• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 27 juli 2021 - 9:49 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Theseus Owen Scamander
    Seventeen years old | Hufflepuff Prefect & Quidditch Captain| Look | With Puffies | Hufflepuff Common Room




    Na alle lessen van de dag had hij in de stilte in de bibliotheek rustig zijn notities nog eens bekeken en hier en daar wat aangevuld waar nodig. Niet veel na het diner was hij terug gegaan naar de Common Room om zich klaar te maken voor het feest, waar hij liever niet heen ging. Liever ging hij tekenen. Maar Theo had aan Kyra belooft om te dansen. Tijdens het samenwerken met Potions had hij het wonderbaarlijk voor elkaar gekregen om niet te stotteren. Vanavond moest het ook goed komen dus.

    Naast zin was hij helemaal klaar en dus besloot Theo zich vanuit de slaapzaal naar Common Room te begeven. Hier voegde hij zich bij Rosalie, Lee, Vinnie en Novalie. ''Hebben jullie er zin in?'' vroeg hij aan niemand in het bijzonder toen iedereen uitgepraat was.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor | Dress + hair| With Jordyn | Girl's dormitory in Gryffindor Common Room





    Het antwoord van Jordyn was duidelijk. ''Thanks,'' glimlachte ze, waarna ze zich omdraaide richting haar bed. Beiden jurken legde ze voorzichtig weer op het bed neer. De groene jurk bleef ze wat langer inspecteren. Haar beha zou bijna in het geheel te zien zijn onder de jurk, in de verkeerde manier. Zonder er te veel bij na te denken deed ze het af en gooide het nonchalant op haar bed neer. Vervolgens deed ze de jurk aan en bijpassende hakken. Onhandige dingen, maar wel mooi en dus zou ze maar een avond het er mee moeten doen. Vlug deed ze wat plukken haar nog naar achteren met een mooie haarklip. Zo.

    Arianna keek naar Jordyn toen die vroeg of ze een date of iets dergelijks had voor vanavond. ''Nope,'' antwoordde ze, met een ploppende 'p'. ''En jij?'' vroeg ze vervolgens.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • slytherin girls dorm • daphne
    Nora zuchtte opgelucht. Potions maken kon ze wel voor hem doen. Als hij die vaker nodig had, dan kon hij misschien ook vaker pillen voor regelen, dus dat zou eigenlijk ook wel goed uitkomen. "Bedankt voor het navragen," zei ze met glimlach tegen haar vriendin. Ze liep terug naar haar kledingkast en trok er een jurkje uit. "Ga jij nog met Noah naar het feest?" vroeg ze aarzelend. Het was een aparte combinatie, maar ze wist zelf ook hoe overtuigend Daphne kon zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    KYRA ALIYEVA
    gryffindor • chaser • prefect • hallway somewhere outside the great hall • marcus
    Een tevreden glimlach sierde Kyra's gezicht. "Hmm, dat zal ik onthouden. Het zou ook wel een beetje triest zijn als de professoren een leuker uitzicht zijn." Wat dat betreft hadden ze niet echt de jackpot getroffen op Hogwarts. Niks knappe professoren om bij weg te zwijmelen.
          "Marcus, ik moet je wel zeggen dat je een beetje voorspelbaar bent. Je jaagt iedereen nog weg zo met die knorrige frons op je gezicht." Of misschien was dat juist wel wat hij wilde. Soms vroeg ze zich af wat er in het hoofd van de jongen omging. "Je ziet er zeker aantrekkelijk uit hoor in je uniform, daar niet van." Maar laten we eerlijk wezen, die jongen zou er nog goed uitzien in een aardappelzak. "Ik gok dat Raf het vergeten is, maar het moet ook wel met ons twee lukken, niet? De meeste studenten zullen toch in de Great Hall zijn..." Het was haast een wonder dat ze het zelf niet vergeten was, maar ze wilde niet op haar donder krijgen van Roman. "Als je het aan durft om met alleen mij door de gangen te spoken, tenminste. Ik beloof dat ik niet bijt. Meestal dan." Kyra haalde nonchalant haar schouders op en liep bij de Great Hall vandaan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Maddie

    °In de Huffelpuf leerlingenkamer


    Na lang treuzelen op haar bed, en kijkend naar de kleren in haar hutkoffer had ze besloten van gewoon niet naar het feest te gaan. Hoe minder ze haar hoofd toonde bij dat gevreesde trio hoe beter. Als ze al lastig gevallen werd in de lessen, wat zou het dan zijn op een feest waarbij ze helemaal vrij spel hebben om haar te treiteren.

    Ze slaakte een zucht en liep uiteindelijk naar beneden waar een groepje nog druk aan het praten was. Zij hadden er duidelijk wel zin. Ze liet zich neerploffen op de gemakkelijke sofa en wachtte geduldig tot Lee klaar was met zijn ding.



    Brenn

    In de leerlingenkamer van Griffoendor


    Brenn knoopte nog net zijn das goed, hij had een zwarte broek aan met een lichtblauw hemd en een zwarte das. Hij was al altijd wat het type geweest die goed voor de dag wou komen, dus ook in zijn kledijkeuze. Voor de zekerheid liet hij het boekje maar op de kamer. Zorgvuldig stak hij het in zijn hutkoffer en mompelde toen een spreuk voor extra veiligheid. Niet dat hij verwachtte dat er iemand zou in zijn hutkoffer kijken, maar je wist maar nooit.

    In ieder geval was hij heel benieuwd naar het feest waardoor hij vrolijk naar beneden ging, helemaal klaar voor het feest.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2021 - 8:46 ]

    Daphne Saunders


    'Noah heeft blijkbaar sinds kort een relatie met Casper.' Ze spuugde de naam uit. 'Dus ik kan het wel schudden.'
          Nu scheelde het dat Casper overduidelijk anger issues had, al was het een stuk minder dan in het verleden, dus wie weet brak hij al Noahs botten nog eens en hield die kneus het voor gezien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley


    ‘Nope. D’r zijn er al veel te veel die het wel hebben, straks is er geen klap aan.’ Ze grijnsde naar Arianne. ‘Maar dan kan ik mooi met jou rondhangen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Wat doe jij hier?' vroeg Nomad echter alleen stomverbaasd. Hij had op de uitkijk bestaan voor Roman, maar had absoluut niet verwacht Casper hier te zien.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    'Neuh,' zei Justin, en ergens was dat waar. Hij had meer zenuwen gevoeld toen hij haar weer aan moest spreken; nu was die eerste barrière doorbroken. Toch voelde hij wel een klein beetje spanning, al was dat misschien meer nieuwsgierigheid over hoe de avond zou lopen. Het plan was om gewoon met Rosalie bij te praten; hij had werkelijk geen bijbedoelingen, maar hij kon niet ontkennen dat hij best voor wat meer openstond. 'Jij dan? Voor je eerste date ooit?' Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2021 - 12:39 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    ‘Mijn romantische zelf ontdekken door mijn date op te halen, maar volgens Isabella is dat niet zo gewenst.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘En jou meetrekken als tweede date. Ik ben niet zo van de monodates als m’n date eigenlijk niets van me moet hebben.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Marcus Hyakinthos Lestrange
    Seventeen years old | Slytherin Prefect & Quidditch Beater | Wearing Slytherin uniform | With Kyra | Hallway somewhere outside the Great Hall




    Goh, dat was eigenlijk ook zijn bedoeling. Vaak genoeg werkte het ook. ''Is dat niet de bedoeling dan?'' vroeg hij cynisch. Wat had hij nu aan mensen die al weg werden gejaagd door chagrijnig fronsen? Helemaal niets.
    ''Wat een lieve woorden.'' grijnsde hij. ''Niet dat je in je uniform er verkeerd uitziet hoor, maar je ziet er aantrekkelijker uit in deze kleren.''
    Een geërgerde zucht wist hij te onderdrukken toen Kyra zei dat Wilson het waarschijnlijk vergeten was. Verrassend. Ze had er wel gelijk in dat de meeste leerlingen in de Great Hall zouden zijn. ''Zo eng ben je niet, Aliyeva.'' Marcus volgde haar voorbeeld en begon ook te lopen. ''Bijten? Kinky hoor.''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Arianna Reign Tudor
    Seventeen years old | Gryffindor | Dress + hair| With Jordyn | Girl's dormitory in Gryffindor Common Room





    Instemmend knikte ze even op het antwoord van Jordyn. ''Goed punt,'' antwoordde ze. ''anders zit iedereen aan een ander vastgeplakt.'' Nonchalant plofte ze op het voeteind van haar bed neer. ''Sounds like a plan. Dan hoeven we ook geen 'vijfde wiel van de wagen' te zijn ergens bij.''


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Tilly James

    Tilly wist niet of ze opluchting moest voelen of juist zenuwen - waarschijnlijk een beetje van beide. Ze had het niet echt leuk gevonden dat haar twee beste vriendinnen een date hadden voor vanavond. Van Rosalie had ze het ook wel een beetje verwacht, al had het anders kunnen zijn nu ze blind was, maar Tilly had wel gedacht dat ze met Novalie naar het feest had gekund. Ze vond het leuk voor haar vriendin, maar had zich wel een beetje ongemakkelijk gevoeld dat ze nu alleen moest gaan.
    En nu had ze een date. En Vinnie was lief, dat wel. Maar ze voelde zich niet helemaal op haar gemak bij hem en andersom was dat ook zo. Ze was liever zelf door Roos aan Cole gekoppeld, want die kende ze al wat beter via Rosalie. Maar dat gold ook voor Novalie, natuurlijk.
    'Ik - ik vind het gezellig,' zei ze uiteindelijk met een kleine glimlach naar de jongen tegenover. 'Je ziet er leuk uit!'
    Ze droeg zelf een donkerblauw jurkje met bloemen. Het was één van haar favoriete zomerjurkjes, maar vond hem ook wel geschikt voor zo'n feest. Hoopte ze dan maar.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Nomad herinnerde zich inderdaad ineens weer dat Casper een afspraak met Noah had gemaakt - en zijn mondhoek schoot een klein stukje omhoog. Daarna haalde hij echter zijn schouders op. 'Ik ga niet naar het feest. Geen zin.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain