• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna


    "D-d-dat hoeft denk ik niet," zei hij een beetje ongemakkelijk toch wel door de situatie. "Ik zit middenin mijn toneellessen, maar we zijn nu vooral bezig geweest met de basisemoties en nog niet bij - uhm- verliefd?" Zijn mentor schoot wat hem betreft geen ene reet op, ze liepen al wekenlang vast op boos, maar met Maxwell had hij wel kleine dingetjes al uitgeprobeerd. Hij had een paar opdrachten gehad mensen te bekijken qua gedrag en dan proberen een van hun vrienden voor de gek te houden. Al focuste hij met Maxwell vooral op de perfecte kopie, zelfs zo perfect dat hij de afgelopen weken elke keer met een blos op zijn wangen terug kwam, omdat hij meisjes naakt had moeten bekijken.
          Nu kende hij Marise als geen ander, maar Vienna was even een ander dingetje. Vienna was gemeen, brutaal en arrogant. Hij wist niet zeker of hij dat kon. Merrin keek even naar Darian. "Al zou het vast wel helpen als je naar me kijkt alsof ik jouw geliefde ben en niet een of andere oude oma."

    [ bericht aangepast op 16 juni 2021 - 22:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam beet even op zijn wang, toch wel teleurgesteld dat Merrin er niet in meeging en ze niet eerst gewoon een beetje lol konden hebben. Plotseling prikten zijn ogen en miste hij zijn eigen vriendje ontzettend erg. Dit was vast hilarisch geweest om samen te doen. Er hadden al een paar stompzinnige flirtzinnen door zijn hoofd gespookt waarvan hij had gehoopt dat Merrin er op zijn minst om kon grinniken. Dat Darian er met zijn neus bovenop stond, kon hem niets schelen.
          ‘Okido.’ Hij probeerde weer wat van zijn ontbijt weg te werken, maar hij had niet zoveel honger meer. Toch pakte hij het bakje yoghurt vast zodat hij daar naar kon kijken terwijl hij zijn tranen weg probeerde te knipperen.
          Hij hoorde dat Darian dichter naar Merrin toe liep en keek tussen zijn wimpers door naar de twee anderen. Darians blik gleed aandachtig over Merrin – of Vienna.
          ‘Wauw, bizar dit zeg.’
          Darians lippen krulden om in een glimlach. Niet bepaald een hartverwarmende, maar het was iets?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    Hij voelde zich nogal ongemakkelijk onder Darians blik. Koortsachtig dacht Merrin na over de aantekeningen die hij over Vienna had gemaakt. Hij was allang blij dat in de lessen van Maxwell hij in ieder geval had leren lopen op hakken, want anders had hij nu meteen staan wankelen. Ietwat onwennig zette hij een stap achteruit. Vienna liep altijd heel zelfverzekerd, maar wel met een rustige tred. Merrin probeerde even onwennig een rondje uit op haar hakken, maar had al snel de pas te pakken.
          Hij liep terug naar Darian. Hij vond het moeilijk om naar de jongen te glimlachen. Als hij zo naar was, hoe kon hij dan vriendelijk zijn. Schuin achter hem zag hij Adam op de tafel zitten. Hij voelde automatisch een glimlach op zijn gezicht groeien en daarmee keek hij naar Darian. Misschien moest hij gewoon maar doen alsof Darian Adam was, dan was het waarschijnlijk veel makkelijker om met de ander te flirten. "Hoi, Darian," zei hij zacht en vriendelijk. Merrin zijn stem sloeg een keer over, terwijl hij zocht naar de goede stem. Maar uiteindelijk kreeg hij de wat zoete stem van Vienna over zijn lippen. "Wat fijn je weer te zien." Hij keek even naar Adam en toen naar Darian. Hij wist ook heus wel dat dat Marise was, dat dat zijn zus was dit hij net had laten horen. En hij schrok een beetje van de vriendelijkheid in de stem en hoe graag hij die eigenlijk wilde horen. Er ontstond een brok in zijn keel, dus schudde hij gauw zijn hoofd en keek naar de blonde jongen voor hem.
          "Klinkt niet echt als iets wat Vienna zou zeggen of niet? Hoe is jouw band met Vienna eigenlijk? Moet ik gemeen doen of juist niet?"

    [ bericht aangepast op 16 juni 2021 - 22:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Meestal is ze wel bitchy ja,’ antwoordde Darian.
          Adam gleed van de tafel af om dichterbij de jongens te staan.
          ‘Je doet het hartstikke goed, Mer. Misschien een beetje té goed zelfs. Het plan is dat Romeo jullie alleen van een afstandje ziet hè, dus die hoort toch niet wat je zegt. Je kan in geuren en kleuren vertellen over hoe heerlijk je aardbeien vindt smaken of dat je niet kan wachten tot het je verjaardag is omdat je vriendje dan speciaal witlofquiche voor je gaat maken. Denk gewoon aan iets wat je blij maakt, dan ga je vanzelf oprecht glimlachen. Een paar zwoele blikken en gepruts aan de boord van zijn overhemd en Romeo ziet wel dat jullie geen ruzie aan het maken zijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    Hij keek even verbaasd naar Adam. Hoe wist die dat WitlofQuiche zijn lievelingseten was? Het was iets wat Marise altijd voor hem maakte, speciaal voor hem. Bij de herinnering alleen al gleed er een glimlach op zijn gezicht. Het was niet iets wat hij Adam verteld had, maar blijkbaar zijn alter ego wel. "Oké, dat kan ik wel," zei hij zelfverzekerd. Hij keek even met een grote glimlach naar Darian en toen terug naar Adam. "Goed, vanmiddag. Langs de zijkant van de school. Het is de route terug naar het Rhinos house, maar nog wel een beetje verdekt. Grote kans dat hij ons ziet, terwijl we ook weer niet open en bloot staan," zei hij zelfverzekerd. Hij kon dit. Als Adam het zei, dan kon hij dit.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian was een beetje verbouwereerd door het plotselinge zelfvertrouwen van de jongen, maar hij vond het oefenen ook hoogst ongemakkelijk. Hij wierp even een vertwijfelde blik op Adam, maar die leek het prima te vinden.
          ‘Goed dan,’ zei Darian. ‘Dan zien we elkaar daar vanmiddag.’ Hij knikte even naar Adam, die vandaag een beetje anders leek te doen dan normaal, al kon hij zijn vinger er niet op leggen. ‘Eet smakelijk,’ vervolgde hij, aangezien de jongens hun ontbijt hadden genomen.
          Zelf had hij dat voor die tijd al opgegeten.
          Hij knikte de twee gedag en verliet het lokaal.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam keek de jongen na en schudde een beetje verbouwereerd zijn hoofd. ‘Je moet me toch eens uitleggen hoe wij vrienden zijn geworden,' zei hij op fluistertoon tegen Merrin. 'We moeten denk ik maar eens een lachworkshop gaan doen.'

    [ bericht aangepast op 16 juni 2021 - 23:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    "Ik heb eigenlijk geen idee," zei hij eerlijk, terwijl hij naar de dichte deur keek waar de jongen was verdwenen. Hij keek even terug naar aarzelde voor een moment. Toen keek hij toch met een glimlach naar zijn beste vriend. "Ik ben blij dat je er bent, Adam. Ik had echt niet geweten hoe ik dit zonder jou had moeten doen. Dat idee van de witlofquiche was slim. Ik geloof niet dat ik dat mijn beste vriend verteld heb."
          Merrin keek even naar de zwartharige jongen en beet even op zijn onderlip toen hij naar de jongen keek. "Het maakt me een beetje nieuwsgierig wat ik allemaal met je gedeeld hebt. En wat je met mij - wel, die andere Merrin - allemaal gedaan hebt." Merrin voelde een blos op zijn wangen stijgen. "Als je je er goed bij voelt het te vertellen natuurlijk. Als het te moeilijk is, dan komt het wel een keer."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte terwijl een warm gevoel zijn buik vulde. ‘Ik ben blij dat ik kon helpen.’ Eigenlijk wilde hij vragen waarom Yrla was weggegaan, maar misschien vond Merrin dat zelf ook wel vervelend en hij vroeg nu duidelijk naar leuke dingen. Hij zag dat zijn vriend weer terugveranderde naar zijn eigen gedaante en ook aan zijn ontbijt begon.
          ‘Ik vind het niet erg om erover te praten,’ zei hij. 'Het zijn de beste herinneringen die ik heb.' Eigenlijk vond hij het juist wel fijn, hij hoopte ergens dat hij de jongen kon laten horen hoe gelukkig ze samen waren geweest en dat Adam hem dat hier ook zo graag wilde maken. ‘We praatten eigenlijk over van alles. Gewoon leuke dingen – over wat leuk zou zijn om met onze gaven te doen, of hoe het zou zijn als we superhelden werden na Experium, of naar welke tijd we zouden gaan reizen samen. En ook wel over dingen die we moeilijk vinden. Je hebt me veel verteld over vroeger – over je vader bijvoorbeeld en over je zus. Soms lees ik je voor uit Mathilda,’ zei hij met een blos. ‘Dat… vind je altijd fijn. En we hebben ook gepraat over de nare dingen die we hebben meegemaakt. Hoe het thuis ging met Richard en hoe Marisse werd weggehaald… en ik heb verteld over dat ik vroeger gepest werd. We konden altijd alles aan elkaar kwijt, dat was heel fijn, en de laatste tijd gingen we vaak samen of met Fox het bos in zodat je minder bang werd om de regels te overtreden. Dat ging super goed.’ Hij vouwde zijn handen in zijn schoot omdat hij bang was anders Merrins hand vast te pakken. ‘En dingen die we samen deden… We zwommen vaak samen. En verder hebben we ook hele… romantische dingen gedaan,’ zei hij met een blos. ‘Onze dates waren altijd ontzettend leuk en je bedacht hele originele dingen.’

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 13:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Want Merrin categoriseer jij onder "een uitdaging die voldoening geeft"?' vroeg Jester met opgetrokken wenkbrauwen. Hij spuugde de tandpasta in de wasbak en spoelde zijn mond. 'Of eerder dat we Yrla's wraak daarvoor ontlopen? Daar zit wat in namelijk.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Yrla’s wráák? – Nou daar ben ik de vorige keer dan zeker doorheen geslapen. Nee Toph wordt dan de uitdaging die voldoening geeft – 8175 en Merrin worden gewoon onze toetjes? Met Yrla’s dilemma of hij wel of niet moet ingrijpen als kers op de taart?’ Hij kreeg al helemaal zin in de dag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Wauw, zijn andere ik had veel verteld. Maar misschien was dat ook wel logisch als ze in een relatie waren. Ze klonken heel erg hecht en Merrin kreeg een glimlach op zijn gezicht bij het horen van de leuke dingen die Adam over hen vertelde. Hij las voor uit Mathilda, dat feit bleef hangen in zijn hoofd. Als hij dat verteld had... Dat was een van zijn mooiste herinneringen met Marisse, een van de herinneringen die nu nogal verbleekte door het kreng wat zijn zus was geworden. Voor heel even betrok zijn gezicht, maar al snel trok Merrin zijn gezicht weer in de plooi.
          "We gingen zwemmen?" vroeg hij ongelovig. Hij was nog nooit met Adam wezen zwemmen, iets wat Adam niet meer deed na zijn bijna verdrinking. Het was iets wat Merrin goed kon begrijpen, maar wat hij wel jammer vond dat hij niet met zijn beste vriend kon doen. Hij sprong enthousiast op, waardoor hij zijn brood per ongeluk op de grond liet vallen. Gehaast raapte hij het op en mompelde iets over de vijf seconden regel. "Kunnen we vanmiddag gaan zwemmen? Dat heb ik altijd al samen met jou willen doen," gaf hij toe met een blos. "En dan kun je me dan meer vertellen. Niet over mijn herinneringen natuurlijk of de jouwe, maar wel andere dingen..." zei hij een beetje ongemakkelijk.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Dat lijkt me heel leuk! Ik had vannacht alleen al toegezegd om vanmiddag wat met Nish te gaan doen, maar we kunnen morgenmiddag wel zwemmen?’ Hij kreeg het warm bij de gedachte om Merrin weer in zijn zwembroek te zien en wist niet of het een heel goed idee was, maar Merrin klonk ontzettend enthousiast en het leek hem gewoon gezellig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Iemand heeft ons gisteren neergeslagen. Yrla kan het best geweest zijn. Maargoed, hij kan niet altijd blijven rennen. Uiteindelijk halen we hem in, dat weet hij ook best.' Jester haalde zijn schouders op. 'Best hoor, ga ik gezellig met z'n kameleon klessebessen. Misschien dat ik die er wel warm voor kan laten lopen om voor Sogat's neus te gaan strippen ofzo. Lijkt me best vermakelijk. Of áls Sogat. Da's nog beter.' Hij grinnikte. 'Ja oké, daar heb ik wel zin in. Wat wil je met Toph?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Je gaat met Nish wat doen?" vroeg hij verbaasd. "Is dat wel slim?" vroeg hij voorzichtig. Hij had de verhalen gehoord van Yrla. En soms zag hij hoe Nish met Vienna, Rhyn en Toph omging. Het voelde niet goed om Adam te laten gaan naar iemand die zoveel tijd doorbracht met mensen die absoluut niet te vertrouwen waren.


    It's never gonna happen, Guys.