• Hoi lieve Q'ers

    Nu RJ de site weer leefbaar aan het maken is, is dit het ideale moment om ook wat meer promotie te maken voor ons geliefde Q. In 2022 doe je dat natuurlijk best op Instagram.

    In dit topic kunnen we brainstormen over leuke ideeën en samen met jullie knopen doorhakken. Dus als jullie inspiratie hebben, shoot!

    Hieronder vinden jullie een lijstje van de concrete vragen die we nog moeten beantwoorden:
    - Username?
    Je vindt ons op Quizlet_nl *O*

    - Wat gaan we posten?
    Ideetjes die we achter de schermen reeds verzameld hadden:


    - Actieve stories uitlichten, met cover en korte samenvatting
    - Jarige users in de bloemetjes zetten
    - Toffe gedichten posten
    - Topics highlighten
    - Wedstrijden promoten (SOTY, FOTY,...) van zodra die terug actief zijn
    - Muziek playlists delen die je kan luisteren tijdens het lezen/schrijven
    - Challenges (bv: schrijf zoveel woorden, begin met deze prompt, maak hier een gedicht/lijstje over,...). Dit kunnen we bv elke zaterdag doen)

    - Wie kan een mooie lay-out voorzien?

    Alle ideeën die jullie hebben zijn welkom, dus laat zeker van je horen *O*

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 jan 2023 - 18:57 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Leuk! Ik ga er eens even over nadenken ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Of tiktok...?

    Heel goed idee om weer actieve socials te starten. Ik geloof alleen wel dat Insta alweer een beetje op zijn retour is en jonge mensen tegenwoordig vooral op TikTok zitten. Het maken van content kost misschien wat meer tijd, maar ik denk dat je daar wel meer mensen gaat bereiken.


    ars moriendi

    Salamanca schreef:
    Heel goed idee om weer actieve socials te starten. Ik geloof alleen wel dat Insta alweer een beetje op zijn retour is en jonge mensen tegenwoordig vooral op TikTok zitten. Het maken van content kost misschien wat meer tijd, maar ik denk dat je daar wel meer mensen gaat bereiken.


    Ja dit dus hahaha
    Insta wordt de nieuwe fb

    Ik zie wel niet volledig in hoe je een tiktok account kan maken rond Q. Kan iemand me even een praktisch voorbeeld geven van wat een leuk filmpje zou zijn? Ik heb geen ervaring met tiktok.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik zie wel niet volledig in hoe je een tiktok account kan maken rond Q. Kan iemand me even een praktisch voorbeeld geven van wat een leuk filmpje zou zijn? Ik heb geen ervaring met tiktok.


    Hee hee! Ik ga even hardop denken!
    Als ik de social media manager van Q zou zijn dan zou ik een combinatie maken van instagram en tiktok, en op instagram kun je adverteren en bepaalde interesses enzo selecteren dus dan zou ik bijv doen, nederland & belgie, vrouwen, 18 - 35, interesses; booktok (of de equivalent hiervan van insta), ofzo. dan heb je best een afgebakende doelgroep, maar is even afhankelijk van of er geld ingestoken gaat worden natuurlijk... maar dat kan wel interessant zijn op instagram. (en anders gewoon met hashtags werken ofc)

    En op tiktok zou ik filmpjes maken zoals dit:
    https://vm.tiktok.com/ZMFS2nVDX/
    maar dan met 'alleen schrijven' -> 'samen schrijven met anderen'
    dit is ff een snel voorbeeldje hoor, maar denk dat je er best veel mee kan, helemaal nu booktok zooo populair is

    [ bericht aangepast op 28 okt 2022 - 11:21 ]

    siriuslyhot schreef:
    (...)

    Hee hee! Ik ga even hardop denken!
    Als ik de social media manager van Q zou zijn dan zou ik een combinatie maken van instagram en tiktok, en op instagram kun je adverteren en bepaalde interesses enzo selecteren dus dan zou ik bijv doen, nederland & belgie, vrouwen, 18 - 35, interesses; booktok (of de equivalent hiervan van insta), ofzo. dan heb je best een afgebakende doelgroep, maar is even afhankelijk van of er geld ingestoken gaat worden natuurlijk... maar dat kan wel interessant zijn op instagram. (en anders gewoon met hashtags werken ofc)

    En op tiktok zou ik filmpjes maken zoals dit:
    https://vm.tiktok.com/ZMFS2nVDX/
    maar dan met 'alleen schrijven' -> 'samen schrijven met anderen'
    dit is ff een snel voorbeeldje hoor, maar denk dat je er best veel mee kan, helemaal nu booktok zooo populair is

    Ik snap het voorbeeld filmpje niet, hij linkt naar twee chicks die dansen op “bring your loud friend”. 🦤


    ars moriendi

    Salamanca schreef:
    (...)
    Ik snap het voorbeeld filmpje niet, hij linkt naar twee chicks die dansen op “bring your loud friend”. 🦤


    Misschien komt het omdat je een jaartje ouder bent geworden...

    (Voordat iedereen denkt dat ik heel gemeen ben, Salamanca is jarig vandaag 😂🖤)

    [ bericht aangepast op 28 okt 2022 - 18:37 ]

    siriuslyhot schreef:
    (...)

    Misschien komt het omdat je een jaartje ouder bent geworden...

    (Voordat iedereen denkt dat ik heel gemeen ben, Salamanca is jarig vandaag 😂🖤)

    Bruhhhh

    [ bericht aangepast op 28 okt 2022 - 18:42 ]


    ars moriendi

    Salamanca schreef:
    (...)
    Bruhhhh


    siriuslyhot schreef:
    (...)

    Hee hee! Ik ga even hardop denken!
    Als ik de social media manager van Q zou zijn dan zou ik een combinatie maken van instagram en tiktok, en op instagram kun je adverteren en bepaalde interesses enzo selecteren dus dan zou ik bijv doen, nederland & belgie, vrouwen, 18 - 35, interesses; booktok (of de equivalent hiervan van insta), ofzo. dan heb je best een afgebakende doelgroep, maar is even afhankelijk van of er geld ingestoken gaat worden natuurlijk... maar dat kan wel interessant zijn op instagram. (en anders gewoon met hashtags werken ofc)

    En op tiktok zou ik filmpjes maken zoals dit:
    https://vm.tiktok.com/ZMFS2nVDX/
    maar dan met 'alleen schrijven' -> 'samen schrijven met anderen'
    dit is ff een snel voorbeeldje hoor, maar denk dat je er best veel mee kan, helemaal nu booktok zooo populair is


    Totally honest: Tiktok still scares me, maar als mensen concepten aandragen wil ik best materiaal maken😂
    Ondanks dat Insta op zijn retour is zou ik alsnog wel inzetten om ook daar een account op te bouwen, zeker ook inderdaad omdat je met adverteren daar zo een goede doelgroep kan selecteren. En hashtags werken ook prima, en op zijn retour of niet, er zitten vast nog wel wát mensen c;


    Ik zit even te kijken of het al outright gezegd is, maar ter verduidelijking: we hopen om met het Insta account (en evt. Tiktok) met jullie users samen te kunnen werken als content creators. Wat dus betekent dat we vrijwilligers zoeken die het leuk vinden om ons hierbij actief (incidenteel of op vaste basis) te helpen. Zowel bij het aandragen van ideeën, maar ook bij het maken van content, helpen met eventuele edits, helpen met eventueel grafisch design, etc.
    Uit vorige topics blijkt al dat er hier een hele hoop creative minds zijn met fantastisch skill-levels of bakken met motivatie, en alleen toevallig niet het rode jasje. Doodzone als we ons daardoor laten tegenhouden, toch? ❤️ Dus als je wil helpen met dit, graag! (Roep dat ook even expliciet, dan weten we dat we op jou kunnen rekenen!)
    Het idee is dat we in dit topic samen kunnen bouwen aan de content die er kan komen, overleggen wat voor dingen we willen posten, en na consensus dat ook zo uitvoeren. Een beetje zoals we als Crew met elkaar zouden samenwerken, maar dan met jullie users. Zo creeëren we ook nog eens content voor users, door users :3

    Dit is de eerste keer dat we zoiets als crew doen, dus we zoeken het ook maar een beetje uit as we go, maar dat is het plan. Dus, wie wil helpen... let's go. @siriuslyhot, zou je het zien zitten zo'n soort video te maken? :33

    En wat voor accountnaam lijkt jullie een goeie?

    [ bericht aangepast op 29 okt 2022 - 0:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Totally honest: Tiktok still scares me, maar als mensen concepten aandragen wil ik best materiaal maken😂
    Ondanks dat Insta op zijn retour is zou ik alsnog wel inzetten om ook daar een account op te bouwen, zeker ook inderdaad omdat je met adverteren daar zo een goede doelgroep kan selecteren. En hashtags werken ook prima, en op zijn retour of niet, er zitten vast nog wel wát mensen c;


    Ik zit even te kijken of het al outright gezegd is, maar ter verduidelijking: we hopen om met het Insta account (en evt. Tiktok) met jullie users samen te kunnen werken als content creators. Wat dus betekent dat we vrijwilligers zoeken die het leuk vinden om ons hierbij actief (incidenteel of op vaste basis) te helpen. Zowel bij het aandragen van ideeën, maar ook bij het maken van content, helpen met eventuele edits, helpen met eventueel grafisch design, etc.
    Uit vorige topics blijkt al dat er hier een hele hoop creative minds zijn met fantastisch skill-levels of bakken met motivatie, en alleen toevallig niet het rode jasje. Doodzone als we ons daardoor laten tegenhouden, toch? ❤️ Dus als je wil helpen met dit, graag! (Roep dat ook even expliciet, dan weten we dat we op jou kunnen rekenen!)
    Het idee is dat we in dit topic samen kunnen bouwen aan de content die er kan komen, overleggen wat voor dingen we willen posten, en na consensus dat ook zo uitvoeren. Een beetje zoals we als Crew met elkaar zouden samenwerken, maar dan met jullie users. Zo creeëren we ook nog eens content voor users, door users :3

    Dit is de eerste keer dat we zoiets als crew doen, dus we zoeken het ook maar een beetje uit as we go, maar dat is het plan. Dus, wie wil helpen... let's go. @siriuslyhot, zou je het zien zitten zo'n soort video te maken? :33

    En wat voor accountnaam lijkt jullie een goeie?


    hahaha jaaa snap ik hoor! maar tiktok is echt zoo fun als je eenmaal een algoritme hebt dat op je afgestemd is haha. en vind het leuk dat je wat creatiever kan zijn dan alleen maar een foto plaatsen!
    En bedoelde overigens niet dat insta dood was hoor, maar dacht gewoon ff van ja stel je wilt een jongere doelgroep aanspreken dan is miss tiktok ook chill om mee te nemen. maar weet overigens niet wat jullie als crew hebben bedacht precies voor wat jullie in gedachte hebben voor het laten groeien van Q (:

    En leuk dat jullie willen samenwerken met users! Als er een beetje een duidelijk plan enzo is dan wil ik wel meehelpen (:🖤

    Mij lijkt het een goed idee! Ik zou in elk geval de instagrampagina volgen. TikTok hoeft voor mij dan weer niet per se (ik ben eerder nog van de TikTak generatie :'D )
    Qua naam misschien gewoon: quizletnl? Ik heb even gespiekt en die is wel nog beschikbaar.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ja maar het gaat er toch ook niet om dat jij niks met TikTok hebt, of dat jij er niet op zit, want jij bent al op Quizlet. (en druk bezig met TikTak kijken).
    Het gaat erom dat als je een website wilt promoten je dat het beste kan doen op verschillende kanalen om op die manier je bereik te vergroten.
    Maar mods laat maar horen hoor als jullie een beetje een plan hebben ofzo en hoe we kunnen helpen! Lijkt mij iig leuk!

    [ bericht aangepast op 30 okt 2022 - 17:27 ]

    Jaa honestly, ik zou Tiktok wel meenemen. Het is een van de meest populaire social media apps van dit moment, dus als je wat meer mensen naar de site wilt, kun je daar niet om heen, en het wordt ook steeds populairder dan Instagram. Als ik voor mezelf spreek, dan deel ik ook sneller iets van Tiktok, dan van Instragram, dus op die manier kun je ook sneller groeien.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2022 - 18:14 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered