• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Het lokaal begon langzaam vol te stromen toen ook Justin binnenstapte. Rafaël zat al in zijn eentje op een mooi plekje en Justin schoof bij hem aan. 'Jij bent mooi op tijd, man. Ben ik niet van je gewend.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    >> Met Blythe in de aankomsthal, vlak voor Transfiguration <<


    ‘Nee, ik niet. Fijn dat het al beter ging. Was het een grapje van iemand, of… iets serieuzer?’ Er liep een rilling langs haar rug bij de gedachte dat iemand dat naar Isa had gestuurd met de intentie dat ze dat zou aantrekken. Maar het zou zomaar kunnen – je had op elke school creeps.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 23:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    Tilly tilde Lexi, die een klein beetje tegenstribbelde maar daarna in haar armen wegkroop, op en volgde Vinnie. 'Waar eh - waar wil je heen?' vroeg ze toen ze het portretgat uitklommen. 'Waar zit je altijd graag met Cooper?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Dat weet ik niet,' zuchtte Blythe. 'En dat maakt het zo naar. Ik hoop maar dat het gewoon een heel misplaatste prank was.' Haar blik gleed naar de klok in de gang en zag dat ze aan de late kant was voor haar les. 'Shit, ik moet zo gaan. Hebben we straks nog een vak samen? Oude runen? Bezweringen?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Roman Keegan

    >> In de jongensslaapkamer van Ravenclaw, met Nomad, vlak voor Transfiguration <<


    Nadat Nomad naar zijn slaapkamer was gegaan, had Roman er een boek bij gepakt en gelezen totdat zijn eerste les bijna begon. Aangezien zijn vriend er behoorlijk afgepeigerd uit had gezien, besloot hij hem toch maar wakker te maken. Dat hele gedoe met Lee mocht hem dan wel niet lekker zitten, maar niemand was ermee geholpen als hij de jongen nu links liet liggen omdat hij niet meteen begreep hoe de vork in de steel zat.
          Hij sloeg met zijn knokkels tegen het hout van de deur nadat hij deze had opengedaan. ‘Je schoonheidsslaapje zit erop, de les begint zo.’

    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 23:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm

    >> Met Blythe in de aankomsthal, vlak voor Transfiguration <<


    ‘Dat hoop ik ook. Net zoiets als gisteravond met die pratende boxer, ofzo.’ Dat was toch ook best vreemd geweest, tijdens de speech van het schoolhoofd nog wel. ‘Ik heb vandaag alleen Bezweringen en Toverdranken. Maar goed, ga maar gauw naar je les dan. Tot later!’

    [ bericht aangepast op 29 juni 2021 - 23:26 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Nee joh, later. Écht privé.' Er waren hier genoeg mensen die ze niet vertrouwde. 'Oh ja, en ik mag Nomad niet meer. Maar ik weet niet of je dat al meegekregen hebt. Dus dat moeten we dan ook maar bespreken.'

    [ bericht aangepast op 30 juni 2021 - 11:34 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Oh, dan zie ik je bij Bezweringen! Praten we dan verder,' zei Blythe. 'Sorry dat ik niet meer tijd met je kan doorbrengen vandaag.' Ze glimlachte naar haar nieuwe vriendin en liep toen het lokaal in. Haar gezicht werd warm toen ze oogcontact maakte met Raf. Ze glimlachte, twijfelde kort en liep toen toch naar het tafeltje achter dat van hem en Justin. 'Hallo, mannen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin | Beater & Prefect | With Thomas | Arithmancy classroom -> Transfiguration classroom




    De les Arithmancy was eindelijk voorbij en samen met Thomas liep hij het lokaal uit, tegen wie hij zei dat hij hem wel bij Transfiguration zou zien. ''Ik zal eerst maar mijn tas met spullen ophalen.'' gaf hij als uitleg. McGonagall was niet zijn grootste fan en gezien de vrouw Assistant Headmaster was, leek het hem verstandig om zijn boek te hebben en zijn eigen veer en inkt. Bij haar had hij dus het imago van goede Prefect omhoog te houden. Met snelle passen liep hij dus ook naar de dungeons, om in de slaapzaal zijn tas te grijpen en zijn spul voor Transfiguration er in te doen. Ook deed hij alvast maar het Potions boek er in voor later. Dat scheelde weer trappen lopen.

    Zo snel als dat hij beneden was, was hij weer boven. In het Transfiguration lokaal nam hij plaats naast Thomas, waarna hij nog wat kortademig van het trap lopen zijn spullen uitpakte. ''De dungeons zijn perfect om de Common Room te hebben, totdat je je spullen vergeet en dat roteind weer moet lopen.'' klaagde hij.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With people | Arithmancy classroom -> Transfiguration classroom





    Vanuit Arithmancy was Arianna meteen doorgelopen richting het Transfiguration lokaal. Ze nam ergens plek waar nog plek was. Transfiguration was drukker dan ze verwacht had. Terwijl er nog wat mensen het lokaal in kwamen, legde ze haar spullen klaar.


    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff | Captain & Chaser & Prefect | With people | Hufflepuff table -> Transfiguration classroom




    Zijn ogen vielen op de klok in de Great Hall en hij zag dat het bijna tijd was voor zijn les Transfiguration. Zijn lessen begonnen nu echt. Relaxt liep hij richting het lokaal toe. Het was al relatief druk toen hij hier aankwam en dus nam hij maar plek waar nog plek over was. Zijn tas liet hij van zijn schouder afglijden en legde hij voor zich op de tafel.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Rafaël Wilson
    Transfiguration lokaal met Justin en Blythe


    "Tja, jij bent meestal de reden dat we te laat zijn, dus zonder jou kom ik wel op tijd," plaagde hij Justin. Rafaël had zijn spullen op tafel gelegd. "Was je eerste les een beetje te doen?" Vroeg hij de jongen.
          Rafaël keek toe hoe de rest van de klas langzaam binnen stroomde. Tot zijn vreugde kwam Blythe vlak voor hem zitten. "Hee," begroette hij haar zachtjes terug met een glimlach.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2021 - 7:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    'Hebben jullie al les gehad? Of was dit jullie eerste?' Ze was benieuwd naar Raf's vakkenpakket. Ze had het voor de vakantie wel eens over zijn ambities gehad om schouwer te worden, net als zijn ouders.
    'Ik heb al genoten van de enerverende les van professor Vector, maar laten we het daar vooral niet te lang over hebben,' grinnikte Justin.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2021 - 11:28 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Roman Keegan

    >> Met Mavis • naast het Transfiguration-lokaal • vlak voor het tweede uur <<


    ‘Ja, natuurlijk.’ Nomad had toch al niet veel gezegd, dus Roman gaf een knikje naar zijn vriend en deed een stapje opzij zodat ze iemand in de weg stonden. De jongen slenterde verder naar het lokaal en Roman keek zijn zusje vragend aan. Ze kwam niet vaak naar hem toe om hem onder vier ogen te spreken en hij begon zich opeens zorgen om Lee te maken.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2021 - 10:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 30 juni 2021 - 11:34 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    'Nee joh, later. Écht privé.' Er waren hier genoeg mensen die ze niet vertrouwde. 'Oh ja, en ik mag Nomad niet meer. Maar ik weet niet of je dat al meegekregen hebt. Dus dat moeten we dan ook maar bespreken.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Nomad voelde zich niet per se meer op zijn gemak toen Mavis en Roman stil gingen staan om te praten. Mavis zat ook hoog in het lijstje van mensen die hij liever niet onder ogen kwam, maar hij vermoedde dat ze, nu ze in gesprek was met Roman, vlak bij hem zou gaan zitten. Nomad keek met zijn ogen het lokaal rond en besloot toen na kort twijfelen toch naast Casper te gaan zitten - die zou hem niet met lastige vragen of vervelende sneren opzadelen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain