• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Arithmancy lokaal naast Casper • Achter Elsie en Noah


    Daphne die bang is voor vissen. Isa grinnikte nog wat in zichzelf en bedacht dat dit misschien wel de manier was om met de komende grapjes om te gaan. Ze moest gewoon aan dit verhaal denken en dan stelde het vast niets voor. En anders als dat niet werkte, kon ze nog altijd op zoek naar een andere manier van wraak nemen. Misschien was er wel een potion om Daphne nachtmerries te bezorgen, dan moest ze gewoon 'per ongeluk' een drupje in haar glas laten zakken en droomde Daphne de hele nacht over vissen. Ze wist alleen nog niet hoe per ongeluk dat drupje er kwam. Misschien wilde Casper wel helpen.
          Ze wilde het net aan de jongen vragen, toen ze plots zijn woorden horen die hij tegen Noah zei. Wacht, wat?! Ze blikte even ongelovig tussen Noah en Casper heen en weer. Had Noah een crush op Casper? Dat kon ze zich echt niet voorstellen. Maar tot haar nog grotere verbazing ging Noah ook nog eens in op het voorstel van Casper. Ze keek hem even ongelovig aan en toen hij haar een nogal wanhopige blik stuurde, snapte ze er al helemaal niets van. Dit was toch dan wat hij wilde? Of vond hij het spannend of zoiets?
          De rest van de les was Isabella een beetje uit haar doen. Viel Noah op jongens? Op Casper?! Ze kon zich niet herinneren dat ze Noah ooit zoiets had horen zeggen. Maar goed, eigenlijk hadden ze nooit met elkaar over een liefdesleven gesproken. Het bestond simpelweg gewoon niet. Dat Noah echter op jongens viel, vond ze wel erg dat ze dat gemist had. En misschien moest ze straks maar haar excuses daarvoor aanbieden. Het voelde wel als iets belangrijks namelijk.

    Na de les hield Isabella Noah aan. Ze haakte haar hand in zijn arm en trok hem iets weg uit de menigte. Zo konden ze wel praten, terwijl ze rustig naar het volgende lokaal liepen. "Wat was dat nou net in de les?" vroeg ze zachtjes aan hem. "Ga je echt met Casper op date? Ik wist helemaal niet dat je hem leuk vond."

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 17:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    Op weg naar de volgende les met Isabella


    Hij staarde rest van de les maar wat voor zich uit terwijl de uitleg van de professor totaal niet meer binnenkwam.
    De opluchting was dan ook héél groot als de bel eindelijk luidde als teken dat het erop zat, en voordat hij het beseft werd hij uit de menigte getrokken door Isabella.
    Een kleine jammer ging over zijn lippen. 'Tuurlijk val ik niet op Casper!' Ik val op jou maar dat zie jij gewoon niet. Zou ze het eigenlijk ooit inzien? Of moest hij het toch maar eens uit zijn hoofd zetten? 'Ik dacht dat ik hem zo tot zwijgen zou krijgen. Maar dat was dus blijkbaar een hele slechte keuze. En wist ik veel dat die gozer blijkbaar wel op jongens valt.' Of zou hij het zelf ook niet menen? Oh please, hopelijk meent hij het niet. Hij sloeg een hand voor zijn ogen en keek dan opzij naar haar. 'Ik sluit mezelf wel op in de leerlingenkamer vanavond.' Er zat niets anders op.

    Isabella Fitzgerald
    Op de de gang met Noah


    "Wacht," zei ze verward, door alles wat Noah zei. "Dus je valt niet op jongens?" Vroeg ze voor de zekerheid. Het was inderdaad niet slim geweest erop in te gaan, maar ze snapte niet dat Noah het niet aan had zien komen. Isabella zag Casper tot alles in staat, zo ook dit.
          "Ik weet niet of dat gaat werken," zei ze zachtjes."Casper is waarschijnlijk slim genoeg om langs de raaf te komen, die komt je gewoon halen." Isa liep met Noah de gang uit, terwijl ze de volgende indoken. Isa dacht aan de woorden die Casper had gezegd. "Ik zou gewoon gaan als ik jou was, anders laat je je wel heel erg kennen. Ga anders gewoon er samen heen, doe even een half uur iets en dan piep je ertussen uit en kom je mij of Vinnie opzoeken. Het zou jammer zijn als je het hele feest mist door dit toch?"


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    Op weg naar de volgende les met Isabella


    Hij keek haar haast ontzet aan. 'Dacht je dat ik op jongens viel?' Great, helemaal geweldig. 'Want dat doe ik dus niet om héél duidelijk te zijn.'
    Laat dat nu maar duidelijk zijn. 'Pf, waarom moest ik ook bijdehand doen.' Nu moest hij met Die Casper naar dat stomme feest, dat hem overigens ook langs geen kanten boeide, maar uiteindelijk zou hij het wel overleven. Toch? En zoals Isabella zei, dan gaat hij gewoon hen opzoeken.
    'Dat ie maar mooi van mijn lijf blijft.' Oh, help. Hij keek dan wat schamper opzij naar haar. 'Je had het wel héél gezellig met hem, he?' Puh

    Isabella Fitzgerald
    Op de de gang met Noah


    Ze zag Casper er om een of andere reden niet voor aan om aan Noah te zitten. Waarom wist ze niet, maar dit leek allemaal een grote grap te zijn. Toen ze er iets van wilde zeggen, gooide Noah het onderwerp ineens op haar. De manier waarop hij haar aankeek en de toon in zijn stem bevielen haar niet. Even kneep Isa haar ogen tot spleetjes. Was hij nu... jaloers?
          "Mag dat dan niet?" vroeg ze op een scherpe toon. Ze was benieuwd wat Noah daarop zou antwoorden. Ja, ze had het blijkbaar leuk gehad met Casper, wat haarzelf ook verbaasde. Maar hij was vanmorgen best... aardig.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 19:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    Op weg naar de volgende les met Isabella


    Hij trok een gezicht als ze hem aankeek met samengeknepen ogen. Dat voorspelde niet veel goeds. En hij had nu ook geen zin om te gaan kibbelen.
    'Hey, ik ben niet degene die jou dingen gaat verbieden.' Hij sloeg zijn armen over elkaar terwijl ze halverwege de hal stonden richting de les van Transfiguratie.
    'Maar je weet net als ik welke reputatie hij heeft.' Hij haalde zijn schouders op. 'Kunnen we er alsjeblief over kappen?'

    Isabella Fitzgerald
    Op de de gang met Noah


    "Natuurlijk weet ik wat voor reputatie hij heeft, maar in tegenstelling tot jou heb ik geen date met hem vanavond." Ze was heus wel voorzichtig en ze lette heus wel op. Dat wist Noah ook dondersgoed. Jongens waren niet haar ding en ze moest niets van ze. Dat ze Casper aardig had gevonden, verbaasde haar net zo erg als hem.
          Isabella keek even peilend naar Noah. Ze wist ook niet zo goed waar hij mee wilde kappen. Ze had hem een gewone vraag gesteld toch? Hij deed zelf zo naar al de hele ochtend en ze vroeg zich gewoon af wat er aan de hand was. Was dat zo vreemd? Al kon ze aan hem zien dat hij het gesprek op het moment niet zo fijn vond. Isa zuchtte even diep en probeerde haar scherpe houding weer een beetje van zich af te schudden. "Weet je het zeker? Het voelt namelijk alsof er iets aan de hand is, maar zo kan ik je niet helpen."

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 20:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    Op weg naar de volgende les met Isabella


    Hij sloeg zijn ogen even op, ook al had ze compleet gelijk. Had hij een date aan zijn been. Met een jongen. Zijn aller eerste date is met een jongen. Geweldig.
    Hij verstarde even bij haar opmerking over het feit dat er iets aan de hand is. Zwijgend staarde hij haar aan. Veel te lang. Wel, Isa, het zit zo... Ik vind jou heel leuk maar jij ziet het niet. En ik wou dat ik gewoon met jou op date kon naar het feest maar waarschijnlijk zou je toch nee zeggen. En dus blijf ik maar rond je fladderen in een omhulsel van zelfmedelijden. Hij haalde moeizaam een glimlach boven. 'Maak je maar niet druk. Ik heb gewoon slecht geslapen. Je weet wel...Ik en een eerste schooldag.' Laaaaaaaame.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 20:34 ]

    Lane Favian Thornton
    Seventeen      •       Gryffindor      •       @ Gryffindor table      •       with Brenn & Andreas

          Lane trok een wenkbrauw op na de woorden van Andreas en schudde kort zijn hoofd. Blijkbaar zaten er wat gaten in het geheugen van Andreas door zijn drankgebruik want Lane was er van overtuigd dat zijn beste vriendin hun kleding gisternacht meegenomen had. "Weet je dan niet meer dat Kyra onze gewaden meegenomen had gisteravond?" probeerde Lane zijn vriends geheugen op te frissen. Lane schudde zijn hoofd als antwoord op zijn volgende vraag over de les. Zelf was hij het eerste uur vrij, al was hij sowieso niet komen opdagen mocht dat wel heben gehad. Eerst maar eens koffie, daarover gesproken keek hij toe hoe Andreas zowel zijn koffie als brood in een keer naar binnen probeerde te werken. Lane kon het niet laten om in de lach te schieten om de manier waarop Andreas' koffie zowat uit zijn neus kwam, in de richting van Brenn. Hij klopte hem kort op zijn rug toen hij begon te hoesten. "Lekker bezig zie ik al," grijnste de jongeman voordat hij zelf ook een slok van zijn koffie nam.



    "I choose being real over being perfect."

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 21:14 ]


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    Isabella Fitzgerald
    Op de de gang met Noah


    "Oke, als jij het zegt," zei ze onzeker. Isa was er niet helemaal van overtuigd dat dat het was, maar als Noah niet erover wilde praten. Ze schonk hem even een kleine glimlach voor ze hem wenkte in de richting van hun volgende lokaal. Ze was nog niet helemaal overtuigd dat dit het probleem was, maar misschien maakte ze nu dingen moeilijker dan het was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Elsie Bee
    Transfiguratie met Noah

    Elsie had half naast, half achter Isa en Noah gelopen en had daardoor het gesprek goed mee kunnen luisteren. Ze pakte Noah's arm toen ze het lokaal binnengingen en ging op één van de stoelen zitten, en zorgde dat hij naast haar kwam zitten. 'Dus. Ik hoorde je gesprek net, en nu vroeg ik me het volgende af: vind jij Isa leuk?' vroeg ze uiterst zachtjes, maar op zo'n geluidsniveau dat Noah het hopelijk wél kon horen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Nomad haalde zijn schouders op. Zijn blik gleed naar de klok en hij zag dat als hij nu niet een dutje zou doen, hij er niet genoeg tijd meer voor zou hebben.
    'Ik ga tukken,' zei hij met een kleine zucht. Hij vond het helemaal niets om ruzie met Roman te hebben, maar hij wilde ook niet langer over het onderwerp praten. Het spookte door zijn hoofd dat Roman oprecht had overwogen dat hij op mannen viel en dat maakte de situatie alleen nog maar erger. 'Ik zie je straks wel weer.' Hij liep richting de trappen en liet Roman achter in de leerlingenkamer terwijl hij met twee treden tegelijk omhoog liep en zich in hun slaapzaal op zijn bed liet ploffen - die nog onbeslapen was.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 22:53 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    in de les Transfiguratie met Elsie


    Hij schonk haar een zwakke glimlach terug, ergens opgelucht dat ze niet verder vraagde maar tegelijkertijd wat teleurgesteld dat ze niet verder een poging deed. Logica. Terwijl ze verder wandelden, trok Elsie hem deze keer mee en werd haast gedwongen om opnieuw naast haar te gaan zitten. Meisjes zijn soms zo eng.
    Toen ze haar vraag stelde, die echt uit het niets kwam, liep zijn hoofd knalrood aan. 'W-w-waar heb je het over?' Stamelde hij terwijl zijn blik even naar Isabella ging die maar opnieuw een plaatsje zocht. Eerst werd ie half gekoppeld aan Casperw en nu kreeg hij deze vraag. Help
    . Ik wou het net goedmaken om deze keer wél naast haar te zitten. En nu hopen dat ze niet verder vraagt.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 9:08 ]

    Elsie Bee

    'Nou... Zoals ik het zeg. Je klonk wat jaloers. Maar misschien heb ik het fout, hoor.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    in de les Transfiguratie met Elsie


    Inwendig was hij aan het sterven als ze begon over dat hij jaloers overkwam. Het was dus in ieder geval opgevallen. wees nu gewoon chill. 'Jaloers? Die gozer werkte gewoon serieus op mijn heupen. Constant dat gekwebbel in de les.' Werd ie oprecht ambetant van. 'En iedereen weet welke reputatie hij heeft, dus is het zo vreemd dat ik mij dan wat zorgen maak?' Schitterend antwoord. En nu ander onderwerp, Elsie. 'Heb jij notities kunnen maken van het laatste half uur?' Hij keek haar wat liefjes aan met puppy ogen.