• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    Elsie knikte. 'Je hebt gelijk. Maar ik heb niet notities voor je, helaas. Ik kan straks na de lessen wel vertellen wat er allemaal werd gezegd?' Ze glimlachte, bleef even stil en zei toen: 'Hé, als je het er wel over wilt hebben... Ik wil je wel helpen.' Ze kende Isa niet heel erg goed - maar ze dacht dat jaloezie uiten niet de beste manier was om haar om zijn vinger te winden. En Noah was haar beste vriend, die ze alle liefde in de wereld toewenste. En Isa kon soms heel bot zijn maar dat was eigenlijk ook wel een lief meisje. Dus één plus één was twee, toch?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    in de les Transfiguratie met Elsie


    Hij knikte even als ze voorstelde om na de les te helpen met zijn notities. Had hij maar zo'n goed geheugen, wat was dat handig geweest. Toen ze voorstelde om hem te helpen qua Isa, trok zijn maag samen. Moest hij het accepteren of niet? Dan gaf ie ook wel toe dat hij een crush op haar heeft. 'Ik, eh, het is toch niet wederzijds.' Hij prutste wat aan zijn veer om zich in een houding te geven. Hij voelde zijn hoofd weer knalrood worden. 'Maar puur uit nieuwsgierigheid en theoretisch gezien... wat zijn jouw tips?'

    Elsie Bee, naast Noah bij Transfiguratie

    Elsie glimlachte. 'Nou... het laatste wat ze wil, is dat iemand haar zegt wat ze moet doen. Dus daar moet je sowieso mee oppassen,' dacht Elsie. 'Want dat werkt alleen maar averechts.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    in de les Transfiguratie met Elsie


    'Dus wat? Dan moet ik maar doen alsof het mij allemaal niet zo boeit wat ze doet?' Hij keek Elsie met een frons aan. Hij vreesde dat sowieso mensen dan weer Isa als slachtoffer zouden nemen, en wie mag er dan weer de schouder spelen om op te huilen?
    Hij zuchtte terwijl hij zijn boek bovenhaalde. 'Kan ik wel proberen.' Misschien moet hij maar gewoon wat afstand houden.

    Elsie Bee

    'Nee, natuurlijk niet!' zei Elsie. 'Maar het is het beste als je gewoon eerlijk uitlegt dat het zo is, in plaats van haar het gevoel geeft dat ze iets fout gedaan heeft. En ik dacht - misschien moet je haar vanavond naar het feest vragen. Oh nee, wacht, je hebt al die afspraak met Casper staan! Onhandig...'

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 11:34 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    Rhae stak haar tong uit. ‘Ik ben sneller dan de wind. Mij raak je toch niet.’ Ze steeg een stukje van de vloer. ‘Wedstrijdje racen?’

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 13:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> Met Nora in de Slytherin-leerlingenkamer tijdens het eerste uur <<

    Daphne was dol op geheimen – maar níét als zij er het fijne niet van wist. Ze brandde dan ook van nieuwsgierigheid. Toch had ze door dat ze niet moest pushen en ze reikte naar Nora’s hand om een kneepje te geven. ‘Dat begrijp ik. Dingen voor jezelf houden is niet goed voor je geest. Mocht je het toch eens kwijt willen dan zal ik altijd naar je luisteren.’ Ze glimlachte bemoedigend naar het meisje. ‘En ik zal natuurlijk kijken op wat voor manier ik je kan helpen.’

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 13:26 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Aan de Great Lake met Evan tijdens het eerste uur <<


    Mosh had altijd gedacht dat die Amerikanen wat losbandiger waren dan die stijve Britten. ‘Wat was er dan zo anders?’ vroeg hij zich af.
          Evan was nooit iemand geweest die onwijs sociaal was, dus ergens kon hij wel geloven dat hij niet zo snel aansluiting vond, maar hij geloofde dat dat meer aan Evan lag dan aan de rest van de wereld.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Aan de ontbijttafel met Kyra, tijdens het eerste uur <<


    Arianne was weggegaan om naar haar eerste les te gaan, zodat Jordyn met Kyra achterbleef. ‘Raf heeft een nieuwe bezem die ik natuurlijk moet uitproberen. Loop je mee naar het bezemhok of heb je andere plannen voor deze ochtend?’ vroeg ze aan haar vriendin.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 13:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies

    >> In de leerlingenkamer van Huffelpuff met Tilly, tijdens het eerste uur <<

    Vinnie was de eerste drie uur vrij. Hij besloot om met Cooper naar de uitlopers van het Verboden Bos te gaan, zodat ze even lekker in de natuur kon rennen in plaats van steeds binnen te zitten. Met zijn kat in zijn armen liep hij de leerlingenkamer in. Hij zag dat Tilly daar op een stoel bij de haard zat, met haar kat op haar schoot. Ietsje bij hem vandaan zaten Lee en Rosalie met elkaar te praten.
          Vinnie beet op zijn lip.
          Zou hij vragen of Tilly zin had om mee te gaan?
          Dan konden Cooper en Lexi samen spelen. Het probleem was alleen dat Vinnie veel meer tijd had doorgebracht met Tilly’s kat dan met haarzelf, dus hij vond het best eng om het te vragen. Straks wisten ze niet wat ze tegen elkaar moesten zeggen tijdens de wandeling en was het superongemakkelijk.
          Maar het was net zoiets als Rosalie ten dans vragen gisteren – wat hij uiteindelijk ook niet had gedurfd – hij moest het maar gewoon eens dóén. En dan nu voordat er weer iemand tussen kwam.
          Met Cooper zo stevig tegen zich aangedrukt dat hij de arme kat bijna wurgde, stapte hij op het meisje af.
          ‘H-hoi,’ begon hij, onmiddellijk blozend door zijn stomme gestotter. Hij haalde diep adem. ‘Ik dacht ehm – ik d-dacht… m-misschien vind je het leuk om-om met m-mij en Cooper mee te gaan naar een m-mooi stukje t-t-tuin?’ Inmiddels had hij het bloedheet en stond het zweet op zijn rug. ‘Ik b-bedoel, sa-samen met Lexi,’ vulde hij vlug aan, voor ze hem een engerd vond.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 14:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Rhae - buiten - Tijdens het eerste uur


    Rafaël keek even om zich heen. Racen was niet zijn sterkste kant, maar een uitdaging sloeg hij niet af. Hij vloog iets omhoog en wees in de richting van het Quidditchveld. "Tot de torens daar racen? Daar is het Quidditchveld, kan ik je meteen alles laten zien. Eindpunt is de blauwe toren van Ravenclaw, zie je hem?" Toen Rhae knikte, manoeuvreerde Raf zijn bezem zo dat hij vlak naast haar in de lucht hing. Rafaël telde grijnzend af en stoof als een razende trein naar voren. Hij vergat voor een moment dat Rhae er was, genietend van de wind in zijn haren en het gevoel van zijn bezem onder zich. Rafaël focuste gewoon op het punt waar ze heen moesten en vloog al genietend naar voren.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 14:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    Het uitzicht was echt fantastisch, waardoor Rhae een beetje afgeleid raakte en uiteindelijk nét iets later dan Rafaël de finish bereikte. Ze landde op het dak van de toren en ging zitten. Het heerlijke aan vliegen vond ze dat je altijd overal kon komen.
          ‘Ik ben toch meer van de snelle schijnbewegingen,’ grinnikte ze terwijl ze de bezem tussen haar opgetrokken knieën zette. ‘Maar, sportief als ik ben, feliciteer ik je wel met deze eerste winst.’

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 14:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Rhae - buiten - Tijdens het eerste uur


    Rafaël landde op het dak naast Rhae. "Dank u," zei hij met een deftige buiging, voor hij naast het meisje op de toren ging zitten. (Met wel genoeg afstand tussen hen, natuurlijk. Daar lette hij om een of andere reden extra goed op.) "Oke," zei hij, terwijl hij over het terrein heen keek. Rafaël wees in een richting voor Rhae langs. "Daar liggen de kassen. Ik weet niet of je Herbology hebt, maar dan moet je daar zijn."
          Rafaël ging door met verschillende plekken aan te wijzen. "Wel, je hebt het grote meer. Leuk om in te zwemmen in de zomer, maar je moet wel oppassen voor de reuze inktvis," zei hij met een plagende grijns. "Verderop is het huisje van Hagrid, daar moet je zijn als je de lessen van Magical creatures volgt. En erachter natuurlijk het verboden bos, waar je eigenlijk niet mag komen." Rafaël zond Rhae een grote grijns, waarmee vast wel duidelijk was dat die regel hij volledig aan zijn laars lapte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    ‘Ik heb inderdaad Herbology,’ antwoordde Rhae. De laatste drie dagen in de week, als ze het goed had onthouden. ‘En wat is er in dat Verboden Bos?’ Dat klonk dan wel weer interessant. ‘Zo’n overmoedige Gryffindor als jij heeft dat natuurlijk al vást uitgezocht,’ zei ze zachtjes grinnikend, hopend dat ze die eigenschap inderdaad bij die afdeling hoorde en niet bij Hufflepuff.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    in de les Transfiguratie met Elsie


    Hij trok een zuur gezicht als ze voorstelde om haar mee te vragen naar het feest, maar toen opmerkte dat hij aan Casper vast hangt.Je meent het.
    Hij had echt zijn mond moeten houden tegen die kerel. 'Isa zegt dat ik gewoon moet gaan. Wat denk jij?' Zijn wenkbrauwen vormden haast een V omdat hij zo harde fronste.