• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    'Ik blijf zolang je wil,' antwoordde Darian. 'Die avondklok kan me gestolen worden. En als ze onverwacht een huiszoeking komen doen dan verstop ik me wel onder je bed.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Wacht," zei Yrla, terwijl hij haar pols ving. Hij besefte bij het zien van haar teleurstelling dat hij nogal een hork was. "Wat.. zeg je ervan als we een echte date doen?" Yrla haalde even ongemakkelijk een hand door zijn haren heen. "Niet dat ik daar echt verstand van heb en we weinig kunnen hierbinnen. Maar..." Verdomme, waar had hij zich nu in gewerkt? Hij wist dit ook gewoon allemaal niet. "Als het echt seks is wat je wil, dat kan ik op zich wel. Maar... Ik zou het zonde vinden als we dat nu doen en je me daardoor... verveelt. Je lijkt me een leuke meid." Yrla glimlachte even kort naar het meisje en besefte dat dit wel de meest kutte manier was om iemand op een werkelijke date te vragen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    ‘Dit was ook wel zo’n beetje mijn definitie van een date,’ antwoordde Safira. ‘En ik hoef heus niet per se meteen seks, ik wilde gewoon zien waar het toe leidde. Maar goed, die vibe is in elk geval weg, dus ik ga douchen en we zien dan wel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla liet het meisje los en zag een beetje onhandig toe hoe ze wegliep. Beschaamd haalde hij een hand door zijn haar. Dat had hij goed verkloot. Dat leek wel zijn handelsmerk te zijn van de laatste tijd.
          Yrla zuchtte diep. Super triest dit. misschien moest hij maar oud worden met 100 katten ofzo. Meiden voor zich winnen lukte hem overduidelijk niet. Niet voor langere termijn althans. Al wist hij nu niet of hij katten dan wel zo leuk vond.
          Yrla keek nog een keer naar de deur. Hij wilde hier niet zijn als Safira terug kwam. Door zijn eigen gestuntel had hij toch wel een soort van blauwtje gelopen. Het leek wel een trend te worden de laatste tijd.
          Met een zucht liep hij de kamer uit, op zoek naar Nish. Dat verklootte hij ten minste niet.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2023 - 17:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Nish.’
          Nish was amper opgestaan van de tafel toen hij de stem van zijn “leider” hoorde. Hij draaide zijn hoofd opzij en trok vragend zijn wenkbrauwen op.
          ‘Kan ik je onder vier ogen spreken?’
          Nish kon wel raden waar het over ging. En eerlijk was eerlijk – de jongen bracht het tactvoller dan hij verwacht zou hebben. Hij had het ook gewoon over tafel kunnen smijten. Hij gaf dan ook een knikje, al was hij niet van plan terug te gaan naar zijn eigen campus.
          ‘Ik heb je al een tijdje niet op de campus gezien,’ begon Ednoces nadat ze een stukje van de anderen waren weggelopen.
          Nish trok een mondhoek op. ‘Is dat heel verrassend, met mijn gave?’
          Ednoces keek hem recht aan, alsof hij daar duidelijk mee wilde maken dat hij niet op grapjes zat te wachten. Weinig verrassend – dat zat hij nooit.
          ‘Ik slaap bij m’n vriend,’ zei hij maar. Wie dat was, hoefde Ednoces niet te weten. ‘Maar als het je een berg zenuwen scheelt, kan ik best wegsneaken nadat jij je presentielijstje hebt afgewerkt om half negen?’
          Ednoces zuchtte. ‘Erg prettig vind ik het niet.’
          ‘Niemand vindt dit prettig,’ merkte Nish op.
          Daar had de jongen niets van terug. Nish vond het een mooi einde van het gesprek en ging ervandoor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx deed de slaapkamerdeur van Nish open. Jester had hij net even ingelicht over wat hij ging doen. Hij dacht niet dat het lang zou duren: dit durfde hij verder wel uit handen te geven.
          Nish zat aan zijn bureau, wat Onyx eraan herinnerde dat er ook nog zoiets als huiswerk bestond. Hij zou niet weten wanneer hij dat voor het laatst gemaakt had.
          ‘Hé,’ zei hij nadat Nish zich naar hem toe had gedraaid. ‘Jij hebt nog wel een paar gunsten van Darian tegoed, toch? Kun je er eentje naar mij doorschuiven?’
          ‘Zolang het maar geen mierzoete cadeautjes voor die vriend van je zijn.’
          Onyx trok een gezicht en stapte verder de kamer in. ‘Het is voor Merrin.’ Hij stak zijn handen in zijn zakken. ‘Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat Zebediah Adam heeft. Met zijn gave kan hij de jongen niet dwingen om iets terug te draaien, dus dan is het martelen van zijn liefje toch wel de meest logische volgende stap. Als Merrin nou met een soort enkelband kan slapen en aan zijn bed vastzit – en het bed aan de muur – dan kan die teleporteur hem in elk geval niet uit zijn bed trekken.’
          ‘Klinkt als iets wat we allemaal wel kunnen gebruiken.’
          ‘Misschien Emil eens vragen, als we er eentje hebben.’
          Al hoefde Onyx niet zo’n ding te hebben. Hij dacht ook niet dat Jes er wat mee zou opschieten – Zebediah kon ook gewoon met een mes aan hun bed staan. Dat hij dat niet had gedaan, was eigenlijk een wonder. Ze moesten er toch echt eens iets op verzinnen. Lasers in hun kamer ofzo, die plotseling verschijnende mensen in de fik staken.
          ‘Ik bel Darian wel even. Buiten zullen ze me toch niet zien, dus ik kan het ook na de avondklok wel ophalen.’
          ‘Oké, top.’ Zijn blik rustte even op Nish’ gezicht. Hij zag er iets beter uit dan de voorgaande dagen, maar nog steeds oogde hij vermoeid en niet als zijn vrolijke zelf.
          Onyx wist niet zo goed of hij weg moest gaan of niet, ze hadden elkaar vandaag amper gesproken. Voetstappen achter hem hielpen hem echter een handje, toen hij omkeek zag hij Yrla in de deuropening verschijnen. Mooi, dan was hij in elk geval niet alleen.
          ‘Misschien moeten jullie eens een kamergenoot overwegen,’ zei hij met een flauw grijnsje, hoewel hij het wel meende. Hoewel Nish al heel lang alleen sliep, dacht hij dat zijn vriend het – zeker na Zebediah – veel fijner vond als er nog iemand anders in de kamer was. Bovendien was het duidelijk dat Nish gevoelens voor Yrla begon te ontwikkelen, dus wie weet, misschien had Yrla stiekem ook wel zin om mee te doen aan de op-je-kamergenoot-verliefd-worden-trend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla was verrast Onyx in de kamer te zien. In eerste instantie bevroor hij, terugdenkend aan het laatste moment dat ze elkaar zagen. Doe normaal!
          Yrla trok een mondhoek op tot een halve grijns. “Wel, ik heb er gisteren er opeens eentje gratis bij gekregen, maar denk niet dat dat zo goed bevalt. Dus ik weet niet of je wel met mij op een kamer wil slapen.”

    [ bericht aangepast op 10 jan 2023 - 22:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish wilde zeggen dat dat hem niet verbaasde en dat hij die Safira maar een trut vond, maar hij hield zich in. Jaloezie speelde overduidelijk een rol en dat hoefde Yrla echt niet te weten.
          ‘Hoezo dan? Er is zat plek bij de meiden, maar ik kreeg de indruk dat ze toch wel erg graag bij jou bleef.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla ging echt niet de waarheid vertellen met Onyx voor zijn neus. “Ah, Ik was de gebruikelijke hork,” maakte hij er van met een grijns. Hij haalde zijn schouders op. Misschien was het ook wel lekker als Safira naar de meiden zou gaan. Yrla was al een tijdje geen kamergenoot gewend en Safira was misschien toch wel een beetje overweldigend binnen gekomen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Het onderwerp Safira boeide hem niet heel erg en het was duidelijk dat Yrla hier voor Nish was gekomen, dus hij besloot de twee alleen te laten. Eenmaal terug op zijn kamer, plofte hij op het bed neer. Jester zat er ook, met een rubik’s cube in handen. Hij trok het ding weg, gooide het achteloos over zijn schouder en begroette Jester met een intense kus voor hij de jongen met een grijns aankeek. ‘Ergens geloof ik dat die ik die avondklok niet heel rampzalig vindt, als dat betekent dat we na half negen in elk geval minder brandjes te blussen hebben.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Een hork dus hè?’ herhaalde Nish nadat Onyx de deur achter zich dicht had gedaan. ‘De gebruikelijke hork, zei je nog wel. Wat moet ik me daarbij voorstellen?’ Er kwam een flauwe grijns om zijn lippen. ‘Want ik kan me niet herinneren dat ik die al heb ontmoet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla plofte op een van de bedden. “Die ga je ook niet ontmoeten denk ik,” zei hij met een halve grijns. “Je bent geen meisje.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    'Meestal niet,' antwoordde Nish, gniffelend terugdenken aan zijn Nissa-act. 'Dus je hebt stiekem gewoon een damesallergie. Hoe uit zich dat dan?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla werd niet heel gemakkelijk van die vraag. Vooral omdat hij daarbij moest toegeven dat hij misschien niet zo succesvol bij de dames was als iedereen scheen te geloven. "Ik doe gewoon domme dingen, waarbij ik vaak op hartjes trap." Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat hij iemand teleurgesteld had. Yrla haalde even een hand door zijn haar. Ja, hij was niet echt handig bezig geweest. Maar echt spijt had hij er ook niet van. Hij kende Safira nauwelijks en elke keer met haar gepraat over dat ze hem wel kende. Het benauwde hem een beetje. Hij vroeg zich dan ook af of ze dat echt deed. Of dat ze vooral uitging van zijn oude reputatie, die hij gek genoeg een beetje van zich af wilde schudden.
          "Misschien moet ik meiden gewoon afzweren. Ook geen gezeur meer." Yrla schoof naar achteren op het bed en ging met zijn rug tegen de muur aan zitten. Geen meiden betekende ook geen seks meer. Maar daar kon hij heus wel zonder toch? Zo erg had hij dat niet nodig. Hij had een aantal weken terug dit al voor zichzelf gezegd dat hij zonder kon, nog niet echt in zijn plan geslaagd, maar hee. De intentie was er. Hij had net ook nee gezegd tegen Safira, dat was toch haast een overwinning op zichzelf te noemen toch?
          Al was het aan de andere kant misschien was het ook allemaal wel overrated, een relatie. Jester en Onyx zagen er laatst nog doodongelukkig uit door elkaar en Yrla vroeg het zich af wat het dan was dat het nu zo speciaal maakte, een relatie. Waarom zouden mensen dat eigenlijk willen? Min het feit dat hij zichzelf nu een beetje buiten de boot begon te vallen, omdat vrijwel iedereen in het panthers house een relatie had.
          Yrla wierp even een blik op Nish. Nish was al jaren vrijgezel en het zag eruit dat hij er prima bij zat (als je de gebeurtenissen van afgelopen tijd niet meetelde). En ook hij had zijn share van dingen die niet lekker waren gegaan, omdat hij iemand leuk had gevonden. Yrla vroeg het zich af, hoe dat zou voelen. Als je echt iemand leuk leuk zou vinden. Tot nu toe leek het hem vooral veel gezeik en gedoe. "Hoe is dat eigenlijk?" vroeg hij daarom. "Verliefd zijn op iemand? Hoe weet je nu of je iemand leuk vindt?"

    [ bericht aangepast op 11 jan 2023 - 15:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Hm?’ De vraag kwam een beetje uit het niets. Hij realiseerde zich dat hij dit gesprek gisteren ook met Damon had gevoerd en grinnikte zacht. ‘Gister werd dat me ook al gevraagd. Maar als ik naar mezelf kijk… Je krijgt het warm van diegene, je wil bij hem zijn. Of haar. En je krijgt van die klote-vlinders, soms. Of een stijve. Heel onwenselijk.’ Hij groef in zijn geheugen naar wat hij nog meer had gezegd. ‘En het voelt goed als diegene om je lacht of dat je hem… gewoon een beetje beter laat voelen.’

    [ bericht aangepast op 11 jan 2023 - 16:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.