• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 27 mei 2022 - 21:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Lachend kwam Merrin weer boven water en ging fanatiek op zoek naar Adam. Al stoeiend liepen ze terug in de richting van de kant. Het water begon dusdanig koud te worden, dat Merrin zijn spieren begon te voelen. Vlak voordat ze eruit gingen, struikelde Adam en Merrin werd door de jongen mee naar beneden getrokken. Adam lag met zijn rug in het zand, zijn hoofd net boven water. Merrin lag bovenop hem en probeerde met zijn handen zichzelf boven Adam uit te houden. "Gaat het wel?" vroeg hij geschrokken. "Heb je je zeer gedaan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Een steek ging door zijn been toen Merrin half bovenop hem lag, zijn gezicht vlak boven dat van hem. Hij zag flitsen van situaties waar dat ook was gebeurd – waar ze elkaar zoenden, elkaar met hun handen voorzichtig aftastten. Hij slikte een plotse brok in zijn keel weg.
          Hij miste Merrin.
          De Merrin die vanaf het begin zijn kamergenoot was geweest, op wiens schoot hij had gezeten toen hij in de rolstoel had gezeten, die hij had helpen omgaan met zijn handicap, die hem had getroost na wat Dezi had gedaan. Die elk moment van zijn leven hier had meegemaakt, ieder dieptepunt en ieder hoogtepunt.
          Dingen die deze Merrin niet had meegemaakt, die hen niet met elkaar verbond.
          Hij knipperde een paar tranen weg. Hij wilde al zeggen dat hij op zijn stuitje terecht was gekomen en zo de tranen verklaren, maar hij wist dat wat Merrin net gezegd had de waarheid was – alleen met het spreken van de waarheid zou hij zijn hart winnen.
          ‘Nee,’ zei hij en hij glimlachte vlug. Even verdronk hij in die blauwe, bezorgde over. Hij hief zijn hand en streek langs Merrins wang voor hij er erg in had. Toen hij wel besefte wat hij deed, werden zijn wangen warm en liet hij vlug zijn hand zakken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin schrok van Adams tranen. Hij vroeg zich af of de jongen zo lelijk was gevallen dat het zo zeer deed. "Kun je overeind komen?" vroeg hij zachtjes. Hij hielp Adam even overeind, iets soepeler dan hij verwacht had. Merrin keek in die verdrietige ogen. Hij wist niet zo goed wat er precies aan de hand was, maar hij trok de jongen dicht tegen zich aan in de hoop dat zijn knuffel het verdriet een beetje zou verzachten.
          Merrin was zich maar al te bewust van het feit dat ze beiden geen shirt aan hadden en dat hij Adams naakte bovenlijf tegen die van hem aanvoelde. Iets wat nu dingen met hem deed, waardoor hij boos op zichzelf werd. Adam was verdrietig, dan kon hij niet een kriebel in zijn maag voelen. Na een tijdje liet hij de jongen los en legde even een hand tegen zijn wang aan. "Is er iets wat ik kan doen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam schudde zijn hoofd. De knuffel was ontzettend fijn gewoon, gewoon zoals vanouds.
          ‘Het is gewoon…’ Hij beet op zijn lip. Hoe gemakkelijk die zin ook begonnen was, het viel niet mee om onder woorden te brengen wat hij voelde. ‘Ik vind het moeilijk dat je niet dezelfde herinneringen hebt als ik. Dat jij zo veel dingen niet meer weet.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘En ik weet wel dat ik je erover kan vertellen en dat we samen andere fijne herinneringen zullen gaan maken, maar toch schoot ik even vol.’ Hij veegde nog even langs zijn ogen, zelfs al waren die al droog. ‘Maar het komt wel goed. Ik ben hier nog maar vijf dagen, dus het is niet zo gek dat ik mijn oude leven nog mis. Ik heb voor mijn gevoel nog niet echt de kans gehad om iets te verwerken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dat begrijp ik. Je bent eigenlijk ook een beetje heart broken," zei hij zachtjes. "Want ik ben toch niet helemaal die ander. Niemand is dat echt voor jou." Merrin veegde met zijn hand een lok uit Adams haren. "En afgelopen dagen zijn gewoon heel heftig geweest. Misschien moeten we de komende dagen gewoon even de tijd nemen voor onszelf. Gewoon even de tijd nemen om te helen. Leuke dingen doen, maar ook vooral.. erover praten. A-als je dat wil." Merrin glimlachte even kort naar Adam. Hij was bijna al zijn vrienden en vriendje verloren, voor Merrin was het maar een iemand. Opeens voelde dat zo aanstellerig dat hij Yrla ergens ver in een hoekje van zijn gevoelens weg drukte. Hij kon er nu gewoon beter voor Adam zijn, het weer leuk maken voor de jongen. Dat had hij wel verdiend, na zoveel verlies. "Hoe klinkt dat?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam leunde tegen de jongen aan. Na even aarzelen schoof hij zijn hand over die van Merrin. ‘Ja, dat klinkt fijn.’ Hij schonk Merrin een glimlach. ‘Ik hou van je. Zelfs al ben je iets anders hier, maar vergeleken met alle anderen hier ben je nauwelijks veranderd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Het was vreemd om iemand anders dan Yrla 'ik hou van je' te horen zeggen. Al klonk Adams verklaring veel oprechter dan die van Yrla ooit had geklonken en was dit de eerste keer dat Adam dit zei. Merrin voelde een blos naar zijn wangen stijgen. Zijn binnenste begon te gloeien en hij kon niet voorkomen dat zijn mondhoeken als een soort automatisme optrokken.
          Tegelijkertijd wist hij niet zo goed wat hij met de woorden moest. Hij wilde het ergens wel heel graag terug zeggen, maar het voelde ergens nog steeds oneerlijk. Al was dat ook misschien wel hypocriet, want hij had het gisterochtend nog gezegd. "I-ik ook van jou," zei hij uiteindelijk toch. Het voelde nu al iets beter om het te zeggen dan de eerste keer. "I-ik ben blij dat ik je in ieder geval iets kan helpen dan. Ook al ben je voor mij wel heel anders dan mijn adam. En toch ook ergens weer niet."
          Een huivering trok over Merrins huid heen en zag dat ook Adam het koud kreeg. Even keek hij om zich heen op zoek naar de tassen. Hij gooide een handdoek om Adams schouders heen, deed zijn eigen handdoek om zijn eigen schouders heen en gooide het 'picknickkleed als een deken over hun knieën heen. Daarbij schoof hij - na enig aarzelen - weer lekker tegen adam aan. Hij was vrijgezel nu. Hij mocht doen wat hij wilde. En op dit moment wilde hij toch stiekem tegen Adam aankruipen. Met zijn hand zocht hij terug naar het contact van net en vlocht zijn vinger door die van Adam heen. "Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik dit met jou kan doen," pakte hij het gesprek weer op. "Ik vind dit ook wel l-leuker dan toen Adam nog gewoon mijn beste vriend was, zeg maar." Merrin voelde een blos naar zijn wangen stijgen dat hij dat gezegd had. "Snap je me?"

    [ bericht aangepast op 13 aug 2022 - 23:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam knikte en voelde zich gloeien vanbinnen, zelfs al was dat andersom niet het geval.
          ‘Ik ben wel benieuwd of hij stiekem ook al die tijd verliefd op je was. Ik kan me niet voorstellen dat het niet zo was – voor mij was het toen echt liefde op het eerste gezicht.’ Hij grijnsde scheef. ‘Alsof de bliksem insloeg.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Hij was verliefd op Fox," zei Merrin schouderophalend. "En dat was volgens mij al aardig aan het ontwikkelen voor we elkaar leerden kennen, dus ik denk het niet," zei hij zacht. "Ik heb althans nooit echt het idee gehad dat hij meer voor me voelde dan vriendschap, want hij had eigenlijk al iemand anders."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    'Jij was ook al met iemand anders, dus ik kan me voorstellen dat hij het heeft weggestopt. Dat heb ik ook geprobeerd, in het begin.' Hij haalde zijn schouders op. 'Nou ja, het maakt ook niet uit natuurlijk. Ik hoop dat Fox Kris hier ook zal terugvinden, en dat Yrla hier ook iemand anders vindt.' Zo lang het Dezi maar niet is. Dat was echter wel de laatste over wie hij wilde praten, dus hij hield dat maar voor zich. 'Als ik de verhalen moet geloven, was hij in mijn wereld in elk geval erg in trek bij de meiden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Daar wil ik niet over na denken," kapte hij het onderwerp direct af. Natuurlijk hoopte hij ook dat Yrla iemand nieuw zou vinden, maar dat was niet iets waar hij nu stil bij wilde staan. De breuk was nog veel te vers en dat Adam hierover begon, voelde alsof hij de snee van die ochtend gewoon weer open peuterde. "Zullen we omkleden? Je wilde nog iets laten zien toch?" sneed hij direct een ander onderwerp aan. "Of wil je nog een rondje zwemmen?" Merrin wilde niet over Yrla praten, niet op de date die speciaal voor Adam zou moeten zijn. Niet op het moment dat hij het juist even los had kunnen en willen laten. Hij schonk de jongen naast hem even een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam schrok een beetje toen Merrin het onderwerp zo ruw afkapte, dat was hij niet van hem gewend. Hij had ook gedacht dat de jongen het wel fijn zou vinden als Yrla’s hart zo snel mogelijk weer heelde en hij opnieuw de liefde vond. Toen hij Fox afwees, had Adam dat in elk geval wel gehoopt.
          ‘Ja, ik wilde je nog een andere plek laten zien,’ knikte Adam. Doordat ze vandaag tot halverwege de middag les hadden gehad, zou het niet heel lang duren voordat het donker werd. ‘Dus laten we ons inderdaad maar aankleden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had het idee dat hij Adam een beetje had laten schrikken met zijn felheid. Hij pakte Adams hand vast toen hij opstond. "Sorry, als ik je liet schrikken," verontschuldigde hij zichzelf zacht."Ik wil gewoon..." Hij zuchtte even.
          "Ik wil gewoon een hele leuke dag met jou hebben. En er zijn nog wat dingen die ik moet verwerken en ik wil gewoon niet dat ze de mooie dag van vandaag in de weg zitten. Dus begin vandaag gewoon maar niet over Yrla, dat brengt alleen maar schuldgevoelens naar boven." Merrin glimlachte even naar Adam en nam zijn andere hand ook in zijn handen. Hij aarzelde even, beet even op zijn lip voor hij Adam even in zijn ogen aankeek. "Ik wil gewoon deze dag met jou doen, omdat het goed voelt en omdat ik het je beloofd had. Dus ik wil gewoon optimaal kunnen genieten zonder dat ik mezelf of jouw dag in de weg zit."

    [ bericht aangepast op 14 aug 2022 - 20:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam knikte, hij kon goed begrijpen dat Merrin nog door schuldgevoelens geplaagd. Hij had iemand om wie hij gaf gisteravond toch moeten kwetsen. ‘Ik snap het.’ Hij gaf een kneepje in Merrins handen. ‘Ik zal vandaag niets meer over hem zeggen.’
          Hij glimlachte aarzelend naar Merrin en liet toen zijn handen los zodat ze zich konden omkleden. Hij rolde het picknickkleed op en stopte die in zijn tas.
          ‘Het volgende is ongeveer een kwartiertje lopen.’
          Hij herhaalde in gedachten de aanwijzingen die Fox hem vorige week had gegeven. Gelukkig was hij wel goed in dingen onthouden. Merrin liet nog een keer zijn blik over het mooie meer glijden, daarna vertrokken ze samen naar de geheime bloemen- en vlindertuin die Kris voor Fox had laten maken. Ze liepen schouder aan schouder en af en toe tikten hun handen tegen elkaar. Adam aarzelde. De drang om zijn hand te pakken was moeilijk te weerstaan. Maar mocht dat wel, of niet? Dit was date, oorspronkelijk bedoeld zodat Merrin kon kijken of hij meer voor Adam voelde dan vriendschap. Inmiddels wist hij dat al, en hij was weer vrijgezel... Dan kon het best, toch? Toen hun vingers elkaar weer raakten, haakte hij zijn pink langs die van de jongen. Een beetje nerveus keek hij opzij. 'Als je... als je dit niet wil moet je het gewoon zeggen hoor. Ik vind het een beetje lastig. Wat... wat te snel is.'

    [ bericht aangepast op 14 aug 2022 - 21:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin pakte Adams hand echt goed vast en vlocht zijn vingers door de zijne. Het gebaar liet even de kriebels over zijn arm lopen. "Ik vind dit prima, hoort er ook wel een beetje bij toch?" grinnikte hij opeens lichtelijk nerveus. "Maar als het niet gaat, zal ik het zeggen," knikte Merrin naar Adam.
          Zo liepen ze voor een klein tijdje dieper het bos in. Merrin werd een klein beetje nerveus voor wat Adam van plan was, maar de jongen leek zeker van zijn zaak. Net toen hij er naar wilde vragen, leek het alsof hij een soort gordijn passeerde. Zijn mond viel letterlijk open van verbazing. Opeens stonden ze in een prachtig bloemenveld, leek zijn jas opeens niet meer nodig en zag hij rustig een aantal vlinders van bloem naar bloem trekken. Een 'wow' verliet zijn lippen, terwijl hij bewonderend om zich heen keek. "Hoe- hoe heb je dit gevonden?" Vroeg hij verbaasd.


    It's never gonna happen, Guys.