• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic



    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oh crap! Die meeting is al over 2.5 week. In mijn hoofd was april nog echt super ver weg. Wel zin in!!

    LynnBlack schreef:
    (...)

    Blankenberge ligt niet echt ver van mij als je wil dan mag je ook gerust met mij meerijden? Je kan de trein naar Brugge nemen ofzo en dan van daaruit samen gaan?


    Voor het doorgaan keek ik wel uit naar de treinrit en de autorit met Bes 😊 maaarrrr moest ik voor het terugkeren met jou meekunnen en in Brugge kunnen gedropt worden zou dat wel heel handig zijn 👀 dan haal ik het concert van mijn vriend misschien nog

    Only if it's not a hassle tho!


    help

    Vanparys schreef:
    (...)

    Voor het doorgaan keek ik wel uit naar de treinrit en de autorit met Bes 😊 maaarrrr moest ik voor het terugkeren met jou meekunnen en in Brugge kunnen gedropt worden zou dat wel heel handig zijn 👀 dan haal ik het concert van mijn vriend misschien nog

    Only if it's not a hassle tho!


    Geen probleem, een treinrit kan ook best relaxing zijn he. Koffietje in Hasselt en auto van Bes in.
    Maar je mag zeker terug met mij tot Brugge of gelijk welk station je zou nodig hebben dat tussen Antwerpen en Brugge ligt 😉


    Those who don't believe in magic will never find it!

    LynnBlack schreef:
    (...)

    Geen probleem, een treinrit kan ook best relaxing zijn he. Koffietje in Hasselt en auto van Bes in.
    Maar je mag zeker terug met mij tot Brugge of gelijk welk station je zou nodig hebben dat tussen Antwerpen en Brugge ligt 😉


    Thank youu (H)


    help

    Vanparys schreef:
    I reached 20k! (yeah)


    Give me a second to close my mouth again, cause HOLY SHIT that is impresive! Ik ben afgelopen twee weken bezig geweest met TOCH een kaart te maken xD Ik dacht die world-building komt wel tot me, maar nee, it did not. Ik ga mijn worldbuilding skills maar weer eens opgraven lol


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    QUESTION

    Wat gebruiken jullie om te helpen brainstormen voor jullie worldbuilding? Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    QUESTION

    Wat gebruiken jullie om te helpen brainstormen voor jullie worldbuilding? Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen..

    Iemand anders om vragen te stellen over je worldbuilding? Maar ik ben momenteel alleen dat aan het worldbuilden wat ik daadwerkelijk nodig heb voor het verhaal dus dan dicteert het verhaal wel wat ik moet brainstormen.

    Satoru schreef:
    (...)
    Iemand anders om vragen te stellen over je worldbuilding? Maar ik ben momenteel alleen dat aan het worldbuilden wat ik daadwerkelijk nodig heb voor het verhaal dus dan dicteert het verhaal wel wat ik moet brainstormen.


    Dit doe ik nu ook. Eerst de basics wat ik nodig heb om de eerste versie te schrijven.

    En voor mij helpt een moodboard/Pinterest pagina ook wel qua world building omdat afbeeldingen inspireren en ik die dan toch wat in mijn hoofd heb tijdens het schrijven.


    The soul needs autumn.

    Laleah schreef:
    QUESTION

    Wat gebruiken jullie om te helpen brainstormen voor jullie worldbuilding? Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen..


    Vrienden haha

    En qua namen enzo ChatGPT om dingen snel in meerdere talen te vertalen om ze dan te mergen. Soms vraag ik ook wel eens tips enzo maar meestal geeft hij dingen waar ik zelf al aan gedacht had :')


    help

    Grace schreef:
    (...)

    Dit doe ik nu ook. Eerst de basics wat ik nodig heb om de eerste versie te schrijven.

    En voor mij helpt een moodboard/Pinterest pagina ook wel qua world building omdat afbeeldingen inspireren en ik die dan toch wat in mijn hoofd heb tijdens het schrijven.

    Ohja, plaatjes! Die geven zoveel meer ambiance dat ik kan gebruiken in het schrijven dan als ik een description schrijf als antwoord op een vraag ofzo.

    Ik gebruik vooral pinterest en baseer me op liedjes ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hebben jullie eigenlijk een woordenaantal als doel?

    Ik heb voor mezelf een aantal tussen de 30 000 - 40 000 woorden gezet omdat dit het eerste verhaal is in jaren dat ik schrijf en een hoger woordenaantal vind ik een beetje intimiderend. 🙈


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Hebben jullie eigenlijk een woordenaantal als doel?

    Ik heb voor mezelf een aantal tussen de 30 000 - 40 000 woorden gezet omdat dit het eerste verhaal is in jaren dat ik schrijf en een hoger woordenaantal vind ik een beetje intimiderend. 🙈


    Ik heb 70k omdat ik weet dat er best veel gebeurt en ik vrij uitgebreid schrijf + wat speling, maar het zou me niet verbazen moest ik er nog over gaan :')

    Maar ik zit dus al aan 20k en in principe is er nog niets gebeurd hahaha (ofja, hangt er vanaf wat je daaronder begrijpt)

    [ bericht aangepast op 20 maart 2024 - 16:05 ]


    help

    Jaa pinterest gebruik ik ook voor de sfeer enzo, maar ik vind bijvoorbeeld de meet politieke en geologische vragen lastiger uit te werken. Dus qua sfeer schrijven kom ik er vaak wel, maar de geschiedenis, politieke en geologische stukken vind ik altijd erg lastig. Maar ik heb nu inderdaad ook een vragenlijst gevonden dus daar ga ik eens mee starten. Dat helpt in ieder geval nadenken!

    En over het woordenaantal: ik heb geen idee. Ik kijk een beetje waar het schip strandt hahaha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.


    Vraag van de week: Kun je ons een spoiler zonder context geven?


    help