• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.


    Maddie

    °In de les van Transfiguratie°


    Licht hijgend kwam ze het lokaal binnen, opgelucht dat hij nog niet begonnen was. Ze had zich gigantisch overslapen, en dit op de eerste schooldag, had dus geen ontbijt kunnen benuttigen én op zoek moeten gaan om een uurrooster te kunnen bemachtigen. Maar ze was blijkbaar ruim op tijd in de les aangezien de meeste studenten er precies nog niet waren. Of waren er veel mensen afgehaakt? Oh, wat zou het hemels zijn als die twee trutten niet meer kwamen opdagen. Wonderbaarlijk dat die Prudence nog altijd zoveel lessen volgde. Pappie zal geld op tafel gelegd hebben zeker? Of eens goed gedreigd hebben om het gebrek aan hersencellen bij zijn prinsesje te verbergen. Haastig liep ze naar het einde van het lokaal en nam daar een tafeltje in beslag. Hoe minder ze opviel, hoe beter. En als er niemand achter haar kon zitten, was er ook al minder kans dat ze constant werd lastiggevallen door die pestkoppen die waarschijnlijk achter haar zouden gaan zitten om nog meer te treiteren. Pf, het schooljaar was nog maar begonnen en het was nu al een hel.

    Elsie Bee

    'Ik vind het wel stoer als je gewoon gaat,' vond Elsie. 'En ik denk dat Isa dat ook wel vindt. Gewoon laten zien dat het je niks doet. En zodra jullie er zijn, wijk ik niet van je zijde, dus dan hoeft het ook niet heel ongemakkelijk te worden!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Met Rhae - buiten - Tijdens het eerste uur


    "Alleen maar weerwolven, centaurs, mega grote spinnen, eenhoorns en zo kan ik nog wel even door," zei hij alsof hij een alledaags nieuwtje vertelde. "Vleesetende planten, magische wortels en dat soort dingen." Misschien moest hij dat tripje verboden bos binnenkort maar weer eens plannen. Het bleef altijd reuze spannend om er rond te dwalen. Rafaël keek opzij en keek Rhae met een quasi-ernstig gezicht aan. "Ik als prefect moet je echt afraden om daarin te gaan. Het zou jammer zijn als je je afdeling punten zou kosten en het is gevaarlijk." Hij gaf het meisje even een knipoog voor hij weer over het veld keek. Stiekem had hij reuze zin in de eerste training.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    ‘Dat klinkt inderdaad wel heel eng,’ zei ze met gespeelde schrik. ‘Misschien moet ik dan maar een onbevreesde jongen vinden die me daar toch mee naartoe wil nemen, want het lijkt me wel weer heel gaaf om een eenhoorn of centaur te zien.’ Ze had niet zo heel erg over haar woorden nagedacht, maar toen ze besefte dat het bijna klonk als een uitnodiging, breidde ze haar antwoord uit. Ze wilde niet de indruk wekken dat ze met de crush van haar nieuwe vriendin zat te flirten. ‘Misschien iemand bij wie jij wel even een oogje toeknijpt. Of is die vriend van jou niet zo heldhaftig?’
          Niet dat ze daarmee naar een afgelegen plek zou gaan, maar ze wilde hem vooral van het idee afbrengen dat ze met hém aan het flirten was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Rhae - buiten - Tijdens het eerste uur


    "Ben je naar een specifieke vriend aan het vissen?" Vroeg hij nieuwsgierig. Had Rhae haar oog laten vallen op iemand? De enige vriend die ze van hem kende was Justin. En Raf wist maar al te goed hoe die avonturen eindigden. In bed...
          Ergens hoopte hij dat Rhae niet zo was, dat zou haar flink in zijn aanzien doen dalen. Hij had het niet zo op meisjes die rond sliepen. Van Jordyn had hij maar geaccepteerd dat ze het deed, maar betekende niet dat hij het leuk vond. Ergens had hij de neiging om te vertellen dat Justin helemaal niet zo leuk was, maar die neiging schudde hij snel van zich af. Justin was zijn beste vriend, zoiets kon hij niet maken.
          "Anders wil ik het je best laten zien, mits je een beetje lief bent voor mijn badge. Ik weet nog steeds niet hoe ik hem gekregen heb, maar ben niet van plan hem kwijt te raken."

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 18:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah

    in de les Transfiguratie met Elsie


    Hij smoorde zijn lach bij haar antwoord. Stoer? Dat was ook de eerste keer dat iemand dat woord gebruikte toegepast op hem.
    'Dat is heel lief van je.' Hij voelde zich meteen al een pak beter. Elsie in de buurt, en Isa zei ook al dat hij ze dan maar moet komen opzoeken na een half uurtje.
    Komt helemaal goed.

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    Rhae glimlachte kleintjes. ‘Ik wil Blythe geen verkeerde ideeën geven. Maar die Justin leek me best een aardige jongen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Rhae - buiten - Tijdens het eerste uur


    Jep, daar had je het... Ze moet het zelf maar uitzoeken. "Justin en ik zijn al vrienden sinds de eerste. Waarschijnlijk moet je hem straks even vertellen dat je Quidditch speelt, dan houdt hij niet meer op." Hij schonk haar even een glimlach, tot hij haar volgende woorden hoorde. "Blythe verkeerde ideeën geven?" vroeg hij verbaasd. "Hoezo zou dat gebeuren?"

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 22:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    ‘Nou ja, doorgaans vindt een meisje dat iemand leuk vindt het niet zo leuk als diegene rond dat moment ook dingen gaat ondernemen met een ander meisje,’ antwoordde Rhae, die wel had gemerkt dat de jongen daar écht niet over na had gedacht. ‘En ik vind Blythe wel een leuke meid, dus ik wil haar eigenlijk wat langer te vriend houden dan één dag,’ grinnikte ze.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Rhae - buiten - Tijdens het eerste uur


    "Oh," zei hij een beetje uit het veld geslagen. Deden meiden daar echt zo moeilijk over? Hij had niet het idee dat Blythe daar lastig over ging doen, die kende hem wel langer dan vandaag. Hij haalde zijn schouders op. "Wel, ik ga wel met meer meiden om. Jordyn is mijn beste vriendin. En ik kan het met Kyra goed vinden en met Arianna." Hij keek even naar Rhae. "En we gaan dan gewoon wat leuks doen toch? Niet op een date. En wat mij betreft kan ze ook mee, als ze dat leuk vindt." Had hij per ongeluk Rhae uitgevraagd op een date? Hij kon het zich niet herinneren, maar dat was in ieder geval niet de bedoeling geweest. Rafaël peinsde even zijn hersens, maar had vooral het gevoel dat het Rhae haar idee was geweest om op stap te gaan. "We praten nu toch ook?" vroeg hij met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    Rhae beet op haar wang. ‘Ik vind het gewoon niet zo prettig,’ mompelde ze. Ze draaide aan de ring om haar linkerringvinger, waar een klein diamantje in schitterde. ‘Ik ben gewoon al veel vriendinnen kwijtgeraakt door zulke dingen.’ Ze sloeg haar ogen neer. ‘Ik ben deels Glamorgana. Jongens… hebben zichzelf niet altijd in de hand als ze met me samen zijn. Daar kunnen ze ook niets aan doen. Dat maak ik mezelf in elk geval maar zo veel mogelijk wijs,’ mompelde ze. ‘En hoewel meiden vaak zeggen dat ze er begrip voor hebben, is het in de praktijk gewoon niet zo leuk als je crush zich voor je vriendin zit uit te sloven.’ Ze keek opzij. ‘Ik wil niet zeggen dat jij dat gaat doen. Het is eigenlijk al een wonder dat ik hier met je zit. Maar ik ben gewoon voorzichtig als het aankomt op vriendinnen en de jongens die ze leuk vinden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin common room • daphne
    Nora gaf Daphne een glimlach. Ergens was het wel fijn dat er in elk geval iemand over wist, en dat ze iemand had op wie ze kon terug vallen, mocht dat nodig zijn. Van Marcus had ze toch liever dat hij niet allemaal wist waar ze zich zorgen om maakte, hij had zelf al genoeg aan zijn hoofd. "Dankjewel, Daphne, dat betekend veel. Ik eh, heb wel eens gehoord dat studenten dingen van buiten, die eigenlijk niet mogen, naar binnen krijgen, maar ik heb geen idee hoe."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rafaël Wilson
    Met Rhae - buiten - Tijdens het eerste uur


    Hij liet haar woorden op zich inkomen. Vandaar dat hij zich de hele tijd zo ongemakkelijk voelde in haar buurt. Het ging nu wel iets beter toch? "Wel, dan beschouw ik dat maar als een enorme eer dat ik hier zit," zei hij met een grijns, als antwoord op haar laatste woorden. Rafaël pakte zijn bezem op en liet hem heen en weer rollen in zijn handen. Alleen het ding al vasthouden, maakte dat hij om een of andere reden makkelijker praatte. Hij dacht na over de woorden van Rhae. "Wel, als je het niet prettig vindt, dan spreken we toch alleen af met Blythe erbij? Dan is er niets geks aan, kan er ook niets geks gebeuren. En als dat wel gebeurd, straft Isa me vast wel af." Hij keek even geamuseerd naar Rhae naast hem. "En ik denk dat ik banger ben voor haar dan voor jou."
          Raf draaide zijn bezem om en sprong erop. Hij vloog even omhoog draaide zich om en kwam vlak voor Rhae zweven. "Ik zou het jammer vinden als ik je niet meer kan spreken, puur omdat ik Blythe leuk vindt." Rafaël liet zich vallen, waardoor hij op zijn kop aan zijn bezem hing en zo naar Rhae keek. "En dat zeg ik niet vanwege je glamordinges, maar omdat je gewoon een leuke eerste indruk geeft en je me aardig lijkt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm

    >> Op het buitenterrein met Rafaël, tijdens het eerste uur <<

    Rhae grinnikte zacht terwijl hij ondersteboven hing. Het was wel echt een leuke jongen. Ergens vond ze het wel jammer dat uitgerekend Blythe hem leuk vond. ‘Ga jij nou maar eerst gewoon met haar op date, dan zien we wel verder. Zit ze zich de hele tijd op een onderonsje met jou te verheugen en dan sta ik er met m’n neus bovenop. Dat ik al in geuren en kleuren te horen heb gekregen hoe je kunt zoenen, hoef ik niet ook nog eens gedemonstreerd te zien,’ plaagde ze, waardoor hij vuurrood werd. Zachtjes lachend stond ze op en klom op haar bezem. ‘Ik maak maar een grapje hoor, ik kreeg geen sappige details. Waarschijnlijk heeft alleen Isa die gehoord omdat die ervan gruwelt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> In de Slytherin-leeringenkamer met Nora tijdens het eerste uur <<


    ‘Dat klopt,’ antwoordde Daphne. ‘Gelukkig weet ik wel wie dat zijn.’
          Ze gaf het meisje een knipoog.
          ‘Ik zal wel wat voor je regelen.’
          Natuurlijk wilde Thomas er wel wat voor terug, maar ze wist waar hij nog naar op zoek was en vond Nora daar geknipt voor. Die was discreet genoeg. Daar kwam nog bij dat Thomas toch al wist dat ze Nora aan zich wilde binden, dus het was alleen maar handig als zijn lijntje tot haar korter werd. Dan kon hij af en toe mooi ook wat kleins doen om Evan bij het meisje weg te houden. Mocht er nou een vak zijn waar Daphne niet naast haar kon zitten en Evan wel, kon Thomas daar wellicht gaan zitten. Daar was hij inventief genoeg voor.
          ‘Jij hebt straks toch ook Transfiguration? Het is niet mijn beste vak, kun je me mooi helpen,’ zei ze met een glimlachje. 'Heb je trouwens al nagedacht hoe je het met Vinnie wil aanpakken? Je zou hem naar het feest kunnen vragen voor vanavond.' Hij dachtt even na. 'Misschien moet ik dat ook bij Noah doen. Een goed begin is het halve werk, hè?'


    Every villain is a hero in his own mind.