• Lieve users,

    We hebben van RJ de melding gekregen dat hij, helaas, een "cease and desist" eis heeft ontvangen rond het domein Quizlet.nl. Dat betekent dat we ons domein zullen moeten afstaan aan Quizlet inc (of Quizlet.com). RJ heeft geprobeerd om dit tegen te gaan, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen. We hebben nu tot augustus om de site over te hevelen naar een ander domein, dat dus ook een andere naam zal krijgen.
    Daar schakelen we jullie natuurlijk graag voor in. Quizlet zal voor ons altijd "Quizlet" blijven, maar we hebben wel een nieuwe naam nodig. Eentje die omvat wat deze mooie community inhoudt.
    We horen graag jullie suggesties voor het einde van de maand. Hoe eerder we alles immers naar een nieuw domein kunnen verhuizen, hoe beter. Laat dus zeker van je horen, al zijn het enkele hersenspinsels of de start van een brainstorm (:

    We begrijpen dat dit nieuws een tegenslag is, maar we hopen dat jullie samen met ons op zoek willen gaan naar een nieuwe thuis voor Q.
    Groetjes,
    De Qrew

    Update!
    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 maart 2023 - 19:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik zou vast beginnen met back-uppen, boys.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2023 - 12:36 ]


    ars moriendi

    we hebben tot augustus toch tot de site eventueel down gaat door dit gedoe?


    --

    piastri schreef:
    we hebben tot augustus toch tot de site eventueel down gaat door dit gedoe?


    Klopt, eind deze maand gebeurt er helemaal niks. Pas in augustus is de deadline om de site over te hevelen, zoals ook in de beginpost staat.

    We hebben RJ nog eens aan de mouw getrokken om hier antwoord te komen geven.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2023 - 13:19 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is wel het handigste om hier zo nu en dan een update over te geven, het beste dat RJ zelf iets over kwijt kan. Ik ben bang dat dit topic (of eigk de melding ervan in de vergetelheid raakt). Daarbij zijn er ook nog genoeg vragen die op een antwoord wachten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Beste mensen,

    We hebben tot augustus inderdaad. Hoe eerder we de site overzetten op een nieuw domein, hoe beter.

    Juridisch is het eigenlijk precies zoals eerder werd aangegeven. Strikt genomen waren we eerder en dus maken we aannemelijk dat het ontstaan van Q.nl geen direct misbruik is geweest van het bestaan van Q Inc.
    Echter is en blijft het een geregistreerd merk wereldwijd, en dus ook in de EU. En daarmee wordt alles op Q dat wél misbruik lijkt, of verwarring kan veroorzaken, in strijd met hun rechten. Dat levert op zijn minst doorlopend discussie op over een doelgroep die grote overlap heeft. Bovendien bestond Q.com wel degelijk eerder dan Q.nl… dus daar wordt het ook al wat "tricky"..
    Het lijkt me logisch dat wij geen strijd aan willen/kunnen met een miljoenenbedrijf.
    Aangezien wij wel eerder waren dan de merkregistratie, heb ik de poot zo lang mogelijk stijf gehouden en niet zomaar direct de hele boel opgeleverd. Dat we tot augustus hebben gekregen is daar het resultaat van.

    Ik kijk het liefste met goede moed vooruit; maw: zsm op een nieuw domein verder, om zo ook zoveel mogelijk van iedereen mee te hebben. Dit betekent dat alle content mee gaat die op Q.nl staat.

    Dankjewel voor je reactie RJ ^^
    Fijn dat alles wat hier gecreeeerd en geschreven is mee gaat!

    Bedankt voor je reactie, RJ!


    Caution first, always.

    Clive schreef:
    Bedankt voor je reactie, RJ!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Is er een begin aan een andere website of wordt dat later in werking gezet? Ik weet niet hoe dat verder gaat en hoe lang dat gaat duren, maar gezien het van allerlei codes zijn en alle creaties overgezet worden... lijkt me toch flink werk.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2023 - 16:22 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Er zijn ondertussen best wel wat namen geroepen, is het misschen handig/leuk om met iets van stem rondes te werken zodat iedereen hun mening kan delen en de opties ook wat overzichtelijk zijn?


    --

    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Gestemd!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Gestemd!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Gestemd!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Syaoran schreef:
    Gestemd!


    Caution first, always.