• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Toph


    'Dat ben ik ook zeker van plan,' antwoordde Toph met een klein glimlachje. waren beiden boring as hell.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 10:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Zoveel zelfvertrouwen. Beter hou je dat nog even vol. Maakt het een stuk vermakelijker met Yrla straks.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2021 - 22:00 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Hij reageerde niet op het briefje, maar keek in plaats daarvan naar Sogat en maakte aantekeningen van de les. Als Merrin wel zou reageren, dan speelde hij Jester alleen maar naar de hand. Dat is wat hij wilde. Wel kneep even zijn hart samen bij het lezen van het briefje en hij nam zichzelf voor Yrla te waarschuwen. Die was toch te snel voor Jester.
          En misschien moest hij zelf maar de hele dag met oordopjes lopen, in ieder geval in de buurt van Jester.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam hield zijn blik op Merrin en Jester gericht. Hij wist niet óf hij wat tegen Jester kon doen als die hem met zijn gave gewoon terug stuurde, maar als hij wél wat vervelends deed zou hij niet níks doen. Het leek echter best wel oké te gaan tussen die twee, waardoor Adam zich na een minuut of vijf toch maar op Sogat concentreerde.
          Niet dat die lesstof hem nog iets boeide – hij wilde dan wel doen alsof alles normaal was, alsof hij gewoon zijn eigen leven leidde, maar dat lukte natuurlijk voor geen meter. Wat konden zijn cijfers hem nog schelen nu hij de tijdlijn had veranderd en zoveel was kwijtgeraakt?
          De grootste reden dat hij zich op de les wilde focussen was zodat hij even níét dacht aan wat hij was kwijtgeraakt, maar Sogats monotone stem was wel de laatste die zijn gedachten kon afleiden.
          Onyx had een betere methode, bleek even later.
          ‘Het is jouw beurt om wat te kiezen.’ De jongen schoof een ringbandmapje naar hem toe.
          Adam keek verrast opzij. ‘Wat is dit?’
          ‘Mijn dromencatalogus. Mensen met een speciaal plekje in mijn hart mogen daar iets uit uitkiezen.’ Hij gaf hem een knipoog.
          Een vlammetje hoop laaide in hem op.
          Was het er dan toch wel? Die vreemde verbondenheid die er in zijn eigen tijdlijn ook was geweest? Had hij dat gewoon nooit aan Fox en Merrin verteld omdat hij het niet kon verklaren?
          Hij sloeg de map open – maar verstijfde toen hij een tekening zag van een zombieachtige Ariël die een geel-blauwe vis streelde met gigantische bebloede tanden. Op de andere kant stond een soort verknipte versie van Alice in Wonderland met een kettingzaag in een landschap van afzaagde ledematen.
          Adam voelde zijn maaginhoud omhoog komen en klapte de map dicht. ‘Ben jij wel goed bij je hoofd?’ vroeg hij verontwaardigd – en voordat hij er erg in had.
          Hij had het zo hard gezegd dat zelfs Sogat hem vragend aankeek.
          Adam stond op het punt om de leraar op het bestaan van dit boek te wijzen, maar besefte dat er dan waarschijnlijk ook weinig terechtkwam van een gesprek vanavond.
          ‘Daar wordt weleens aan getwijfeld,’ grinnikte Onyx, nadat de docent zijn verhaal had vervolgd. ‘Het was mijn Valentijnscadeau voor Jes. Af en toe mag iemand er een blik in werpen en een droom uitkiezen, plús je date voor de nacht. Maar dat zal bij jou die krullenbol wel worden. Ik zou gaan voor deze.’ Onyx bladerde door het boek en hield een pagina voor van een dolle babybeer.
          Walgelijk.
          Adam was gewoonweg sprakeloos.
          Hoe kon dit dezelfde Onyx zijn als degene die een paar weken geleden in huilen was uitgebarsten, in Adams armen, vlak nadat hij de spiegel had stuk geslagen en een scherf in zijn hand hield?
          ‘Doe er maar eentje met Scar,’ bromde hij uiteindelijk – wetend dat het toch geen zin had om er wat van te zeggen. ‘Daar heb je toch al trauma’s mee veroorzaakt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Je mag me best dankbaar zijn. Ik hoorde dat 8174 je wel ziet zitten. Komt het jou even goed uit dat je binnenkort weer single bent. Cheers mate. Aantekeningen mogen straks op mijn bureau, die moet ook jij kunnen vinden.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2021 - 22:30 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    De schrik zat hem om het hart, wat bedoelde Jester met Single zijn? Ze zouden Yrla niets aandoen toch? Hij keek even naar het briefje, kon het niet laten in een stil protest de 4 in een 5 te veranderen. En schreef daarna 'prima' onder het briefje. Beter dit dan het gevecht met Jester aan te gaan.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2021 - 22:43 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx kneep zijn ogen iets samen. Had hij nou echt het gore lef om te refereren naar Jesters litteken? Hoe wist hij überhaupt dat dat bij Onyx vandaan kwam? Deze hele houding van 8175 verbaasde hem. Een week geleden piste dat jong nog in z’n broek van angst rondom hem. Het zat hem niet lekker. Als hij niet meer bang was, wie garandeerde dan dat hij zijn bek hield over Fire?
          Nou – hij zou hem vannacht maar een héél heftige droom geven om nog maar eens te onderstrepen wat er zou gebeuren als hij zijn mond voorbij praatte. Hij haalde zijn kunstwerk weer van 8175’s tafel af en deed het in zijn tas, voor die idioot daar ook nog wat mee deed.
          Hij voelde de drang om met Jester te praten.
          Dat geintje met Toph kwam wel een andere keer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    De hele les bleef Onyx een vreemd gevoel over 8175 houden. Het was alsof de jongen opeens niet meer bang voor hem was en hij had zelfs heel casual gevraagd hoe zijn weekend was. Een vraag die niemand hem ooit stelde, waardoor hij de jongen eerst een paar tellen ongelovig had aangestaard. Uiteindelijk had hij maar een antwoord gemompeld, maar hij wist niet echt wat hij met de situatie aan moest en wat de jongen in vredesnaam van plan was.
          Toen de les was afgelopen, ging hij dan ook naast Jester lopen op weg naar het lokaal. ‘Die naamloze doet fucking raar,’ mompelde hij, terwijl hij over zijn schouder naar de jongen keek, die naast Merrin liep.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij keek heel even naar Adam en Darian, die vlak naast hem stonden. Yrla was met Vienna weggelopen na de les, iets wat hem niet in de koude kleren was gaan zitten. Na het gesprek van gisteravond maakte Merrin zich toch wel zorgen om Vienna en wat voor invloed ze zou hebben op Yrla. "Klaar voor?" vroeg hij de anderen. Merrin keek even naar Adam. "Kan jij een teken geven als Romeo eraan komt? Iets van achter je hoofd krabben of zoiets."
          Merrin glimlachte even naar zijn beste vriend. Hij was best nerveus merkte hij en hij hoopte echt dat hij de confrontatie met Romeo niet aan hoefde. Hij wist niet of hij zich voor kon doen als Vienna, of het hem lukte om Romeo te misleiden. Maar ze gingen het gewoon proberen. En als Vienna erachter kwam wat ze gedaan hadden, dan zag hij wel weer verder.
          Even keek hij of er niemand was, voor hij zichzelf weer terug in Vienna veranderde. Het voelde niet helemaal prettig om in de huid van zijn zus rond te lopen, maar Merrin probeerde zichzelf ervan te overtuigen dat dit voor een goed doel was.
          Hij kreeg zijn zus terug. Hij moest haar bevrijden.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 20:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze was nogal verrast geweest toen Yrla na de les vroeg of hij haar kon spreken. Ze had heel even naar Toph gekeken, maar zijn vraag absoluut niet afgeslagen. Ze was benieuwd waar hij mee op de proppen kwam, aan zijn ernstige gezicht te zien, was gisteravond precies zo gelopen als ze gehoopt had. Dat gaf haar voor een moment een gevoel van overwinning, tot ze haar belofte aan Nish herinnerde. Ze rolde even met haar ogen en zuchtte. Ergens was het jammer dat Nish de fun verpestte, want blijkbaar had ze een goede eerste stap gezet. Ze was nieuwsgierig tot hoe ver ze had kunnen gaan. Maar beloofd was beloofd
          "Ik weet niet wat ik moet doen, Vie," zuchtte de jongen naast haar. Hij begon pas met praten, toen ze een beetje verwijderd waren van de school, iets wat ze begreep met Jester of Onyx (of Toph) in de buurt. Ze zag hem ook even over zijn schouder kijken, wat Vienna maar niet kopieerde. "8175, het is zo duidelijk dat hij achter Merrin aan zit. Maar Merrin ziet het niet en zegt dat ik spoken zie." Vienna beet even op haar onderlip. Ze had zich voorgedaan als vriend gisteren en blijkbaar had Yrla verder niemand om mee te praten, anders was hij niet naar haar gekomen. De verleiding was nog groot om verder te stoken, maar het mocht niet.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 21:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het gebeurde voordat hij er erg in had – dat hij naar Merrins hand reikte en een kneepje gaf.
          ‘Het komt goed. Ik hou het in de gaten en geef een seintje als Romeo in de buurt komt.’
          Hij wierp een blik in Merrins blauwe ogen, waardoor hij amper merkte dat hij de gedaante van zijn zus had aangenomen.
          ‘Denk aan dingen die je blij maken, weet je nog. Witlofquiche. Aardbeien. Zwemmen. Lekker lezen op een rustig plekje in de zon. Mijn sixpack.’ Hij flapte het grapje eruit voor hij het er erg in had en voelde zijn wangen gloeien. ‘Uh, sorry. Oude gewoontes.’ Toch grijnsde hij scheef. ‘Die van Yrla dan maar.’
          Hij liet Merrins hand los en keek even naar Darian, die hij compleet vergeten was.
          ‘Succes!’
          Hij zag de jongen vreemd fronsen en liep gauw bij het tweetal weg. Dit was niet het moment voor een uitleg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij had besloten maar gewoon op hun gesprek van gisteren door te zetten. Dat was de beste keuze en het slimste om Vienna bezig te houden. Hij wist nu dat ze gelogen had gisteren, zich gewoon vriendelijk voor had gedaan. Maar misschien was het wel even haar verdiende loon om te doen alsof hij het niet doorhad dat dit niet echt was. Tot zijn verbazing zuchtte het meisje naast hem. "Ik weet niet of ik wel de persoon ben naar wie je moet komen met dit, Yrla. Misschien kun je beter naar Fayr gaan, of zoiets."
          Yrla keek even verward en verbaasd naar Vienna. Hier was ze gisteravond toch naar hem voor gekomen? "Maar.. Je zei gisteravond dat ik naar je mocht komen als ik je nodig had. En Fayr, wel die zegt dat ik me niet zoveel zorgen moet maken, die ziet het niet." Hij had eigenlijk geen idee wat Fayr ervan vond, hij had zijn vriendin er helemaal niet over gesproken. Was eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee om te doen. Fayr had altijd voor hem klaargestaan en om een of andere reden was ze een fijn iemand om mee te praten. "Tja, dat was voor een klein kaboutertje me terug floot," zei het meisje met een glimlach.
          Yrla knipperde even met zijn ogen. Als dit nog altijd een spelletje was van Vienna, was ze er echt erg goed in. De manier waarop ze naar hem keek, was namelijk niets kwaads in de zin te zien. Vienna sprong op een laag muurtje waar ze langs liepen en ging daar zitten. "Kijk Yrla. Ik sta nog steeds achter wat ik zei gisteravond. Je moet echt oppassen voor de naamloze. Hij wil duidelijk wat van Merrin en ik denk niet dat het hem kan schelen dat jij er bent. Als je echt van Merrin houdt, moet je ervoor gaan." Yrla had een beetje naar gevoel bij haar woorden. Ja, dat was eigenlijk waar ze het gisteravond over hadden gehad, dat hij voor Merrin moest gaan. Na zijn gesprek met Merrin, Adam en Fox had hij het gevoel gehad dat hij niet moest geloven in de woorden die Vienna had gezegd. Maar het enige wat Vienna eigenlijk had gedaan was hem aanmoedigen dat hij voor Merrin moest gaan, iets wat Fox daarna in twijfel had getrokken. Of hun relatie wel iets was. Of hij niet beter voor iemand anders kon gaan. Er was eigenlijk niets negatiefs aan hun gesprek geweest.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 22:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Maar ik zal eerlijk bekennen dat ik een tweede agenda had," zei ze met een zucht. Zo saai dit.. Vienna wilde echter geen problemen met Nish, ze had de jongen hoog zitten. Hoewel ze niet de diepste geheimen met elkaar deelden, was zijn gezelschap wel iets wat ze waardeerde. "Maar je beschermengel heeft me teruggefloten. Dus we kunnen beter niet praten, voor hij denkt dat ik zit te stoken in jullie relatie. En ik heb geen zin in problemen met hem."
          "Mijn beschermengel?" vroeg de jongen met opgetrokken wenkbrauw. Ze merkte dat er wat sarcasme erbij kwam kijken en ze moest grinniken om zijn gezicht. Opeens herinnerde ze dat Nish had gezegd dat hij nog altijd een zwak had voor de jongen. Ze keek even naar de jongen voor haar en kon het niet laten. Ze wist van Nish spijt tegenover hem, wat er gebeurd was tussen hen. Dat Nish een excuusbrief had geschreven (die nooit was aangekomen dankzij Toph) en misschien moest ze haar vriend maar een dienst bewijzen. Dan was ze niet aan het stoken toch? In ieder geval niet in eigen belang. "Ja, je beschermengel. Iemand met de macht om mij te laten stoppen met haar plannen, omdat ze hem waardeert. Er is blijkbaar nog iemand daarbuiten die naar je omkijkt, Yrla. Iemand die stiekem nog heel veel om je geeft." Ze knipoogde even naar hem en sprong van het muurtje en liep van hem weg. Zo, dat was alles wat ze voor Nish kon doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla zijn gedachten raasden als een dolle door hem heen. Waar had Vienna het over?! Dit hele gesprek was een enorme fout geweest. Het had moeten zijn om Merrin te helpen, maar Vienna had zijn hele hoofd weer op zijn kop gedraaid. Opnieuw leek ze goudeerlijk tegenover hem. En hij had geen flauw benul wat hij met deze informatie aan moest. Hij had een beschermengel? Iemand die Vienna haar plannen had onderbroken? De jongens hadden dus toch gelijk gehad, Vienna was iets van plan geweest. Maar was dit ook onderdeel van het plan? Het leek niet zo, Vienna was duidelijk niet met haar erover te praten.
          Hij keek even naar het meisje dat van hem wegliep en bedacht zich dat hij haar hier niet mee weg liet komen. Hij trok even een sprintje en greep het meisje bij de hand. "Oké, Vienna. Ik vind dit niet grappig meer. Is dit zogenaamd onderdeel van je plan?" Yrla merkte dat hij lichtelijk geïrriteerd klonk. Vienna grinnikte echter alleen door zijn woorden. "Weglopen van jou? Dat zal me niet echt helpen denk je niet? Ik had het juist wel gezellig gevonden als we wat dichter waren geworden." Yrla liet Vienna geschrokken los, toen ze iets dichter op hem ging staan en deed een stap achteruit. Hij walgde al direct van het idee, maar Vienna keek hem nog altijd met diezelfde grijns naar haar. "Dus iemand heeft me gered van jou?" Vienna zei niets, maar haar blik sprak boekdelen. "Wie?" vroeg hij gebiedend. Hij was toch wel nieuwsgierig wie Vienna kon stoppen. "Ach, kom op, Yrla. Het zou niet eerlijk zijn tegenover je beschermengel als ik hem aan je verklap toch?"
          Ze leunde iets dichter naar hem toe en fluisterde zachtjes richting zijn oor. "En ik denk dat je zelf ook heus wel kan bedenken wie." Met dat antwoord liep ze weer van hem weg met een 'dag Yrla' de jongen totaal perplex achterlatend. Voor een moment vergat hij dat hij Vienna moest afleiden hier, dat hij het voor Merrin deed. Hij keek het meisje ongelovig achterna, terwijl ze in de richting van de campus liep. Wie kon Vienna stoppen? Wie gaf om hem? Merrin natuurlijk, maar die zou nooit dat effect hebben op Vienna. Net als Fayr. Fersephone zag hij er niet voor aan om dit zo voor hem op te lossen en die had vast wat gebroken als ze het wel had geprobeerd op te lossen. Voor een moment fladderde zijn hart op, bij de gedachte dat het misschien wel Jester was die zijn beschermengel was. Maar die gedachte werd vrijwel direct overschaduwt door een enorme zwarte wolk. Jester bestond niet meer. Zijn oude vriend was al lang geleden gestorven. De Jester die er nu rondliep was niets anders dan een griezelige afspiegeling van wat de jongen ooit geweest was.
          Met zijn hoofd in de wolken liep hij terug naar de campus, terwijl hij probeerde te bedenken wie hem ooit zou kunnen beschermen. Maar hij kwam absoluut niet op het antwoord...


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Had Adam een sixpack? Hij kon niet voorkomen dat hij het zich toch af vroeg. Hij had Adam nog nooit zonder shirt gezien. De jongen ging namelijk nooit mee zwemmen en met het omkleden met gym had hij er eigenlijk niet op gelet. Merrin voelde een hoogrode blos naar zijn wangen stijgen, toen hij het zich probeerde in te beelden. Hij liep gauw met Darian mee en schudde het beeld van zijn netvlies af. Daarbij probeerde hij te negeren dat hij het om een of andere reden warm had gekregen bij die gedachte.
          Een beetje ongemakkelijk keek hij dan ook naar de blonde jongen naast hem en besloot maar de leiding te nemen om er toch nog iets van te maken. Merrin deed snel zijn contactlenzen in (voor het geval dat), leunde daarna nonchalant tegen de muur en ging net iets dichter op Darian staan dan nodig was. "Zo.." begon hij, om de ongemakkelijke stilte toch maar te onderbreken, en het te laten lijken of ze een gesprek hadden. "Hoe was je dag?"


    It's never gonna happen, Guys.