• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 27 mei 2022 - 21:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam grinnikte toen Merrins eerste reactie precíés hetzelfde was als afgelopen vrijdag. Hij nam Merrin mee naar de afgeplatte steen in het midden, waar de initialen van Fox en Kris in waren gekrast en wees ernaar.
          ‘Kris heeft dit eens voor Fox laten maken. Fox heeft het me laten zien.’ Ze namen plaats op de steen, hun vingers nog steeds verstrengeld. ‘In mijn wereld was hij ook een tijdje op me verliefd. Voordat we met elkaar kregen, stookte hij behoorlijk tussen ons en ook op het eerste feestje waar wij samen waren, heeft hij me nog geprobeerd te zoenen. Fox en ik hebben onze vriendschap toen op pauze gezet zodat hij eerst over me heen kon komen. Ik was de eerste voor wie hij weer gevoelens kreeg nadat hij zijn vriendje was kwijtgeraakt, dus het was best pittig voor hem. Na een paar weken had hij er vrede mee dat ik samen met jou was. Hij heeft me dit toen laten zien en zei dat ik er eens met jou heen moest gaan, omdat hij geloofde dat wij net zo veel van elkaar houden als Kris en hij deden en dat dit plekje te mooi was om door niemand te worden gezien. Dus afgelopen vrijdag heb ik je hier mee naartoe genomen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin werd een beetje duizelig van het verhaal van Adam, maar vooral omdat zijn verhaal van Adam heel anders was. Maar ergens had Merrin het idee gekregen dat Adam niet wilde geloven dat 'zijn versie' van deze tijdlijn ook anders was geweest. Hij kon zich namelijk niet voorstellen dat Adam verliefd op hem was geweest. Zijn relatie met Fox was heel steady geweest en zij waren zelfs al over grenzen gegaan waar hij met Yrla nooit geweest was. Hij had met Adam over zijn relatie met Fox gepraat, waarbij hij echt gehoord had dat hij veel om Fox gaf. Maar die woorden durfde hij niet uit te spreken, want hij had net ook al het gevoel gehad dat het toch niet aankwam. "Klinkt heel anders dan hoe het hier ging," zei hij zacht. "Ik kan me niet voorstellen dat Fox zo gemeen kan zijn dat hij tussen ons zou stoken. Hij is hier echt heel aardig." Merrin had Fox eigenlijk al meteen gemogen en de jongen bracht een beetje leven in de brouwerij, als hij het zo kon noemen. De goede dan.
          Merrin keek even opzij naar Adam en grijnsde. "Het is echt prachtig."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Daar ook,’ zei Adam vlug. ‘Hij is eigenlijk bijna hetzelfde. Maar hij… was gewoon heel verdrietig en daardoor een beetje wanhopig om opnieuw de liefde te vinden. Gelukkig is hij nu weer met Kris herenigd.’ Hij glimlachte bij die gedachte. ‘Kris is best wel een stoer type waar ik eigenlijk een beetje bang voor ben. Dus het is ergens grappig om te zien dat hij dit voor Fox gemaakt heeft. Met bloemen en vlinders.’
          Opeens vroeg Adam zich af of Yrla weleens een romantisch gebaar had gemaakt naar Merrin – of andersom – en wat dat dan was geweest. Maar hij had beloofd Yrla’s naam niet op te brengen en tegelijkertijd was het misschien ook wel gewoon beter als hij het niet wist.
          ‘Ik had ook iets voor jou gemaakt,’ vervolgde hij met een verlegen glimlach. ‘Dat gaf ik je vrijdag. Een strip over superhelden met ons in de hoofdrol.’
          Hij wist niet of hij het kon opbrengen om het nog een keer te maken. Niet dezelfde, in elk geval. Voorlopig vond hij dat nog te pijnlijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin wist niet zo goed wat hij met al deze informatie aan moest. Hij had niet een stripverhaal gehad van Adam, hij was hier nog nooit geweest en tot gisteren had hij zelfs een ander vriendje. "Klinkt leuk," zei hij met een kleine glimlach. Al deed het ook wel ergens pijn of iets. Om Adam te horen praten over hemzelf, in een andere tijd, waar hij heel gelukkig klonk. Al deze herinneringen waar hij niets mee had, waar hij niets van had meegemaakt. Het leek allemaal zo onwerkelijk.
          Merrin schoof iets dichterbij Adam en liet zijn hoofd omhoog gaan. Op deze open plek konden ze heel mooi naar boven kijken. "Hebben jullie wel eens samen sterren gekeken?" zei hij, terwijl hij ging liggen op de steen en Adam uitnodigde het ook te doen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Leuk kwam nog niet eens een béétje in de buurt bij hoe Merrin vrijdag had gereageerd. Even ervoer hij een soort teleurstelling, maar die verdween al snel Merrin wat dichter naar hem toe schoof en daarna gebaarde dat Adam naast hem moest komen liggen.
          Adam deed wat hij vroeg. Het was best een beetje krap op de steen en het gras lag vast lekkerder, maar het was een mooi excuus om vrij dicht tegen Merrin aan te liggen.
          ‘Nee, we hebben nooit echt sterren gekeken eigenlijk.’
          Niet met Merrin. Er schoot een beeld door zijn hoofd, waar hij boven op het dak zo met Fox lag. Vaag dreunde Fox’ stem door zijn hoofd, die verschillende sterrenbeelden aanwees.
          “Jouw ogen zijn mooier dan de sterren.”
          Fox was toen met zijn hand onder zijn shirt gegleden en…
          Adam ging met een ruk rechtop zitten. Hij kneep zijn ogen dicht.
          Meer is er niet gebeurd. Dat wat daarna kwam, gebeurde alleen in je hoofd. Fox heeft je nooit echt verder aangeraakt, dat weet je.
          Maar wel hier in deze wereld. Een paar dagen terug nog.
          Niet aan denken, niet aan denken.
          Hij wilde niet weer een paniekaanval krijgen, hij wilde deze avond niet verpesten. Hij wilde gewoon normaal kunnen doen, waarom zou hij in vredesnaam in paniek raken over iets wat nooit was gebeurd? Hij beet zo hard op zijn lip dat het pijn deed en zijn vingernagels drukten alweer in zijn huid.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin schrok toen Adam ineens recht overeind ging zitten. Had hij iets verkeerd gedaan? Was dit toch niet wat Adam wilde? Merrin kwam ook rustig overeind. Hij kon aan Adams gezicht zien dat er wel meer aan de hand was. Alt Adam had ook wel eens paniekaanvallen gehad en dit leek er verdacht veel op. Daar had hij zijn vriend meestal gewoon vastgehouden en was zachtjes tegen hem blijven praten. Wie weet hielp dat nu ook wel. "Hee," zei hij zachtjes, terwijl hij een arm om de rug van zijn vriend legde. Merrin probeerde even de blik van Adam te vangen en glimlachte vriendelijk tegen hem. "Het spijt me als ik iets verkeerds zei," zei hij zachtjes. "Maar uhm... Kijk om je heen. We zijn op een hele mooie plek, met bloemen en vlinders. En... een hele leuke jongen," probeerde Merrin wat onwennig, terwijl hij Adam een halve grijns toe wierp. "Niemand kan hier ons wat doen," zei hij zacht.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Merrins vertrouwde stem was als een lasso die om hem heen geworpen werd en hem hier hield, in de bloementuin met de vlinders. Hier was verder niemand. Hij haalde een paar keer diep adem en de flarden herinnering trokken weg voordat ze echt de paniek naar de voorgrond konden brengen.
          ‘Sorry,’ mompelde hij. ‘Je – je zei niets verkeerd. De laatste keer dat ik wél met iemand sterren keek, liep dat niet zo goed af.’ Hij merkte dat zijn vingers toch nog lichtjes trilde en dat zijn keel droog voelde, dus hij ritste zijn tas open om een fles water te pakken en nam een slok.
          Daarna wist hij ook een grijns op te brengen.
          ‘Maar je hebt gelijk, ik ben hier op de mooiste plek met de leukste jongen die bestaat.’ Na een korte aarzeling drukte hij een snelle kus op Merrins wang.
          Blozend pakte hij zijn hand en liet zich weer op het steen zakken. Tijd voor een herkansing.
          ‘Keken jullie – eh, jij, wel vaker naar de sterren?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Zoals vaak na een lange schooldag, had Fox energie over die hij kwijt probeerde te raken door een stuk te vliegen. Toen hij beneden zich een zwartharige jongen zag lopen die verdacht veel op de oudste Panther leek, vloog hij iets omlaag. Het kwam zelden voor dat die zonder zijn roodharige schoothond rondliep. Of misschien was hij wel de schoothond. Waren ze elkaars schoothond.
          In alle eerlijkheid begreep Fox echt geen barst van hun hele relatie.
          Als je zo giftig naar de buitenwereld was, kon je dan wel echt liefde voor elkaar voelen? Misschien draaide het allemaal wel om lust. En obsessie.
          Toen hij blijkbaar verdacht langzaam bleef vliegen, trok Onyx zijn wenkbrauwen iets naar elkaar toe. ‘Kom je mijn ogen uitpikken?’
          Er lag een sadistische grijns om zijn lippen die Fox het idee gaf dat hij een verborgen boodschap miste. Hij overwoog om boven op zijn hoofd te schijten, maar had dat eigenlijk nog nooit in vogelvorm geprobeerd (in een andere vorm overigens ook niet). Uiteindelijk landde hij op een meter of twee van de jongen en veranderde terug naar zijn eigen gedaante. Hij wierp Onyx een minachtende blik toe.
          Echt niet dat ik bang ben voor die lul.
          ‘Hoezo? Denk je dat die nachtmerrie zoveel indruk maakte?’
          Toegegeven – het was echt geen pretje geweest om te zien hoe Adam volledig in paniek raakte door viool te spelen met snaren die door zijn eigen darmen werden gevormd, maar het was een droom geweest. Het was niet echt. Godenzijdank. Want wie weet was Jester wel zo gek om Adam echt zoiets te laten doen. Of mij.
          ‘Al mijn nachtmerries maken indruk.’
          Zijn zelfvoldane blik was walgelijk. Fox snoof. ‘Nou, ik ben blij dat je er zo content mee bent. Dan laat je de wereld nog íéts na en is je leven niet helemáál waardeloos geweest. Je moeder zal wel trots op je zijn – haar zoon als nachtmerriekoning. Echte goals man.’
          Onyx wierp hem een ijzige blik toe. ‘Wat moet je? Wil je vanavond door iemand anders’ darmen gewurgd worden? Die van Yrla misschien?’
          ‘Ik zou mijn tijd maar eens wat nuttiger besteden als ik jou was. Deze dag kan zomaar je laatste zijn. Toch best triest dat je dan meer met mij bezig bent dan met mensen die er toe doen. Vind je vriendje vast niet leuk? Of boeit het hem niet?’ Fox’ mondhoek krulde omhoog. ‘Of zijn jullie altijd zo druk bezig met het ruïneren van anderen omdat jullie niet weten hoe je je als een normaal stel moet gedragen?’
          ‘Normale stellen doen het anders niet zo best, is deze week gebleken.’
          Ja, oké. Pijnlijk goed punt.
          Onyx merkte het, want zijn grijns werd breder. ‘Misschien moet je juist eens wat meer zijn als wij. Jes en ik kunnen wel een beetje relatietherapie geven?’
          ‘Ik denk dat je vriendje binnenkort zelf in therapie moet.’ Nu was het aan Fox om te grijnzen, al werd zijn blik staalhard. ‘Ik meen het. Elke dag kan je laatste zijn. Als je ook maar een beetje om die vriend van je geeft, overtuig je hem er nog eens van dat zo’n gestoorde psychopaat als jij van iemand kan houden. Lijkt me dat daar een hoop overtuigingskracht nodig is.’ Hij grinnikte kort. ‘Zie je die ironie?’
          Fox wist dat hij op zijn tellen moest passen. Hij wilde niet dat Onyx hem verder aan de tand ging voelen. Hij wist niet precies wanneer Zebediah zijn belofte zou nakomen – lang zou hij vast niet wachten – maar hij werd voor die tijd liever niet een doelwit.
          Voor Onyx verder nog wat kon zeggen, transformeerde Fox weer in een buizerd en vloog ervandoor. Hij wist niet precies wat hij met dat gesprek had willen bereiken. Misschien dat er ergens een minibeetje schuld knaagde – al verdween dat meteen weer als hij aan Fire dacht.
          Nee, ze verdienden dit.
          Lijden en dood. Een koekje van eigen deeg.
          En als hij op zijn beurt toch een béétje met Onyx’ gestoorde brein kon klooien, dan was dat toch mooi meegenomen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Die Lion had altijd al een grote bek tegen hem aangeslagen, dus Onyx zou zich er niet druk om moeten maken. Kris én Zebediah waren zijn exen, dus dat waren er dan ook wel twee. En toch raakte hij een gevoelige snaar. Dit was al de tweede doodsbedreiging deze week - of wat dit dan ook had moeten voorstellen. Er waren een hoop mensen die hen haatten, dus het was niet héél vergezocht om te denken dat sommigen (of de meesten) hen liever zagen verdwijnen.
          De gedachte dat hij Jester zou verliezen zorgde voor zo’n zware klomp in zijn borst dat die gelijk alle zuurstof blokkeerde. Hoewel ze nauwelijks een jaar samen waren, kon hij zich niet meer voorstellen hoe zijn leven voor die tijd was.
          Kut, in elk geval.
          Hij dacht na over wat Fox had gezegd. Als je ook maar een beetje om die vriend van je geeft, overtuig je hem er nog eens van dat zo’n gestoorde psychopaat als jij van iemand kan houden.
          Dat was niet iets waar Jester aan twijfelde, toch?
          Goed, hij had het dan maar één keer hardop gezegd, maar dat was toch genoeg? Jester wist het heus wel. En hij wist het ook van hem.
          En toch… Stel dat het toch uitkwam wat ze met Nish hadden gedaan en ze van school werden verwijderd, hadden ze dan alles eruit gehaald wat erin zat? Ze maakten genoeg lol samen, ze deelden weleens wat persoonlijks – zelfs al kostte het Onyx moeite – en de seks was geweldig.
          Dat was toch precies hetzelfde als wat andere stellen deden?
          Of wilde Jester stiekem dat hij wat meer romantisch was? Hem eens ergens mee verraste ofzo? Jester had hem weleens meegenomen voor een wandeling door het bos en hij had hem eens een boomhut laten zien waar ze de nacht hadden doorgebracht en wat jeugdherinneringen hadden gedeeld waarvan Onyx niet lang daarna had besloten dat hij ze liever kwijt dan rijk was.
          Maar wat deden andere stellen dan?
          Samen zwemmen? Dat hadden ze laatst nog gedaan.
          Een film kijken? Hij dacht aan het theater, waar hij zelf ooit een soort van date had willen organiseren. Het gebouw was inmiddels ingestort en als hij eraan terugdacht voelde hij zich vooral een hele grote idioot. En films keken ze ook vaak zat, dat was ook niet meer bijzonder.
          Hoewel hij onderweg was geweest naar Sarah voor hun stomme samenwerkingsopdracht, had hij niet veel motivatie nodig om haar te laten zitten. Hij mocht d’r toch niet. Al weet zij misschien wél wat voor romantisch gebaar Jester kan waarderen.
          Hij drukte het nare gevoel dat kwam opzetten weg. Hij kon ook heus wat bedenken.
          Zeker met een beetje hulp van internet. Hij pakte zijn iNet, opende de browser en typte ‘romantisch zijn tips’ in. Hij klikte een site aan. Sommige dingen waren om van te kotsen, maar er zaten warempel een paar dingen in die best leuk klonken.
          En hij kon Jes altijd nog zelf wat laten kiezen.
          Hij opende een berichtje naar zijn vriend, typte Change of plans. Ingang van de school? en liep daar alvast naar toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin was een beetje overrompeld door de kus op zijn wang, maar voelde al snel een blos volgen. "Regelmatig. Het kalmeert me vaak, zeker als ik weer niet kan slapen van de nachtmerries. Of zoiets..." Merrin draaide zijn hoofd even naar Adam. Dit was prettig zo, zo samen liggen. Voor het eerst in dagen voelde hij juist weer een rust over zich heen vallen. Hij draaide zich op zijn zij, zodat hij zijn vriend beter kon bekijken. Dit was fijn. Deze plek ademde rust uit en het liefst zou hij hier nooit meer vertrekken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik kroop altijd dicht tegen jou aan bij nachtmerries,’ zei Adam met een scheve glimlach. Hij draaide zich op zijn zij en streek een beetje zenuwachtig langs Merrins vingers. Moest hij doorvragen over zijn nachtmerries? Hij wilde eigenlijk geen nare momenten omhooghalen. ‘Wat is de leukste droom die je eens hebt gehad?’ vroeg hij daarom, teruggrijpend op positieve gevoelens.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Uhm...." Veel leuke dromen had hij niet gehad en als hij ze had gehad herinnerde hij ze niet zo heel goed meer. Wel drong er een droom van laatst ineens omhoog. De droom waar Adam en hij aan het zoenen waren, misschien zelfs wel meer. Merrin voelde zijn wangen warm worden. Ergens was hij nu wel nieuwsgierig hoe Adam zou zoenen. De jongen had zoveel verteld over zijn andere ik, over hoe het was in dat andere leven. Zou hij dat ook krijgen als hij zich openstelde naar Adam? Eindelijk het gevoel van geluk? Niet dat hij niet gelukkig was geweest met Yrla, maar wat Adam beschreef klonk als een droom. Een werkelijk, prachtige droom. Merrin zou er alles voor over hebben om dat gevoel wat Adam beschreef omhoog te kunnen halen en misschien was dit wel de eerste stap.
          Merrin draaide zich op zijn zij, zodat hij op zijn arm kon leunen en Adam aan kon kijken. Hij trok grijnzend een mondhoek op. "Ik droomde laatst dat ik dit deed." Merrin leunde over de jongen naast hem heen. Vlak boven zijn lippen aarzelde hij even, niet wetende of dit wel kon, maar drukte uiteindelijk zijn lippen zacht op die van Adam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    De lucht leek wel te knetteren toen Merrins lippen zachtjes de zijne raakten. De vlinders fladderden niet langer om hem heen, maar dóór hem heen.
          Merrin had hem gekust! Echt weer gekust!
          Even was hij zo gevangen in geluk dat hij bijna vergat om de jongen terug te zoenen. Daarna schiep hij een paar millimeter afstand, voor hij hem ook kuste. Niet helemaal wetend of Merrin ook al écht wilde zoenen, maar niet in staat om het hierbij te laten, legde Adam een hand op zijn zij en schoof iets dichter naar hem toe, zijn lippen nog steeds vlinderlicht tegen die van Merrin, iets van elkaar, verlangend naar meer van zijn heerlijke mond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    De lucht om hem heen leek te gonzen. Dit gevoel had hij nog nooit eerder ervaren. Het feit dat de lucht om hem heen elektrisch geladen leek, dat hij zijn ledematen week voelde worden en een sidderende hitte door zijn lijf voelde trekken. Merrin opende zijn mond om de kus tot zoen om te dopen. En voor die enkele momenten daar op de steen was hij alle ellende in zijn leven vergeten. Voor even kon hij vergeten op wat voor verschrikkelijke wereld hij wel niet leefde, welke verschrikkelijke mensen er waren of dat hij iemand pijn had gedaan. Zijn schuldgevoel werd verdrongen door duizenden vlinders, de kou uit zijn tenen verdreven. Merrin trok Adam dichter tegen hem aan en verloor zich volop in dit moment.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Even was het alsof de breuk tussen verleden en heden heelde, alsof hun liefde een magische formule was die alles weer zou herstellen. Als ze straks hand in hand het bos verlieten en terug wandelden naar hun campus, zou alles weer als vanouds zijn. Onyx en Jester zouden ietwat bezorgd zijn doordat niemand wist waar ze waren, Yrla zou hen geen blik waardig gunnen en zich niet eens kunnen vóórstellen dat Merrin hem pijn kon doen en Fox zou samen met Kris op zijn kamer zitten, zijn korte verliefdheid al lang en breed vergeten.
          Wat zou dat mooi zijn.
          Nu zijn vingertoppen langs Merrins kaak gleden en hij de streling van zijn tong langs de zijne voelde, was dat helemaal niet zo vreemd. Wat zij voor elkaar voelden was zo sterk… Daar kon niets tegenop. Hij wilde geloven dat niets daar tegenop kon.
          Ook Adam verloor zich in de zoen, in het geluk dat hij voelde. Hij drukte zijn lichaam dicht tegen dat van zijn vriendje en wilde dolgraag zijn warme huid onder zijn handpalmen voelen. Net op tijd weerhield hij zich daarvan. Hij wist niet of het iets was aan Merrins houding, of dat er toch een knagend voorgevoel was dat alles nog niet helemaal als het oude was – uiteindelijk liet hij zijn arm om Merrin heen rusten, kuste de holte van zijn nek en legde zijn hoofd op zijn schouder, veilig tegen hem aan genesteld.
          ‘Ik hoop dat het net zo fijn was als in je droom,’ zei hij zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.