• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar Gates• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 okt 2023 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Had je gewoon niet Visions energie kunnen stelen en dat aan Cherry kunnen geven?" vroeg Merrin met een halve grijns. "Het is toch een klootzak." Misschien was het niet helemaal netjes, maar hee. Minder Vision in Cherry haar leven was toch een heel stuk beter. Daarna ging hij over op een serieuzere toon. "Maar lijkt me zeer lastig. Als de nood echt een keer hoog is, mag je best een beetje energie van me hebben hoor. Of werkt dat niet zo?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael kreeg het warm vanbinnen. Hoe zou het voelen, Blues energie? Hij werd er vast rustig van – en fuzzy. Het was waarschijnlijk een stuk minder stekelig dan die van zijn huisgenoten. ‘Dat is lief.’ Hij voelde zijn wangen gloeien – dat had hij nóóit tegen iemand gezegd. ‘Maar ik heb nog wel een voorraadje,’ gaf hij toe. ‘Op de dagen dat ik niet goed in mijn vel zit, verlies ik veel sneller energie en als dat gebeurt dat dreigt mijn gave soms ontregeld te raken. Dan kan ik per ongeluk veel te veel uit iemand vandaan trekken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Leuk was anders. Onyx gebruikte de gebeurtenis van afgelopen maandag voor het triggeren van een paniekaanval, waarbij Merrin bedolven raakte onder het puin. Met heel veel bloed. Het trillen van Merrins lip was zo levensecht, net als het prevelen van zijn laatst woorden, en de frustratie omdat het niet lukte om het puin te verslepen voelde zo… bekend dat Adam echt even vergat dat het een nachtmerrie was en hij uiteindelijk begon te hyperventileren.
          Toen werd het zwart en werd hij meetrokken in een sleur van angst, van draaikolken en ademnood en water in zijn oren, in zijn mond en in zijn longen en toen dreef daar ergens de wetenschap rond dat dit óók een droom was en dat híj niet bang voor water was.
          En nu zat Adam op Onyx’ bed, met zijn armen om zijn knieën geslagen terwijl de angst nog door zijn lichaam wroette. Maar het had geholpen, daar ging het om. En niet lang daarna trok Onyx hem mee in een droom waar ze door een beeldschoon stukje natuur wandelden en hij zich weer een beetje kon herpakken.
          ‘Nou, dat ging prima,’ vond Onyx.
          Adam knikte. Hij bleef stilstaan toen een schaduw zich heel langzaam langs een boom omhoog bewoog. Was dat… een luiaard? Door het struikgewas liep hij naar het dier toe en bleef er verrast naar staan kijken.
          ‘Ik blijf me verwonderen over je gave…’ bracht hij uit.
          ‘Het is niet verkeerd om er ook eens wat nuttigs mee te kunnen doen,’ mompelde Onyx. Hij stak zijn handen in zijn zakken en keek ook naar het beest. ‘Morgen hebben we een plan om van Experium weg te gaan.’
          Ja… zoiets hadden ze al gezegd. Het klonk erg onwerkelijk.
          ‘We hebben je wel nodig als het fout gaat. Je hoeft mij alleen maar heen en weer te brengen.’
          Adam beet op zijn wang. Hij begreep het, heus. Maar… Nou ja, het voelde toch niet echt goed.
          ‘Ik snap je zorgen om de andere Adam. Die heb ik ook. Daarom wil ik je het plan ook niet vertellen – wie weet wat híj ermee gaat doen. Maar als je terug in de tijd moet, dan ga ik met je mee en zodra die lul zich laat zien, doen we wat we net geoefend hebben. Dan zorg ik dat hij in een droom verdrinkt, zodat jij ons daarna kunt terugbrengen. Dat is het enige wat je hoeft te doen. Ik regel dat briefje dan wel.’
          Adam dacht erover na, maar kon hij weigeren? Nee. Niet als dit misschien wel hun beste kans was om van dit terrein te kunnen. ‘Oké,’ zei hij zacht. ‘Maar ik doe het alleen als Merrin het goed vindt.’
          Onyx keek hem even schuin aan, maar knikte toen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin zag de wangen van de jongen naast hem rood kleuren. Hij vroeg zich af waar dat vandaan kwam, dit leek hem iets wat vrienden voor elkaar deden. Zeker als je zo'n nare gave had. Maar misschien was Azrael het niet gewend dat iemand aardig voor hem was. Zijn huisgenoten waren het nu ook niet echt, Cherry had teveel onder de plak gezeten bij Vision en hij vond Rai nou niet... heel sociaal vaardig. Iets wat hij vroeger over zichzelf zou hebben gezegd.
          "Dat lijkt me... best een beetje eng," zei hij bedachtzaam. Ze liepen op het Rhino's house af en Merrin keek er even bedenkelijk naar. De Rhinos hadden nu niet een hele goede reputatie en Merrin had daar vanuit eerste hand al behoorlijk wat van gemerkt. Maar het zou vast oké zijn met Azrael aan zijn kant, dan deden ze hem vast niets. "Wat is je favoriete film?" vroeg hij nieuwsgierig aan de jongen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Hij had het doodeng gevonden. Hij was nog aan het overpeinzen of hij daar iets over moest delen, maar toen sneed Blue al een luchtiger onderwerp aan.
          'Jurassic World,' vertelde hij zonder daar een seconde over na te hoeven denken. 'De eerste.' Een beetje zenuwachtig beet hij op zijn lip. Vond Blue dat een stomme film?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin dacht even na. "Volgens mij heb ik die niet gezien. Ik heb vooral de Jurassic park films gezien." Merrin keek opzij naar Azrael. "De echte klassiekers, zeg maar."


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Het feit dat Merrin die eerste Jurassic-films had gezien, maakte hem meteen nóg leuker.
          ‘Die vind ik ook fantastisch. Maar je merkt toch wel dat de Jurassic World-films twintig jaar later zijn gemaakt. Bovendien zijn de dinosauriërs ook veel meer zoals ze er vroeger uitzagen en –’ Voor hij begon te ratelen, kapte hij zichzelf af. Hij streek door zijn haar. ‘Sorry,’ zei hij met een scheve lach. ‘Ik ben nogal een dinosaurus-gek.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    ‘Ga je nu weer naar dat vriendje van je rennen? Je komt niet van me af. Dat weet je toch?’
          Voor het eerst verstarde Emil niet door het horen van die ongewenste stem. Sterker nog, hij had er sinds zondagavond al ongeduldig op gewacht. ‘Ha, daar ben je. Ik vroeg me al af of ik nooit meer wat van je zou horen, nu ik de waarheid weet. Zusje
          Het bleef even stil. Emil grijnsde.
          ‘Waar haal je dat vandaan?’
          ‘Ik heb mijn dossier ingezien.’
          Weer een stilte. Haar stem had anders geklonken. Niet meer als die van Tuuli. Of misschien had hij nooit als die van Tuuli geklonken, maar had zijn brein dat ervan gemaakt.
          ‘Waarom doe je dit, in vredesnaam? Je voordoen als een overleden vriendin?’
          Er klonk een zucht. Blijkbaar kon je ook telepathisch zuchten. ‘Ik wist niet dat je mijn broer was.’
          Emil snoof. ‘Je kunt met niemand anders hier communiceren.’
          ‘Misschien hadden we eens geflikflooid. Zo werkt dat meestal.’
          Emil leunde met zijn hoofd tegen de muur. Hij was moe, hij was kwaad. Hij wist niet hoe hij zich erover moest voelen dat ze zijn zusje was. Tweelingzus. ‘Laat me met rust.’
          Weer een stilte. Toen voelde hij haar uit zijn hoofd wegglijden. Hij vroeg zich af of het voorgoed was. En of hij daar spijt van zou krijgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin grinnikte ook. "Geeft niet. Ga maar door. Ik vind het wel interessant."


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Nou, dat liet Azrael zich geen twee keer zeggen. Eigenlijk was er niemand tegen wie hij zo vrijuit kon praten – laat staan dat die het ínteressant vond – en hij moest zichzelf af en toe eraan herinneren dat Merrin een vriend had en dat het match-made-in-heaven-gevoel tot dusver nogal eenzijdig was. Maar dat maakte voor zijn dinosaurusverhaal natuurlijk niet uit en dus vertelde hij over zijn favoriete dino’s – velociraptors, waar hij de jongen nota ben naar vernoemd had – en van daaruit tikte hij steeds andere onderwerpen aan.
          Tegen de tijd dat hij bij zijn slaapkamer aankwam, verschoot hij toch weer een beetje van kleur. Even deed hij nog een schietgebedje dat Peter er niet was – die zou vást een ongepaste opmerking maken – maar zodra hij de deur opende, zag hij dat dat niet het geval was.
          Helaas.
          Hij besloot maar te doen alsof Peter een hele normale kamergenoot was en zei op vrij neutrale toon: ‘Dat is mijn kamergenoot, Peter. Peter,’ hij knikte naar Blue. ‘Dat is Blue. Uh,’ – KUT – ‘Merrin. Merrin de Panther.’ Ja, dit wordt steeds beter. Ga zo door. Hij wenste dat er tyrannosaurus uit de vloer omhoogkwam en hem in één hap opslokte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had de hele tijd rustig geluisterd naar Azrael. Hij vond het wel geinig dat de jongen zoveel over dinosaurussen wist, maar zeker dat hij er zo vol passie over sprak. Het was dus ook helemaal niet erg om naar Azrael te luisteren. Zeker niet omdat hij stiekem dit soort onderwerpen best leuk vond en hij had er verder niet echt iemand om mee over te praten.
          Toen ze bij Azrael zijn kamer kwamen, zweeg de jongen opeens. Nieuwsgierig, maar ook ietwat voorzichtig, keek Merrin langs Azrael zijn kamer in. Hij kende deze Peter niet, maar net zoals alle Rhino's - oke, az dan niet - kon je beter op je hoede zijn.
          Toen Azrael hem voorstelde, keek Merrin een beetje verward naar hem. Blue? Waar kwam dat vandaan? Was zijn haar weer blauw? Hij was niet echt verdrietig toch? Maar misschien had zijn gave weer kuren ofzo. Merrin pakte even een pluk van zijn haar om te controleren, maar zag dat het uiteindelijk gewoon zijn eigen kleur had. Hij begreep dan niet waar het woord vandaan kwam. Misschien moest hij het straks gewoon vragen.
          Een tweede punt wat hij niet begreep was waarom erbij vermeld werd dat hij een Panther was. Maar misschien joeg dat wel een beetje angst af, net als een Rhino bij hen. Hij kon zich voorstellen dat Jester en Onyx ook best eng konden zijn. Maar dat was wat hij invulde. "Uhm, hoi," groette hij de jongen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Peter



    Peter keek op van zijn spinnen en grijnsde toen hij Azrael zag staan, met 'Merrin de Panther'. Hij zette de vogelspin die hij in zijn handen had op zijn schouder en liep op zijn kamergenoot af. Hij had Azrael nog nooit iemand zo zien reageren op iemand in zijn buurt. Een brede grijns kroop op zijn gezicht, toen hij om de beurten even van Azrael naar Merrin keek. "Oh... Je nieuwe aarslikker, Azzie? Werd wel eens tijd he, mijn spinnen konden het niet bijhouden met de webben die daar groeien." Peter blikte even naar beneden naar het kruis van Azrael en keek toen weer naar hem op. Hij trok even beiden wenkbrauwen op en grijnsde breed.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2023 - 17:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael voelde dat hij vuurrood werd. Bedoelde hij nou…? Hij bedoelde toch niet…?
          Ja, dat bedoelde hij wel.
          Hoe kon Peter nou weten dat hij op jongens viel? Hij had altijd zijn uiterste best gedaan om dat aan niemand te laten merken. En dan zei hij nu dit… En Blue – wat moest Blue wel niet denken!
          ‘Blue heeft al een vriend!’ flapte hij eruit – veel te hard. En te dramatisch. En hij zei wéér Blue. Terwijl Merrin de betekenis van die woorden misschien wel helemaal niet begrepen had! Door de plotse paniek roerde zijn gave zich, het kroop naar de oppervlakte, klaar om uit te halen zodra het zich bedreigd begon te voelen.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2023 - 18:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin knipperde even ongelovig met zijn ogen. Wat zei de jongen nu? Merrin had het gevoel dat zijn oren ervan tuutte, zo verbaasd was hij over de opmerking. Merrin was zoekende naar woorden, dat ze dat niet deden, tot Azrael er ineens uitflapte dat hij al een vriend had. Dat verbaasde Merrin. Wat had Adam hiermee te maken? Merrin keek even naar zijn Azrael, die leek alsof hij op het punt stond in paniek te raken. "Alsof jou dat wat kan schelen dat hij een vriend heeft, je bent toch een Rhino? Of niet soms?" Merrin keek opnieuw van Peter terug naar Azrael en nog een keer heen en weer. Het was overduidelijk dat hij hier wat miste. Waarom haalde die Peter er zulke dingen bij? En waarom raakte Azrael zo in paniek. Het was niet dat hij zulke dingen met hem wilde doen toch? Of wel?
          Voor hij die gedachte een plekje kon geven, stond die Peter opeens vlak voor zijn neus. Geschrokken keek hij de kamergenoot van Azrael aan. "Als je klaar met hem bent, mag je ook nog wel even bij mij langskomen hoor. Het is lang geleden dat ik een goede pijpbeurt gehad heb." Peter leunde iets naar hem toe en keek hem met een ondeugende glimp in zijn ogen aan. "Mannen zijn toch altijd beter in dat, die weten wat je wil," fluisterde hij Merrin samenzweerderig toe. Merrin stapte in afgrijzen een stap achteruit. "Nee, bedankt," zei hij hoofdschuddend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    'Zo kan ie wel weer,' bromde Azrael. Hij duwde zichzelf langs Peter heen naar binnen. 'We gaan gewoon film kijken. En als ik je irritant blijf vinden zorg ik dat je voorlopig slaapt.' Slapen was het niet echt, het was gewoon bewusteloos zijn, maar dat klonk ook weer zo hard. Naar Merrin toe dan. Peter kon hem niks schelen.


    Every villain is a hero in his own mind.