• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    Lane Robin
    Rafael Beater/Prefect Danique
    Justin Keeper Marjanne
    Andreas Demi
    Brenn Katrijn
    Jordyn Beater Natas



    Ravenclaw

    Nomad Marjanne
    Roman Keeper/Headboy Natas
    Noah Katrijn
    Cole Marjanne

    Blythe Chaser Marjanne
    Isabella Danique
    Rhae Natas
    Elsie Marjanne
    Slytherin

    Casper Natas
    Mosh Seeker Natas
    Thomas Danique
    Evan Demi

    Prudence Katrijn
    Daphne Natas
    Zoya Head girl Marjanne

    Hufflepuff

    Lee Chaser Natas
    Vinnie Natas



    Mavis Beater Marjanne
    Rosalie Danique
    Tilly Marjanne
    Maddie Katrijn
    Novalie Prefect Danique


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah Adams

    °Praten met Elsie- Buiten°


    Hij knikte enkel bij haar woorden dat ze nog even bleef. 'Ok, nog veel plezier.' Kwam er wat dof over zijn lippen. Uit beleefdheid zou hij eigenlijk moeten afscheid nemen bij Casper maar hij had er volkomen geen zin in. Hij zou de kerel vast morgen wel zien. Hij keek Elsie nog wat mistroostig aan. Zij had het duidelijk wel naar haar zin, en hij wou dat hij het fut had om verder te vragen maar eerlijk gezegd kon het hem totaal niet boeien. Omtrent Elsie deed hij morgen ook wel een poging.
    'Ik zie je morgen.' Hij glimlachte zwak en vertrok richting zijn leerlingenkamer.

    Nomad Morphew

    Nomad fronste. 'Een elleboog in haar gezicht? Met opzet? Of per ongeluk?' Hij kon niet zeggen dat hij zich om Blythe bekommerde, maar het was wel een avond vol incidenten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    Na een tijdje met Mavis gekletst en gedanst te hebben, excuseerde ze zich tegenover het meisje voor een toiletbezoek. Bij de toiletten die aan de Grote Zaal grensden was het zo druk dat ze naar een toiletruimte iets verderop besloot te lopen.
          Haar oren suisden toen ze de gang op liep en de drukte achter zich liet. Nu pas besefte ze hoe warm ze het eigenlijk had en de kleding plakte tegen haar huid. De stof jeukte en ze zorgde ervoor dat ze haar oorspronkelijke jurk weer droeg.
          Ze sloeg de hoek om naar de aangrenzende gang. Haar ogen werden groot toen ze daar iemand bloedend tegen de muur zag leunen. Een andere jongen probeerde hem overeind te trekken.
          ‘Bij Merlijns baard, wat is hier gebeurd?’ vroeg ze verschrikt.
          Een jongen met donker haar keek over zijn schouder. ‘Een of andere dronken gek viel hem aan. Zo maar.’ Paniek flitste in zijn ogen. ‘Hij bloedt echt overal, hij moet naar de ziekenzaal.’
          ‘Zal ik een leerkracht halen?’ Rhae stond al op het punt om zich om te draaien.
          ‘Nee.’ De gewonde jongen klonk schor. ‘Niet iedereen… hoeft te weten…’
          Rhae beet op haar lip. Ze keek over haar schouder. Er liepen studenten langs, maar niemand leek ze geroepen te voelen om te helpen.
          ‘Ik help je dan wel naar de ziekenzaal.’
          Samen met de andere jongen ondersteunde ze zijn vriend. Ze gingen een trap op – en daarna nog een. De jongen kermde en kon amper op zijn benen staan, hij leunde zwaar op haar.
          Uiteindelijk bereikten ze de ziekenzaal, waar een verpleegster het direct overnam.
          ‘Bedankt voor je hulp.’ De jongen draaide zich naar haar toe – en bleef toen even staren. Er gleed een grijns over zijn gezicht. ‘Ik ben Hanz.’
          Rhae keek naar zijn bloederige, uitgestoken hand. Daarna naar die van haar, die er niet veel beter uitzag, dus ze schudde hem maar. ‘Rhae.’
          ‘Je ziet wel bad ass uit, zo.’ Hij knikte naar het bloed op haar armen.
          Ze vond het maar een naar grapje, op de achtergrond kon ze horen dat zijn vriend pijn leed. ‘Niet helemaal hoe ik mijn avond had voorgesteld.’
          Hanz leunde met zijn schouder tegen de deurpost. ‘Nee – ik zou ook wel andere dingen met je willen doen.’
          Oké, genoeg.
          ‘Beterschap voor je vriend,’ mompelde ze.
          Daarna maakte ze zich gauw uit de voeten en dook ze als eerst de toiletten in om zichzelf op te frissen. De angst dat hij haar achterna zou komen kolkte door haar heen, maar dat gebeurde gelukkig niet.
          Nu moest ze de weg zien terug te vinden. De trap die ze net had genomen, ging nu naar een andere verdieping. Ook dat nog.
          Een tijdje doolde ze door het kasteel, haar handen klam van het zweet. Ze kwam niemand tegen, iedereen was natuurlijk op het feest. Of toch… ze sloeg net een hoek om toen ze iemand een andere trap af zag gaan. Was dat Hanz?
          Ze hield even haar pas in. Nee, het was Justin, zag ze tot haar grote opluchting. Die was vast klaar met douchen.
          ‘Hé!’ riep ze van een afstandje. ‘Wacht even!’ Ze versnelde haar pas tot ze naast hem stond. ‘Elke keer als ik dénk dat ik de juiste route voor ogen heb, gooien die stomme trappen roet in het eten.’ Ze schonk hem een trillerige glimlach en probeerde niet te laten merken hoe slecht ze zich op haar gemak voelde. ‘Is al het jeukspul weg?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney
    ‘Hé!’ Justin kon zijn verbazing niet onderdrukken dat hij haar hier tegenkwam, in haar eentje. ‘Ja, al is mijn rug nog wel rood. Maar dat gaat wel weer weg.' Hij keek even naar haar. 'Is alles oké? Hoe ben jij hier verzeild geraakt?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Ik hielp een jongen naar de ziekenzaal. Die vond ik bloedend in de gang,’ zei ze, nog steeds een beetje ongelovig. Maar als hij net zoals zijn vriend was en zulke dingen tegen andere meiden zei, kon ze wel een beetje begrijpen waarom.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'Wát?' reageerde Justin toch wel geschrokken. 'Wie was het? Waarom bloedde hij?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Ik weet zijn naam niet, zijn vriend heette Hanz. Ze waren aangevallen door een of andere dronken gast. Die vriend bloedde echt overal, alsof hij door een raam was gesprongen ofzo.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Justin fronste. Hanz? Daar had hij niet per se een hoge pet van op. ‘Dat was dan Enzo, zeker?’ Hij vond het altijd wat irritante mannetjes, maar kende ze verder niet. ‘Wat heftig, joh. Wel goed dat je hen geholpen hebt. Hopelijk valt het allemaal mee.’ Hij dacht even aan Casper, die Rosalie ook iets heftigs had aangedaan… Zou hij het weer zijn? Hij had zich wel een aantal jaren koest gehouden, maar het was wel duidelijk waar hij toe in staat was.
    Hij bekeek Rhae kort. ‘Jouw beeld van Zweinstein kan niet goed zijn, als je al na twee dagen hier zoiets meemaakt,’ zei hij met een flauwe grijns. ‘Dan heb ik toch liever wat jeukpoeder in mijn shirt.’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    Rhae grinnikte. ‘Ik schrok er wel van, ja, al is het goed om te weten dat men hier ook gewoon jeukpoeder gebruikt wanneer ze iemand niet mogen.’ Ze legde haar hand op de leuning terwijl ze trap afdaalden. ‘Was het een boze ex, ofzo?’ Haar mondhoek krulde omhoog. ‘Ik begreep van Isa en Blythe in elk geval dat je het niet al te serieus met meiden meent.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney
    Justin greep naar zijn hart. ‘Ze geven me niet eens de kans om met een schone lei te beginnen, hè,’ zei hij, al grijnsde hij wel. Ten slotte zou Isa sowieso weinig positieve woorden voor hem over hebben en Blythe had het zelf ondervonden in het verleden. ‘Ik zal het niet ontkennen, maar volgens mij ben ik wel altijd eerlijk en open over mijn intenties. Het was nu geloof ik vooral een broer die mij liever geen tijd met zijn zusje zag doorbrengen.’ Hij vroeg zich af of hij eerlijk moest zijn of niet, maar dacht niet dat Rhae het zou waarderen als hij nu Andreas als een overbezorgde broer zou laten doorschemeren terwijl hij er toch wel een klein beetje reden toe had. ‘Ik heb wel eens een foute keuze gemaakt en hij was daar de dupe van.’ Hij had ook oprecht wel spijt gehad van zijn kus met Daphne; ze was een knappe meid, maar haar persoonlijkheid was een stuk minder leuk en het was nogal zonde geweest om daar een vriendschap voor te vergooien.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    Normaal gesproken was Justin zo’n type waar ze niet te veel tijd mee wilde doorbrengen, maar hij was heel eerlijk en open over zijn intenties met meiden en dat stelde haar wel gerust. Bijbedoelingen zou hij in elk geval niet hebben.
          ‘Dus de jeukpoeder was eigenlijk wel verdiend?’ vroeg ze.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney
    ‘Verdiend, verdiend…’ Hij grinnikte. ‘Misschien wel een beetje.’ Hij wees naar een bepaalde trap, die net was gaan draaien en daardoor de goede kant op ging. ‘Hier moeten we heen. Raf vertelde me trouwens dat je ook zwerkbal speelt, ga je ook try-outs doen voor het team?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Ja, dat is wel het plan.’ Haar hart maakte een sprongetje bij de gedachte dat Rafaël over haar gepraat had. Het ergerde haar, maar ze kon er niet veel aan veranderen. ‘Speel jij ook?’
          Rafaël had wel een paar van zijn afdelingsgenoten genoemd met wie ze een oefenpartijtje konden doen, maar ze wist niet zeker of Justin daar ook bij was geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney
    ‘Eigenlijk elke dag,’ zei Justin dromerig. ‘Ik breng het liefst bijna al mijn vrije tijd op mijn bezem door. Wat speelde je bij Beauxbatons?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm
    Outfit


    ‘Ik was jager,’ antwoordde ze. ‘Net als Blythe. Ik begreep dat daar bij ons nog eentje voor gezocht wordt, dus ik ben benieuwd. Het zou leuk zijn als het lukt, maar anders vergaat de wereld ook weer niet.


    Every villain is a hero in his own mind.