• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Licet schreef:
    (...)

    Het is moord; wel met een goede rede, maar het valt binnen de definitie van moord.

    Nee, moord is iets héél anders dan zelfverdediging. Dat zegt niet alleen de Dikke van Dale, maar ook ons rechtsysteem. (Wat waarschijnlijk met elkaar verwant is, maar dat doet er niet toe.)


    Deep inside, I've never felt alive

    Nee, moord is iets héél anders dan zelfverdediging. Dat zegt niet alleen de Dikke van Dale, maar ook ons rechtsysteem. (Wat waarschijnlijk met elkaar verwant is, maar dat doet er niet toe.)


    Inderdaad! (hoewel dat natuurlijk geen reden is om hier ook andere vormen van 'iemand doden' te bespreken)


    Who wants to live forever? Who dares to love forever? -- Queen

    Praelectio schreef:
    Het hangt van de situatie af.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Praelectio schreef:
    Het hangt van de situatie af.


    Blue.

    Ik zie veel reacties met: Een terrorist zou vermoord moeten worden, of een moordernaar of iemand die je iets heel ergs aan gedaan hebben.

    Mijn reactie hier op is; dan komt die persoon er wel héél makkelijker van af. Laat ze maar heel hun leven nadenken over wat ze wel niet gedaan hebben ergens in een klein gevangenis hokje. Dát vind ik een veel betere straf.

    Barnabas schreef:
    Eens. Een mensenleven mag niet afgebroken worden.


    Some people are art and do art at the same time

    Feliiicia schreef:
    Ik zie veel reacties met: Een terrorist zou vermoord moeten worden, of een moordernaar of iemand die je iets heel ergs aan gedaan hebben.

    Mijn reactie hier op is; dan komt die persoon er wel héél makkelijker van af. Laat ze maar heel hun leven nadenken over wat ze wel niet gedaan hebben ergens in een klein gevangenis hokje. Dát vind ik een veel betere straf.


    En daar moeten wij zeker voor betalen. Dacht 't niet. Dump ze maar op een eiland en laat ze maar knokken voor hun eten.


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    (...)

    En daar moeten wij zeker voor betalen. Dacht 't niet. Dump ze maar op een eiland en laat ze maar knokken voor hun eten.

    Jij denkt net als mij!
    Alleen dan dat ik nog voor de doodstraf ben. Maar aangezien in mijn theorie alle criminelen samen op een eiland zitten en pedofielen vaak in elkaar worden geslagen is dat voor mij ook een goede oplossing^^


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Jij denkt net als mij!
    Alleen dan dat ik nog voor de doodstraf ben. Maar aangezien in mijn theorie alle criminelen samen op een eiland zitten en pedofielen vaak in elkaar worden geslagen is dat voor mij ook een goede oplossing^^


    True. Dan hoeven we daar ook geen geld meer in te steken. :Y)


    26 - 02 - '16

    Bubblefun schreef:
    Soms vind ik van wel


    Hoe erg moorden ook is...ben ik het hier mee eens


    Be Your Own Anchor

    Oneens. Er zijn altijd wel redenen waarom je iemand zijn leven zou willen ontnemen. Bijvoorbeeld: iemand heeft jou hele familie, behalve jou, vermoord. Gun jij de dader dan nog om te leven?


    If you would get one star for every little thing that makes you beautiful, it would never be dark again

    ja je hebt gelijk er is geen ene reden om iemand te vermoorden
    maar als iemand iets erg doet dan komen e allemaal erge dingen in je hoofd en dan doe je het onder na tedenken niet dat ik iemand zou vermoorden dat nooit

    Helemaal eens...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik vind niet dat je kan beslissen over iemand anders leven


    "Ignite, my love. Ignite."

    Vasilisa schreef:
    Als een moordenaar mijn hele freaking familie vermoord vind ik dat reden genoeg (cat)
    Aparte stelling trouwens


    Don't walk. Run, you sheep, run.