• Topic 1

    Het verhaal
    De grote vakantie is begonnen, je bent net thuis gekomen en zet je tas in de hal.
    Plotseling zie je een briefjes op de mat liggen, je pakt het op en neemt het mee naar je kamer.
    In je kamer lees je het briefje: "Je bent uitgekozen om naar Danskamp te komen."
    Je mond zakt open, je leest snel verder en typt het adres in op Google.
    Wanneer je het adres heb gevonden pak je je spullen, zegt gedag tegen je moeder en neemt de bus naar Danskamp. De rest van het verhaal bepaal JIJ.

    Regels:
    - Geen ruzie (Alleen als het in het verhaal moet).
    - Geen seksuele teksten ('Ze gaan samen naar bed' mag wel, uitgebreid schrijven niet).
    - Betrek iedereen tot het verhaal.
    - Maximaal 2 personage's per user.
    - Respecteer elkaar en wees sportief.

    rollen.


    Stiekem is dit gewoon een Liam <3 Marylinn Rpg geworden, maar ja.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2011 - 1:07 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Marylinn Savarin

    Een beetje onwennig sta ik wat te schuifelen. Alison staart me zo geboeid aan dat ik de neiging kreeg om voor haar ogen te gaan knipperen met mijn vingers. Een lange vrouw met bruine haren en een vriendelijke trek rond haar mond komt in de deuropening staan. Ze zegt niets maar trekt Liam alleen maar stevig tegen zich aan. 'Linn!' het kleine meisje lijkt wakker te schrikken en wurmt zich vantussen haar moeder en haar broer om mij aan te vallen. Ze springt met verbazingwekkend veel kracht in mijn armen. 'Ook hallo.' mompel ik gedempt van tussen de blonde haren.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Liam Oliver Pryst
    "Hey mam." Fluister ik en omhels haar ook. "Ik ben zo blij dat je er bent." zegt ze en geeft me een kus op mijn wang. "Alison!" Zegt ze dan verwijtend. "Ze is erg.. sociaal." Zeg ik tegen Linn. "Leuk je te ontmoeten ik ben Ann." stelt mijn moeder zich voor. "En ik ben Alison!" Roept Alison er tussen door.

    Marylinn Savarin

    Ik lach zachtjes. 'Hallo, ik ben Marylinn maar zeg maar Linn.' ik zet Alison op de grond en haar kleine handje wurmt zich door mijn vingers zodat ze mijn hand vast kan nemen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Liam Oliver Pryst
    "Ali laat Linn nou even los." Ik tilde haar op en gaf haar een troostende kus op haar wang. "Komen jullie nog binnen?" Mijn moeder maakte een uitnodigend gebaar. We liepen naar binnen en daar zetten ik Alison weer op de grond neer.

    Marylinn Savarin

    Ik voelde me meteen thuis bij hen. Hier ging alles zo spontaan zonder dat ze echt iets moesten forceren. Helemaal anders dan bij ons thuis. Voor we de gang uitliepen drukte ik nog snel een kus op Liams lippen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Liam Oliver Pryst
    Ik glimlachte onder de kus en knipoogde daarna naar haar. Vanuit mijn ooghoek zag ik mijn moeder kijken maar gelukkig zei ze niets. "Wat voor een jurk ga je aandoen als jullie gaan trouwen?" Riep Alison vanuit de woonkamer. Daar had je het al....

    Marylinn Savarin

    'Ga maar.' fluisterde ik zachtjes tegen Liam. 'Ik praat wel even met haar.' Ik kon het verkeerd hebben maar ik had het idee dat hij even bij zijn moeder wou zijn of misschien was het omgekeerd. Lachend liep ik op Alison af en ging tegenover haar op de grond zitten. 'Welke jurk zou ik moeten aantrekken volgens jou?'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Liam Oliver Pryst
    Mijn moeder wenkt me met een lachje. "Dus.. Je mag mij wel eens gaan uitleggen dat dit tussen jullie is." Ze wijst naar de woonkamer en dan naar mij. Ik glimlach. "Ik vind haar heel leuk oke." Ze knikt en loopt dan met mij mee naar binnen waar Alison en Linn al druk in gesprek zijn.

    Marylinn Savarin

    Ik begin spontaan breder te glimlachen als Liam binnenkomt. Een zachte por tegen mijn arm doet me terug naar beneden kijken waar Alison een poging doet tot knipogen. 'Liam! Ga weg! Je leidt Linn af van mijn bruidsmeisjesjurk en dat is veel belangrijker dus hup, wegwezen!' Ik moest mijn inhouden om niet over de grond te beginnen rollen van het lachen.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Liam Oliver Pryst
    "Omdat je het zo lief vraagt." Antwoord ik. Ik loop naar de keuken terwijl mijn moeder aan de meisjes vraagt wat ze willen drinken. Ik vraag me af wat voor een barbie jurk Alison in gedachten had voor Linn.

    Marylinn Savarin

    Ze stak haar tong nog eventjes uit naar haar broer en ik lachte even zachtjes. 'Een glas water alsjeblieft, zal ik U helpen?' Ze schudde haar hoofd en wees even naar haar zoon die niets stond te doen in de keuken. 'Dus jij wou roze? Of goud?' Ze klapte blij in haar handjes. 'Beide!'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Liam Oliver Pryst
    Ik pakte een glas uit de kast en vulde het met water. Voor Alison pakte ik een pakje fristi en voor mezelf Cola. Ann mijn moeder had voorzichzelf al thee gezet. Ik hoorde vaag de stem van Alison die blijkbaar heel opgewonden was over iets.

    Marylinn Savarin

    Ik bedank Liam voor het glas en nip er eventjes van voor ik het op het daarvoor bestemde onderleggertje zette. Met een brede grijns leunde ik wat naar voren en fluisterde iets in haar oor. Ze grijnsde breed en begon in haar handjes te klappen voor ze bij Liam op schoot kroop. 'Ik en Marylinn hebben besloten dat...' begon ze plechtig terwijl Liam een niet-begrijpende blik op mij wierp. Ik grijnsde even bemoedigend en knikte een keertje. 'Jouw pak wordt knalroze!' Gilde Alison in zijn oor.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Liam Oliver Pryst
    Fijn ook nog oorpijn. "Laat me raden dat was jou idee?" Vraag ik met een schuine grijns aan Linn. "Je bent echt vreselijk weet je dat?" Ik zet Alison recht op mijn schoot. "Vind je het niet veel manelijker als ik gewoon een zwart pak draag?" Vraag ik liefjes.

    Marylinn Savarin

    'Ik?' vroeg ik zo onschuldig mogelijk. Alison schudde heftig haar hoofd. 'Nee hoor, roze past zoveel beter bij Linns goudkleurige jurk.' Ik liet mijn hoofd even in mijn handen vallen en stond op om naast Liam in de zetel te gaan zitten.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.