• De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.

    Dat blijkt uit brieven die NRC Handelsblad vandaag heeft gepubliceerd. De VN-rapporteurs waarschuwden dat Nederland betrokken minderhedenorganisaties moet raadplegen als de regering Sinterklaas op de UNESCO-lijst van immaterieel cultureel erfgoed zou willen plaatsen.

    Bron: hln. be
    =====================

    Zo is alles racistisch
    Draculea schreef:
    Ik kan echt totaal niet tegen dit soort dingen en het feit dat ik er totaal niets tegen kan doen om het te laten stoppen maakt me alleen nog maar kwader. De mensen die tegen de zwarte pieten zijn mogen wat mij betreft allemaal oprotten uit Nederland. Dat zijn namelijk geen Nederlanders. En de andere landen moeten zich er niet mee gaan bemoeien, idioten.


    TEKEN NU DE PETITIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 8:47 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Haha zo mooi! :')

    Maar het stomst vind ik nog wel dat al die zeurpieten niet begrijpen dat kinderen zwarte pieten niet zien als negers of vorm van racisme :/


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik word zo moe van die eindeloze discussies. Een kind leert niet racistisch denken van een feest als Sinterklaas. Een kind leert dat van zijn familie, vrienden en/of omgeving. Ja, een klein kindje zal misschien in zijn onwetendheid een donker persoon aanwijzen en het licht gevreesde "Kijk mama, een Zwarte Piet" uitspreken, maar dat is niet de basis van racisme. Enkel van nieuwsgierigheid en ontwetendheid. Het is aan de ouders om daarop een positieve reactie te geven en een goede uitleg, die hen alsnog niet racistisch zal vormen. Tenzij een of andere idioot een kind verteld "Ja kijk, die stomme neger kruipt door onze schoorsteen om cadeaus te brengen, omdat zijn Meester hem dat opgedragen heeft. Maar alleen als je je goed gedraagt, want deze slaaf van Sinterklaas zal je slaan als je niet luistert naar ons." (-> Vind dat overigens wel een geniale uitleg om terug te zien in zo'n terror Sint film als van een paar jaar terug :'D)

    Mensen winden zich véél te veel op over van alles en nog wat (vaak ook heel irrelevante dingen aan hun eigen leven, enkel zwartkijken op een hoog niveau naar het gras van de buurman.) en leven bovenal op ontzetttend dubbele waarden. Als zij iets doen is het prima, als dat van een ander afwijkt is het kwaadaardig, racistisch en/of discriminerend en moet er meteen een eind aan komen. Zucht. Als ik vandaag besluit mijn gezicht zwart te verven, een kimono aan te trekken en met een sombrero op mijn kop de stad in te lopen, betekent dat niet meteen dat ik een racist ben die zich beter voelt dan de rest van de wereld, omdat ik blond haar en blauwe ogen heb.

    Als je ergens kwaad in zoekt, zul je het geheid vinden mensen - Zelfs als het maar je eigen uit de hand gelopen opwinding is over iets wat misschien wel heel anders is dan jij je voorstelt of zoals jij het wílt zien.

    En ja, ik begrijp dat slavernij littekens achter laat op de wereld: Maar zowat ieder menselijk ras dat leeft of heeft geleefd op deze aarde heeft op een bepaald punt in tijd wel eens onder slavernij gestaan en eeuwig er op doorgaan of het overal in blijven zoeken zorgt alleen maar voor meer (vaak onnodige) wonden. Hell, vandaag de dag staan we er allemaal onder; Met als enige discriminerende en onderdrukkende punt hoeveel geld en macht we hebben. Laten we ons daar lekker zorgen om gaan maken .... Niet over ons eten of de tradities/kinderfeesten die we hebben.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 14:13 ]


    Til hug og blod.

    ik vind het onzin, de kerst man is gemeen tegenover dikke mensen, zijn elfjes zijn slaven en die rendieren, tja overduidelijk dierenmishandeling ofzo? en dan is de paashaas racistisch tegenover konijnen en verjaardagen zijn egoïstisch zeker? blijf van onze cultuur af.


    the key to a perfect relationship, is realize that there is no perfect relationship exists

    Ik vind het een grote onzin, vooral omdat zwarte piet kinderen leert van zwarte mensen te houden, zwarte piet is speels, ondeugend en een kindervriend. Ieder kind vind de pieten leuker dan de sint dus waar is de rasisme? Ik zie het niet.
    Daarbij lijkt het vaak dat blanke mensen het zich allemaal erger aan trekken dan de kleurlingen zelf.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik vind het reinste onzin. Ik bedoel zwarte mensen zelf hebben volgens mij niet eens problemen ermee. En ze vertellen kinderen dat Zwarte Pieten zwart worden door de roet in de schoorsteen, als ze dat niet zouden vertellen, dan was het misschien een ander verhaal. Zwarte Pieten hoort gewoon bij Sinterklaas en zonder Zwarte Pieten ook geen Sinterklaas. En ik denk dat áls ze het al zouden afschaffen dat niet iedereen er plotsklap mee gaat stoppen hoor.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Die kinderen houden zich heus niet bezig met racisme! Heeft het VN niets beters te doen ofzo? Laat dit kinderfeest gewoon zo!


    why don't you speak it out loud instead of living it in your head? - the 1975

    1V Jongerenpanel:
    'Zwarte Piet terugkeer naar slavernij en moet stoppen'
    Nederland moet stoppen met het Sinterklaasfeest omdat Zwarte Piet een terugkeer is van de slavernij. Dat zegt Prof. Verene Shepherd, mensenrechtenonderzoeker bij de Verenigde Naties en hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet. “De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen.”, aldus de Jamaicaanse Shepherd.


    Hij Zij heeft in mijn ogen niet genoeg onderzoek gedaan.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 12:50 ]


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    @bovenstaande: Dat is echt het meest achterlijke wat ik ooit gehoord heb. Deze hele discussie slaat überhaupt nergens op.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    @bovenstaande: Dat is echt het meest achterlijke wat ik ooit gehoord heb. Deze hele discussie slaat überhaupt nergens op.


    Denk jij dat ik achter hem sta of lees ik dat nu verkeerd?


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    1913 schreef:
    (...)

    Hij Zij heeft in mijn ogen niet genoeg onderzoek gedaan.

    Ja wtf is dit voor een bullshit excuseer mijn taalgebruik, waar bemoeien zij zich überhaupt mee? Echt waar ik ga in protest als ze het gaan afschaffen.

    NU.NL Lees dit... seriously

    Could someone please tell the VN that they're black because they GO THROUGH THE FRIGGING CHIMNEYS?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Draculea schreef:
    NU.NL Lees dit... seriously

    Ja ik las het net, wat een onzin zeg, waar bemoeit die klote VN zich mee

    Draculea schreef:
    NU.NL Lees dit... seriously



    Nee. Serieus. Wat?

    [ bericht aangepast op 22 okt 2013 - 13:39 ]


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Nu komen ze naar Nederland tijdens Sinterklaas om het mee te maken, maar zij heeft haar mening al gevormd, nou lekker dan.
    Kom op hé, ze kunnen Sinterklaas nooit afschaffen, maar ik hoop ook niet dat Nederlanders gaan protesteren tijdens bijvoorbeeld de grote TV intocht van de Sint in Groningen dit jaar, dan verpest je de sfeer als Nederlander ook weer.


    Credendo Vides