• The 101th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 arena
    Everything changes
    Nothing stays the same
    Trust nobody
    And don't lose yourself in the Games

    And may the odd's be ever in your favor

    Dit jaar hebben de spelmakers weer iets nieuws bedacht. De 100e Hunger Games zijn geweest en die waren een groot succes. Toch vonden ze het dit keer weer tijd worden voor iets nieuws. Elke dag zal de Arena veranderen. Dag 1 in het voordeel van district 1, dag 2 in het voordeel van district 2...enz. Na 12 dagen zal de Arena kleiner worden en beginnen de dagen weer overnieuw. Elke nacht kan er ook een tribuut van plaats gewisseld worden met een ander. De tribuut uit 4 kan bijvoorbeeld van plaats wisselen met die uit 9.

    Jongens
    Meisjes

    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Dylan Marc Bostell||Backpack
    -Carmela Lorenza rossini||VintageStyle

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Josh Cameron Sky||ZiamStorason||Dead
    -Bree Amalia Rovers||TeamFinnick

    District 3 [Technologie] :
    -Daniel James Ebens||MYxLoubear
    -Robin Lily DutoI|Backpack||Dead

    District 4 [Visserij] :
    -Jonah Rion See||Rippertjiep||Dead
    -Jody Morgan Roberts||Celebration

    District 5 [Energie] :
    -|| Bloedbad
    -Alexis Jane Howard||Aelin

    District 6 [Transport] :
    -|| Bloedbad
    -Summer Helena Chamberlain||Rippertjiep

    District 7 [Hout] :
    -Matthew Elliot Turner ||Fleeko
    -Iris Quinty Browne||Hour||Dead

    District 8 [Textiel] :
    -|| Bloedbad
    -|| Bloedbad

    District 9 [Graan] :
    -|| Bloedbad
    -Louise Kirla Offkins||Fleeko||Dead

    District 10 [Vee] :
    -Brandon Levis||TeamFinnick||Dead
    -Bloedbad

    District 11 [Landbouw] :
    -Jayden Flynn Jase||ZiamStorason||Dead
    -Jazzlyn Caitlyn Valentine||Bibble

    District 12 [Steenkool] :
    -|| Bloedbad
    -Scarlett Dakota Gray||MinnieMouseX

    Regels:
    ~Geen Mary Sue/Gary Stue (ideale personages).
    ~Minimaal 5 zinnen per post (je wordt natuurlijk niet uit de RPG gezet als je dit niet doet, maar let hier wel even op).
    ~OOC tussen haakjes, maar het liefst in het nog komende praattopic.
    ~Geen one-liners.
    ~Het moet wel realistisch blijven, je personage gooit bijvoorbeeld niet altijd raak.
    ~Lees de post's van anderen goed door, vooral de Caesarpost's, want daarin staat bijvoorbeeld of het dag of nacht wordt.
    ~Topics worden alleen aangemaakt door Amas en Celebration


    We hebben nieuwe lootjes getrokken!


    Happy Hungergames,
    Xx Dallam en Celebration

    rollentopic
    praattopic
    Topic 1

    De 5e dag:
    Het is dag 5. In het doolhof zijn de muren bedenkt met eetbare en giftige planten. Het bos lijkt niet heel erg veranderd, op de planten na. Niet alleen giftige en eetbare planten maar ook genezende. Je moet alleen weten welke het zijn en hoe je ze moet bereiden. Het platform van de heuvels is verdwenen. Hier komt een maisveld te staan, maar niet zonder gevaren... De standbeelden staan weer op hun originele plek, alleen is het lastig om bij de standbeelden te komen want de bodem is met allemaal hoge en stevige planten bedekt. Daar kun je niet zomaar langs glippen.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2013 - 9:26 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Jody Megan Roberts || District 4 || Hoorn
    Verbaasd kijk ik Bree aan. Gaat ze nu echt haar speer meenemen? Ach, extra kans voor mij om te winnen, maar waarom zou zij dat gaan doen? Of is ze bang dat ik haar ''per ongeluk'' ga vermoorden. Dat was ik eigenlijk niet van plan, maar het is op zich wel een goed idee. Toch verwerp ik het idee meteen. Dan krijg ik meteen de andere beroeps achter me aan en daar heb ik ook geen zin in. En dan ben ik mijn leven ook niet meer zeker. Nee, ik ga het eerlijk spelen en gewoon alleen zwemmen.
    'Ik ben anders ook wel scheidsrechter en starter. Beginnen jullie in het water of aan de kant?' klinkt Dylan's stem. Hij is vast ook blij dat er weer iets gaat gebeuren. Ik lach even vrolijk naar hem.
    'Ik stel voor dat we bij de kant beginnen. we moeten onderweg wel oppassen dat we Jonah en Carmela niet raken met onze wapens. Gaan we met de klok mee, of tegen de klok in zwemmen?' vraagt Bree en ik denk even goed na. Ik weet dat Bree haar speer altijd in haar linkerhand houdt. Ze zal Jonah en Carmela nooit willen verwonden, dus als ze de speer in haar linkerhand wil houden moeten we met de klok mee.
    'Tegen de klok in.' zeg ik met een gemeen lachje. Hoe makkelijker voor mij, hoe beter. Ik kijk Bree even uitdagend aan. Zal ze tegen mij ingaan, of zal ze gewoon gaan zwemmen en niets zeggen?


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Charitable schreef:
    Jonah Rion See || District 4 || in het water:

    "Graag", antwoord Carmela. "Ik heb het ooit moeten leren, maar ik snapte niet waar ik het voor nodig had dus ik heb mijn ouders, en ja ik ben verwend kan ik niets aan doen, zover gekregen dat ik niet meer hoefde leren te zwemmen, achteraf is dat dus niet handig."
    "Maakt niet uit", antwoord ik, terwijl ze langzaam aan het water in komt. 'Het eerste belangrijke van zwemmen is dat je je hoofd boven water kunt houden, maar dat kun je, zag ik daarnet, dus zal ik misschien even krauw uitleggen.' zeg ik. 'Eerst moet je dus gaan liggen in het water, op je buik', zeg ik, en ik toon het voor. 'Waarna je je armen een na een het water in laat glijden, en ermee weer naar boven komt. Een soort cirkel maken.' zeg ik, in de hoop dat ik het een beetje goed uitleg. 'Dat doe je dus met elke arm, elk om de beurt. Snap je? Oh ja, en als je je armen in het water laat glijden, glijden, niet kloppen, dat werkt niet.'


    Carmela Lorenza Rossini :: district 1 :: in het water
    'Het eerste belangrijke van zwemmen is dat je je hoofd boven water kunt houden, maar dat kun je, zag ik daarnet, dus zal ik misschien even krauw uitleggen, Eerst moet je dus gaan liggen in het water, op je buik waarna je je armen een na een het water in laat glijden, en ermee weer naar boven komt. Een soort cirkel maken. dat doe je dus met elke arm, elk om de beurt. Snap je? Oh ja, en als je je armen in het water laat glijden, glijden, niet kloppen, dat werkt niet.' even kijk ik Jonah vragend aan en zie dan voor het eerst wat voor een blauwe ogen dat hij heeft, en die ogen staan veel te vriendelijk voor een Hunger Games maar daar moet ik nu even niet op letten. langzaam ga ik op mijn buik liggen waarna ik zowat verdrink. die cirkel... ik snap er nu al niets van. om en om de armen dat is sowieso belangrijk. arm omhoog. ik doe mijn arm uit gewoonte al niet te hoog, want daar word je snel moe van, dat is hetzelfde als bij vechten. dan de arm in het water laten glijden, dat is gelukkig niet zo lastig, maar dan de hand door het water halen, het lijkt mij niet slim om hem met een hele boog door het water te halen, maar dan moet het met een kort boogje maar hoe the fuck wil je dat hebben.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Jonah Rion See || District 4 || in het water:

    Ik zie hoe Carmela probeert vooruit te komen in het water, maar dat niet al te goed lukt. Haar slagen trekken -en dat is begrijpelijk als ze nooit heeft leren zwemmen-, op geen fluit.
    'Wacht even', zeg ik tegen haar, terwijl ik de slag zo simpel mogelijk probeer voor te tonen. 'Je gaat met je arm dus het water in terwijl je je hand gestrekt houd, maar een boog-beweging maakt met je arm. Dan doe je je arm zo ver mogelijk naar beneden in het water, terwijl je er ook daar een boog mee maakt. En dan "zwaai" je je arm er weer uit, met je had in een soort kuipje. Snap je een beetje?' ik hoop eerlijk gezegd van wel, want ik denk niet dat ik het nog anders zou kunnen uitleggen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Carmela Lorenza Rossini :: district 1 :: in het water
    'Wacht even. Je gaat met je arm dus het water in terwijl je je hand gestrekt houd, maar een boog-beweging maakt met je arm. Dan doe je je arm zo ver mogelijk naar beneden in het water, terwijl je er ook daar een boog mee maakt. En dan "zwaai" je je arm er weer uit, met je hand in een soort kuipje. Snap je een beetje?' ik kijk zwijgend toe hoe Jonah mij uitlegt hoe het precies werkt. 'steeds beter' stel ik hem dan gerust. ik probeer hem na te doen, en kom nu beetje bij beetje vooruit. zuchtend probeer ik het nog een keer. hand vlak houden ... dat lukt. boog met je arm, gaat wel, door het water lukt ook wel. en nu de andere arm proberen. hand vlak, boog arm. door het water. en dat om en om.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Bree Amalia Rovers II D2 Ii Hoorn(As usual)

    'Tegen de klok in.' Zegt Jody met een gemeen lachje. Ik had het ook kunnen verwachten. Ik ben gewoon een open boek, want Jody wist dat ik op deze manier mijn speer in mijn rechterhand zou moeten houden.
    'okee is goed, als...' zeg ik tegen Jody. '...Ik de binnenbocht mag nemen.' Die is altijd sneller. Ik weet dat ik Jody niet zal raken met mijn speer, en zij zal er ook voor zorgen dat dat niet gebeurt dus maakt dat voor mij weinig uit. Ookal heb ik geen moeite met doden, ik wil Jody nog wel te vriend houden. Nou, voor zover je het bevriend kunt noemen. Alleen als ik opzettelijk tegen Jody aankom krijg ik nog meer kritiek over me heen, en met alle kritiek die ik al had zal dat mij een flinke achterstand geven.
    Ik schud mijn hoofd snel en kijk om me heen. 'Hé, we zijn nu al een tijdje aan het praten, maar kunnen we niet gewoon beginnen?' Zeg ik -zoals gewoonlijk- op vriendelijke toon en kijk Dylan aan. Hij is ten slotte de 'scheidsrechter', dus hij mag ook het startschot geven.


    imperfection is beauty

    (Sorry, maar jullie moeten(?) verzinnen wat daniel vind :$ Ajse-?? Pleas)


    Gotta get, gotta get out of my head <3

    Jody Morgan Roberts || District 4 || Hoorn
    Tegen mijn verwachtingen, en misschien ook wel mijn hoop, in vindt Bree het niet erg dat we tegen de klok ingaan, zolang ze de binnenbocht maar mag.
    Ik zucht even. 'Okey, doe dan maar.' stem ik in.
    Waarschijnlijk zal ik wel zo ver voor liggen, dat het niet uitmaakt welke bocht ik neem. Alleen aan het begin zal ik waarschijnlijk maar naast haar zwemmen.
    'Hé, we zijn nu al een tijdje aan het praten, maar kunnen we niet gewoon beginnen?' Bree klinkt een beetje ongeduldig en ik merk dat ik eigenlijk ook wel zin heb om te beginnen,
    'Ja, Dylan, geef ons het startsein.' zeg ik terwijl ik hem even lachend aankijk. 'Niet dat de uitkomst bijzonder zal zijn..'
    Ik kan het niet laten om nog even een gemene opmerking naar Bree te maken en ik glimlach nog even vrolijk naar haar. Dan ga ik in de starthouding staan, klaar om weg te zwemmen, zodra Dylan het startsein geeft.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Matthew Elliot Turner

    Als ik stabiel sta op de tak haal ik mijn boog van mijn schouder. Misschien moest ik maar een einde maken aan het meisje haar leven ,ze zat toch al slapend op een tak en het water bleef maar stijgen.
    Het zijn nu eenmaal de spelen en ik zal ooit iemand moeten moorden om dat te overleven. ik besloot hier maar 1 pijl aan te verspillen,als die mis was ,dan bleef ze leven ,zo niet dan was ze dood. Ergens vond ik die gedachte van mezelf echt gruwelijk3 Ik haalde een pijl uit mijn koker en richt hem op haar,maar gepraat ,laat me toch mijn greep verzwakken en mezelf omdraaien ,wat nogal lastig was. In de verder zag ik de beroeps ,genieten van het vreselijke water.
    En het toppunt was ,dat die verdomde knul van district 4 lol had.
    Meteen richt ik mijn boog in hun richting. Ik mik op hem ,maar mijn schouder ,lijkt het niet,lang vol te houden en net als ik schiet ,gaat hij de verkeerde kant uit,recht op een van de beroeps meisjes die ook in het water zitten. Ergens verloek ik mezelf HIJ moest dood ,dat was mijn allereerste taak die ik mezelf haf.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Jonah Rion See || District 4 || hoorn; aan het doodgaan

    'Steeds beter', zegt Carmela. Best. Dan kan ze zich in ieder geval een beetje voortbewegen in het water. Op dat moment die ik een gedaante opdoemen aan de rand van het bos. Een perfect doelwit. Ik kom net uit het water om mijn drietand te pakken, als ik zie dat de gedaante een pijl afschiet. Zo te zien op mij bedoeld, maar hij vliegt de verkeerde richting uit. Wat eerst opluchting was, veranderd al snel in angst. Hij vliegt de richting van Jody en Bree in. Maar vooral in die van Jody. Als ze niet op tijd wijkt, boort hij haar door het lijf. En zo nu te zien, ziet ze hem niet aankomen, en zal ze hem ook niet zien aankomen.
    'Nee!' schreeuw ik uit. 'Jody, Bree! Let op!' en dan neem ik het besluit. Ze mogen niet dood. Bree is 16. Jody 15. Ze mogen niet dood.
    Als een speer ren ik naar hen toe, en werp Jody de grond op voor de pijl haar borst kan doorboren. En hij doorboort haar borst niet. Hij doorboort mijn borst.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Scarlett Dakota Gray

    Matthew richt zijn boog op het meisje. Ik voel echt verschrikkelijk veel medelijden voor haar. Je zou maar met al dit water gewoon liggen te slapen, en je wordt geswitcht waardoor je niet meer veilig bent! In de verte hoor ik stemmen. Ik kijk op, Matthew ook. Het zijn de beroeps. Het lijkt wel of ze voor de lol aan het zwemmen zijn. Matthew richt zijn boog op hun. Ik wil hem nog tegenhouden, maar het is al te laat. Hij heeft een pijl op hen afgevuurd en raakte het meisje. 'Nu weten ze dat we hier zijn! Jij kan onmogelijk met ze vechten met je verwondingen!' flap ik eruit. Ik ben Matthew iets schuldig, maar dit is erg dom.


    It just takes one negative comment to kill a dream

    [Neee Jonah is aant doodgaan!!!:o :(
    Don't like this^^
    Ik post morgen als ik weer op de laptop zit]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Matthew Elliot Turner

    De pijl wende zich af naar een van de meisjes, maar die jongen van 4 ,sprong voor haar om heldhaftig te doen, meteen kwam er een glimlach op mijn gezicht te staan al ik zie dat hij de pijl volop in zijn borst heeft.
    'Nu weten ze dat we hier zijn! Jij kan onmogelijk met ze vechten met je verwondingen!'zei Scarlet,waardoor mijn humeur weer verminderde.
    "Dit was de enige kans voor mij om wraak te nemen, hun hadden niets door en ze weten vast niet eens waarvan die pijl vandaan kwam." zeg ik rustig en ga wat dichter tegen te boomstam staan en neem haar mee. Plus vanuit de top van deze boom zullen ze ons niet zo rap opmerken. Morgen zullen we waarschijnlijk wel,weg moeten van hier ,want ik vind het al vreemd genoeg dat we hier al 4 dagen zitten ,zonder dat we weg gejaagd worden of er iets ergs gebeurt.
    Ik was trots op mezelf. Ik had mijn wraak gekregen en heb de eerste beroeps hier gedood.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Carmela Lorenza Rossini : District 1 : hoorn
    terwijl ik steeds beter vooruit kom, waar ik erg blij om ben zie ik dat Jonah richting de kant om zijn drietand te pakken. dan kijk ik of ik iemand zie, dan zie ik dat er een gedaante richting Bree en Jody schiet met een pijl en boog, verschrikt kijk ik naar hun. dan zie ik hoe Jonah hen waarschuwd en richting hen rend om hen op de grond te werpen, zij zijn veilig, maar... Jonah niet. "JONAH" gil ik, maar ik weet dat het geen enkel nut meer heeft, Jonah gaat dood.. langzaam, omdat ik niet sneller kan, zwem ik naar de hoorn waar de anderen zijn. "wat moeten we nou doen" vraag ik hysterisch. ik kan best over doden, maar Jonah werd steeds "bekender" en ik daar kan ik nou net weer niet tegen, dat bekenden dood gaan.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Bree Amalia Rovers II D2 II Hoorn

    'Ja, Dylan, geef ons het startsein.' zegt Jody. Blijkbaar ben ik niet de enige die wil beginnen. 'Niet dat de uitkomst bijzonder zal zijn..' zegt ze er nog even achteraan. Ik zal er vast idioot uit zien straks omdat ik een stuk achter Jody aan zal zwemmen, maar des te beter voor het Capitool. Ik heb ook niet echt iets te verliezen, en het kan nu alleen nog maar in mijn voordeel werken om sponsors te krijgen of misschien wel iets anders.
    Dan zie ik dat Jonah ergens naar kijkt. ik volg zijn ogen en zie iets uit het bos komen. Als het gedaante dichterbij komt zie ik dat het een soort vogel is. 'Nee!' Zegt Jonah. Nu pas zie ik dat de vogel op Jody of mij af komt. 'Jody, Bree! Let op!' zegt Jonah weer. Nu is het duidelijk te zien dat de vogel op Jody af komt. Ik wil iets doen, maar ben verstijft. Dan zie ik hoe Jonah voor Jody springt. De snavel van de vogel doorboort zijn borst. Mijn ogen worden groot. Heeft Jonah zichzelf nou laten dood gaan voor Jonah. Dit kan niet, dit kan gewoon niet. Mijn lichaam begint weer te bewegen en meteen zak ik op mijn knieën naast Jonah. Hij is de enige die ik echt mocht van alle beroeps. Misschien wel meer dan mogen. Ik heb er nooit goed over nagedacht, maar dit gevoel brand gewoon in mij. Jonah is dood en ik kan er niks aan doen. Hoe kan ik zo dom zijn? Ik had gewoon met Jody weg moeten rennen en dan was er niks gebeurt. Ik voel een traan langs mijn ooghoek glijden. Ja, dit is zeker leuk voor het capitool maar niet voor mij....


    imperfection is beauty

    Jonah Rion See || District 4 || water; aan het sterven

    Een traan rolt genadeloos over mijn wang. Volgens mij is het de eerste keer sinds een jaar of 8 dat ik een traan laat in het bijzijn van anderen. Laat staan in het bijzijn van 5 beroepstributen, maar ik neem de moeite niet de traan te bedwingen. Ik heb het recht om een traan te laten.
    Ik weet dat ik de juiste keuze gemaakt heb door voor Jody te springen, maar het valt me toch zwaar.
    Ik zie Carmela naar ons toe zwemmen, en mijn naam roepen. Hetgene dat ik heb uitgelegd heeft dus toch iets uitgehaald, maar ik heb geen zin om met haar te praten. Ik wil met Jody praten.
    Op het moment functioneert mijn lichaam nog, maar ik weet dat dat niet zo lang meer gaat duren.
    Ik lig vlak aan het water. Zelfs doodgaand zal ik waarschijnlijk wel nog kunnen drijven in het water.
    Ik geef een klein duwtje aan mezelf om in het water te belanden, waarna ik Jody, die niet zo ver van mij ligt, er ook in trek.
    ‘Jody’, fluister ik. ‘Je moet winnen. Je moet. Maak 4 trots.’ Mijn ogen verdrinken bijna in de tranen. ‘Waarschijnlijk was die pijl van dat joch uit 7. Vermoord hem. Voor mij. Ik zou ook niet anders kunnen bedenken wie het was. Er lagen hooguit 2 bogen, en hij heeft er een en hij wou wraak.’ er zit een brok van verdriet in mijn keel. ‘Ik zie nu pas in, dat ik het niet verdien om te winnen. Ik slacht mensen af als wild fokvee. Ik laat mensen pijn lijden voor mijn eigen plezier.’ Dan richt ik mijn hoofd naar boven.
    ’10, vergeef me voor hetgene dat ik gedaan heb, wat ik met jullie tribuut deed.’ Ik weet dat mijn leven nog van korte duur is. ‘President, waarom doet u ons dit aan? Het is geen spel meer. Districten, we zijn geen vijanden. We hebben maar een vijand, en jullie weten biest wie dat is. Niet ik, niet Jody of Bree. Geen enkel district is je vijand, maar dat is het Capitool. Zij doen ons dit aan. Zij dwingen ons elkaar te vermoorden. Sommigen doen het gewoon, anderen afschuwelijk. Maar nu zie ik in, dat ik het niet waard ben om te winnen. Je kunt dit niet winnen. Als je levend terug naar huis gaat, verlies je je gezoend verstand, omdat je alle dode tributen op je geweten hebt.
    10, 5, iedereen, vergeef me. Mam, pap, Aliesé, ik hou zoveel van jullie.’ Dan richt ik me weer tot Jody. ‘Jody, je moet naar huis. Je gaat naar huis. Je verdient het. Bree’, zeg ik nu zo luid als ik kan. ‘Je bent naast Jody de beste vriendin die ik ooit gehad heb. Succes’

    [Omdat in films en boeken doden nog altijd kunnen zeggen wat ze willen zeggen, maak ik daar even gebruik van :) Hij is btw nog niet dood :)]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried