• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar Gates• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 okt 2023 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peter



    Peter grijnsde. Hij had Azrael niet zo snel op de kast en zijn dreigement deed hem op het moment vrij weinig. "Natuuuurlijk, gewoon film kijken." Peter leunde even tegen de deuropening aan. "Fifty shades of Grey Zeker, even inspiratie opdoen. Zorg je er wel voor dat er geen smut op mijn helft van de kamer komt? Anders laat ik hem de komende nachten niet slapen." Peter wees even naar de jongen met het zwarte haar.
          Daarna draaide hij zich vlug om en stak zijn hand in de lucht. "Doei! Veel plezier met jullie film." Peter maakte aanhalingstekens bij het woord en maakte daarna gauw dat hij weg was voor Azrael zich echt bedacht.
          Hij was nog niet halverwege de gang of hij bedacht zich iets. Voor een moment stak hij zijn hoofd nog om de hoek. "Oh en Merrin, doe even de groetjes van me aan die enorme hottie uit jullie afdeling. De Chinese. Thanks!"

    [ bericht aangepast op 26 okt 2023 - 22:02 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael slaakte een zucht en sloot de deur achter zich. 'Sorry daarvoor,' mompelde hij. Hij durfde Blue niet aan te kijken. 'Hopelijk blijft hij voorlopig weg.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin vroeg zich af wie Peter bedoelde met 'de Chinese hottie', want niemand van hen was Chinees. Al had hij een vaag vermoeden dat hij over Nenya sprak vanwege haar Aziatische tintje. Echt niet dat hij de groeten ging doen. Merrin werd getrokken uit zijn gedachten door het excuus van Azrael. Verward keek hij even op naar zijn vriend, waarvan hij merkte dat die hem niet aan durfde te kijken. "Geeft niet, kon je weinig aan doen." Merrin keek aarzelend naar Azrael. Moest hij ernaar vragen of moest hij het maar laten zitten? Die Peter had behoorlijk... suggestieve dingen gezegd en Merrin werd er toch een beetje ongemakkelijk van. Maar een gesprek daarover was nu ook weer niet makkelijk.
          "Waarom noemde je me Blue?" vroeg hij uiteindelijk nieuwsgierig, verwachtend dat dat de minst erge vraag was van allemaal.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Oh help. Azrael betwijfelde of zijn wangen nog veel roder konden worden. Hij wilde bijna op de rand van zijn bed gaan zitten omdat zijn benen als pudding voelden, ware het niet dat dat hem opeens tegenstond, na wat Peter had gezegd. In plaats daarvan keek hij naar zijn plank met dinofiguren. Blue stond er ook tussen.
          'Ik...' Wat moest hij nou zeggen? Toegeven dat hij Blue al heel lang leuk vond? Hij pakte de raptor van het plankje en streek met zijn nagel over de ribbelige schubben. 'Ik noemde je zo. In mijn hoofd. Voor ik je echte naam wist.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had het idee dat Azrael hem een beetje ontweek. Was er dan toch iets in Peters woorden dat.. een lichtelijke waarheid bevatte? "Oh..." zei hij verrast. "Wel, ik vind het wel een leuke bijnaam." Dat meende hij oprecht. Blauw was zijn lievelingskleur, so. En het was een betere bijnaam dan wat hij van elke andere Panther kreeg, voor zijn naamceremonie.
          Merrin keek even peilend naar Azrael. Merrin vond Azrael nu niet iemand die echt bang was van dingen. Dus ergens was het wel gek dat hij een bijnaam had gekregen, maar ze elkaar nooit gesproken hadden. "Waarom ben je eigenlijk dan nooit eerder op me afgestapt?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    ‘Weet ik niet echt,’ mompelde Azrael. ‘Voordat er allerlei afdelingen samen gingen werken vanwege de zuivering, hield iedereen zich een beetje bij zijn eigen afdeling. En Rai elektrocuteerde me een keer per ongeluk en op de een of andere manier raakten we daarna bevriend.’ Hij grinnikte een beetje onbeholpen en keek daarna schichtig naar Merrin. Als hij wel de moed had gehad om op hem af te stappen, hadden zij dan nu een relatie met elkaar gehad? Dat deed iets in zijn maag wringen. ‘In het eerste halfjaar hield ik me sowieso afzijdig. Ik had mijn flink ontregelde gave en mijn afdelingsgenoten waren nou ook niet echt heel… aardig.’ Hij snoof. ‘Maar daar weet je alles van, natuurlijk. Al geloof ik dat jullie nu wel hecht zijn geworden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dingen zijn wel veranderd sinds de zuivering ja," zei Merrin met een kleine glimlach. Merrin keek even op naar Azrael, maar wist niet zo goed wat hij erover moest zeggen. Hij had het idee dat zijn vriend nu ook weer niet zat te wachten op een 'oh, wat vervelend voor je'.
          "Maar ik begrijp wel wat je zegt. Mijn afdeling was niet echt aardig voor me, maar als ik heel eerlijk ben, vond ik zelf de andere afdelingen ook best eng." Merrin haalde een hand door zijn haar. "Maar het was best leuk geweest denk ik om jou en Cherry, en Rai dan, eerder te hebben leren kennen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Een glimlach trok langs zijn lippen. 'Ja, ik had jou ook graag eerder leren kennen.' Hij waagde even een blik in Merrins blauwe ogen en voelde zijn wangen weer gloeien. Afleiding. Hij schraapte zijn keel. 'Ik uh, ik zal de dvd even opzoeken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had zich toch een beetje ongemakkelijk gevoeld tijdens de film. De woorden van die Peter bleven in zijn hoofd rondspoken, maar vooral de reactie van Azrael. Sindsdien waren hem meer dingen opgevallen, zoals het feit dat Azrael toch best vaak rood werd of even stiekem naar hem keek tijdens de film. Ze hadden een beetje onhandig afscheid van elkaar genomen. Er zat een conclusie in Merrin zijn hoofd, waar hij nog niet helemaal aan wilde. Want.. zoiets kon gewoon niet. Hij had Adam. Dat was al heel wat.
          Eenmaal terug in het Panthers house zocht hij zijn vriend op. Hij wilde niets liever dan met Adam delen wat er gebeurd was. Misschien had hij zijn mening erover. Dus zodra ze op bed zaten, vertelde Merrin aan zijn vriend over de vreemde situatie die had plaatsgevonden tussen hem, Peter en Azrael. Nadat hij uitgesproken was, keek hij Adam voorzichtig aan. "Ik... heb er om een of andere reden niet zo'n goed gevoel bij. Wat.. denk jij?"

    [ bericht aangepast op 28 okt 2023 - 8:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam had natuurlijk al het vermoeden gehad dat Azrael Merrin leuk vond en het leek hem dan ook een lastige situatie. Hij wilde hem niet over één kam scheren met de andere Rhino´s, maar als hij dacht aan hoe wraakzuchtig die allemaal waren… Wat als er een knop in zijn hoofd omging, als hij net zo werd als Maaya?
          ‘Ik had al een beetje het vermoeden dat hij je leuk vond,’ gaf Adam toe. ‘Dat zag ik al in de andere tijdlijn.’ Hij beet op zijn lip. ‘Maar wat veroorzaakt dat gevoel? Vind je het lastig om daarmee om te gaan, bang hem te kwetsen of… ben je bang dat hij jaloers wordt en er… een niet al te leuke kant naar boven komt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin zuchtte. Hij haalde even een hand door zijn haar heen. "Ik vind het nog altijd moeilijk te geloven dat iemand mij leuk kan vinden," zei hij met een blos. Daarna tikte hij met een halve grijns zijn vriend aan. "Duurde bij jou ook een lange tijd voor ik dat door had." Wat dat betreft had zijn relatie met Adam misschien zijn ogen ervoor geopend, want nu had hij het voor zijn doen best snel door gehad.
          Daarna haalde Merrin zijn schouders op. "Ik vind het vooral... vervelend voor hem. Ik ben met jou, en ik wil ook niet anders. Dus ik zal nooit die gevoelens kunnen beantwoorden en dat moet toch wel.. naar zijn." Merrin keek even naar zijn eigen handen en draaide met zijn duimen en wijsvingers. "En.. en hij is gewoon een leuke vriend. Ik wil hem ook weer niet kwijt. Stel nou, dat we nooit vrienden zouden kunnen zijn door dit."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    'Misschien kreeg hij stiekem hoop, doordat ik weg was,' zei Adam zacht. 'En... moet je er eens met hem over praten?' Hij zuchtte. 'Ik hoop vooral dat hij niet verbitterd wordt. Maar aan de andere kant... hij weet niet beter dan dat je een vriend hebt, toch? Het is niet dat hij dat net rauw op zijn dak heeft gekregen... Hij kan er vast wel mee dealen. En je kunt altijd vragen of hij het lastig vindt, nu ik terug ben? Met Fox hadden we ook even ruimte nodig.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin knikte. Dat was waar. Met Fox hadden ze even ruimte nodig gehad, maar dat was ook goed gekomen. Hij begreep alleen niet waarom Adam dacht dat Azrael verbitterd zou raken. Daar zag hij de jongen totaal niet voor aan. "Ik ga wel met hem praten dan," zei hij met een kleine glimach. Hij legde even zijn hoofd op de schouder van zijn vriend. "Bedankt," zei hij glimlachend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Romeo



    "Jij bent goedgehumeurd," begon Romeo. toen zijn vriend al fluitend eraan kwam. Peter grijnsde, zodra hij de woorden hoorde en kwam haast met open armen aanlopen. "Natuurlijk, nu ik mijn bestie weer zie na zoveel weken." Peter gaf hem even een broederlijke knuffel, wat lastig was met hun paraplu's. Daarna veegde hij een niet-bestaande traan weg. "Romeo, oh, Romeo, ik heb je zo gemist," weende hij zogenaamd. “De afgelopen weken zonder jou waren een trauma.”
          Kots Romeo keek de jongen even donker aan, wat hem natuurlijk alleen nog maar breder liet grijnzen. Romeo voelde gewoon hoe zijn humeur haast nog erger opklaarde, waardoor het ook lastig was zijn donkere blik vast te houden. Romeo nam haast automatisch zijn vrolijkheid over.
          "Roep het nog harder, dan knallen die Panthers zo mijn hoofd van mijn nek af." Waarschijnlijk zelfs zonder Fersephone wisten ze wel een manier om dat voor elkaar te krijgen. Al was het een hele opluchting van vooral zij niet meer rond liep op het terrein, wat ervoor zorgde dat hij er nu durfde te zijn. Er liep even een rilling over Romeo zijn huid heen bij het idee dat iemand hem gewoon uit elkaar kon laten ploffen. Op zijn hoede keek hij dan ook even om zich heen, maar op Peter na was er niemand. Kris kon gelukkig overdag niet loslopen, dus dat scheelde ook al een hoop. Maar er waren meer gevaren om naar uit te kijken.

    Peter



    Peter keek even peilend naar Romeo. Het was een verrassing geweest, toen hij die ochtend een bericht kreeg van zijn oude vriend. In eerste instantie had hij niet op willen dagen. Wekenlang had hij niets van Romeo gehoord, had hij hem gewoon achtergelaten. Maar uiteindelijk had hij zichzelf gewonnen gegeven, veel andere vrienden had hij namelijk niet. En Romeo was hem toch wel dierbaar. “Waar ben je geweest, man?” Peter kon niet voorkomen dat hij toch lichtelijk geirriteerd klonk, ondanks dat hij zijn vriend stiekem echt gemist had.
          Toen Romeo uitlegde waarom hij er de afgelopen weken niet was geweest, voelde Peter zijn irritatie zakken en een lichte schaamte op zijn gezicht ontstaan. Hij had het idee gehad dat Romeo hem aan zijn lot had overgelaten. Gewoon naar die kut Zebediah was vertrokken en hem op Experium had achtergelaten. Peter was altijd al lichtelijk jaloers geweest op de band tussen Zebediah en Romeo, iets wat Romeo ‘natuurlijk’ dondersgoed wist.
          ”Oh man. Das kut.” Peter keek even naar Romeo en er verscheen een brede grijns op zijn gezicht. “Dus we gaan wraak op ze nemen?” Peter wiebelde even met zijn wenkbrauwen? “I volunteer as tribute.”


    Romeo



    Romeo keek hem even vanuit zijn ooghoeken aan. Ergens was hij wel geamuseerd door de jongen naast hem. Voor dit soort klusjes greep hij vaak terug op hun vriendschap. Peter had net weer een ander soort ‘humor’ dan Zebediah. “Nog even geduld,” zei de jongen. Peter liet daarop een spottende lach horen. “Hoor wie het zegt.”
          Romeo keek even streng naar Peter, in de hoop hem het zwijgen op te brengen. Nee, hij was inderdaad niet geduldig. Het ergerde hem zelf ook dat hij nog even niets kon doen, maar ongeduld moest niet ervoor zorgen dat hij onvoorzichtig werd. Wat hij stiekem al was. Hij wilde zijn wraakplan voor de Panthers op en top netjes hebben, voor hij ze stuk voor stuk fileerde.
          ”Kun jij dit bezorgen bij je kamergenoot?” zei hij tegen Peter, om over een ander onderwerp te beginnen. Hij stak hem een envelop toestak. Peter nam de brief van hem aan en stak hem weg. “Nog meer liefdesbrieven voor Azzie?” vroeg de jongen met een grijns. Romeo trok even een wenkbrauw op, maar vroeg niet verder op wat Peter daarmee bedoelde. Die kraamde wel vaker onzin uit. “Zoiets.”
          Peter legde zijn een arm op zijn schouder. ”Hier wil ik wel wat voor terug natuurlijk.” Romeo trok een wenkbrauw op. “En voor het feit dat je zes weken bent weggeweest.” Romeo keek Peter even aan met een dodelijke blik, maar ook hij moest toegeven dat hij zijn vriend afgelopen weken gemist had. En waarschijnlijk was Peter niets goeds van plan. “Wat kan ik voor je doen?” vroeg hij met halve glimlach.
          ”Wel, het is een lange tijd geleden dat wij een goed avontuurtje hebben gehad. Als jij nu eventjes met die vingers van je wiebelt, dan krijg ik er een paar gratis tietjes voor terug. En je weet… ik ben niet vies van delen.” Peters stem kreeg een suggestieve toon erin. Romeo rolde even met zijn ogen. Hoewel het ergens goed klonk, was zijn hoofd totaal niet bij zulke oude avontuurtjes. “Werkelijk gast? Ik heb nu wel andere dingen aan mijn hoofd.” Peter grijnsde breed en leunde iets naar hem toe. “En wat als ik nu zeg dat het om een Panther gaat?” Romeo keek ineens veel alerter naar Peter en zijn grijns groeide langzaam. Misschien had hij dan toch wel even tijd.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2023 - 21:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam sloeg zijn arm om Merrin heen. 'Natuurlijk. Hopelijk verandert het niets aan jullie vriendschap.' Even was het stil en genoot Adam er gewoon van om samen zo te zitten. Nu het nog kan. Hij probeerde het onbestemde gevoel weg te duwen. Ze hadden een prima plan bedacht, voor na zijn gaveles. 'We hebben geoefend met de controle krijgen. In een droom. Door de andere Adam daar in paniek te laten raken, kan ik de controle pakken.' Hij keek naar beneden. Diep vanbinnen voelde hij zich er toch schuldig om, zelfs al was dit de veiligste oplossing voor iedereen.


    Every villain is a hero in his own mind.