• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar Gates• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 okt 2023 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin keek eerst raar op, toen Adam verder vroeg. En toen besefte hij dat Azrael en hij pas een week vrienden waren en dat Adam er toen niet was. "Oh ja! Ik leerde hem kennen via Cherry. Hij, Rai en Cherry zijn er echt veel voor me geweest afgelopen week. Dus nou ja, ik heb wel in de tussentijd een soort van nieuwe vrienden gemaakt. " Merrin voelde een blos naar zijn wangen stijgen, zich beseffend dat het misschien best lullig klonk dat hij nieuwe vrienden gemaakt had, terwijl Adam weg was. Plus dat Rai niet echt een beste eerste indruk op Adam had gemaakt. "Ik weet dat je niet zo'n fan bent van Rai, maar als je hem iets beter leert kennen is hij best oké. Ik heb veel met hen drie afgesproken van de week. Samen tafeltennis gedaan, waar ik best goed in blijk te zijn. Gezwommen, huiswerk, dat soort dingen."
          Merrin keek even met een kleine glimlach naar Adam. "Dus uhm, vind je het goed dat ik wat ga doen. Of wilde jij vanmiddag wat samen doen? Dan vraag ik of Azrael op een ander moment kan."

    [ bericht aangepast op 23 okt 2023 - 14:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Wat fijn dat zij er de afgelopen week voor je geweest zijn. Ik zou je nieuwe vrienden graag eens ontmoeten.’ Adam moest toegeven dat hij het lastig vond om Rai te vertrouwen, maar Merrin wist ook wat hij gedaan had en hij vertrouwde wel op zijn inzicht. ‘Ik vind het prima, hoor. Dan zoek ik Onyx wel op, we hebben het nog niet echt uitgebreid over mijn… probleem gehad.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin knikte en drukte een kus op zijn wang. "Volgende keer neem ik je gewoon mee. Ik weet zeker dat jij Az en Cherry ook heel leuk zal vinden." Hij leunde naar Adam toe, een kleine glimlach op zijn gezicht. "Je mag ook gewoon wat leuks doen he met Onyx? Wanneer is het voor het laatst dat je dat gedaan hebt? Al begrijp dat je er graag met hem erover praat."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    'Dat kunnen we vast combineren,' zei Adam, aangezien Onyx inmiddels een kast vol uitstapjes had. Hij liet nog even een hand over Merrins rug gaan voor hij opstond. 'Maar ga jij vooral wat leuks doen met die Azrael. In de andere tijdlijn wilde hij ook al zo graag vrienden met je zijn.'

    [ bericht aangepast op 23 okt 2023 - 17:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin stond ook op. "Het komt vast wel goed." Merrin drukte een kus op de wang van zijn vriend.
          Al lopende stuurde hij Azrael een bericht dat het een goed plan was en met de vraag waar ze elkaar dan zouden ontmoeten. Hij vroeg zich af wat ze dan zouden gaan doen. Misschien weer een potje ping-pong of zoiets.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2023 - 19:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael stelde voor om af te spreken bij de tafeltennistafels – al baalde hij een beetje dat hij niks originelers wist te bedenken – maar vlak nadat ze elkaar begroet hadden, begon het te spetteren.
          ‘Daar had ik niet echt op gerekend,’ zei Azrael een beetje schaapachtig. Nu moest hij snel met wat anders komen. Iets waar het droog was. ‘Zullen we – uh – anders film kijken ofzo?’
          Het klonk misschien gek, maar dat deed hij eigenlijk bijna nooit met iemand anders. Rai hield er niet zo van – zéker niet van zijn collectie dinosaurusfilms – en met Cherry had hij nooit op één kamer mogen zitten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin baalde er wel een beetje van dat het begon te regenen. "Ja jammer," zei Merrin. "Maar een film is ook goed." Merrin trok gauw zijn capuchon over zijn hoofd. "Bij jou dan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Zijn hart begon iets sneller te kloppen. Rai kwam liever niet op zijn kamer vanwege Peter. Nu wist Blue dan ook niet wie zijn kamergenoot was, maar toch dacht hij dat er best wat Panthers waren die niet zomaar het Rhino-house in zouden gaan. En Blue opperde het zo nonchalant... Het deed meteen wat in zijn binnenste fladderen. Iets wat helemaal niet handig was, natuurlijk. 'Ja, dat is goed. Ik heb -- heel ouderswets -- een hele grote verzameling dvd's.' Waar hij stiekem best trots op was, al was er nooit iemand geweest die daar wat aan had gevonden. 'Hoe gaat het eigenlijk met je?' Want zondag was hij niet in een hele beste stemming geweest... En nu was ook zijn afdelingsgenoot nog van school gestuurd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin glimlachte. "Ik ben benieuwd." Merrin had willen vragen wat dan Azrael zijn favoriete film was, maar de jongen vroeg al door voor hij een vraag kon stellen. "Ja, uhm. Het gaat wel weer." Hij wist niet zo goed wat hij moest zeggen over wat er gebeurd was, het voelde nog niet goed om zijn nieuwe vriend in te lichten over Adam. Dat zou zijn vriend vast niet fijn vinden. "Mijn vriend... Hij had gewoon een hele nare tijdreis gehad, waar hij nog een beetje van bij moest komen. Maar het gaat al wel weer iets beter." Dit.. dit kon hij wel zeggen toch? Het was waar, en gaf geen details. Maar het was ook wel fijn om toch even met iemand te delen of zoiets.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    ‘Oh, dat kan ik me wel voorstellen. Het lijkt me een ontzettend vette gave, maar ik kan me voorstellen dat je soms ook op heftige plekken terecht kunt komen.’ Ze zetten koers naar de campus van de Rhino’s. ‘Gebruik jij je gave vaak?’ vroeg hij nieuwsgierig. Veel van zijn afdelingsgenoten zouden vast misbruik maken van de mogelijkheid om je als een ander voor te doen, maar daar zag hij Blue niet voor aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin haalde zijn schouders op. "Meestal alleen in de lessen. Al heb ik hem afgelopen week ook een paar keer gebruikt om de andere Panthers te ontlopen," gaf hij toe met een blos. "Als ik... Even gewoon geen zin had in iemand." Merrin keek nieuwsgierig naar Azrael naast hem. "Wat is jouw gave eigenlijk?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    ‘Oh uh… Nou, ik kan het energieniveau van anderen beïnvloeden.’ Hij wreef in zijn nek. ‘En zelf gebruiken, zeg maar.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘Het voelt meer als een vloek dan als een gave, meestal.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dinsdagmiddag
    Onyx


    Jester was nauwelijks met Fox de kamer uit verdwenen toen er opnieuw op de deur werd gebonsd.
          ‘Onyx?’ klonk er deze keer.
          ‘Die is er.’
          De deur ging open en onthulde Adam, die aarzelend glimlachte. Hij keek de kamer rond. ‘Jester is er niet?’ Hij dacht opluchting op zijn gezicht te zien. Blijkbaar had Jes hem gister behoorlijk tegen het verkeerde been geschopt.
          ‘Fox kwam net langs om te vragen of hij zijn herinneringen aan Safira kon terughalen. En die van Kris ook, geloof ik.’
          ‘Oké.’ Adam bleef een beetje in de deuropening dralen en Onyx gebaarde hem met een knik naar binnen. Sinds hij hier weer was gaan slapen, had hij eigenlijk maar weinig tijd één op één met Adam doorgebracht. De jongen zakte op de bureaustoel neer en reed wat dichterbij.
          ‘Hoe gaat ie?’
          Adam trok zijn schouders iets op. ‘Naar omstandigheden goed, denk ik?’
          Onyx keek in zijn ogen, hij leek inderdaad wel rustig – al wees de manier waarop hij wegkeek uit dat er wel wat was. ‘Hoe zit dat nou precies? Met die andere Adam?’
          ‘Ik noem hem Gollem,’ mompelde Adam. ‘Dat zegt jou als Lord of the Rings-fan vast genoeg?’
          Onyx trok een mondhoek op. Toch best nice dat hij z’n evil twin een naam gaf uit zijn favoriete boek. ‘Dat illustreert het probleem wel aardig, ja. Krijgt hij alles mee wat je doet?’
          ‘Nee.’ Adam frunnikte aan zijn nagels. ‘Het is heel vermoeiend om mee te krijgen wat er gebeurt. Het is alsof je tegen de stroom in zwemt. En soms vang je wat op -- beelden, geluiden, meestal gedachten… en dan wordt je weer meegesleurd en ga je kopje-onder. Dan is er gewoon… niets. En soms voel ik dat hij er is, dat hij meekijkt – en soms praat hij opeens tegen me, reageert hij op wat er gebeurt. En soms merk ik zo lang niets dat ik hoop dat hij weg is.’
          Onyx liet het even op zich inwerken. Want het was nogal wat, iemand anders die zich in je hoofd gedrongen had. Hoe haalde je zo iemand weer weg? Kón hij nog wel weg, of moesten ze een manier verzinnen waarop die Gollem gewoon in Adams hoofd verdronk en op die manier stierf?
          ‘En bij het tijdreizen krijgt hij de kans om de controle weer over te nemen?’
          ‘Ja. Bij tijdreizen en bij paniekaanvallen. En morgen heb ik weer gaveles.’ Hij wreef gespannen langs zijn vingers.
          ‘Dus als we jou dan weer terug willen krijgen, moet Jes hem erop uitsturen voor een tijdreisje?’
          Adam keek hem schattend aan. ‘Ik denk het? Maar hij kan ook…’ Hij zweeg.
          ‘Hij kan ook wat?’
          ‘Ik wil hem niet op ideeën brengen,’ bromde Adam.
          ‘Een gedachte was waarschijnlijk al genoeg,’ zei Onyx spijtig.
          ‘Nou ja, hij haat Jester. En jou. Dus misschien dat het één keer werkt. Maar…’ Hij zuchtte. ‘In de andere tijdlijn dreigde ik Jester in het verleden te dumpen om er voor te zorgen dat jullie me met rust lieten.’
          Onyx haalde zijn schouders op. ‘Dan haal je hem later weer op, toch?’
          ‘Hij kan hem net zo goed midden in de Atlantische Oceaan dumpen.’
          Ja, oké. Dat was best problematisch. ‘Dan moet Jes hem er maar van overtuigen dat wij zijn allerbeste vrienden zijn.’
          ‘Ja. Dat kan.’ Hij merkte aan Adam dat dat zijn zorgen nog lang niet weghaalde. Wat begrijpelijk was, want de volgende gaveles zou nog een tijd op zich laten wachten. ‘Je zei dat paniekaanvallen ook een moment zijn waarop je kan switchen.’ Hij dacht na. ‘Waar is hij bang voor? Weet je dat? Mij en Jes… en v-’
          ‘Hij heeft watervrees,’ zei Adam. ‘Merrin had nog nooit met hem gezwommen in die andere tijdlijn. Maar ja. Je kunt hem moeilijk bijna laten verdrinken.’
          ‘Dat kan best. We wachten hem op na je gaveles. Dan speel ik hem in slaap, flikker ik hem in een zwembad en wacht ik tot hij in paniek raakt. Dan neem jij de controle weer over en zwem je naar de kant.’
          Adam beet op zijn lip. ‘Denk je dat ik daar dan ook ben, in die droom?’
          ‘Ik heb geen flauw idee. Ik weet niet in hoeverre jullie nu als één persoon tellen. We kunnen het uitproberen?’
          ‘Mij in paniek laten raken in een droom, en daarna hem?’
          ‘Uhu. Waar raak je van in paniek?’
          Dezi was de eerste die door hem heen schoot, maar hij had echt geen zin om dat mens een tweede bestaan te geven. Zelfs niet in een droom.
          ‘Zodra er iets met Merrin gebeurt, denk ik,’ zei hij met neergeslagen ogen.
          Onyx had weinig inlevingsvermogen nodig om zich daar wat bij voor te stellen.
          ‘Oké.’ Hij greep naar zijn gitaar. ‘Zeker weten?’
          Adam gaf een vastberaden knikje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wat... vervelend," zei Merrin, die even zijn hand op de schouder van zijn vriend legde. Hij dacht even na over wat Azrael zei. Vorige week had hij gezegd dat hij iemand bewusteloos had gemaakt, was dat ook zo met zijn gave gegaan. "Dus, uhm... Als ik het goed begrijp, leen je dan zeg maar wat energie van mij bijvoorbeeld en jijzelf blijft dan wakker? Kan je ook wat met die energie? Ben ik dan sneller moe als je het van mij jat?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael knikte. ‘Ja… Jij bent dan inderdaad sneller moe. En ik kan je ook energie geven als je moe bent, zodat je weer energiek bent. Dat deed ik vaak bij Cherry, als ik in de buurt mocht komen. Ik gebruik dan alleen energie van anderen en soms stoot dat elkaar af en soms werkt dat wel goed. Als een soort… bloedgroepen, snap je?’


    Every villain is a hero in his own mind.