• The 99th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 real life arena
    No forest, beach, sea or desert these time
    But an old, classic city
    which even in Panem still known as
    Roma


    And may the odds be ever in your favor


    Okay. Dit jaar is de arena dus niet iets technisch van het Capitool. Geen nagebouwd landschap. Maar Rome, de bekende hoofdstad van Italië. Rome was vroeger al zeer bekend, maar zelfs in Panem kennen ze het nog. De enige plek die niet is vernield in de oorlogen. Eigenlijk is Panem niet het enige wat nog van de wereld over is.

    Jongens
    Meisjes


    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Noah Shaw||Ollivander
    -Rosa Amore Diamond|glimmur

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Jayy Kilian von Monroe||Sikowitz
    -Diana Taylor Temple||xAmnesia||Dood

    District 3 [Technologie] :
    -Gregor Rose||Jandewasbeer||Dood
    -|| |Bloedbad|

    District 4 [Visserij] :
    -Dennis Cobus Adams||2012Hangover
    - Lauren Fiona Johnsen||Ruexx

    District 5 [Medisch onderzoek] :
    -Drew Jackson||foxfaceXXX||Dood
    -Indianna Laurens||xAvis

    District 6 [DNA-manipulaties en -mutaties] :
    -Peather Didier Butcher||Seaver||Dood
    -|| |Bloedbad|

    District 7 [Hout] :
    -Micheal Dumont||Nyan||Dood
    -Teaghan Anderson||Seaver

    District 8 [Textiel] :
    -|| |Bloedbad|
    -Leyla Moore||Nyan

    District 9 [Industrie] :
    -|| |Bloedbad|
    -Ariana Louisa Green||foxfaceXXX

    District 10 [Vee] :
    -|| |Bloedbad|
    -|| |Bloedbad|

    District 11 [Landbouw] :
    -Mason Jacob Springfield ||Ollivander
    -Fea Diona Hendrixs||2012Hangover||Dood

    District 12 [Steenkool] :
    -|| |Bloedbad|
    -Demitria Catherine Valentine||Bibble

    Er zijn niet echt regels, maar misschien zou je je aan een paar dingetjes willen houden:
    - Er komt een praattopic van de Roma Games, dus plaats daar alles wat je niet weet of niets met de Roma Games te maken heeft.
    - De posts zijn minstens 5 zinnen lang [liefst niet al te lang durende gesprekken, áls het een gesprek is, mogen het 4 zinnen zijn]
    - Boven de post zet je je naam, district en de plek waar je je op dat moment bevindt.

    [Bijvoorbeeld: Indianna Laurens || District 5 || Colosseum, Hoorn]


    Btw wij trekken (ong) iedere week een loodje waarop staat wie er doodt gaat. Zo hebben wij even veel kans om dood te gaan als de rest. Het verhaal begint op het moment dat de tributen de arena in gaan. (dus het laatste moment met de stylist en dan de arena in)

    Dit is de kaart van de Arena In het midden is het Colloseum, met daarin de Hoorn des Overvloeds. Rechts van het Colossem is het Parco del Colle Oppio. Daar zijn veel bomen, goede verstopplaats en jaagplaatsen. Boven en links van het Colloseum is een spookstad, waar vroeger dus mensen woonden. Onder het Colloseum is een groot plein. De rest van wat je op de kaart ziet hoort niet bij de Arena.

    Rollentopic
    Praattopic
    Praattopic 2
    Speeltopic 2

    We trekken ong. elke vrijdag 1/2 lootjes!!

    Thanks!
    xx xAvis en Ruexx

    [ bericht aangepast op 31 jan 2013 - 18:40 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    2012Hangover schreef:
    (...)

    Dennis Cobus Adams || District 4 || Colosseum/Hoorn
    'Hi schat. De wacht houden was heel gezellig met Jayy. Lekker geslapen?' Ik glimlachte speels naar haar, wanneer ze antwoordde. Natuurlijk wist ik dat ook zij het niet meende, maar deze gezelligheid zou ons allebei op de been houden en uiteindelijk was zij degene die ik het meest kon vertrouwen. Nog steeds niet 100%, maar toch meer dan de anderen.
    'Ja hoor, ik heb heerlijk geslapen, gaat het goed met jullie?' Ik draaide me om naar het geluid, wat afkomstig bleek van Rosa, vanuit de Hoorn. Ik besteedde er echter niet meer aandacht aan en draaide me weer terug, met mijn rug naar de Hoorn. Naar Lauren draaide ik even met mijn ogen, waarna ik mijn stem extra verhief om Rosa wat te pesten.
    'Super. Mooi weer vandaag, prima dag om te moorden, niet waar?' Ik meende het ook echt, nu ik hier in de Arena stond, wilde ik ook echt doen waar ik jarenlang voor getraind had. Ik verschoof wat extra en ging dicht tegen Lauren aanstaan en legde mijn hand om haar heup. 'Vind je niet?'

    [Sorry dat ik dit in dit topic schrijf, maar voor deze zin hoef ik het rollentopic niet op te hemelen:
    I like Dennis, he's just like Finnick was<'3]


    :)

    Leyla Moore ||8|| Spookstad
    Hij schudde zijn hoofd meteen.Ik was best opgelucht,dan zat ik teminste hier niet met een moordlustig iemand.
    "Nope en gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren." zei hij en keek dan naar het plafond,hij had vast al die mensen zien doodgaan,toen hij zijn speer nam.
    "Jij?"vroeg hij zacht en ik keek hem aan."Zou jij iemand kunnen vermoorden?" vervolgde hij erna.Ik schudde ook zacht mijn hoofd.
    "Ik ben te bang voor mijn eigendood,dus ga ik geen risico's nemen,tenzij ik een manier vind om mensen vanop een afstand te vermoorden met deze lege flessen."zei ik dan en keek even naar de flessen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ariana Louisa Green II district 9 II bos, Parco del Colle Oppio
    Ik stond recht voor haar. Het meisje van district 5. Ik kon haar met een armbeweging doden, maar eerst wou ik weten wat ze kon.'Als je bent gekomen om te vermoorden, doe het nu dan en een beetje stil alsjeblieft, anders komen de beroeps je halen,' Zei ze. Stil zijn, dat snapte ik zelf ook nog wel. Ookal sloop ik niet zo zachtjes achter haar aan. Misschien moet ik daar maar eens wat beter op letten. Voor de zoveelstee keer zit ik weer in mijn gedachten verzonken als het meisje zegt: 'Besje?' En ze glimlacht vriendelijk. Ze leek door haar glimlach redelijk rustig. Ik dacht juist dat ze op zo'n moment hysterisch zou worden.
    Blijkbaar heeft ze ook verstand van bessen. Ik kan haar wel goed gebruiken. Zij zal mij vast niet zo snel aanvallen, ten minste zo ziet zij er niet uit. Langzaam laat ik mijn speer zakken en vraag: 'Heb je al een bondgenootschap?' En loop met kleine passen richting haar. Als ze wél een bondgenootschap zou hebben maakt dat niet zoveel uit. Misschien kan hij of zij ook nog iets nuttigs. En zo niet, heb ik altijd nog mijn speer om die persoon te doden...


    imperfection is beauty

    Indianna Laurens || District 5 || Bos, Parco del Colle Oppio
    Het meisje laat haar speer zakken, maar ik weet dat ze me nog steeds in een beweging kan doden. Ik vertrouw haar nog lang niet.
    'Heb je al een bondgenootschap?'
    Eh.. ja. Maar moet zij dat weten? Shit, ik moet trouwens wel naar Demitria straks. Ik kijk haar aan, nog steeds kalm. 'Misschien. Hoezo? Wil je diegene dan ook doden? Ben je dan juist te bang om me te vermoorden? Het zijn de Hongerspelen, hoor. Al zal dat mij niet veranderen. Heeft het jou veranderd?' Ik praat gewoon wat om haar heen, en, ze heeft, nog steeds niet ontkend dat ze is gekomen om me te vermoorden. Ik voel me brutaal, al haat ik dat woord. Het klinkt zo ouderwets. Maar er zijn geen andere woorden voor. Ik voel me gewoon zo, klaar.


    :)

    Ariana Louisa Green II district 9 II bos, Colle del Colle Oppio
    Het meisje van district 5 zegt: 'Misschien. Hoezo? Wil je diegene dan ook doden? Ben je dan juist te bang om me te vermoorden? Het zijn de Hongerspelen, hoor. Al zal dat mij niet veranderen. Heeft het jou veranderd?' Zo, zij is een brutale meid! Dat kun je best wel goed gebruiken Maar haar vraag. Mij veranderd? goede vraag, want ik zou het zo niet weten. Verder ga ik er niet op in omdat ik ander weer in mijn gedachten verzink.
    Als ze niet wil zeggen of ze een bongenootschap heeft moet ik maar zwaarder geschud inzetten. Ik hef mijn hand met de speer inde richting van het hoofd van het meisje. 'Luister, als nie nu niet in 5 seconden zegt of je een bondgenootschap hebt dan eindigd hier jouw leven, en dat zou je bondgenootje niet zo leuk vinden. Of je ouders.'Ik probeerde een zwakke plek te vinden, alhoewel ze er vast niet zo snel aan toe zou geven. Ik begon met een dreigende stem af te tellen.'5..4..3..'.


    imperfection is beauty

    Indianna Laurens || District 5 || Bos, Parco del Colle Oppio
    Ik trek mijn wenkbrauwen op. Ik mag dit meisje niet. Ze lijkt echt te menen dat ze me wil vermoorden, en ik hou niet van mensen die moorden.
    'Ga je gang. Ik zei daarnet toch ook al dat het mocht als je ervoor was gekomen? Maar ik ga jou echt niet vertellen of ik een bondgenootschap heb, of met wie. Ik ken je niet eens. Weet niet hoe je normaal bent. Heb je altijd zin om mensen te vermoorden als ze iets niet willen zeggen?' dan schrik ik even. 'Je bent toch geen beroeps?' nee, natuurlijk niet. Ik herken de beroeps echt wel. Maar achteraf was het goed om te zeggen. Het kan pijnlijk overkomen.
    'Heb je wel door dat die Spelen.. ze laten je moorden, oké? Ik weet dat je wil winnen iedereen wil winnen. Denk ik. Maar omdat ik graag thuis wil komen, ga ik nog niet op pad om anderen te vermoorden. Wil je nou nog een besje of niet?!' Ik haat dit gesprek. Ik haat de Spelen. Ik haat mijn leven. Wat er nog van over is.
    Boos draai ik me om en loop weg. 'Dit is je kans! Vermoord me maar, als je dat zo graag wilt! Vermoord me! Dan kom je lekker thuis, eeuwige roem, en nog lang een mentor die zijn tributen zal zien sterven!' Dit is niet normaal voor mij. Thuis op de bank zullen ze schrikken. Ik ben zo niet. Ik ben altijd aardig. Ik zeg wel dat ik niet veranderd ben door de Spelen.. maar ik ben het wel. Ik ben mentaal sterker geworden.
    [woohoo, lang stukje..]


    :)

    CatnipFire schreef:
    Indianna Laurens || District 5 || Bos, Parco del Colle Oppio
    Ik trek mijn wenkbrauwen op. Ik mag dit meisje niet. Ze lijkt echt te menen dat ze me wil vermoorden, en ik hou niet van mensen die moorden.
    'Ga je gang. Ik zei daarnet toch ook al dat het mocht als je ervoor was gekomen? Maar ik ga jou echt niet vertellen of ik een bondgenootschap heb, of met wie. Ik ken je niet eens. Weet niet hoe je normaal bent. Heb je altijd zin om mensen te vermoorden als ze iets niet willen zeggen?' dan schrik ik even. 'Je bent toch geen beroeps?' nee, natuurlijk niet. Ik herken de beroeps echt wel. Maar achteraf was het goed om te zeggen. Het kan pijnlijk overkomen.
    'Heb je wel door dat die Spelen.. ze laten je moorden, oké? Ik weet dat je wil winnen iedereen wil winnen. Denk ik. Maar omdat ik graag thuis wil komen, ga ik nog niet op pad om anderen te vermoorden. Wil je nou nog een besje of niet?!' Ik haat dit gesprek. Ik haat de Spelen. Ik haat mijn leven. Wat er nog van over is.
    Boos draai ik me om en loop weg. 'Dit is je kans! Vermoord me maar, als je dat zo graag wilt! Vermoord me! Dan kom je lekker thuis, eeuwige roem, en nog lang een mentor die zijn tributen zal zien sterven!' Dit is niet normaal voor mij. Thuis op de bank zullen ze schrikken. Ik ben zo niet. Ik ben altijd aardig. Ik zeg wel dat ik niet veranderd ben door de Spelen.. maar ik ben het wel. Ik ben mentaal sterker geworden.
    [woohoo, lang stukje..]


    Ariana Louisa Green II 9 II bos, Parco del colle oppio
    Na de lange preek van het meisje -trouwens hoe zou ze heten? Ik begin benieuwd te worden- ben ik opnieuw afgeleid. Nu heb ik er genoeg van! Ik zal haar toch niet vermoorden, dat kan ik anders beter op een onverwacht moment doen, of op een manier waardoor ik meer sponsers kan krijgen.
    Het meisje wou misschien met haar preek mijn zwakke plek vinden, mooi niet dus. al had ze wel een punt bij het winnen. Waarom wou ik winnen. Niet om de roem, niet om de andere mensen. Waarom wel? Ik houd gewoon van leven, dat wil ik niet opgeven.
    Ook vroeg ze of ik een beroeps was. Ik zie er (vind ik) niet uit als een beroeps, maar nu ze het zegt geeft het me een goed gevoel. Het klinkt misschien gek maar dat betekent wel dat ik er sterk uitzie volgens haar... Eigenlijk heeft deze pittige tante best wel wijze woorden. Misschien zouden we een goed team kunnen vormen.
    ''Weet je wat, geef me maar een besje en ik zal je sparen'' Zeg ik met een vriendelijke stem en een glimlach. Ik weet dat ik hierdoor sponsers kan verliezen, maar ik wil deze meid leren kennen. Ik wil weten waar ze vandaan komt, hoe district 5 eruit ziet en hoe ze in werkelijkheid is. Want in een moment waar je in een paar seconden dood kunt zijn, doe je soms hele gekke dingen.


    imperfection is beauty

    Rosa Amore Diamond || District 1 || hoorn
    "he, geven jullie mij ook wat te eten, ik heb ook honger" ik vond dat Dennis en Lauren wel heel erg met zichzelf bezig waren. "en Lauren volgens mij moet je voortaan harder gillen om mensen waker te maken, Diana slaapt nog steeds, maar waar is Jayy eigenlijk" omdat ik vond dat Diana ook wakker moest worden liep ik richting haar oor. toen ik bij haar hoofd was gilde ik kijk hard. "wakker worden, Diana!!" ik liep weer naar Lauren en Dennis. "ik vind het ook een goed idee om naar een meer of zo, iedereen heeft overal bloed op zijn of haar lichaam. "

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 8:43 ]


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    foxfaceXXX schreef:
    (...)

    Ariana Louisa Green II 9 II bos, Parco del colle oppio
    Na de lange preek van het meisje -trouwens hoe zou ze heten? Ik begin benieuwd te worden- ben ik opnieuw afgeleid. Nu heb ik er genoeg van! Ik zal haar toch niet vermoorden, dat kan ik anders beter op een onverwacht moment doen, of op een manier waardoor ik meer sponsers kan krijgen.
    Het meisje wou misschien met haar preek mijn zwakke plek vinden, mooi niet dus. al had ze wel een punt bij het winnen. Waarom wou ik winnen. Niet om de roem, niet om de andere mensen. Waarom wel? Ik houd gewoon van leven, dat wil ik niet opgeven.
    Ook vroeg ze of ik een beroeps was. Ik zie er (vind ik) niet uit als een beroeps, maar nu ze het zegt geeft het me een goed gevoel. Het klinkt misschien gek maar dat betekent wel dat ik er sterk uitzie volgens haar... Eigenlijk heeft deze pittige tante best wel wijze woorden. Misschien zouden we een goed team kunnen vormen.
    ''Weet je wat, geef me maar een besje en ik zal je sparen'' Zeg ik met een vriendelijke stem en een glimlach. Ik weet dat ik hierdoor sponsers kan verliezen, maar ik wil deze meid leren kennen. Ik wil weten waar ze vandaan komt, hoe district 5 eruit ziet en hoe ze in werkelijkheid is. Want in een moment waar je in een paar seconden dood kunt zijn, doe je soms hele gekke dingen.


    Indianna Laurens || District 5 || Bos, Parco del Colle Oppio
    'Weet je wat, geef me maar een besje en ik zal je sparen,' zegt het meisje uit 9 opeens. Hè? Waarom gooit ze het nu ineens over een andere boeg?
    Ze zal me sparen als ik een besje geef. Nou nou, nu ga ik zeker een besje geven! Hehe, anders blijf ik niet leven, ooo, wat voel ik me nu gedwongen, denk ik. Maar ik draai me weer om, geef haar een besje en ga op de grond zitten. Demitria moet maar even wachten. Zelf neem ik nog een bosaardbei. Ik heb geen zin in een nieuwe discussie met dit meisje, maar ben wel erg benieuwd.
    'Eh... sorry hoor, maar mag ik alsjeblieft vragen waarom je me wilde vermoorden? Ik heb je toch niks gedaan?' probeer ik voorzichtig. Ik schud mijn haar naar achter, pak een steeltje van een bloemblad die me stevig genoeg lijkt en knoop mijn haar in een lange vlecht die over mijn linkerschouder valt.
    'Hoe heet je trouwens?'


    :)

    xClove > xAmnesia


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Lauren Fiona Johnsen || District 4 || Colosseum, Hoorn
    Terwijl Dennis en ik wat eten hoor ik ineens Rosa's stem: 'He, geven jullie mij ook wat eten, ik heb ook honger.' Ik draai me een beetje geërgerd om. Rosa is echt een district 1 meisje. Ze verwacht dat iedereen alles voor haar doet, maar ik ga echt niet als een bediende haar eten brengen. Dat doet ze zelf maar. 'Kom maar halen.' schreeuw ik terug. Toch kan ik niet lang boos zijn op Rosa. Zij kan er natuurlijk ook niets aan doen dat ze uit district 1 komt. En Rosa is, tsja, gewoon Rosa. 'en Lauren volgens mij moet je voortaan harder gillen om mensen waker te maken, Diana slaapt nog steeds, maar waar is Jayy eigenlijk' zegt Rosa. Ik draai me verbaasd om. Slaapt Diana echt nog? Mijn stem gilde net door de hele Hoorn heen! Toch zie ik Diana nog steeds bewegingloos in haar slaapzak liggen. Of ze is echt heel moe, of ze heeft gewoon geen zin om op te staan. Ik weet niet, ik mag Diana niet zo. Ze is zo bloeddorstig. Haar hele leven draait om de Spelen, okeeh het mijne ook, en ze is alleen bezig met andere vermoorden. En dan is ze daar ook nog eens heel goed in, volgens mij mist ze echt nooit met haar messen. Terwijl ik nog in gedachten verzonken voor me uit staar, besluit Rosa dat het tijd wordt dat Diana eindelijk wakker wordt. 'Wakker worden Diana!' gilt ze keihard in Diana's oor. Zo, wat kan Rosa gillen zeg, denk ik bij mezelf. Als Diana nu niet wakker wordt...


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Bastard schreef:
    Mason Jacob Springfield • District 11 • Bos, Parco Del Colle Oppio
    "Als thuis, het ziet eruit als thuis." antwoordde Teaghan en Mason moest grinniken. "Maar hoe ziet 'thuis' eruit? Kun je het beschrijven voor mij?" vroeg hij gretig en keek Teaghan enthousiast aan. Maar ze schoot overeind in plaats van te antwoordden waarna ze naar haar zij greep. "Wie is dat? Ze is ons gevolgd denk ik. Maar waarom?" Mason ging over de dikke tak hangen en staarde naar beneden waar hij een figuur zag staan. Het was Fea! "Is dat niet?" vroeg Teaghan zacht en Mason knikte nog enthousiaster dan hij al was waarna hij uit de boom klauterde en Fea meteen een knuffel gaf. "Fea! Waar zat je de hele tijd? Ik heb je niet gezien sinds het Bloedbad." zei Mason onmiddellijk. "Wil je erbij? Ik heb noten en we waren net aan het praten over District 7. Ik heb een bondgenootschap met het meisje uit dat District. Ze heet Teaghan en ze is erg aardig. Eerst was de jongen er ook maar die werd vermoord door de Beroepstroep," ratelde hij aan een stuk door.


    kindness is never a burden.

    |Ik reageer morgen met Noah. Geen tijd nu. |


    kindness is never a burden.

    xAvis schreef:
    (...)

    Indianna Laurens || District 5 || Bos, Parco del Colle Oppio
    'Weet je wat, geef me maar een besje en ik zal je sparen,' zegt het meisje uit 9 opeens. Hè? Waarom gooit ze het nu ineens over een andere boeg?
    Ze zal me sparen als ik een besje geef. Nou nou, nu ga ik zeker een besje geven! Hehe, anders blijf ik niet leven, ooo, wat voel ik me nu gedwongen, denk ik. Maar ik draai me weer om, geef haar een besje en ga op de grond zitten. Demitria moet maar even wachten. Zelf neem ik nog een bosaardbei. Ik heb geen zin in een nieuwe discussie met dit meisje, maar ben wel erg benieuwd.
    'Eh... sorry hoor, maar mag ik alsjeblieft vragen waarom je me wilde vermoorden? Ik heb je toch niks gedaan?' probeer ik voorzichtig. Ik schud mijn haar naar achter, pak een steeltje van een bloemblad die me stevig genoeg lijkt en knoop mijn haar in een lange vlecht die over mijn linkerschouder valt.
    'Hoe heet je trouwens?'


    Ariana Louisa Green II district 9 II bos, Colle del Colle Oppio

    Het meisje besluit uiteindelijk mij een besje te geven. Daar was ik echt aan toe! De heerlijke zoete smaak van het besje glijd over mijn tong. Het smaakt echt naar meer. 'Eh... sorry hoor, maar mag ik alsjeblieft vragen waarom je me wilde vermoorden? Ik heb je toch niks gedaan?' vroeg het meisje op voorzichtige toon. 'Hoe heet je trouwens?' Zegt ze terwijl ze bezig is met haar haar.
    "Ariana" antwoord ik.'Ariana Louisa Green. Ik kom uit district 9. En ik weet eigenlijk niet waarom ik jou wou doden. Ik denk dat ik een beetje in de war ben van al dit gedoe in de arena. Het maakt me een beetje gek. Normaal vind ik het niet leuk om mensen te doden, maar ik ben er absoluut niet bang voor, en een beetje vechtlust in deze arena is soms wel handig.'' Ik dacht eerst nog even of ik deze informatie wel moest delen, maar het voelde zo fijn dit te zeggen tegen haar. Ze leek ook echt te luisteren en me te begrijpen.
    'Nu ben jij aan de beurt, vertel eens wat over jezelf' zeg ik. Na deze hele begroeting was ik zo benieuwd wie dit meisje nou precies was. Ik weet niet waarom, maar ik was heel geïnteresseerd in haar. Ook was ik heel geïnteresseerd in de bessen. Ik bestudeerde ze goed zodat als ik ze eens tegen kom, ik ze zelf kan plukken. Ik bekeek ze ook omdat ik zo'n honger had en ik er nog wel een lustte...


    imperfection is beauty

    Rosa Amore Diamond || district 1 || hoorn
    "kom maar halen" roept Lauren naar mij. ik weet dat ze het niet gemeen bedoeld maar zo komt het wel over. ik kom dan uit district 1 en heb best wel rijke ouders die me altijd verwenden waardoor ik verwend ben geworden maar daar kan ik ook niks aan doen. ik loop naar Lauren en Dennis en pak een stuk eten. "hoe kan het dat Diana zo diep blijft slapen, ik heb het gevoel dat ze in haar dood gestorven is of zoiets ze wordt echt van niets wakker" ik praat dan best veel maar je moet overal het beste uithalen heeft mijn zus mij geleerd. dat doe ik dan ook meestal. terwijl ik zit te eten kijk ik naar buiten, niemand durft hier te komen, wat best logisch is. maar dit is wel saai voor ons.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet