‘Ik heb nog nooit een date gehad waar er kleren in brand werden gestoken.’
          Adam grinnikte. ‘Ik ook niet. Al zie ik dit niet echt als een date.’
          ‘Nee, iets te veel gehuil voor op een date.’ Hij gaf hem een plagerig schouderduwtje.
          ‘Tja, jij doet niet aan romantische dates. Dan krijg je dat.’
          Nish schoot in de lach. ‘Tja. Ik weet niet – ik val gewoon niet op romantische types, denk ik?’
          Lachend schudde Adam zijn hoofd. ‘Wat een onzin. Ik ken maar weinig jongens die romantischer zijn dan Kris en Onyx. De een maakte een bloemenveld vol vlinders voor zijn vriendje en de ander Disneyland.’
          Nish herinnerde zich nog al te goed hoe vreselijk jaloers hij was toen hij Kris hielp om dat bloemenveld met een onzichtbaar schild af te schermen. Adam had gelijk. Diep vanbinnen leek zo’n romantisch gebaar hem heus wel leuk. Het voelde gewoon als iets wat niet aan hem besteed was.
          Peinzend keek hij opzij, naar Adams knappe gezicht. ‘Ik wil het eigenlijk wel. Een echte date met je. Ik vind je eigenlijk wel een leuke gast.’
          ‘Oh.’ Hij zag Adams wangen rood worden. ‘Nou ehm… ik weet het niet zo goed. Ik hou van iemand anders. En tegelijkertijd weet ik ook wel dat ik hem moet loslaten, maar ik denk dat het wel even duurt voordat ik echt kan openstaan voor iets anders.’
          ‘Dat snap ik. Ik heb ook geen haast.’
          Aanvankelijk had hij het niet erg gevonden om een soort rebound te zijn, maar diep vanbinnen was hij bang dat het uiteindelijk toch wel pijn zou doen als Adam hem alleen zou gebruiken om over Merrin heen te komen.
          ‘Maar als je me maar een lelijk jong vindt waar je nooit van je leven verliefd op zou worden, mag je dat ook gewoon zeggen hoor.’
          Adam grinnikte zacht. ‘Nee, ik vind je wel een van de knapste jongens van de school. En je bent ook aardig en lief.’ Hij wendde zijn blik weer af, zijn wangen nog steeds rood. ‘Dus ik zou het op zich wel willen. Over een paar weken. Of maanden,’ voegde hij er zachtjes mompelend aan toe. ‘Als ik iets meer vrede heb met hoe mijn leven nu is.’
          ‘Deal,’ antwoordde Nish met een grijns. ‘Dan heb ik dibs op je eerstvolgende date.’
          Adam schudde grinnikend zijn hoofd. ‘Nou, dan mag jij hem alvast plannen. Kun je je romantische skills alvast opgraven.’
          ‘Ja, dat is nog wel onontgonnen gebied.’
          ‘Heb je nooit een date gehad?’
          Hij schudde zijn hoofd. Met Yrla had hij destijds wel wat dingen ondernomen, maar kon hij dat dates noemen? Hij had hem wel leuk gevonden, maar het was Kris op wie hij toen verliefd was.
          ‘Ik had met Yrla kúnnen daten, denk ik, als ik toen werkende hersens had gehad.’
          Wie weet hoe dat was afgelopen. Hij glimlachte triest.
          ‘Stel je eens voor. Dan was ik misschien wel met hem samen geweest – en jij gewoon met Merrin.’ Hoe ironisch was dat – als ook nog Adams geluk door hem uiteengespat was. Een zucht rolde over zijn lippen. ‘Nou ja – laat ik eerst maar eens mijn excuses aanbieden. Voor ik niet meer durf.’ Hij stond op en trok Adam overeind.
          Hij was opeens misselijk van de zenuwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij wist niet zo goed wat hij van Yrla zijn woorden moest vinden, maar Yrla zelf leek ook een beetje in de war. "Weet je wie die beschermengel is?" vroeg hij nieuwsgierig. Yrla schudde zijn hoofd. "Dat wilde Vienna dan weer niet prijsgeven." Merrin keek even naar Yrla in verwarring, maar grijnsde toen. "Nou ja, als diegene ervoor zorgt dat we geen last hebben van Vienna, dan teken ik ervoor."
          Merrin viel weer stil. Hij moest iets zeggen van zichzelf tegen Yrla. Maar hij wilde de jongen eigenlijk geen pijn doen, al vond hij ook dat hij eerlijk moest zijn. "Yr, over vanmiddag..." Yrla legde hem meteen het zwijgen op. "Ik wil het niet weten," zei hij resoluut. Merrin keek even verbaasd op naar Yrla. "Maar..." Yrla legde hem nogmaals het zwijgen op en tot zijn verbazing glimlachte hij. "Laat ik het anders zeggen, ik wil het vooral niet horen denk ik. Ik kan zelf wel invullen wat er gebeurd is. Wat je vanmiddag deed, was voor je zus. Gewoon een toneelstukje. En daarmee is het goed toch?" Merrin glimlachte nerveus. Was dat echt hoe Yrla erover dacht?
          "Of ik moet er een concurrent bij hebben?" Merrin schudde haastig zijn hoofd. "Darian is niet mijn type. Hij is... Stom," maakte hij het nogal onhandig af. Yrla schoot daardoor juist in de lach, waardoor Merrin zich toch iets meer op zijn gemak voelde. Al was het schuldgevoel nog altijd niet weg. "Het spijt me, Yrla," zei hij uiteindelijk, toen het weer stilgevallen was. Yrla keek even verbaasd naar hem op. "Spijt waarvan?" Merrin wriemelde even met zijn vingers. "Nou, die kus..." zei hij ongemakkelijk. Hij voelde het schaamrood tot op zijn kaken opklimmen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij zag wel dat Merrin ermee worstelde, ook al was Yrla niet echt boos op hem. Merrin had er weinig aan kunnen doen toch? Al vond Yrla het wel lief dat hij zijn excuses aan bood. "Geeft niet, Merrin. Je kon er weinig aan doen toch?" Merrin knikte kleintjes. "Maar toch, het hoort niet," hoorde hij zijn vriendje zachtjes mompelen. Yrla keek even peilend naar Merrin en vroeg zich af of er meer aan de hand was dan dat. De vraag of hij misschien meer voor Adam voelde lag op het puntje van zijn tong. Maar hij durfde de vraag niet te stellen, bang voor het antwoord wat hij dan zou krijgen. Plus, hij had nu absoluut geen zin in diepe gesprekken, dat was wat ze gisteravond al gedaan hadden. Eigenlijk wilde hij nu vooral even de boel de boel laten en gewoon wat leuks doen.
          Yrla trok Merrin dichter tegen zich aan en draaide zijn gezicht richting de zijne. "Het is oké, Merrin," zei hij, terwijl hij daarna een kus op zijn lippen drukte. Hij legde even zijn voorhoofd tegen de zijne. "Laten we wat leuks gaan doen, gewoon. Jij en ik. Dan kunnen we dit gewoon even vergeten."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Ze hadden de hele middag langs het meer gezeten, gezwommen en gewoon gezellig gedaan. En eigenlijk voelde Merrin zich al een stuk beter. Yrla had gelijk gehad, ze hadden gewoon even een leuk moment met zijn tweeën nodig. De blonde jongen was al onder de douche verdwenen, maar Merrin was nog aan het rommelen op hun slaapkamer. Hij plukte even de vuile was van de grond, hing hun zwembroeken over de kastdeur om te drogen, net als hun handdoeken en ruimde de laatste spulletjes op. Toen er op de deur geklopt werd, keek hij even op. Dat was vast Adam. Merrin was benieuwd hoe zijn middag was geweest.
          Hij opende met een glimlach de deur en wilde al vrolijk Adam binnen uitnodigen, tot hij een vreemde jongen zag staan. Er was wel iets vaag bekend aan hem, maar Merrin kon niet leggen wat. "Hi?" begroette hij de jongen vragend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Adam stond een paar meter op, voor zijn eigen deur, en had gezegd te wachten voor het geval Yrla de deur in zijn gezicht dichtsloeg. Het gaf hem een beetje moed – het was nieuw voor hem dat er iemand dusdanig met hem meedacht en wilde dat dit net zo goed slaagde als hij.
          Nish wist niet of hij opgelucht was dat het moment nog werd uitgesteld of dat hij dat juist vervelend vond toen Merrin de deur opendeed.
          ‘Hé. Ik kom eigenlijk voor Yrla. Is die er ook?’
          De deur stond niet zo ver open dat hij naar binnen kon kijken.
          Zijn hart bonkte in zijn borstkas door de zenuwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Toen de jongen naar Yrla vroeg, besefte Merrin opeens wie er voor hem stond. Nish. Wat moest hij van Yrla?! Een beetje argwanend keek hij naar Nish voor hem. "Die staat onder de douche," gaf hij als antwoord.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Oh, oké. Nou, dan wacht ik wel even op de gang.’ Hij zag de vijandelijke blik wel in Merrins ogen, maar dat begreep hij best. Waarschijnlijk had Yrla wel verteld wat er tussen hen gebeurd was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was al snel weer onder de douche vandaan. Lang douchen was nooit aan Yrla besteed. Punt 1, hij verveelde zich snel te pletter en punt 2, met Jester en Onyx in de buurt werd je niet graag naakt ergens gevonden. Wie weet wat voor rare dingen ze in je nakie lieten doen.
          Yrla had gauw even een onderbroek en broek aangetrokken en liep wrijvend met handdoek nog in zijn haar de gang op, waardoor hij bijna botste tegen de persoon die daar vlak voor hem stond. Zijn maag maakte even een draai toen hij besefte wie daar stond. Nish


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Onderweg naar het huis van de Panthers had Nish wel nagedacht over wat hij tegen Yrla wilde zeggen, maar hij was toch volslagen overrompeld toen de jongen opeens naast hem stond.
          Halfnaakt.
          Hij kon het niet helpen dat zijn blik heel snel over zijn ontblote torso, boxershort en gespierde benen gleed en hij voelde dat zijn wangen een warme gloed kregen toen hij zich daarvan bewust werd.
          Hij zag er goed uit.
          De laatste keer dat ze met elkaar gesproken hadden, was hij meer een jongen geweest – nu had hij echt de bouw van een man. Hij was niet zo breedgebouwd als Onyx, maar ook dit was een lijf waar hij…
          Damn it, Nish. Doe normaal.
          Zijn blik schoot weer omhoog naar Yrla’s gezicht, maar hij was echt even uit het veld geslagen door de plotse verschijning. Heel af en toe had hij Yrla wel in het zwembad gezien, maar altijd van een afstandje en Nish ging dan eigenlijk altijd weg omdat hij dacht dat Yrla dat prettiger zou vinden.
          Wat maar beter was geweest ook – want hij gedroeg zich als een volslagen idioot.
          ‘Hé,’ wist hij eruit te krijgen. ‘Ik eh – kwam hier om nog een keer mijn excuses aan te bieden. Omdat ik – toch wel weer graag vrienden met je zou zijn.’
          Opgelaten haalde Nish een hand door zijn haren.
          Oké, dat was echt allesbehalve smooth.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij voelde even een huivering over zijn huid gaan, toen hij zag hoe Nish hem bekeek. Opeens voelde hij zich enorm naakt, terwijl normaal gesproken hij absoluut geen problemen had met hoe hij rond liep. De woorden die daarna volgden, sloegen hem als een hamer in zijn gezicht. Nish wilde wat?! Hij kwam wat doen?! Voor een aantal tellen was hij compleet uit het veld geslagen. Vroeger had hij het wel eens gehoopt, dat Nish zijn excuses aan kwam bieden. Dat hij niet gewoon een gebruiksvoorwerp was wat hij weggegooid had. Dat er in ieder geval nog iets van vriendschap had gebleken, dat hij in ieder geval iets voor Nish betekent had. Dat daardoor magisch het vieze gevoel en zijn gebroken hart erdoor zouden verdwijnen. Hij had er vaak met Fayr over gesproken en was er zo ook achter gekomen dat hij blijkbaar meer voor Nish had gevoeld, dan hij in eerste instantie had gedacht. Dat maakte de actie van Nish nog veel erger. Had Nish geweten dat Yrla hem leuk had gevonden? Had hij daar gewoon gebruik van gemaakt?
          Uiteindelijk had de jongen het gewoon los moeten laten en had hij het achter zich gelaten. Nish was nooit gekomen en het was wel duidelijk geweest dat Nish niet zoveel om hun vriendschap had gegeven als hij dat had gedaan. Hij was heel duidelijk geweest, Yrla had niets voor hem betekent. En nu na vier jaar stond hij hier opeens bij zijn slaapkamer en beweerde hij dat hij spijt had en vrienden wilde zijn. Wat voor achterlijke grap was dat?! Yrla had geen idee hoe hij moest reageren op deze vage zin, maar hij voelde woede opbouwen. Yrla sloeg zijn armen over elkaar, leunde tegen de deurpost aan en greep naar het enige wat er niet klopte aan die zin.
          "Nog een keer?" vroeg hij spottend. "Dan moet je me even helpen herinneren wanneer de eerste keer was, want daar staat me niets van bij."

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 10:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.