• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 12 okt 2022 - 11:35 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Misschien,’ mompelde Adam. ‘Maar ik vind het nogal heftig. Ik… moet daar over nadenken.’
          Als hij Toph inderdaad ergens in het verleden bracht, redde hij nog steeds op een bepaalde manier haar leven toch? Maar dan nam hij haar alles af… Helemaal in je eentje in het verleden ronddolen was ook afschuwelijk.
          En wat deed de school als ze daar ooit achter kwamen?
          Hij dacht aan zijn oude leven. Waar het zo vanzelfsprekend was dat Merrin van hem hield, waar nooit twijfel had bestaan. Waar Onyx en Jester zijn vrienden waren. Waar Fox Kris terughad. Waar Merrin zijn zus had. Waar Fire nog leefde. Waar Dezi dood was.
          Letterlijk álles was beter dan hier.
          Híj had dat verwoest. Het was egoïstisch om dat niet te herstellen, puur omdat hij bang was wat de school dan zou doen. Dat mocht niets uitmaken.
          Hij wendde zijn gezicht af. ‘Ik ben gewoon zo bang dat het weer helemaal verkeerd uitpakt. Dat ik je daar misschien wel helemaal kwijt ben. En ik weet dat dat egoïstisch. M-maar…’ Zijn stem trilde. ‘Door die angst alleen al ben ik bang dat het fout doe en alles nog erger maak.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ‘Dat hoeft niet. Ik bedoel – Adam en ik hebben ook gepraat over Kris. Over Rory – Adams, uhm…’ Shit. ‘Vriend uit zijn herinneringen,’ mompelde hij, waarna hij Yrla indringend aankeek. ‘Wat ik je echt níét verteld heb. Anyway – ons hielp het, ook al was het nou niet echt een makkelijk gesprek.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin snapte niet zo goed waarom Adam zo bang was hem kwijt te raken. Op dit moment leek hij er ook niet zoveel om te geven, als hij met Nish verder ging. "Dan bereidden we het toch gewoon tot in de details voor? Een fout is er om te herstellen. Je moet gewoon ervoor zorgen dat je vlak na je laatste aankomst daar bent, je laat Toph direct weer verdwijnen en raakt in de tussentijd niets aan. Dan zal het vast goed komen." Merrin begreep niet zo goed waarom Adam hier wilde blijven. De jongen had toch al het gevoel alsof hij zijn beste vriend was kwijtgeraakt en de jongen voor hem verwarde hem nog altijd zo erg dat hij niet zo goed wist wat hij aan hem had. "Je krijgt dan wel je vriend terug," zei hij aarzelend. "En als ik jou zo hoorde vertellen, zijn er nog veel meer mooie dingen in die andere tijdlijn. Wil je daar dan niet voor terug? Vanwege mij?" Dat voelde ergens best wel cru. Het was alsof hij de jongen hier gevangen hield, in deze stomme tijdlijn met stomme mensen. Dat wilde Merrin helemaal niet.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    Had Adam ook herinneringen? Net als Merrin? Was het daarom dat ze zo dicht naar elkaar waren gegroeid? Yrla herinnerde zich helemaal niets van zijn verleden en voor het eerst wat hij lichtelijk jaloers. Ergens wilde hij ook weten waar hij vandaan kwam, of er nog iemand buiten de school was die op hem wachtte. "Ik kan het proberen," zei hij aarzelend, maar hij was nog niet echt overtuigd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik weet niet of dat zo werkt.’ Hij haalde diep adem. ‘Mer, ik heb nog niet eens mijn naam. Zaterdag flitste ik terug in de tijd en toen zat ik er een paar jaar naast. En als iemand ziet dat ik haar meeneem, dan wat? Of als het op bewakingscamera’s staat? Zo’n verdwijning wordt onderzocht! En dan weet Experium dat er ooit een tijdreiziger komt die hun leerlingen laat verdwijnen. Weet ik veel wat ze met me doen als ik dan terugkom.’ Hij voelde tranen in zijn ogen branden. ‘Misschien laten ze me wel nooit naar Experium gaan, dan kom ik terug en kent überhaupt niemand me en halen ze meteen weg.’ Een traan glipte langs zijn wang. ‘En dan ben ik alles echt kwijt. Dan leren wij elkaar nooit kennen, terwijl ik die herinneringen wel heb.’ Hij boog zijn hoofd, staarde naar de littekens op zijn armen. ‘En ik ben bang dat ik mezelf dan wat aandoe,’ fluisterde hij. ‘Als Experium dat al niet doet.’

    [ bericht aangepast op 6 feb 2022 - 22:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ‘Ik zou het gewoon doen,' zei Fox met een bemoedigende glimlach. 'Dan laat je merken dat je dit samen met hem wil uitzoeken, in plaats van dat je hem daarin alleen laat. Samen is altijd goed.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin haalde kleintjes zijn schouders op. “Dan zorgen we dat het buiten de bewakingscamera’s gebeurd. Er zijn genoeg dode vlakken, plus de slaapkamers worden niet in de gaten gehouden. Fire is ook vermoord in zijn slaap en niemand heeft daar de dader van gevonden toch? Ook al is dat onderzoek geweest.” Merrin keek even met een lichte grijns naar Adam en legde zijn handen op de schouders van Adam. “Ik begrijp dat je bang ben dat het fout gaat, maar als je daardoor dingen uit de weg gaat, gebeurt er ook niets. Soms moet je een risico durven nemen.” Merrin glimlachte even kleintjes naar Adam en kon het niet laten toch even met zijn hand over de wang van zijn vriend te strijken. “En je hoeft het toch ook niet nu per direct te doen?”begon hij, terwijl hij Adam weer haastig losliet, bang dat hij te ver zou gaan. “We kunnen samen je sprong voorbereiden, goed het moment en de plek uitkiezen. Misschien kan ik je zelfs helpen oefenen. Als je aan mij uitlegt hoe je gave werkt, daar leer je ontzettend veel van! En ik kan serieus gewoon meedoen!” Want dat kon hij toch? Hij kon andermans gave gebruiken. Hij keek even naar Adam en haakte zijn blik in de zijne. Zijn handen vouwde hij om die van Adam heen. “Vertrouw je me?” vroeg hij

    [ bericht aangepast op 7 feb 2022 - 20:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    ”Misschien heb je wel gelijk,” zuchtte Yrla, maar zijn sombere gezicht veranderde al snel in een halve grijns. “Weet je dat je irritant bent als je gelijk hebt?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Soms moet je een risico durven nemen.
          De woorden maakten hem misselijk. Hij gooide net al zijn angsten op tafel en Merrin veegde ze maar gewoon een beetje van tafel. Moest hij Toph dan gewoon uit haar bed trekken? Zoals zijn alter-ego Fire totaal onverwacht had omgebracht? Hij keek naar Merrin, maar kon nauwelijks geloven dat die onverschilligheid echt uit zijn mond kwam. Als het even kon, zou de Merrin die hij zich herinnerde Zebediah nog niet eens een haar willen krenken.
          ‘Ik vind het lief dat je zo meedenkt,’ zei Adam. ‘En dat je wil helpen. Maar ik… Ik weet het gewoon even niet.’
          Hij sloeg zijn blik neer. Misschien maakte het Merrin wel helemaal niet zo veel uit als hij een misstap maakte, als hij terugkwam in een wereld waar níémand hem kende. Misschien hoopte Merrin zelfs wel zijn eigen Adam weer terug te krijgen. Hij staarde naar Merrins handen om die van hem. Nee, zo mocht hij niet denken. Merrin zette zijn relatie op het spel, voor hém. Hij sloeg zijn blik weer naar Merrin op.
          ‘Ik weet gewoon nog niet of ik het risico durf te nemen,’ verduidelijkte hij zichzelf. ‘Misschien later, als ik wat meer weet over mijn gave. Als ik op zijn minst mijn naam heb gehaald. Het is niet dat ik jou niet vertrouw, dat doe ik wel. Maar of ik mezelf nu vertrouw? Mijn hoofd…voelt nu nog als een te grote warboel om überhaupt een sprong te kunnen maken. Ik mag eerst mezelf wel een beetje onder controle krijgen voor ik zoiets riskants doe.’

    [ bericht aangepast op 7 feb 2022 - 21:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ‘Ooooh gelukkig alleen als ik gelijk heb!' Hij stak zijn tong uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had het idee dat Adam niet echt naar hem luisterde. Hij had toch aangeboden te helpen? Toch gaf hij Adam een kleine glimlach. "Dan vertrouw op mij als ik zeg dat ik denk dat je het wel kan. En ik begrijp heus wel dat je het nu lastig vindt en het spannend vind, maar ik wilde gewoon zeggen dat ik hier ben om je te helpen." Merrin hoopte maar dat hij de goede woorden zei. Bij deze Adam vond hij het veel lastiger zijn bui te peilen dan zijn vriend, die Adam leek meer open naar hem.
          Merrin voelde de onzekerheid terug komen. "Wil je dan helemaal niet terug? Ik had het gevoel dat je het zo miste, dat- je daar blijer zou zijn dan hier," zei hij aarzelend. Had hij het misschien verkeerd ingeschat? Merrin had verwacht na deze ruzie met Onyx dat hij niets liever zijn vriend terug wilde. En deze tijdlijn had hem nog niets dan ellende gebracht. Of misschien was het iets anders. Merrin liet Adam los en er trok een schaduw over zijn gezicht heen. "O-of wil je dat gewoon liever niet met mij doen?" Adam had vast liever Nish om zich heen, maar durfde dat niet te zeggen. Of zoiets...


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘En ik ben er blij mee dat je me wilt helpen, Mer,’ zei hij oprecht – maar hij voelde zich opeens ook heel erg moe. Het voelde alsof zijn woorden gewoon niet aankwamen. ‘Natuurlijk wil ik wel terug. Maar het gáát gewoon niet zo makkelijk.’ Adam voelde de tranen in zijn ogen springen en hij stond op. Hij wilde bewegen, de onrust niet voelen. Straks stond hij weer te hyperventileren, dat wilde hij niet, niet wéér. ‘Ik ben gewoon bang, oké?’ Zijn stem sloeg over en hij kon de tranen nu niet tegenhouden. ‘Ik ben doods- en doodsbang dat ik dan terugkom en dat jij dood ben, of andere mensen om wie ik geef, of dat niemand me meer herinnert, ik een vreemde ben voor iedereen om wie ik geef. Hier ben jij in elk geval nog, hier is Fox, en Nenya… Hier heb ik nog een béétje van alles wat ik ooit had en ik daar klamp ik me nu aan vast. Ik wéét gewoon niet of ik dat wel durf los te laten! En ja, misschien ben ik een lafaard, ben ik een egoïst omdat de helft hier nu kutlevens leidt en Fire zelfs dóód is zonder dat ik daar iets aan verander, maar ik durf het gewoon niet!’ Hij probeerde wanhopig de tranen weg te vegen, maar het lukte niet en hij zakte snikkend op een tafeltje neer.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2022 - 21:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin schrok van het feit dat Adam ineens begon te huilen en glad was hij zijn eigen onzekerheid vergeten. Merrin sloeg zijn armen om Adam heen en trok hem tegen zich aan. Hij liet de jongen gewoon even gaan en klemde hem dicht tegen zich aan. In de tussentijd zocht hij naar woorden, hopend dat hij dit keer wel de goede zou zeggen. “Ik vind je geen egoïst,” zei hij zachtjes. “Of een lafaard.” Merrin had niet echt het idee dat hij hier goed mee begon, maar hij wist niet hoe anders. Merrin leunde iets naar achteren, zodat hij Adams gezicht kon zien. “Ik begrijp wel dat je bang bent, Adam. Dat ben ik hier ook, elke dag. Bang om jou kwijt te raken, of Fox… of Yrla. Het moet ook niet makkelijk zijn na al zoveel verloren te hebben.” Merrin slikte bij die laatste naam even een brok in zijn keek weg. “En het is helemaal niet erg om bang te zijn. Ik ben ook vaak genoeg bang.” Merrin beet even aarzelend op zijn onderlip.
          “Ik dacht gewoon dat als ik je zou helpen, dat je dan gelukkig zou zijn. Ik vind dat zelf best moeilijk hier en het kwam een beetje op mij over of je alleen voor mij hier wilde blijven, maar dat lijkt me verschrikkelijk als dat betekent dat je niet gelukkig kan zijn. En misschien ging ik daar een beetje op door, want ik dacht dat je dat wilde. Maar als je denkt dat hier blijven fijner is of als je het gewoon niet durft, is het ook goed. Dan maken we het hier fijn. Ik wil gewoon alleen… Ik wil gewoon dat jij blij bent Adam, en veilig. Want als jij dat bent, ben ik dat ook. Want…” Merrin keek heel even in die heerlijke bruine ogen van Adam. “Want ik hou van je.”

    [ bericht aangepast op 7 feb 2022 - 22:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Ik hou van je.
          Dat hoefde niets te betekenen – dat kon ook puur vriendschappelijk zijn.
          Maar Adam kende die blik in Merrins ogen, die hem al zo vaak op deze manier hadden aangekeken en waarbij Merrin precies op dezelfde manier van hem hield als andersom.
          Hij pakte Merrins hand en drukte een kus tegen zijn knokkel.
          ‘Zolang jij van me houdt, maakt het me niet uit waar ik ben,’ zei hij zacht. En dat was zo, want heel even was alles goed en vertrouwd toen Merrin hem net vasthield. ‘De tijdlijn maakt me niet uit. Met jou voel ik me niet alleen, met jou ben ik minder bang. Met jou… met jou voel ik me heel. Voel ik me thuis.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had de woorden er misschien uitgeflapt, maar hij besefte des te meer hoe waar ze eigenlijk waren. En hoewel Adams woorden lief waren, voelde Merrin zijn eigen hart opnieuw breken. Tranen drongen op aan zijn ogen, terwijl een enorm schuldgevoel bezit van hem nam. Hij had zojuist het hoogste verraad gepleegd door ik hou van je tegen een ander te zeggen, en het ook te menen op die manier.
          En hij kreeg niet eens een ik hou van je terug. Alle woorden die Adam zei kon hij ook prima als beste vriend tegen hem zeggen. Hij had zijn relatie op het spel gezet, voor… voor… niets… Adam wilde hem gewoon niet, niet op die manier. Hij had al een ander gevonden, want anders had hij het wel teruggezegd toch?
          Merrin wist niet wat hij moest doen. Of hij hier met Adam moest blijven of terug naar Yrla moest gaan. Als dat nog kon Merrin wist helemaal niet of hij nog wel terug kon naar wat hij gehad had met Yrla, want hij wist nu ook dat hij meer hield van een ander. Als hij zou blijven, voelde het als Yrla aan een lijntje houden, alsof hij glashard elke keer dat hij Yrla zag in zijn gezicht loog. Dat kon hij Yrla niet aandoen, die was altijd heel goed voor hem geweest. Merrin voelde zich nu al misselijk met het vooruitzicht dat hij zijn vriend pijn moest doen. Hij hield van Yrla, maar niet zoals van de jongen voor hem. Iemand die hem gewoon als vriend zag.
          Het voelde alsof iemand een gapend gat had geslagen in zijn borst. Ergens wilde hij blij zijn voor Adam, die had het vast leuk met Nish. Maar de waarheid was dat hij absoluut geen vreugde kon vinden op het moment, nog de woorden die hij terug moest zeggen op Adam. Eigenlijk wilde hij gewoon dat Adam ging, dat hij weer terug alleen was in zijn ellende. Alleen was beter, misschien moest hij dat maar gewoon doen. Maar het lukte hem niet dat tegen Adam te zeggen.

    [ bericht aangepast op 8 feb 2022 - 7:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.