• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 9:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams


    Lee keek haar bezorgd aan. Voelde ze zich alweer niet goed? Gisteren was ze ook al meteen naar haar kamer gegaan? ‘Alweer? Wat rot zeg. Waar heb je dan last van? Anders moeten we misschien even langs Madam Pomfrey gaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    'Ja man. Je kan wel zéggen dat je smoorverliefd op me bent maar je moet het haar ook nog laten zien natuurlijk.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin girls dorm • daphne
    Een frons verscheen op haar gezicht. "Casper en Noah?" herhaalde ze langzaam. Dat was een match die ze absoluut niet aan had zien komen. Ze wist niet eens dat Noah op jongens viel. Gezien de weddenschap was het waarschijnlijk maar goed voor Noah. Ze wilde niet dat hij gekwetst ging worden daardoor. "Interessant koppel... Met wie ga jij nu?"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Daphne Saunders


    Een belachelijk koppel, dacht Daphne, maar dat hield ze maar voor zich.
          'Thomas heeft me gevraagd.' Ze vond het wel best. Eigenlijk was ze goed chagrijnig door het nieuws over Casper en Noah, dus ze had toch geen zin om iemand te versieren. Vanavond hield ze maar vooral haar ogen en oren goed open. 'Laat me raden, Evan heeft jou gevraagd?'
          Daphne had dat wel aangevoeld. Leuk vond ze het niet, maar Nora wist hoe ze erover dacht en verder moest ze zelf haar keuzes maken. Ze vond het eerlijk gezegd respectloos naar Marcus, en misschien ook wel naar Nora zelf aangezien hij haar zo onderhand had aangerand, midden in de leerlingenkamer, maar misschien hadden ze één avond nodig om ervoor te zorgen dat de spanning van elkaar jarenlang niet zien eraf was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • hallway somewhere outside the great hall • marcus • dress (zonder alle accessoires & iets kortere split)
    Kyra haalde haar schouders op. "Sommige meiden, en jongens, houden juist van broody badboys, die jaag je daar juist niet mee weg. Pas maar op, straks heb je nog een fanclub." De jongen leek het nog echt te menen ook dat hij daarmee mensen op afstand wilde houden. Interessant.
          Een speelse twinkeling verscheen in haar ogen bij zijn compliment. Marcus de flirt, wie had dat verwacht? Zijzelf in elk geval niet. "Oh, ik ben ook heel lief," zei ze vrolijk. "En wie weet, ik kan dit wel vaker dragen, denk alleen dat de professoren er niet erg blij zullen worden als ik dit tijdens de les aanheb." Niet dat ze er anders veel van aantrok wat de professoren wilden.
          Gezamenlijk liepen ze bij de Great Hall vandaan, waardoor de muziek op de achtergrond langzaamaan weg stierf. "Ik, niet eng? Dat is een teleurstelling. Moet ik toch wat beter mijn best gaan doen. Bijten schrikt je dus niet af, staat genoteerd." Kyra keek op naar hem. Zelfs met de hakken die ze droeg was Marcus nog een kop groter.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rhae Storm


    Samen met Isabella liep Rhae de Grote Zaal in, die mooi versierd was. Ze namen allebei een welkomstdrankje van een zwevend dienblad. ‘Op een mooie avond,’ zei ze tegen haar nieuwe vriendin en ze hield haar glas naar haar op om te toasten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor | Dress + hair| With Jordyn | Girl's dormitory in Gryffindor Common Room





    Een grijns sierde haar lippen bij de woorden van Jordyn. ''Wat een perfect idee.'' antwoordde ze. ''Welke had je ingedachten?''

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin Prefect & Quidditch Beater | Wearing Slytherin uniform | With Kyra | Hallway somewhere outside the Great Hall




    ''Dan moet ik dus wat anders verzinnen.'' zei hij niet al te serieus. Haar opmerking nam hij ook niet al te serieus. ''Nog ideeën?''
    Vanuit zijn ooghoeken kon hij nog net zien hoe Kyra haar ogen oplichtten. ''Ik merk het.''
    Een ietswat spottende lach rolde over zijn lippen bij haar opmerking over dat de professoren niet zo blij zouden zijn als ze zo naar de lessen ging. ''Ik dacht dat jij je niet zo druk maakte over de regels en wat professoren vinden?'' Soms vroeg hij zich af hoe die oude taart die het schoolhoofd was de Prefects van Gryffindor had gekozen. Of dronken of met lootjes trekken. Niet dat hij de perfecte Prefect was.
    ''Wie weet komen we een jongere jaars tegen waar je even strenge Prefect bij kan spelen?'' stelde hij voor terwijl ze wegliepen van de Great Hall. ''Genoteerd nog wel? Toe maar.''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin girls dorm • daphne
    "Vind je het goed als ik hem ergens op de avond van je leen om te vragen naar... jeweetwel?" vroeg Nora aarzelend. Haar vriendin leek in een niet al te best humeur te zijn. "Gaat alles okay?"
          Van de vraag die Daphne aan haar stelde, kregen haar wangen al snel een rode kleur. "Hij vroeg het na het avondeten en we hebben nog niet echt de kans gehad om echt met z'n tweeën te praten, het feest leek wel een goed moment." En het maakte haar tegelijk ook doodnerveus. "Hij is echt niet zo slecht als je denkt."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • hallway somewhere outside the great hall • marcus • dress (zonder alle accessoires & iets kortere split)
    "Ideeën om mensen weg te jagen?" Het was het tegenovergestelde van wat ze zelf deed en ze kon er met haar hoofd ook niet goed bij waarom iemand dit zou willen. "Mensen vervloeken schijnt wel te helpen in de school... Maar eerlijk, met dat koppie van jou gaat dat alsnog geen problemen opleveren." De wereld was fucked up wat dat betreft.
          "Nou, ding is, dat boeit me inderdaad niet zoveel, maar ik wil ook dat Gryff de housecup wint en als ik dit," Kyra maakte een zwierig gebaar naar het jurkje dat ze droeg, "naar DADA draag dan trekt Snape spontaan vijftig punten af. Dat gaat niet gebeuren. Als jij nou eens naar de feestjes komt, dan kun je me daar in niet-uniform outfits zien," merkte ze onschuldig op.
          Zoals te verwachten viel, waren de gangen vrijwel verlaten, afgezien studenten die zich richting het feest aan het haasten waren. De gangen zouden na afloop van het feest waarschijnlijk pas een stuk interessanter worden. "Je beseft je wel, als ik de strenge prefect speel, dan moet jij de lieve zijn. Kun je dat? Het is wel iets waarvoor je moet glimlachen... En zeker, het nooit kwaad om te weten wat voor dingen mensen leuk vinden."


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin Prefect & Quidditch Beater | Wearing Slytherin uniform | With Kyra | Hallway somewhere outside the Great Hall




    ''Vervloeken is ook wel heel extreem.'' Voor nu in iedergeval. Over de toekomst kon hij nog niets zeggen in ieder geval. ''Oh en hier dacht ik dat ik uit de problemen kon blijven omdat ik zo'n voorbeeldige student ben.'' voegde hij er nog sarcastisch aan toe.
    Marcus wilde natuurlijk liever Slytherin de House Cup zien winnen, maar om de vrede te bewaren besloot hij maar wijselijk zich stil te houden. ''Snape is dan ook een zuurpruim.'' Hij snapte niet hoe zoveel in zijn House de man behandelden alsof hij over water kon lopen. Die hadden vast ooit een bludger tegen de kop gehad. ''Wie weet kom ik wel eens naar de feestjes.'' Liever een waar niet alle jaarlagen bij uitgenodigd waren. Babysitten moest hij al genoeg doen hier.
    Zijn ogen rolden in zijn kassen bij haar opmerking. ''Het is verbazend, maar ik kan glimlachen.'' Af en toe klonk er in de verte wat gegil van waarschijnlijk overenthousiaste eerste jaars. Terwijl hij haar aankeek sprak hij weer. ''Goed punt. Wat vind jij leuk?''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • hallway somewhere outside the great hall • marcus • dress (zonder alle accessoires & iets kortere split)
    Ze schudde haar hoofd en gaf een zacht klapje op Marcus' wang. "Nope, het heeft meer met dat hoofd van je te maken, hoewel ik je ook nog nooit iets ondeugends heb zien doen. Je zou het eens moeten proberen, kijken met hoeveel je weg kan komen." Waarschijnlijk met erg veel.
          Kyra trok haar wenkbrauwen op. Een Slytherin die geen fan was van Snape was nieuw. De meeste hadden hem hoog staan omdat hij nooit punten aftrok van zijn eigen huis. Het was haast komisch soms. "Ik zal je wel uitnodigen de eerst volgende keer dat er feestje is," beloofde ze. "Maar dan verwacht ik wel van je dat je komt. Je mag zelfs een van je vriendjes meenemen." De Slytherins gingen niet zo snel naar feestjes van andere huizen.
          "Ik zou zelfs eerder van een wonder spreken." Ze kon zich niet herinneren dat ze Marcus een keer had zien glimlachen, wat ook wel vrij sneu was. "Als ik jou oprecht zie glimlachen vanavond, dan mis ik expres een goal bij de Gryff-Slyth wedstrijd." Dat ene goal zou verder toch niet veel verschil maken op het totale punten aantal. Zijn vraag deed haar kort denken aan haar eerdere gesprek met Theo. Hoe anders zou Marcus daarop reageren? Kyra kon zich de jongen niet voorstellen met rode wangen. "Hmm, ik houd van thema feestjes, koffie, tattoos, tekenen, kamperen, knuffels, koekjesdeeg, de geur van vers gebakken brood in de ochtend, vuurwerk, zingen onder de douche, vreugdevuur, schommels, eskimo kusjes, dingen winnen, leren jasjes, pure chocolade, kickboksen, quidditch, Slytherins plagen..." Ze kon met gemak zo nog even doorgaan. "En jij, op boos naar mensen kijken na?"

    [ bericht aangepast op 7 aug 2021 - 22:42 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Daphne Saunders


    'Ik denk dat je wel een beetje een vreemd beeld afgeeft naar Vinnie, dus geef hem alsjeblieft ook een beetje aandacht voor je je ruiten al ingooit voor de weddenschap goed en wel begonnen is,' antwoordde Daphne. 'Maar als je hem inderdaad op een dansje hebt getrakteerd, kun je Thomas wel even lenen.'kt."


    Every villain is a hero in his own mind.


    Maddie

    °In de Huffelpuf leerlingenkamer - met Lee°


    Ze keek hem wat mistroostig aan. Moest ze het maar eens vertellen aan Lee? Uiteindelijk moest ze het ooit aan iemand kunnen vertellen en dan was Lee onheroepelijk nog altijd de beste keuze. 'Gewoon hoofdpijn.' Mompelde ze snel ook al wist ze dat dat niet overtuigend genoeg zou zijn.

    Lee Williams


    'Oh, oké.' Lee had het gevoel dat ze loog, maar wat kon hij daar verder aan doen? 'Nou, beterschap dan.'
          Hij probeerde nog een glimlach, maar erg overtuigend was die niet.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Cas en Nomad aan de jongensslaapkamer.°



    Hij kreunde lichtjes bij Casper zijn woorden. Waarom had hij daar niet bij stil gestaan? Natuurlijk zou troela hen met argusogen in de gaten houden om te zien of het wel waar was wat hij recht in haar gezicht had zitten liegen. Gefrustreerd ging hij met een hand door zijn haar. 'Wat stel je voor dan? Hand in en hand komen opdagen op dat feest?' Dan kon ze er al maar beter aanwezig zijn.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2021 - 11:46 ]