• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 27 mei 2022 - 21:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Beter," zei Merrin met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    November 2009

    Atlas


    Atlas had nooit met een woord gerept over wat er thuis was gebeurd. Toch wist iedere nieuwkomer binnen een week dat hij zijn huis in brand had gezet. De familieleden die daarbij waren omgekomen, werden er zo’n beetje iedere maand meer. Hoewel hij inderdaad moedwillig zijn vader in brand had gestoken zodat ie nooit meer met zijn gore poten aan zijn zusje zou zitten, had hij heus geen zwangere moeders, pasgeboren baby’s of gehandicapte met een grote grijns in vlammen laten opgaan.
          Hij deed geen moeite om de geruchten de kop in te drukken.
          Door zijn reputatie lieten anderen hem met rust. Er was wel een groepje jongens dat zich om hem heen verzameld was, iets waardoor ze zich veiliger leken te voelen, en hij vond het wel best. Zelden sprak er iemand rechtstreeks tot hem – behalve nu.
          De knul was er nog niet zo lang. Atlas had hem wel opgemerkt zoals hij iedereen opmerkte en hij had niet goed kunnen inschatten wat voor type het was. In elk geval had hij niet voorzien dat hij zo… doelbewust tegenover hem zou gaan zitten. De blik in zijn ogen gaf hem zelfs het idee dat hij ergens naar zocht.
          ‘Wat is er waar van wat ze over je zeggen?’
          Zwijgend nam Atlas een hap van de stoofpot die ze op zijn bord gekwakt hadden.
          ‘Iemand negeren is onbeleefd, is dat je nooit geleerd? Of is het het gebrek aan opvoeding waardoor je je ouders het liefst in fakkels veranderde?’
          Atlas vernauwde zijn ogen. Wat een irritant jong.
          De ander grijnsde, alsof hij gehoopt had dat die gedachte in zijn hoofd opkwam.
          In plaats van toe te geven aan een vinnig antwoord, ging hij stug door met het naar binnen lepelen van de inhoud van zijn kom.
          ‘Je hebt vast levenslang gekregen hè?’ De jongen leunde naar achteren in zijn stoel. ‘Hoe is dat, om al je dromen te zien vervliegen? Door één onbewaakt moment?’
          Atlas’ schouders verstrakten. Hij was niet van plan de rest van zijn leven achter tralies te slijten. Er kwam wel een moment dat hij kon ontsnappen. Zijn oude leven zou hij er niet door terugkrijgen, maar dat maakte hem niet uit. Zijn zusje was nu veilig. Daar had hij een hoop voor over. Toch zou het niet makkelijk voor hem worden als hij weer vrij was. Hij moest een andere identiteit aannemen en hij had geen flauw idee hoe hij dat voor elkaar moest krijgen. Het waren vragen die hij voor zich uit had geschoven en het irriteerde hem mateloos dat dit stuk onbenul ze recht in zijn gezicht smeet, zo, waar iedereen bij was. Hij merkte dat zijn lichaamstemperatuur toenam. De plastic lepel begon te smelten en hij liet hem vlug los.
          Tegenover hem ving hij de onderzoekende blik van de nieuweling op. Het was bijna alsof hij hierop gehoopt had. Twee grasgroene ogen staarden hem aan en veranderden plotseling in bloedrood, voor ze weer groen werden.
          Atlas staarde de ander verbijsterd aan. Die schoof met een grijns zijn stoel naar achter en liep weg.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2022 - 14:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2009

    Cillian


    Cillian verliet net de doucheruimte toen een schaduw voor hem stapte en hem terug naar binnen duwde. Cillian was de laatste geweest – hij had eerst in de spoelkeuken moeten helpen omdat hij op de vuist was gegaan met een of ander jong. Even was er een beklemmend gevoel – iedereen kende toch wel de verhalen over douches in gevangenissen en hoewel dit een jeugdinrichting was, waren ook hier heus geen engeltjes – maar zijn hart bedaarde iets toen hij de vlammende ogen van de lange gestalte zag. Geen beeldspraak, nee écht vlammende ogen.
          ‘Gaan we spannende dingen doen?’ vroeg Cillian met een grijns, een poging doend om te verbergen dat hij zich net toch éven echt niet op zijn gemak had gevoeld.
          Atlas antwoordde niet, maar stapte langs hem heen naar de kleedruimte. Cillian volgde hem toch maar. Het had nog best een tijdje geduurd voor Atlas hem opzocht.
          ‘Wat was dat voor trucje met je ogen?’
          ‘Als iemand die vraag niet hoeft te stellen, ben jij het wel. Het is nou niet alsof jouw ogen zo normaal zijn.’
          ‘Ik kan het niet verbergen. Jij wel.’
          ‘Tja.’ Cillian plofte op het smalle bankje neer en leunde met zijn rug tegen de muur terwijl hij naar Atlas opkeek. Echt niet dat hij zich door diens lengte geïntimideerd voelde. ‘Maar je kan nog meer. Plastic laten smelten. Die brand bij je thuis, heb je die ook gewoon met je vingers aangestoken? Of weet ik veel – met je adem ofzo?’
          ‘Dat doet er niet toe.’
          Cillian snoof. ‘Echt wel. Je wilt hier toch zeker niet de rest van je leven blijven zitten? Je kan tralies smelten, man.’
          Atlas vernauwde zijn ogen tot spleetjes. ‘Ik kan jóú laten smelten.’
          ‘Nah.’ Achteloos liet Cillian een vlijmscherp stuk zwart kristal uit drie tegen elkaar gedrukte vingers groeien. ‘Zodra ik het ook maar een beetje warm krijg, doorboor ik je hiermee.’
          Nu vlogen Atlas’ ogen wijd open. ‘Dus je hebt ook een gave.’
          ‘Best een fijne ook, al zeg ik het zelf.’
          Goed – het was wel door zijn gave dat hij hier dan nu zat, maar dat kwam door zijn eigen onvoorzichtigheid. Hij had die voorraad edelstenen ook niet op zijn kamer moeten laten slingeren. Natuurlijk dacht zijn ma dat hij die gejat had – hij kon moeilijk zeggen dat hij ze uit zijn víngers kon persen. Wie geloofde dat nou? En als hij het bewéés – ja dan wat? Dan belandde hij ergens op een onderzoekstafel. Had ie echt geen zin in.
          ‘Ben je ermee geboren?’ wilde Cillian weten.
          Atlas haalde zijn schouders op. ‘Ik denk het. Maar het openbaarde zich pas toen ik een jaar of tien was. Achteraf bezien heb ik voor die tijd weleens dingen laten smelten, laten indeuken, maar echt branden deed het niet.’
          Fascinerend. Cillian had het pas een jaar geleden ontdekt. Hij had het nooit aan iemand verteld, hij had genoeg films gezien om te concluderen dat dat je alleen maar ellende opleverde. De enige reden dat hij het wel tegen Atlas zei, was omdat hij in hetzelfde schuitje zat. En goh, nu hij er over sprak, was dat ergens toch best interessant.
          ‘Wat kun je nog meer?’ vroeg Cillian. ‘Vuurspuwen? Vuurbollen maken?’
          ‘Het doet er niet toe,’ zei Atlas opnieuw. ‘Ik ben niet van plan om te ontsnappen.’
          Cillian trok zijn wenkbrauw op. ‘Weet je dat zeker? Ik zag hoe makkelijk je die lepel liet smelten. Je gave is net ontwaakt, de kans is groot dat die alleen maar sterker wordt. En weet je wat echt een kutplek is om te verblijven als je tegen de drang van je gave vecht? Een fucking gevangenis. Je kunt geen kant op als ze je aan weet ik veel wat voor testen willen onderwerpen of je in stukken gaan snijden.’
          Cillian had niet echt de ambitie gehad om te ontsnappen. Hij hoefde maar een paar maanden te zitten. Maar zijn eigen woorden zetten hem wel aan het denken. Wat als hij door de mand viel? Als ze hem aan een leugendetector zetten omdat ze de herkomst van de edelstenen niet konden achterhalen?
          Nee, ook hij moest hier weg.
          Ze moesten hun krachten bundelen en samen ontsnappen.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2022 - 21:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Augustus 2014


    Nish

    ‘Nou, wat zullen we vanmiddag eens gaan doen?’
          Hun laatste les voor vandaag zat erop en Kris hees zijn tas wat hoger op zijn schouder. Doordat zijn vriend de eerste uren van de dag had overgeslagen, was hij er eigenlijk van uitgegaan dat hij nu naar het straflokaal moest, maar blijkbaar had hij zich er toch uitgeluld.
          Of hij spijbelt die uren even goed.
          Aan de ene kant was hij natuurlijk blij met ieder extra uur dat hij met zijn vriend kon spenderen, tegelijkertijd zat het ook zijn plan in de weg om Romeo om hulp te vragen. Iets wat hij in een soort impuls had willen doen, voor hij aan het twijfelen sloeg. Hij wist ook heus wel dat het niet het aller-slimste idee was. Dat die gast bevriend met Zebediah was, zei al genoeg. Er liep een rilling langs zijn rug terwijl hij aan die griezel dacht. Hij vond het maar niets, de gedachte dat iemand je denken compleet kon overnemen en je dingen kon laten doen die je niet wilde. En het hebben van zo’n gave was één ding – maar hij maakte er ook nog eens goed misbruik van. Nish had al heel wat vernederingen voorbij zien komen, al was dat lot hem zelf tot nu toe bespaard gebleven.
          Misschien was het toch slimmer om zich niet in de kijker te spelen. Straks lachte Romeo alleen maar om zijn probleem en dwong zijn vriend hem om Kris midden in de aula de kleren van het lijf te rukken ofzo. Of erger nog – liet hij Nish zichzelf aftrekken voor Kris’ neus. Of een leraar. Niets ging hem waarschijnlijk te ver.
          Hij dwong zijn gedachten terug naar de gang waar ze doorheen liepen. Iets doen. Iets anders dan gamen, waarschijnlijk. Wat deed hij normaal met Fox? Blijkbaar iets wat hem beter beviel dan wat zij altijd deden, al kon hij niet bedenken wat dat snotjong nou voor spannende hobby’s had.
          ‘Kweenie,’ bromde hij uiteindelijk. ‘Blijkbaar doe je tegenwoordig liever andere dingen dan gamen. Vliegeren ofzo?’ Hij kon het niet nalaten zijn wenkbrauwen spottend op te trekken. ‘Dierentuintje spelen?’
          ‘Je bent hilarisch.’
          Door de droge toon waarop Kris dat zei, gleed er toch een ongewilde grijns over zijn lippen. Zijn hart sloeg een slag over toen zijn vriend in reactie daarop ook grijnsde.
          ‘We kunnen wel ouderwets wat stelen. Ik heb nog een cadeautje nodig voor vanavond. Een van Fox’ vrienden is jarig en hij wil me ermee naartoe nemen.’
          ‘Nou nou, het wordt serieus.’
          ‘Uhu.’ Kris keek hem kort aan, leek te peilen of hij erover kon uitweiden of niet.
    Omdat ik gister zo’n kneus ben geweest door hem te vertellen over mijn gevoelens. Het wierp een muur tussen hen op die hij helemaal niet wilde. ‘Ik vind het oké,’ loog hij. ‘Fox en jij. Vergeet wat ik gister zei.’
          Kris knikte. Nish dacht dat hij het zou laten rusten, maar toen ze buiten waren en de rest van hun afdeling uit zicht verdween, pakte Kris hem losjes bij zijn bovenarm en keek hem peilend aan.
          ‘Ik kan niet zomaar vergeten wat je zei, Nish. Ik wil niet…’ Hij zuchtte. ‘Het spijt me. Ik wist dat niet je gevoelens zo serieus waren. Dan had ik –’
          ‘Het maakt niet uit,’ kapte Nish hem af. Hij wilde niet horen dat hij hem dan nooit gezoend had, dat hij dat andere dan ook nooit had gedaan. Nish had er geen spijt van, zelfs al vond hij het klote dat Kris die nacht niet dezelfde ontdekking had gedaan als hij. ‘Mijn gevoelens zijn weg. Romeo heeft ze weggehaald.’
          Zo. Het mocht dan misschien niet echt zo zijn, maar het was beter als Kris in elk geval dácht dat zijn gevoelens over waren. Dan konden ze gewoon terug naar hoe het was.
          Kris leek echter niet van plan om gewoon naar het volgende onderwerp te stappen; er verscheen een frons tussen zijn wenkbrauwen. ‘Romeo? Wat heb je gedaan, Nish?’
          ‘Gewoon. Gevraagd of hij die stomme verliefdheid kon wegnemen.’
          Kris wierp een blik over zijn schouder, alsof de Rhino ieder moment achter hen kon opduiken. ‘Ben je niet goed wijs?’ siste hij. ‘Wat moest hij daarvoor terug?’
          ‘Niks bijzonders,’ bromde Nish, die Kris’ blik meed, bang dat hij de leugen doorzag.
          Kris snoof schamper. ‘Romeo doet niet aan liefdadigheid.’
          ‘Het maakt niet uit. Het is nu over en zo blijft het. Hij heeft ze weggedaan.’ Hij wilde niet dat Kris doorvroeg. Zijn vriend kende de Rhino langer dan hij – Nish had geen flauw idee hoe de gave van Romeo werkte. ‘Laten we erover ophouden. Het is weg en ik ben er klaar mee. Laten we dat cadeautje nou maar gaan scoren. Bij wie?’
          Kris hield nog even zijn blik vast, maar liet het er toen bij. ‘Doe de Panthers maar. Daar zijn we nog nooit binnen geweest.’
          Nish was opgelucht dat het onderwerp afgesloten was. Samen liepen ze naar de campus van de Panthers toe. Daar greep hij Kris’ hand vast om hen te laten verdwijnen.
          Hij hoopte maar dat Kris het schokje dat hij voelde niet kon opmerken. Dan bleef er niets van zijn Romeo-verhaal overeind.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    Gehaast sloeg Vienna de deur achter zich dicht. Haar ademhaling zat hoog in haar keel en verslagen legde ze haar hoofd tegen de houten deur aan. Verdomme Romeo!, vervloekte ze de jongen in haar hoofd. Vienna voelde de opwinding door haar hele lichaam trekken. Ze wist zeker dat ze nat was van onderen en dat er maar een zuchtje wind nodig was om haar te verleiden in zijn bed te belanden. Nooit niet! Ze ging er gewoon NOOIT meer aan toe geven, maar Romeo had overduidelijk zijn tactiek veranderd. Haar schuldgevoel was niet genoeg geweest om haar terug te krijgen, dus probeerde hij haar nu maar in zijn bed te verleiden. Vanmorgen had ze al een voorproefje van zijn gave gehad, maar Nish 'ongeluk' had die gevoelens wel meteen bekoeld. Maar om elke keer nu in die lege kassen te kijken om haar gevoelens van opwinding de kop in te drukken, had ze ook geen zin in. Ze moest echter wel iets vinden, want op dit moment vlogen de beelden van Romeos sterke spieren langs haar netvlies heen. Ze beet zachtjes op haar onderlip, terwijl ze zich voorstelde hoe ze die plekken zou zoenen. Het was dat ze wist dat Romeo alleen gevoelens kon bespelen, anders was ze nog bang geweest dat hij die beelden in haar hoofd had gestopt.
          Een vlaag van een mannengeurtje trok langs haar neus en Vienna vervloekte Romeo nogmaals. Hij wíst dat dat haar zwakke plek was. Boos keek ze opzij, om erachter te komen dat het geurtje niet van Romeo vandaan kwam, maar van haar minst favoriete persoon die iets verderop zat. Hij had haar niet eens opgemerkt, zo erg ging hij op in wat hij dan ook aan het knutselen was. Zuchtend wilde ze weglopen voor hij haar zou zien, tot ze besefte dat Darian misschien wel juist was wat ze nodig was. Zijn kutopmerkingen waren wel zo dodend dat er vast niets meer van de wilde razernij in haar lichaam overbleef.
          "Hee hufter," riep ze zonder na te denken tegen de jongen. Bedenk iets kuts, Vie. Kom op, daar moet je normaal zo goed in zijn.
          Er kwam echter niets...

    [ bericht aangepast op 12 okt 2022 - 21:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Met een frons keek Darian op. Hij had niet gemerkt dat de deur op een kier stond en hij trok zijn wenkbrauwen hoger op toen hij Vienna zag. ‘Ook hallo.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    Vienna vervloekte zichzelf, al helemaal toen er ineens een beeld door haar hoofd schoot dat ze zich op Darians schoot zou laten zakken en hem vurig zou zoenen. "Verdomme, aan jou heb ik ook niets." Het beeld had haar namelijk alleen maar in vuur en vlam laten staan. Ze had de deur al opengetrokken om terug de gang op te gaan, maar zodra ze Romeo even verderop in de menigte zag, zoekend naar haar, deed ze gauw de deur weer dicht en draaide hem in het slot.
          Ze besprong nog liever Darian, met een kans op een harde klap, dan dat ze ooit Romeo nog naar zijn pijpen zou dansen. Vienna liep naar de tafel toe waar Darian bezig was geweest. Ze liet haar ogen over zijn spullen gaan en ging toen er vlak naast op de tafel zitten. Ze probeerde het irritante luchtje dat nu sterker was geworden te negeren. Voor even probeerde ze nog een belediging te bedenken om naar Darians hoofd te gooien. Maar ze wist het echt niet meer en om heel eerlijk te zijn had ze er ook gewoon geen zin in. Kut Merrin, dacht ze bij zichzelf. Haar schuldgevoelens tegenover hem hadden blijkbaar een veel bredere invloed dan ze dacht. Als ze zelfs al geen zin meer had mensen uit te schelden.
          "Verveel me," eiste ze van hem. Ze wees even naar zijn spullen op tafel. "Wat ben je aan het doen. Vertel het me, tot in detail." Zo'n ongelooflijk oersaai verhaal moest haar vast laten opdrogen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    In plaats van te antwoorden, bestudeerde Darian haar gezicht. Er lag een broeierige glans over haar ogen en ze haalde gejaagd adem. Er lag een blos op haar wangen alsof ze net van buiten kwam.
          Met de beste wil van de wereld kon hij niet bedenken wat ze hier deed.
          ‘Er zijn makkelijke manieren om uit het leven te stappen dan je door iemand dood te laten vervelen hoor.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    Vienna lachte hardop, ook al was er totaal niets grappigs aan Darians opmerking. "Als ik dat zou willen, gooi ik mezelf wel van het dak." Moet het wel lukken de volgende keer. Oh, die ironie. Gek genoeg leek die nacht nu opeens heel ver weg. De warboel van gevoelens nog veel verder. Darian moest eens weten... Vienna schudde even haar hoofd en leunde iets weg van Darian. Hem niet aankijken hielp enorm.
          "Doe het nou maar gewoon," zei ze droog. "Zolang Romeo daarbuiten ronddwaalt, ga ik toch niet weg." Vienna keek heel even naar Darian naast haar, betrapte zichzelf erop dat ze hem knap vond, dat ze die sterke kaaklijn wel wilde kussen en keek heel gauw weer weg. Doe normaal, Vienna! Er trok een rode blos over haar oren heen en ze had geen idee waar die ineens vandaan kwam. Chill, Vie.. Ze keek weer naar Darian en merkte dat ze het toch niet kon laten. Ze leunde iets achterover en schonk hem een verleidelijke glimlach. "Of je moet willen dat er andere dingen gebeuren, maar ik denk dat je ook heus wel weet dat geen van ons twee daarop te wachten zit."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian slaakte een zucht. ‘Waarom ben je hier, Vienna? Van de week stormde je mijn kamer al binnen omdat Maaya een spelletje met je had gespeeld en Romeo op de mouw had gespeld dat wij met elkaar hadden gezoend… Staat dat idee je stiekem dan toch wel aan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    Vienna haalde even scherp adem. Haar lichaam reageerde op zijn verzoek, maar mooi niet dat dat ging gebeuren. Die klootzak was nooit echt aardig voor haar geweest, dus zelfs als Romeo alles op stelten zette, gaf ze hier niet aan toe. Gewoon niet... Als flitste voor een moment wel een beeld van een hevige zoen door haar hoofd, een lichtelijk verlangen in te gaan op zijn verzoek. Kut Romeo, met zijn kut gave.
          "Voor als je het blijkbaar nog niet door had, ik ontloop Romeo. En laat je nu net toevallig hier zitten. En aangezien Romeo lekker aan de touwtjes heeft lopen trekken, probeerde ik mezelf af te leiden, maar goed. Ik had wel kunnen weten dat ik niets aan je had." Vienna liet zich een van de bedden zakken en staarde met een zucht naar het plafond. Misschien als ze zich gewoon niet bewoog dat het gevoel wel weg trok.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2022 - 21:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Wat dacht je aan me te hebben dan?’ vroeg Darian, zonder zijn blik af te nemen van waar hij mee bezig was. ‘Zo fantastisch vind je me niet meer. Heb je geen vrienden ofzo?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    "Heb je het zelf naar gemaakt," kaatste ze verveeld terug, terwijl ze even haar duim langs haar nagels liet glijden en ze bekeek. Zijn laatste vraag ging ze niet op in. Natuurlijk had ze vrienden! Al moest ze eerlijk bekennen dat als ze echt na ging denken, dat ze niet verder kwam dan 1. Sinds het gedoe met Merrin voelde ze zich om een of andere reden ietwat verwijderd van haar beste vriendin, alsof ze die niet meer herkende. Dus bleef alleen Nish over, met wie ze prompt gedeeld had wat er deze week gebeurd was, iets wat ze zichzelf met Toph nooit zou doen. Om een of andere reden voelde kwetsbaarheid daar niet veilig en het was stiekem een opluchting dat het bij Nish wel kon. Blijkbaar had ze die behoefte nu toch meer dan ze ooit had gedacht. Zou vast een bijeffect zijn van Romeo's kut geintje.
          Vienna glimlachte. Als dat zo was, moest ze hem misschien er dankbaar voor zijn, want zo close als ze zich nu met Nish voelde had ze zich in lange tijd niet met iemand gevoeld. Ze zou hem straks wel weer opzoeken. Koste wat het kost zou ze ervoor zorgen dat hij het goed had, zonder zorgen. Al moest ze dan ook een manier vinden om ooit de school gedag te zeggen. Wat niet verkeerd zou zijn, samen met Nish op reis. Wie weet konden ze iemand vinden die wel zijn ogen kon repareren.
          Maar goed, dat ging ze Darian natuurlijk niet aan zijn neus hangen. Want wat klonk dat sneu zeg. 'Ja, ik heb een goede vriend, die nog eens half gehandicapt is ook.'
          Vienna schaamde zich meteen voor die gedachte. Het was super oneerlijk als ze dacht aan wat er met Nish gebeurd was en ze wist ook dat als ze er te diep over na ging denken, dat dan de woede juist weer ging razen. En ze wilde absoluut geen emotie of iets wat haar pijn deed, laten zien hier waar Darian bij was. Het irriteerde haar dan ook dat hij zo gelaten antwoordde, zonder weinig interesse in wat er gebeurde. Maar misschien was dat wel een goed iets toch? Het was niet de clash waar ze op ingestoken had, maar irritatie zou vast die andere gevoelens naar achteren drijven.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2022 - 21:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian snoof. ‘Ja? Wat heb ik gedaan dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna


    Vienna keek even geïrriteerd vanuit haar ooghoeken op naar Darian. Ze zuchtte even diep en schudde toen haar hoofd. "Oh ja, ik begrijp het al. Naa-tuurlijk... Ik ben hier de bitch en Darian het heilige boontje. Want jij doet natuurlijk nooit wat. Altijd aardig enzo..." Zijn laatste kut opmerking stond haar anders nog vers in haar geheugen en ze kon er zo weer woest over worden. Wat deed ze eigenlijk hier met die idioot?!

    [ bericht aangepast op 13 okt 2022 - 22:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.