• Hoi lieve Q'ers

    Nu RJ de site weer leefbaar aan het maken is, is dit het ideale moment om ook wat meer promotie te maken voor ons geliefde Q. In 2022 doe je dat natuurlijk best op Instagram.

    In dit topic kunnen we brainstormen over leuke ideeën en samen met jullie knopen doorhakken. Dus als jullie inspiratie hebben, shoot!

    Hieronder vinden jullie een lijstje van de concrete vragen die we nog moeten beantwoorden:
    - Username?
    Je vindt ons op Quizlet_nl *O*

    - Wat gaan we posten?
    Ideetjes die we achter de schermen reeds verzameld hadden:


    - Actieve stories uitlichten, met cover en korte samenvatting
    - Jarige users in de bloemetjes zetten
    - Toffe gedichten posten
    - Topics highlighten
    - Wedstrijden promoten (SOTY, FOTY,...) van zodra die terug actief zijn
    - Muziek playlists delen die je kan luisteren tijdens het lezen/schrijven
    - Challenges (bv: schrijf zoveel woorden, begin met deze prompt, maak hier een gedicht/lijstje over,...). Dit kunnen we bv elke zaterdag doen)

    - Wie kan een mooie lay-out voorzien?

    Alle ideeën die jullie hebben zijn welkom, dus laat zeker van je horen *O*

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 jan 2023 - 18:57 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik denk hier even over na.


    [ heaven knows ]

    Sluit me aan bij bij shadowsinger en calice. Ik zou het super zonde vinden als er toffe marketingplannen zijn en we vervolgens de veruit populairste social media app van dit moment zouden overslaan. Ik ben zelf alles behalve een echte TikTok-expert, maar ik weet wel dat mensen tegenwoordig continu op dat platform bezig zijn - met name jonge mensen. Ik zou persoonlijk dus in eerste instantie inzetten op die app, met Instagram als secundair platform.

    Ik snap dat het lastig kan zijn om de marketen op een platform waar je je nog niet helemaal thuis voelt/familiar mee bent, maar daar hebben we elkaar voor! (: Ik weet zeker dat hier mensen op Quizlet zitten die graag zouden willen meedenken over leuke filmpjes (over bijvoorbeeld trends op TikTok die aan Quizlet gekoppeld kunnen worden). Ik zou er in elk geval graag over meedenken hier. <3

    [ bericht aangepast op 31 okt 2022 - 11:25 ]


    ars moriendi

    Dankjewel voor jullie input! Het lijkt me inderdaad onlogisch om TikTok volledig links te laten liggen in dit verhaal. Zeker op Booktok denk ik dat we ons publiek wel kunnen vinden. Zou het mogelijk zijn om één account te delen met meerdere mensen? Zodat we misschien met een aantal onder ons TikToks kunnen maken?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Jaa dat kan, maar gewoon met gedeelde inloggegevens dan. Je kan niet met aparte accounts samen een ander account beheren oid.

    Ledecky schreef:
    Ik zie wel niet volledig in hoe je een tiktok account kan maken rond Q. Kan iemand me even een praktisch voorbeeld geven van wat een leuk filmpje zou zijn? Ik heb geen ervaring met tiktok.


    To be honest, ik heb een pesthekel aan TikTok (schreef een jaar terug dit erover) maar ik hoor wel van alles en nog wat over dat lezen een stuk populairder wordt dankzij "BookTokkers" die boeken bespreken enzo in hun videos, of aanraders geven. Op die manier kun je natuurlijk ook verhalen op Quizlet "in de spotlight" zetten, of quizzes, polls, discussiepunten enzovoorts.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    (Even tussendoor, maar is op Instagram Quizlet_NL ook al bezet?)


    Tijd voor koffie.

    Oké, ik heb het even gecheckt, maar Quizlet_NL of gewoon Quizlet_nl is nog vrij.


    Tijd voor koffie.

    Sisyphus schreef:
    Oké, ik heb het even gecheckt, maar Quizlet_NL of gewoon Quizlet_nl is nog vrij.


    Opzich kunnen we ook gewoon daarvoor gaan, toch? :3 De eigenaar van het fanaccount reageert in ieder geval niet op mijn berichtje helaas, haha


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jaa, ik zou zeggen, claim hem in ieder geval alvast. .nl Zou natuurlijk officiëler zijn, maar dan is er in ieder geval een goede tweede optie


    Tijd voor koffie.

    Het Instagram account is inmiddels aangemaakt! Tijd voor onze eerste post. Hebben jullie iets in gedachten? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Was het plan ook nog om iets met Tiktok te doen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Frodo schreef:
    Het Instagram account is inmiddels aangemaakt! Tijd voor onze eerste post. Hebben jullie iets in gedachten? (:


    Misschien een soort introducerende post?


    Tijd voor koffie.

    Even als voorbeeldje waarom tiktok een goed idee is;

    Deze video heb ik nog geen 20 min geleden gepost op een leeg, nieuw account en heeft nu al 140 views en likes en favourites. Tiktok knows the to find the right audience !!! Them dutch booktok girlies deserve to know about quizlet.

    Misschien is het nog leuk om een paar fandoms uit te lichten met vijf leestips ofzo?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Shadowsinger schreef:
    Was het plan ook nog om iets met Tiktok te doen?

    Ja, dit is inderdaad wel het plan.
    We zijn voor nu begonnen met Instagram omdat we dit platform het beste kennen, maar we staan zeker ook open voor Tiktok. Zodra we een account hebben aangemaakt, laten we dit aan jullie weten!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn