• The 99th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 real life arena
    No forest, beach, sea or desert these time
    But an old, classic city
    which even in Panem still known as
    Roma


    And may the odds be ever in your favor


    Okay. Dit jaar is de arena dus niet iets technisch van het Capitool. Geen nagebouwd landschap. Maar Rome, de bekende hoofdstad van Italië. Rome was vroeger al zeer bekend, maar zelfs in Panem kennen ze het nog. De enige plek die niet is vernield in de oorlogen. Eigenlijk is Panem niet het enige wat nog van de wereld over is.

    Jongens
    Meisjes


    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Noah Shaw||Ollivander
    -Rosa Amore Diamond|glimmur

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Jayy Kilian von Monroe||Sikowitz
    -Diana Taylor Temple||xAmnesia||Dood

    District 3 [Technologie] :
    -Gregor Rose||Jandewasbeer||Dood
    -|| |Bloedbad|

    District 4 [Visserij] :
    -Dennis Cobus Adams||2012Hangover
    - Lauren Fiona Johnsen||Ruexx

    District 5 [Medisch onderzoek] :
    -Drew Jackson||foxfaceXXX||Dood
    -Indianna Laurens||xAvis

    District 6 [DNA-manipulaties en -mutaties] :
    -Peather Didier Butcher||Seaver||Dood
    -|| |Bloedbad|

    District 7 [Hout] :
    -Micheal Dumont||Nyan||Dood
    -Teaghan Anderson||Seaver

    District 8 [Textiel] :
    -|| |Bloedbad|
    -Leyla Moore||Nyan

    District 9 [Industrie] :
    -|| |Bloedbad|
    -Ariana Louisa Green||foxfaceXXX

    District 10 [Vee] :
    -|| |Bloedbad|
    -|| |Bloedbad|

    District 11 [Landbouw] :
    -Mason Jacob Springfield ||Ollivander
    -Fea Diona Hendrixs||2012Hangover||Dood

    District 12 [Steenkool] :
    -|| |Bloedbad|
    -Demitria Catherine Valentine||Bibble

    Er zijn niet echt regels, maar misschien zou je je aan een paar dingetjes willen houden:
    - Er komt een praattopic van de Roma Games, dus plaats daar alles wat je niet weet of niets met de Roma Games te maken heeft.
    - De posts zijn minstens 5 zinnen lang [liefst niet al te lang durende gesprekken, áls het een gesprek is, mogen het 4 zinnen zijn]
    - Boven de post zet je je naam, district en de plek waar je je op dat moment bevindt.

    [Bijvoorbeeld: Indianna Laurens || District 5 || Colosseum, Hoorn]


    Btw wij trekken (ong) iedere week een loodje waarop staat wie er doodt gaat. Zo hebben wij even veel kans om dood te gaan als de rest. Het verhaal begint op het moment dat de tributen de arena in gaan. (dus het laatste moment met de stylist en dan de arena in)

    Dit is de kaart van de Arena In het midden is het Colloseum, met daarin de Hoorn des Overvloeds. Rechts van het Colossem is het Parco del Colle Oppio. Daar zijn veel bomen, goede verstopplaats en jaagplaatsen. Boven en links van het Colloseum is een spookstad, waar vroeger dus mensen woonden. Onder het Colloseum is een groot plein. De rest van wat je op de kaart ziet hoort niet bij de Arena.

    Rollentopic
    Praattopic
    Praattopic 2
    Speeltopic 2

    We trekken ong. elke vrijdag 1/2 lootjes!!

    Thanks!
    xx xAvis en Ruexx

    [ bericht aangepast op 31 jan 2013 - 18:40 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    foxfaceXXX schreef:
    (...)

    Ik kijk om omdat ik een geluid hoorde. Ik zie dat Indianna er niet op reageert, dus heb ik het me vast ingebeeld. 'Ik ben niet zo bang dat er beroeps komen. Er zijn nog meer dan genoeg andere prooien voor hun' zeg ik en geef Indianna een glimlach. 'En die eekhoorn gaat anders stinken, en daar heb ik geen zin in! Help je nog mee? het begint al te schemeren en hoe sneller we klaar zijn hoe beter.'
    Terwijl ik het vuur aan probeer te maken als ik opnieuw hetzelfde geluid hoor. 'Hoor je dat ook indianna? Ik zweer dat ik iets hoorde.'


    Indianna Laurens || District 5 || Bos, Parco del Colle Oppio
    Geïrriteerd kijk ik hoe Ariana toch het vuur aanmaakt. 'Serieus, Ariana, ik wil geen vuur. Eet jij je eekhoorn maar, maar ik ga wel even verderop. Ik zie je straks wel weer. Eh... welk geluid?' ik kijk gemaakt angstig om me heen, want ik weet heus wel dat het Demi is die is gaan verzitten in de boom.
    'Tot zo!' dan loop ik weg terwijl ik naar Demi een teken probeer te sturen. Hopelijk begrijpt ze dat ze me - stil - moet volgen. Als ik bij een boom kom die me makkelijk te beklimmen lijkt houd ik halt en kijk ik achterom of Ariana me is gevolgd. Ik zie nog niets, dus ik klim snel in de boom.
    Als ik op zo'n vier meter hoogte zit, voel ik me veilig genoeg en zoek ik met mijn ogen naar Demitria.
    'Demi, ben je daar?' fluister ik.


    :)

    Drew Jackson II district 5 II Parco del Colle Oppio
    Langzaam open ik mijn ogen. Ik hoor druppen en voel dat mijn gezicht nat is. Regen! Ik hijs mezelf omhoog met ondersteuning van een boom. Ik ben blij dat het niet meer zo heet is als vanmiddag. Ik voel mijn brandende wond aan mijn schouder. Als ik genoeg moed bij elkaar geraapt heb pak ik de onderkant van mijn t-shirt en trek hem langzaam omhoog. Er komt allemaal etter uit en het is zwart.
    Ik zie in mijn ooghoek iets langzaam naar beneden komen. Een parachute! Ik lijk wel een dronken schildpad hoe ik naar de parachute loop, maar het maakt nu even niet uit. Als ik bij de parachute kom maak ik hem open. er zit zalf in. Meteen verschijnt er een brede glimlach op mijn gezicht.
    Ik wil mijn wond schoonmaken voordat ik de zalf erop doe maar... mijn water is op. Geen punt, want het regent. Ik zorg dat mijn fles stevig op de grond staat zodat het regenwater er gemakkelijk in valt. Ondertussen leun ik tegen de boom met mijn handen achter mijn hoofd. Ik sluit mijn ogen en luister rustig naar de regendruppels.


    imperfection is beauty

    Ariana Louisa Green II district 9 II Bos, Parco del Colle Oppio
    'Serieus, Ariana, ik wil geen vuur. Eet jij je eekhoorn maar, maar ik ga wel even verderop. Ik zie je straks wel weer. Eh... welk geluid?' zegt Indianna. Ze ziet er gespannen uit. Komt dat van het vuur of van het geluid? Ze loopt de andere kant op en ik ben intussen bezig de eekhoorn klaar te maken voor het vuur, dat inmiddels al aan is.
    Een paar minuten later is de eekhoorn klaar en ik eet er een pootje van. Ik snap niet waarom indianna zoiets afslaat. Het is echt lekker. Nou, niet zo lekker als het eten in het capitol maar het is een van de betere dingen die je kunt vinden in een arena.
    Waar moet ik de rest van de eekhoorn nou laten? Ik prop zoveel mogelijk in een zak van mijn jas en ik eet nog een beetje van de eekhoorn. Tsjonge wat is dit lekker. Het komt vast omdat ik nog niet zoveel gegeten heb. Ik loop richting de kant waar indianna ook heen gegaan is en fluister af en toe: 'Indianna!'


    imperfection is beauty

    Demitria Catherine Valentine || District 12 || Bos, dunno

    "Demi... sst... wacht even.. weet nog niet of het veilig - "Stopte Indy haar zin en ik keek verward naar beneden. 'Waarom is ze...Zo abrupt stil?'Vroeg ik mezelf af en ze keek me weer aan. "Tot zo!"Zei ze en ik was nog verwarder. 'Waar gaat ze heen? Is er nog iemand in de buurt?' Bedacht ik me en mijn grip op de tak deed best pijn. Ik ging in een andere positie staan."Demi, ben je daar?"Hoorde ik Indy vragen en ik keek naar haar. "Ja hier!"Zei ik zachtjes en ik zwaaide naar haar. Ik verloor mijn grip op de tak en ik viel naar beneden.


    ~I didnt hit you....I simply high-fived your face.~

    Jayy Kilian von Monroe || District 2 || Spookstad > Colosseum, Hoorn
    ik geef Rosa gelijk en zet het op een rennen. De grond lijkt onder mijn voeten weg te zakken wat me nog wat extra adrenaline geeft en ik nog wat harder kan rennen. De regen lijkt wel in mijn gezicht te snijden en ik kan alleen maar hopen dat het normale regen is en niet een of ander goedje van het Capitol. Al snel ben ik alweer bij het Colosseum. ''Kom nou!'' Gil ik naar Rosa en kijk naar de hoorn. ik had de neiging er gewoon alvast naar toe te rennen. Rosa zou het wel vinden. Toch deed ik het niet en bleef ik op haar wachten terwijl mijn kleding al aan mijn huid begon te plakken van de regen.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 12:53 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Nyan schreef:
    Leyla Moore ||8|| Spookstad
    "Ik denk dat ik nog wel even kan proberen dat aan te krijgen, maar anders moeten we een alternatief verzinnen." zei hij zuchtend en haalde zijn schouders op.
    Hij probeerde het vuur weer aan te krijgen en we konden af en toe een vonkje zien,maar meer kwam er niet uit.
    "Het gaat vast wel lukken, als we lang geneog proberen, of een aansteker krijgen van het capitool." zei hij en hield zijn hoofd schuin,waarna hij even glimlachte.
    Ik knikte zacht."Ik hoop het."ik keek even de kamer rond er zou hier toch wel een camera moeten zitten,of de mentor van Peather ging toch iets sturen als hij koorts krijgt is het hun schuld.
    "Hoe is district 6 eigenlijk?"vraag ik hem dan.Ik wist bjna niets over de andere districten en was eigenlijk best nieuwsgierig.



    Peather Didier Butcher || District 6 || Spookstad (In een huis met een kelder)
    Ik dacht even na. mijn cijfer was misschien niet zo geweldig hoog geweest, maar het kon erger. Mijn mentor had gezegd dat hij vertrouwen in mij hd en in het feit dat ik heus wel iets zou krijgen als ik het nodig had. En anders zou ik het proberen tot het zou lukken, we hadden wel een deken, maar vuur was altijd fijn. nders konden we ook niet zoveel eten. Ik dacht even na over haar vraag. Hoe beschreef je district zes? Ik vond het 'mooi', in ieder gavel mooier dan het capitol. Ik hield totaal niet van opzichtige dingen. Ik vond het er niet echt heel gezellig, maar het kon er mee door. "Het is goed genoeg. Het kan beter, maar ik vond het daar leuker dan in het capitol. Het ziet er misschien niet zo heel mooi uit en er hangst soms nogal een lugubere sfeer, maar het is thuis." Besloot ik te antwoorden. "en district acht? Hoe is het daar?"


    We've lived in the shadows for far too long.

    Leyla Moore ||8|| Spookstad"Het is goed genoeg. Het kan beter, maar ik vond het daar leuker dan in het capitol. Het ziet er misschien niet zo heel mooi uit en er hangst soms nogal een lugubere sfeer, maar het is thuis." antwoorde hij en ik knikte even.
    "en district acht? Hoe is het daar?"vroeg hij dan.
    Wel naar mijn mening haatte ik 'thuis' "Welk,niet echt zo positief,overal fabrieken,waar we na school naartoe meoeten als we 14 zijn.Vervuilde lucht en redelijk veel vredesbewakers."mompel ik.
    Ik vroeg me af of P geen koud kreeg aangezien hij erg doorweekt was."Mischien moet je ,je even verwarmen met dat deken."stel ik dan voor.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    rosa Amore Diamond || 1 || spookstad > hoorn
    "kom nou" roept Jayy naar mij. ik begin ook te rennen. als ik bij hem aankom blijkt dat hij de hele tijd stil stond. terwijl ik bij hem ben denk ik na. het is slim om direct door te lopen, maar dan loop Jayy wel achter mij aan, denk ik. het begint keihard te regenen, voor het eerst was mijn gedachte dan toch uitgekomen, ik kon dus wel eens slim zijn. met die gedachte in het hoofd liep ik voorbij Jayy en zei: "kom je mee, ik weet waar de hoorn is dus laten we snel naar Lauren en Dennis gaan" omdat zij nu waarschijnlijk droog in de hoorn zitten, maar als het begint te onweren kan het materiaal van de hoorn de inslagen wel eens geleiden en dan zijn we er met alle beroeps geweest.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Ariana Louisa Green II district 9 II Bos, Parco del Colle Oppio
    Toen ik nog geen twee minuten aan het zoeken was naar indianna, hoorde ik een bons niet zo ver van mij vandaan. Indianna kon me even niet meer schelen, ik wilde weten wat dat bonkende geluid maakte. Ik begon met een rap tempo naar het geluid toe te renne, maar zo dat het zacht genoeg was. Oké, het was niet een van mijn specialiteiten om stil te zijn en dat viel duidelijk te merken.
    Onderweg begon ik toch wat langzamer te lopen om te kijken of ik nu wel iets zachter kon lopen, en het werkte. Ik begon er langzaamheid een beetje handigheid in te krijgen toen ik iets zag. Ik zou het vanaf nu niet meer uit het oog verliezen. Het was wel lastig, wat het zat in de bomen. Zou het indianna zijn? Of gewoon een beest? Misschien ook wel een andere tribuut!
    Ik besloot me achter een boom te verstoppen en langzaam dichterbij te komen. De meeste bomen zaten redelijk dichtbij. Ook bleef ik redelijk stil. Ik keek achter welke boom ik me nu kon verstoppen. mijn ogen werden groot. De volgende boom zat zo'n 10-15 meter verderop. Als ik nu ging rennen had ik de kans dat hij of zij me zou kunnen zien. Ik gokte dat het een hij of zij was, want het leek redelijk op een mens. Ook konden ze me nu ook al horen. Wat moest ik doen? Ik besloot te rennen. Ik ging in mijn positie staan, focuste me helemaal op de andere boom en telde in mijn hoofd af. 3...2...1... GO!


    imperfection is beauty

    Drew Jackson II district 5 II bos, Parco del Colle Oppio
    Mijn positieve dreun is helemaal verdwenen. Ik zit hier voor mijn gevoel meer dan twee uur te wachten en de waterfles is nog maar voor een kwart gevult. Eerst dacht ik dat het me niet zoveel zou uitmaken hoelang het zou duren, maar mijn wond werd alsmaar pijnlijker en pijnlijker.
    Ik kan hier niet meer zo blijven zitten. Ik ben verkleumd tot op mijn bot. Ik pak mijn waterfles en giet het water dat erin zit over mijn wond en probeer mijn zalf te vinden.
    Naast mij staat het potje zalf. Het is helemaal bewerkt door modder en regenwater. Dat was het dan. Mijn hoop is helemaal verdwenen. Ik laat me in het modder zakken en bedek mijn gezicht met mijn armen. Ik kan niet eens meer huilen, zo slecht ben ik er aan toe. Ik voel dat ik gewoon veel te zwak ben. Mijn afgetalkelde lichaam maakt zich klaar voor het einde.
    Mjn lichaam ontspant zich. Het laatste wat ik meekrijg is dat ik mijn laatste adem uitblaas...

    (BAM, dood :P ik wist even niks te bedenken)


    imperfection is beauty

    [okey nu bestuur ik indd Gregor Rose, maar Jan zei dat ik z'n dood mocht schrijven, dus vandaar. Enneh mijn wapen is nu dus verandert in een drietand, omdat dat gwn leuker is & er al megaveel pijl&bogen zijn]

    Lauren Fiona Johnsen || 4 || Colosseum, Hoorn
    Verbaasd kijk ik op. Staat daar nu iemand? Wie gaat er nu in de stromende regen buiten staan en dan ook nog naar de beroeps toe komen? 'Volgens mij staat daar iemand,' fluister ik naar Dennis. Snel pak ik mijn drietand vast. De jongen lijkt nu pas door te hebben dat wij in de Hoorn zitten en begint weg te rennen. 'Ik doe het wel,' zeg ik tegen Dennis en snel ren ik achter de jongen aan. Voor het eerst ben ik nu buiten deze enorme arena. Al kan ik nu niet echt om mij heen kijken. De regen stroomt in mijn gezicht. Al snel heb ik hem ingehaald. Nu pas zie ik dat het de jongen uit drie is. Hij draait zich om en aan zijn blik te zien denkt hij vast: Dat meisje is zo klein, die kan ik wel aan. Maar ik heb een wapen en hij niet. Ik duw mijn drietand naar voren en hij flikkert om. Hij is nog niet dood, maar valt in een klein meertje aan de rand van de arena. In zijn val trekt hij me mee het water in. Het water is ijskoud en even ben ik gedesoriënteerd. Al gauw daarna kom ik boven. Het water is mijn thuis, dus ik maak nu nog steeds meer kans dan hij. En ik heb mijn drietand nog. Aan zijn manier van zwemmen te zien, weet ik dat de jongen nog nooit eerder heeft gezwommen. Nog een keer duw ik mijn drietand tegen hem aan. Dit keer is het in één keer raak. Gregor Rose is dood.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Peather Didier Butcher || District 6 || Spookstad (In een huis met een kelder)
    Dat zou inderdaad een heel goed idee zijn. Maar dat zou ook betekenen dat ik weer niks zou doen, net als toen ik sliep. Nee, als ik die aansteker wilde moest ik nu even dat vuur aan proberen te krijgen. Ik wist ook wel dat dat nog een eeuw ging duren, maar het was niet alsof ik iets beters te doen had. We zaten hier best wel vast, want als we naar buiten gingen zouden we iemand tegen kunnen komen. Ik haalde de stokjes nog een keer langs elkaar en ik weet niet hoe ik het deed, maar ik haalde mijnn vinger open. "Godver- Au." Zei ik. Dit was geweldig. Ik was straks ziek omdat we geen vuur hadden, ik heb een snee in mijn vinger en we zouden honger krijgen. Geweldig niet? Ik zag hoe de vonkjes erger werden en wilde eigenlijk opspringen omdat het een soort van lukte, maar dat zou betekeken dat ik overnieuw moest beginnen met de takjes. "Kijk, kijk." Zei ik vrolijk.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Indianna Laurens || District 5 || Bos(dat vind ik wel genoeg^^)
    'Haha, Demi, rustig maar,' grinnik ik als ze uit de boom valt. Ik spring achter haar aan, en volgens mij is ze niet zo hard gevallen. Dan hoor ik opeens iets achter me. Ik draai me vliegensvlug om en zie Ariana rennen. Rennen? Is er iets ofzo? Ik vind het niet interessant genoeg en buig me weer naar Demi.
    'Gaat het?' fluister ik, maar mijn stem wordt overstemd door een kanonschot. Niet lang daarna nog een. Een gevecht? Aan de ene kant hoop ik van wel. Met een gevecht zal het publiek vrolijker zijn dan met een natuurlijke dood. En een vrolijk publiek kan ervoor zorgen dat de Spelmakers een vuur of een of andere ramp laten komen. Aan de andere kant hoop ik van niet. Het is verschrikkelijk, al die gevechten hier.
    Dan zie ik het. Achter de bosjes steekt een pijl. Ik ren erheen, want dit soort pijlen herken ik uit duizenden. Mijn wangen beginnen te gloeien als ik zie dat het een complete zet is van een pijl en een boog. Ik weet me er nog net van te weerhouden om het uit te schreeuwen van blijdschap, maar als ik ze vast heb, roep ik Ariana wel.
    Als ze nog steeds iemand van ons wil vermoorden, kan ik haar met mijn boog tegen houden. Ze zal Demi niks doen.
    'Ariana! Hier ben ik!' dan richt ik me tot Demi.
    'Ze zal je niks doen,' grijns ik, terwijl ik een van de pijlen in de stam van de boom schiet waarachter ik Ariana heb zien schuilen.


    :)

    Ariana Louisa Green II district 9 II Bos, Parco del Colle Oppio
    Aan de stem van indianna hoor ik dat het veilig is en ik kom achter de brede boom vandaan. ''Hoorden jullie die kanonschoten ook?'' Ik had inmiddels al gemerkt dat indianna niet alleen was. Ik richt me op Indianna en zie dat ze ineens een boog met pijlen heeft. Op mijn gezicht verschijnt een brede glimlach. ''Hoe kom je daaraan?''
    Ik zie een gezicht van een jong, blond meisje. Mijn geheugen vertelt dat ze uit district 12 komt, en als ik het goed heb heet ze... Demitria. Ik heb haar gezien op haar boete. Sommige mensen zijn me bij gebleven. een meisje uit district 2 genaamd Diana, een meisje uit 4 genaamd Fiona, een jongen van district 6, Peather en natuurlijk Demitria. Ik weet niet waarom ik ze onthouden heb, maar misschien kan ik het ooit gebruiken.
    Ik loop richting Demitria en steek een hand uit om haar te helpen opstaan. ''Hallo Demitria, ik ben Ariana.'' Zeg ik met een glimlach.


    imperfection is beauty

    Teaghan Anderson|| District 7|| Parco del Colle Oppio
    Ik was blij voor Mson dt zijn districts genootje er was. Misschien voelde hij zich dan toch iets beter. Ik was niet bang voor de twee. Als ze mij ook maar één ding zouden proberen te flikken hdden ze een probleem. Nou verwachtte ik niets van Mason; daar was hij te lief voor. Met een kleine glimlach keek ik naar de twee. Ik miste Micheal. Hij ws het enige wat mij kon laten geloven dat thuis nog steeds dichtbij was. Ik slikte moeilijk en draaide mij om om in de boom te klimmen. Fea was mij voor en klom vrolijk de boom in. Ze was goed in klimmen. Ik wilde net achter haar aan de boom in toen er een luidde knal te horen was. Ik schrok en verlor mijn grip op de boom en zette mijn voeten weer op de grond. Als ik hoger gezeten had had ik een probleem gehad. Ik zat niet hoger, maar Fe wel. Fea had op de tak gezeten waar ik en mason ook op hadden gezeten. Je hoorde hoe vogels met veel geluid weg vlogen en Fea uti de boom viel. Het leek een eeuwigheid te duren, maar dat deed het niet. het duurde misschien net twee seconde voor ze met een harde klap op de grond terecht kwam. Mijn mond viel open en ik wist niet goed waar ik moest kijken. "Mason... Ik... Fea.." Ik wide iets zeggen, maar wist niet wat. Elk woord leek nu even ongepast en elke blik leek mij op dat moment ongewenst. Het was alsof iedereen die bij ons kwam gedoemd was om dood te gaan. Zouden wij twee de volgende zijn? zou dat zo werken? Ik wist het niet, ik wist niet meer wat ik moest denken. Eerst Micheal en nu Fea, het klopte niet, het mocht niet. Ik wendde mijn blik af en halde diep adem. "Dit kan toch geen toeval zijn."


    We've lived in the shadows for far too long.