• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 9:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de gang met Cas en Nomad aan de jongensslaapkamer.°


    'Nah, is goed.' Hij keek Casper aan met een flauwe glimlach. 'Dan vallen de ogen van die feeks er helemaal uit. En laat ze mij gerust.' Hopelijk. Een kleine grijns verscheen. 'Trouwens, je moet mij leren drinken.'

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin Prefect & Quidditch Beater | Wearing Slytherin uniform | With Kyra | Hallway somewhere outside the Great Hall




    Hij rolde even met zijn ogen bij het antwoord van de Gryffindor. ''Die afleiding is welkom hoor. Je bent een stuk leuker om naar te kijken dan die stoffige professoren.'' Een kleine grijns sierde zijn lippen terwijl hij antwoordde. Zijn grijns verdween echter toen Kyra het nodig vond om zijn stropdas bij hem af te doen en zelf om te doen. De redenering was dat ze op die manier toch iets van het uniform aan had. Zacht liet hij een licht geïrriteerde zucht. Was dit het niveau voor de rest van de avond? Want dan zou het voor Marcus een lange avond worden.
    ''Ik zie er heel 'fashionably' in mijn uniform, maar bedankt voor de tip.'' zei hij wat narrig. En beter liet ze hem niet aan zijn lot over. ''Goed om te horen dat je je taken serieus neemt.'' Als het goed is waren zij niet de enige Prefects die vanavond taken hadden. ''Kun je dat ook voor Wilson zeggen?''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor| With Jordyn | Girl's dormitory in Gryffindor Common Room





    In haar ondergoed en overhemd stond ze naast haar bed te kijken naar het groene jurkje en het roze jurkje die ze op het bed had neergelegd. Keuzes, keuzes, keuzes. Een zucht rolde over haar lippen. Ze had tussen al haar jurken van thuis deze uitgekozen voor de meer casual feestjes, wat al een hele moeite was. Nu ze daadwerkelijk moest kiezen leek het nog moeilijker. Haar ogen vielen op Jordyn die ook in de slaapzaal aanwezig was.
    ''Zeg Jor,'' begon ze terwijl ze beide jurken pakte en ophield zodat de dame ze kon zien. ''Groen of roze? Ik kan echt niet kiezen.''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Jordyn Mariah Kingsley


    ‘Groen,’ antwoordde Jordyn resoluut, die het andere ding maar truttig vond. De groene was ook niet echt haar ding, maar goed, zij hoefde het ook niet aan. Zelf droeg ze gewoon een spijkerbroek met daarboven een openhangende grijs-wit geruite blouse en wit shirt eronder. Haar mouwen had ze tot de ellebogen opgerold.
          Ze was blij dat Arianne net de kamer was ingekomen – misschien kon ze met haar naar het feest. Voor ze zo weer voor een verrassing kwam te staan, vroeg ze: ‘Heb je vanavond een date ofzo?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders


    ‘Meestal maakt hij gebruik van andermans kwaliteiten. Ik weet dat hij iemand zoekt die af en toe potions voor hem maakt, dus goeie kans dat hij je daarvoor vraagt,’ antwoordde Daphne.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    Casper zou het dan wel niet zo snel laten merken, maar hij voelde zich toch wel opgelucht doordat Noah hem nou niet liet zitten. Of Nomad meeging viel nog te bezien en hij voelde er weinig voor om in zijn eentje te gaan. ‘Mooi. Drinken is niet zo heel moeilijk, mond open en gieten.’ Hij gaf de knul een knipoog en keek daarna Nomad aan om te peilen wat die van plan was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Slaapkamer jongens Gryffindor - Met Justin


    Hij had een lichtgrijze pantalon aangetrokken, met een simpele witte polo erboven. Nu op dit moment stond hij nog te stuntelen om zijn ontembare haar nog een beetje in model te krijgen, al verdween er al meer gel in zijn haar dan hem lief was. Met tandenborstel in zijn mond keerde hij terug naar de slaapkamer, waar Justin nog bezig was met omkleden. "Zenuwachtig?" vroeg hij zijn beste vriend.
          Justin had hem verteld dat hij een date had met Rosalie. En hoewel hij enthousiast had geklonken, had hij ook de dubbele lading erachter gevoeld. En misschien vroeg hij dit alleen maar om hem van zijn eigen zenuwen af te leiden. Want hoewel Blythe en hij gewoon vrienden waren, gingen ze nu iets doen wat toch wel net iets meer was dan alleen vrienden. Hij vroeg zich willekeurig af of hij haar weer mocht zoenen vanavond, of dat toch te ver ging. Hij wist niet zo goed waar de lijn lag, maar hij moest maar gewoon proberen een beetje een indruk te maken vanavond toch?

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 20:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams
    Meiden slaapkamer Hufflepuff met Novalie


    Rosalie trok het jurkje nog een keer recht, zodat het beter aanvoelde. Daarna bevestigde ze haar schouderbescherming op haar linkerschouder, zodat Ravi er plaats kon nemen. De bescherming was niet geheel handig met de jurk, maar de hele avond de nagels van Ravi in je schouder was ook alles behalve prettig. Rosalie zuchtte. Op ,momenten als deze kon ze hem echt wel door de kamer gooien en wilde ze dolgraag zien hoe ze eruit zag. Maar helaas..
          Novalie had de jurk helpen uitzoeken voor deze avond, het was een rode met bloemetjes. Het was een jurk die haar moeder voor haar uitgezocht had en Rosalie hoopte tot in haar tenen dat ze inderdaad een goede keuze had gemaakt. Ze zag zelf niet meer hoe ze eruit zag, maar dat wilde niet zeggen dat ze er niet leuk uit wilde zien voor de rest van de wereld. Of voor haar date. Rosalie merkte dat ze toch wel een beetje nerveus was. Hoewel ze niet echt meer iets verwachtte van haar en Justin had ze al wel op dag een dat ze terug was een date met hem. Dat moest toch ook ergens iets zeggen toch? Al wist Rosalie dat ze haar hoop niet te hoog op moest laten bloeien. Ze had van de avonturen van Justin gehoord van de afgelopen jaren. Als het niet van Justin zelf was, dan wel van Cole, die het niet zo erg op de jongen leek te hebben. En toch, ze wilde weten of er nog iets van over was, iets van de vlam die ze gevoeld had voor Casper haar verblind had.
          "En?" vroeg ze nerveus. Ze hoorde Novalie grinniken. "Je ziet er prachtig uit." Rosalie slaakte een opgeluchte zucht. Ze wierp even een kleine glimlach naar Novalie. "Ik zou willen dat ik dat ook tegen jou kon zeggen, maar ik wed dat je er prachtig uitziet. Beschrijf eens wat je nu aan hebt," vroeg ze liefjes aan haar vriendin. Ze plofte even op haar bed neer en hoorde dat Novalie wat onhandig begon. "Wel, uhm. Het is een beetje lichtroze, huidskleurige jurk. En -uh,- ik heb een strikje op mijn middel. En de rok reikt tot op mijn enkels. Het is een beetje zo'n zwierige rok, met plooien."
          Rosalie glimlachte. "Zie, prachtig dus. Ben je er klaar voor?" Er kwam even geen antwoord, tot Novalie heel zachtjes bevestigend antwoordde.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 20:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Gang met Rhae


    "Dat we erover praten," zei ze zachtjes. Al was dat nu wel het laatste waar ze behoefte aan had. Isabella zuchtte. Ze keek even op naar Rhae, die naast haar stond en schonk haar een brede glimlach. "Thanks Rhae, voor het luisteren." Ze knikte het meisje even toe en haakte toen bij haar arm in. "Maar voor nu even geen jongensdrama. Want wij hebben een meidenavond en we gaan eerst feesten!" Grijnzend met Rhae aan haar arm liep ze naar de grote zaal.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    Hoewel Lee van plan was geweest om gewoon met zijn vrienden naar het feest te gaan, had hij geen ‘nee’ tegen Elsie gezegd toen ze na het avondeten had gevraagd of hij samen met haar naar het feest wilde. Naast elkaar in de les zitten was niet gelukt – dus waarom niet? Hij vond Elsie wel gezellig, dus hij had enthousiast toegestemd.
    Ze hadden besloten om netjes maar niet chic te gaan, waardoor Lee maar een nette zwarte spijkerbroek had aangetrokken met een blauw overhemd. Het enige andere overhemd dat hij had – een witte – had hij alleen naar het kerstgala aangetrokken.
          Op dit moment was hij druk bezig zijn chaos aan krullen te temmen, maar het bleef eruitzien alsof er net een tornado langs geraasd was en uiteindelijk gaf hij het gefrustreerd op. In de spiegel zag hij Vinnie de badkamer binnenkomen
          ‘Hé Lee.’ Zijn zachte stem werd vergezeld door een lichte blos op zijn wangen – eentje die zo nu en dan nog steeds een kriebel in zijn buik veroorzaakte.
          ‘Hoi Vinnie!’
          De jongen keek hem aan en haalde diep adem. ‘Ik uhm… ik vroeg me af… h-heb jij al iemand? V-voor het feest b-bedoel ik?’ Vinnie kneep zijn lippen op elkaar en zijn blik dwaalde weg, iets wat Lee inmiddels kende als een teken van paniek.
          Lee legde een hand op zijn schouder en gaf een kneepje. ‘Ik ben het maar, hè? Je hoeft niet zenuwachtig te zijn.’
          Vinnies blos werd dieper, maar hij keek Lee toch aan en knikte voordat hij met zijn vingers begon te spelen. ‘Nou, het is zeg maar zo dat Noah met Casper naar het feest gaat. D-dus ik weet niet met wie ik moet gaan. En – en ik dacht, m-misschien wil jij m-met mij.’
          Noah ging met Casper naar het feest? Nou, dat was een combinatie die hij niet aan had zien komen… Stiekem had hij het ook wel leuk gevonden om met Casper te gaan, dat werd vast een interessante avond, maar vanwege Rosalie had hij dat sowieso niet durven doen.
          ‘Dat had me heel leuk geleken, Vinnie.’ Hij pakte de handen van de jongen zodat hij stopte met frunniken. ‘Maar Elsie heeft me na het avondeten gevraagd. Al mag je zeker wel met ons rondhangen hoor. Het is tenslotte maar een vriendendate, ze vindt dat vast niet erg. Maar hé, we kunnen ook op zoek gaan naar iemand anders die nog geen date heeft!’
          Mavis had nog geen date, maar hij dacht dat geen van tweeën dat erg gezellig zou vinden. Hij kon beter even peilen bij een van de andere meiden.


    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 21:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thomas Byrne
    Common room -> wachtend op Daphne


    Veel moeite had hij niet gedaan voor het feest. Hij had een simpele zwarte pantalon aangedaan, met daarboven een donkerpaars t-shirt en natuurlijk zijn zwart leren jas. In school mocht hij het ding maar weinig dragen, maar als het kon, trok hij hem met alle liefde weer aan. Echt veel zin het feest had hij nog niet. Marcus was pleite, prefect dingen doen, waardoor het feest al een stuk minder leuk werd. Gelukkig had hij Daphne nog kunnen strikken om samen naar het feest te gaan. Voor de zeldzaamheid had ze nog geen date gehad toen hij het vroeg.
          Beneden in de common room wachtte hij op zijn vriendin voor ze van de trap naar beneden kwam. Hij was in een van de comfortabele stoelen geploft en keek geamuseerd toe hoe sommige Slytherins bijna paniekerig in de richting van het feest gingen. Hij schudde met een zucht zijn hoofd. Je zou maar zo zijn...

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 21:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vinnie Davies


    Misschien was het een beetje vreemd geweest om zijn ex te vragen, maar hij wist wel dat Lee niet raar zou reageren en na Noah, voelde hij zich toch het meest bij hem op zijn gemak. Zijn handen voelden nog warm waar Lee ze had vastgehouden. Hij vond de jongen echt heel erg lief en soms twijfelde hij er wel aan of hij echt niets voor hem voelde, maar de verliefdheid op Nora was gewoon veel heftiger en destijds ook de reden dat hij het had uitgemaakt – hij had het niet eerlijk gevonden tegenover Lee.
          Met wie kon hij nu gaan?
          Stiekem zou hij het ook wel leuk vinden om met Rosalie te gaan, want door haar handicap voelde hij zich toch minder opgelaten dan bij andere meiden – al was dat gemeen om te denken. Maar zij was ook wel weer erg spontaan en vond hem vast saai.
          Hij had ook overwogen om Theo te vragen, maar ook bij hem had hij het gevoel dat hij soms een beetje een blok aan het been was. Misschien moest hij toch maar thuis blijven…
          Maar nee, dat kon ook niet, hij had aan Noah beloofd dat hij zou komen!
          ‘Dat – dat kunnen we wel doen,’ zei hij zacht. Een beetje onzeker keek hij naar beneden, naar zijn kleren. Hij had een rode broek aan met een zwart jasje over een geruit ding, en een soort strik waarvan hij niet wist of het too much was. Hij droeg het liefst altijd zijn schooluniform zodat niemand iets kon zeggen over zijn kledingsmaak, dat nou niet echt volgens de laatste mode was. ‘Denk je, ehm, dat dit zo kan?’ Zenuwachtig keek hij naar Lee op.
          ‘Tuurlijk. Je bent net zo knap als altijd.’ Lee grijnsde naar hem, pakte toen zijn hand en trok hem de badkamer uit. ‘Kom op, we gaan op zoek naar een date voor jou!’
          Lee liep meteen naar de common room, waar hij Novalie, Rosalie en Tilly zag staan. ‘Dames!’ zei hij vrolijk. ‘Zijn jullie allemaal al voorzien van een knappe date?’
          Vinnie kreeg het opeens gloeiend heet en hij dook iets in elkaar, wensend dat hij een kraag had waar hij zich in kon verstoppen. Hij had moeten weten dat Lee niet zo heel subtiel was, maar dit was wel heel… gênant.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 21:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Meiden slaapkamer Hufflepuff met Novalie


    Rosalie grinnikte. Dit was al de derde keer vandaag. "Helaas Lee, zowel ik als Novalie hebben een date. Maar Tilly is nog vrij. Ik heb nog niemand voor haar kunnen vinden." Wat ze best jammer vond. Ze had echt haar best gedaan iemand voor haar vriendin te vinden, nadat ze Novalie aan Cole had gekoppeld. Dan waren ze alle drie bezet! Maar goed, blind naar iemand zoeken was niet echt makkelijk geweest. En Novalie was niet echt een goede hulp met het zoeken van een date. Ze had alleen verlegen wat dingen gemompeld, waardoor er maar weinig jongens waren aangesproken. Het punt was echter, eigenlijk wilde Rosalie ook niet dat Tilly met Lee op date ging. Lee viel op jongens, dus dan zou het alsnog niets helpen als ze Tilly daaraan koppelde. Maar goed, het was nog altijd een stuk beter dan dat ze haar vriendin alleen op pad stuurde.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2021 - 21:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    ‘Kijk aan, Tilly is nog vrij!’ zei Lee enthousiast tegen Vinnie. Zoals verwacht kreeg die meteen een blos en keek hij naar zijn voeten, maar een verlegen glimlach krulde om zijn lippen. ‘Met wie ga jij, Noof?’ Hij was verrast dat ze een date had, maar vond het wel superleuk voor haar. ‘Vanmiddag heb ik keihard aan je blind date gewerkt dus die moet je morgen wel mooi gewoon doen hoor, ook als je date van vanavond heel lekker kan zoenen.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff common room      —       w. Rosalie en Lee



    Novalie voelde een blos naar haar wangen schieten, vooral bij die laatste woorden. Zoenen?! Ze was helemaal niet van plan geweest te gaan zoenen. En ze hoopte Cole ook niet, want... dat dat... "Ik ga met Cole," zei ze zachtjes, maar ze durfde Lee niet meer aan te kijken. Dit was gewoon een vriendendate. En eigenlijk deed ze het vooral voor Rosalie, ze had geen nee durven zeggen toen Rosalie vertelde in wat voor situatie Cole zat en dat hij hulp nodig had. Maar het was geen date-date. Nee echt niet, dat kon ze niet. Net zoals die blind date van... "Morgen al?" vroeg ze geschrokken. Had Lee een date voor haar geregeld voor morgen?! Maar dat kon helemaal niet! Dat wilde ze helemaal niet. Ze was daar nog helemaal niet klaar voor. Novalie voelde lichte paniek in zich opkomen. Kon ze zich nog onder haar dekens verstoppen voor de rest van de week?


    It's never gonna happen, Guys.