• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Nomad - Grote zaal


    "Omdat ik dat leuk vind," zei ze droog. Ze keek over de dansvloer heen op zoek naar Rhae.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2021 - 19:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams


    ‘Ik val inderdaad op jongens.’ Lee glimlachte meewarig naar haar. ‘Sorry. Je bent een hele leuke meid.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Outfit


    Vinnie ontweek haar blik en knikte stilletjes. Hopelijk vond ze hem saai genoeg om weer weg te gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Ja, je ziet er echt uit alsof je je vermaakt,' zei Nomad. Hij volgde haar blik, maar haalde zijn schouders op. Geen idee wat háár probleem was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Nomad - Grote zaal


    "Oh echt," zei ze lichtelijk sarcastisch, terwijl langzaam met haar hoofd knikte. Ze kon hem vertellen dat ze hem op het moment alleen gebruikte om uit de buurt van Thomas te blijven. Thomas sprak haar bijna nooit aan als ze in gezelschap was. Maar dat ging hem echt geen ene flikker aan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Grote zaal - Met Blythe


    Hij had verwacht dat de zoen een beetje de spanning zou verbreken. Maar Blythe leek nog steeds een beetje gespannen, iets waar hij niet zo goed wist wat hij ermee moest. Rafaël had dit nog nooit eerder gedaan en van haar zenuwen werd hij zelf ook een beetje onzeker. Hij sloeg zijn handen maar weer om haar heupen heen. Ergens wilde hij Justin opzoeken en vragen of hij iets verkeerd deed, of dat hij wat wist wat de spanning kon verbreken.
          Hij ving even Blythe haar blik. Toen hij hem volgde, zag hij dat ze naar Isa keek. "Je mag best even hoi zeggen hoor," zei hij met een halve grijns. "Ik denk alleen dat ik dan even skip." Rafaël gunde Blythe een knipoog. Hij wist niet precies waarom maar Isa had flink de pik op hem. En dat was iets wat hij niet graag opzocht.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2021 - 21:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Outfit


    Rhae vertelde over de overeenkomsten en verschillen die ze tot nu toe tussen de scholen had opgemerkt – een onderwerp waar ze vandaag al een paar keer over gesproken had en waar ze niet meer zo hard over na hoefde te denken als in het begin. Thomas was best aardig, maar hij kon haar aandacht niet echt vasthouden. Die dwaalde af naar haar nieuwe vriendin en Rafael, die het vlak naast haar al erg gezellig hadden met zijn tweeën. Ze was benieuwd of Rhae hem vanavond zou spreken of dat Blythe het type meisje was dat de hele tijd bij een jongen bleef plakken. Het was maar goed dat Isabella haar nog had – maar dan moest ze wel wat aan haar hebben. Ze zag dat het meisje samen met een donkerharige jongen uit hun afdeling praatte; Nomad, dacht ze onthouden te hebben. Iemand die code groen van haar had gekregen. Ergens was dat reden om ze een momentje samen te gunnen – al keken ze beiden nou niet alsof ze heel erg van hun gezelschap genoten.
          Het langzame liedje kwam tot een einde en Rhae liet Thomas los.
          ‘Ik ga weer even terug naar Isabella. Bedankt voor de dans.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    Stond hij net een praatje te maken met Maddie, kwam Cas plots tevoorschijn. Waar was hij zelfs naartoe geweest? Niet dat het Noah zwaar boeide, Cas was niet echt zijn vriendje.
    Maar natuurlijk komt die gozer met één of andere kutvraag aan en hij liet zijn adem langzaam ontsnappen. Nu werd het wel heel vervelend dat zijn glas leeg was.
    'Wat ik zo leuk vind aan Isabella?' Hij liet haar naam overdreven over zijn tong gaan. Hm, hoe moest hij dat nu gaan verwoorden. 'Isa is als een roos met stekels.' Hij glimlachte wat zwak en voornamelijk scheef door de drank. 'Het duurt lang voordat ze stopt met haar stekels uit te steken, maar eens dat gebeurt heb je nog enkel oog voor de prachtige bloem. Ze is echt fantastisch. Lief, grappig en neemt mij zoals ik ben.' waar komt dit in hemelsnaam vandaan. 'Pf, misschien moet ik mij maar focusen op onkruid. Dan maak ik misschien eens een kans.'

    [ bericht aangepast op 25 aug 2021 - 9:25 ]

    Blythe Carmichael

    Blythe grijnsde, al verstomde die grijns wel weer een beetje. 'Sorry, ik was afgeleid. Ik eh -' Ze aarzelde. Moest ze eerlijk zijn? Dat ze aan Novalie dacht, en hoe dit op haar moest overkomen? Rafaël wist nog niet dat Isa had bevestigd dat Noof een oogje op hem had, dus ze wilde hem dat ook niet vertellen. 'Ik dacht even aan Novalie,' gaf ze toch maar toe. 'Als onze vermoedens kloppen' - wat ze deden - 'dan is het misschien niet zo leuk als we voor haar neus zoenen. Ook al vond ik het een fijne kus.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    'Niemand dwingt je om met mij te praten, hoor,' zei Nomad schouderophalend. Hij volgde haar blik - die naar Thomas en het nieuwe meisje ging. Hoe ze heette wist Nomad niet. Zijn blik ging verder de zaal in - achter Novalie stond Mavis met twee meiden te praten. Het herinnerde Nomad weer aan de weddenschap die hij met Daphne had afgesloten en zijn hand sloot zich steviger om zijn beker.
    Dat kutwijf.
    Mavis was Lee's beste vriendin - zijn rechterhand - én het zusje van Roman. Die meer dan eens kenbaar had gemaakt dat ze een hekel aan hem had, en na gisteravond nog meer. Er was geen scenario te bedenken waarin Nomad haar zou kunnen versieren, omdat ze al een beeld van hem had en hij was nou niet per se charmant genoeg om dat beeld te veranderen.
    En dat betekende dat het gerucht rond zou gaan dat Nomad een oogje had op Lee. Zijn gezicht werd lijkbleek en hij probeerde die gedachte uit zijn hoofd te schudden. Hij moest iets doen. Hij moest zorgen dat het niet lukte - door Mavis te versieren, of door het gerucht zo duidelijk onwaar te maken dat niemand het zou geloven.
    Zijn blik gleed weer naar het nieuwe meisje. Nieuw. Onbekend. Zij had nog geen idee hoe hij was. Niet zoals Mavis.
    Het idee kwam kort in zijn hoofd op, maar daarna liet hij het ook weer varen. Hij had geen idee hoe je een meisje om je vingers wond.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Tilly vond het maar niets dat Prudence nu bij hen stond - die vond zichzelf veel te leuk, en het was duidelijk dat Vinnie zich ook niet op zijn gemak voelde. 'Kom, Vinnie, we gaan dansen,' zei Tilly vlug, zodat ze met een goede reden bij hen weg konden. Niet dat ze zich nu ineens wél op haar gemak zou voelen, maar het was beter dan bij die feeks staan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth


    ‘Focussen op onkruid?’ reageerde Casper met opgetrokken wenkbrauwen. ‘Als je al loopt te miepen over de doorns van een roos, zou ik maar niet aan distels beginnen.’ Hij grijnsde scheef en wierp een blik op Isabella. ‘Zo lang duurt het niet voor ze stopt met haar stekels uitsteken. Of misschien voel ik het gewoon niet.’
          Maar om haar nou een prachtige bloem te noemen?
          Nou ja, lelijk was ze ook niet. Dacht hij. Hij had zich nooit afgevraagd wat hij aantrekkelijk aan iemand vond of niet, maar hij keek toch wel liever naar haar dan naar een huiself of een goblin.
          ‘Niet dat ik mezelf nou dokter Love zou noemen, maar als jij de indruk wekt dat je alleen onkruid verdient wil zelfs het onkruid je niet.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    Hij rolde met zijn ogen bij Cas zijn woorden, maar ergens snapte hij wel wat hij bedoelde. Hij zette het lege glas neer op het tafeltje en onderdrukte een zucht. 'Misschien ben ik zelf wel onkruid. Een smerige brandnetel of zo.' Hij trok een gezicht. 'Laat ik Daphne ten dans vragen. Dat is geen onkruid, maar een verrotte plant. Vindt het onkruid mij dan wel interessant.' Hij grijnsde wat flauw. 'Niet heus dus.' Zijn ogen gingen richting Cas. 'Haar vragen is dus wel een dikke grap. Voor je weer dingen in je hoofd haalt.'


    Prudence

    °Op het feest - met Tilly en Vinnie°


    Ze knipperde even onschuldig met haar ogen. Tilly gaat dansen met Vinnie? Mooi niet dus. Misschien straks. "Oh, je krijgt hem zo terug. Beloofd.' Met een glimlach sloot ze haar hand rond zijn arm. 'Ik wil een kleine dans met mijn nieuwe Toverdranken partner.' Ze wierp een geamuseerde blik op Tilly terwijl ze Vinnie meetrok naar de dansvloer. Eenmaal daar aangekomen, legde ze zijn handen op haar heupen. 'Je vindt het toch niet erg dat ik mijn armen rond jouw nek leg?' Want het was haar wel opgevallen dat hij wat raar deed in de les toen ze hem aanraakte.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2021 - 11:20 ]

    Casper Ainsworth


    Casper gaf de jongen een tik tegen zijn achterhoofd. 'Doe niet zo debiel. Natuurlijk ben jij geen onkruid, dan was je echt niet mijn eerste date ooit geworden. Ik ben best kieskeurig hoor.' Hij grijnsde naar Noah. 'Misschien dat ík Daphne eens ten dans vraag. Lijkt me lachen. Denk dat ze niet weet wat ze doen moet. En jij moet gewoon effe met Isa dansen, zeggen dat je een afwijzing best overleeft en dat je haar vriendschap belangrijker vindt dan wat gefriemel onder de dekens.'

    [ bericht aangepast op 25 aug 2021 - 11:23 ]


    Every villain is a hero in his own mind.