• Hoi lieve Q'ers

    Nu RJ de site weer leefbaar aan het maken is, is dit het ideale moment om ook wat meer promotie te maken voor ons geliefde Q. In 2022 doe je dat natuurlijk best op Instagram.

    In dit topic kunnen we brainstormen over leuke ideeën en samen met jullie knopen doorhakken. Dus als jullie inspiratie hebben, shoot!

    Hieronder vinden jullie een lijstje van de concrete vragen die we nog moeten beantwoorden:
    - Username?
    Je vindt ons op Quizlet_nl *O*

    - Wat gaan we posten?
    Ideetjes die we achter de schermen reeds verzameld hadden:


    - Actieve stories uitlichten, met cover en korte samenvatting
    - Jarige users in de bloemetjes zetten
    - Toffe gedichten posten
    - Topics highlighten
    - Wedstrijden promoten (SOTY, FOTY,...) van zodra die terug actief zijn
    - Muziek playlists delen die je kan luisteren tijdens het lezen/schrijven
    - Challenges (bv: schrijf zoveel woorden, begin met deze prompt, maak hier een gedicht/lijstje over,...). Dit kunnen we bv elke zaterdag doen)

    - Wie kan een mooie lay-out voorzien?

    Alle ideeën die jullie hebben zijn welkom, dus laat zeker van je horen *O*

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 jan 2023 - 18:57 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Phlegethon schreef:
    (...)
    Ja, dit is inderdaad wel het plan.
    We zijn voor nu begonnen met Instagram omdat we dit platform het beste kennen, maar we staan zeker ook open voor Tiktok. Zodra we een account hebben aangemaakt, laten we dit aan jullie weten!

    Wat goed om te horen! (: Ben benieuwd!


    ars moriendi

    Username?
    -QuizletDotNL? Lekker beidehand :Y)

    Wat gaan we posten?
    -Covers van verhalen, oud en nieuw. Ik ben oprecht van mening dat we ZOVEEL prachtige covers hebben (gehad) hier op Quizlet.
    -Materiaal van Quizlet auteurs? Daar hebben we onderhand genoeg van
    -Foto's van meetings of iniatieven op de website of uit het verleden



    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Username?
    -QuizletDotNL? Lekker beidehand :Y)

    Wat gaan we posten?
    -Covers van verhalen, oud en nieuw. Ik ben oprecht van mening dat we ZOVEEL prachtige covers hebben (gehad) hier op Quizlet.
    -Materiaal van Quizlet auteurs? Daar hebben we onderhand genoeg van
    -Foto's van meetings of iniatieven op de website of uit het verleden




    Of in plaats van foto's van meetings uit het verleden gewoon een nieuwe meeting organiseren en daar foto's van maken 😌😌😌


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Of in plaats van foto's van meetings uit het verleden gewoon een nieuwe meeting organiseren en daar foto's van maken 😌😌😌


    +1 *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    +1 *O*


    Okay, wanneer plannen we die meeting? Hehe :Y)

    On-topic:
    Nog wat ideeën voor posts:
    - De kerstkaartenswap;
    - User in the spotlight? Er was ooit een story die Quizletters interviewde en dat vond ik zo onwijs leuk om te lezen, zoiets zou je ook kort in een post kunnen doen (eventueel een swipe-post) en dan verwijzen naar een (nieuwe) story voor de uitgebreide verhalen?;
    - Nostalgische herinneringen oproepen;
    - DIY's;
    - Tips (voor het volwassen leven, als je net zoals Q net 18 bent en niet weet hoe de wereld precies werkt bijvoorbeeld, maar ook tips voor verhalen, gedichten enzovoorts);
    - Misschien in de Instagram stories de stelling van de week o.i.d. plaatsen? Dan kun je er een link bij zetten die mensen meteen naar de site lokt :Y).


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Waarom zie ik dit topic nu pas?

    Ik zeg ook +1 op een nieuwe meeting. Moet echt weer eens de deur uit en (nieuwe) mensen ontmoeten. xD

    Zelf zit ik ook veel op insta, maar ik zal idd zeker TikTok meenemen, al heb ik daar niet al te veel verstand van, qua doelgroepen is dat momenteel toch wel de meest bezochte.

    Dingen die gepost kunnen worden, op beide socials;

    - Schrijftips - Hoe maak je characters, hoe krijg je geen plotholes, goede plekken om te schrijven / inspiratie op te doen, promps, etc.
    - Leestips - Wat zijn goede boeken, boeken met bepaalde tropes, Koopjes, etc.
    - Challenges, zoals de book tower challenge die een tijdje geleden *kuch* 8 jaar*kuch* eventjes rondging.
    - Sketches. Ben momenteel helemaal verslaafd aan de bits van de 'The Fantasy Heroine vs. The Writer' series van Jill Bearup.
    - DIYs - leuke dingetjes als boekenleggers, stickers, eigen omslagen, etc.


    Credendo Vides

    Wat een geweldige plannen allemaal! En ja, Tiktok is zeker een platform waar veel kansen liggen.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Wat is de username van Q nu? Kan ik volgen

    siriuslyhot schreef:
    Wat is de username van Q nu? Kan ik volgen


    quizlet_nl


    Is het een idee om in de omschrijving te zetten dat dit de officiële Quizlet instagram pagina is? Bij dat fan account staat wel netjes dat het niet beheert word door de beheerders van Quizlet. Voor dit account is het misschien handig om het er expliciet bij te zetten?

    Derks schreef:
    (...)

    Of in plaats van foto's van meetings uit het verleden gewoon een nieuwe meeting organiseren en daar foto's van maken 😌😌😌


    Als je je groepen voelt (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Krullie schreef:
    (...)

    quizlet_nl


    Is het een idee om in de omschrijving te zetten dat dit de officiële Quizlet instagram pagina is? Bij dat fan account staat wel netjes dat het niet beheert word door de beheerders van Quizlet. Voor dit account is het misschien handig om het er expliciet bij te zetten?

    Ja, dat is een goed idee inderdaad. (:

    Het account ziet er op dit moment nog wat doods uit, maar we hopen daar snel wat aan te doen natuurlijk.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Is het misschien ook een leuk idee om een discord aan te maken voor Quizlet? Als we toch bezig zijn over alle media etc., is discord misschien leuk voor algemene chatjes of samen schrijven o.i.d.?

    Een Q-meetup is voor mij ook een +1!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik wil ook wel meehelpen met de lay-out voor Insta. Kan ik mijn vormgevers programma's ook eens weer uit het stof halen. xD

    [ bericht aangepast op 15 nov 2022 - 23:12 ]


    Credendo Vides

    Catmint schreef:
    Is het misschien ook een leuk idee om een discord aan te maken voor Quizlet? Als we toch bezig zijn over alle media etc., is discord misschien leuk voor algemene chatjes of samen schrijven o.i.d.?

    Een Q-meetup is voor mij ook een +1!
    Een discord is leuk, maar gaat dat uiteindelijk juist niet meer activiteit wegnemen van de site? Als in, we beginnen topics daarin en niet op de site.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...) Een discord is leuk, maar gaat dat uiteindelijk juist niet meer activiteit wegnemen van de site? Als in, we beginnen topics daarin en niet op de site.


    Hm ja, goed punt :/


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen